
يوسف:لما جاتلي المكالمة دي قامت مفزوعة علي صوتي ولما بتسالني زعقت فيها وسيبتها ومشيت
مراد:فاطمة قلبها طيب روح وبكلمتين حلوين مش هتبقا زعلانة يلا امشي انت
يوسف:حاضر
يوسف روح البيت
يوسف اول مادخل البيت لقي فاطمة
ياتري يوسف لقي فاطمة مالها؟
هنعرف الحلقات الجاية
رايكوا توقعتكوا
#الحلقة_الثانية_وعشرون
يوسف اول مادخل البيت لقي فاطمة نايمة علي الكنبة في الاوضة وعلي وشها اثار عياط
يوسف بصوت واطي:فاطمة بطتي حبيبي
فاطمة بدات تفوق من النوم:ممممم
يوسف:بطتي يلا فوقي انا جيت
فاطمة فاقت بصتله وسكتت
يوسف بتنهيدة:بطتي انا عارف انك زعلانة مني بس كان غصب عني والله
فاطمة:انت زعقـ,ــ,ـتلي عشان بسالك انت رايح فين عشان عايزة اطمن عليك لاننا قومنا مفزوعين
يوسف:فاطمة انتي متخيلة يعني ايه اصحي يوم صبحيتي علي خبر ان فرع من فروع الشركة ومخزن من المخازن بيولعوا انتي متخيلة حجم المصيبة اللي صحيت عليها
فاطمة:برده يايوسف كنت ممكن تفهمني من غير زعيق
يوسف:حاضر يافاطمة ممكن متزعليش مني بقا… انا تعبان والله ونفسي انام بجد
فاطمة:قوم نام يايوسف
يوسف:انام ازاي وانتي زعلانه مني…. طب قوليلي عايزاني اعملك عشان حضرتك متبقيش زعلانة
فاطمة:مش عايزة حاجة
يوسف:فااااااطمة
فاطمة بصتله وسكتت وعيطت تاني
يوسف اخد فاطمة في حضنه
يوسف:حقك عليا والله مااقصد ازعلك متزعليش مني بقا والله ماهزعلك تاني خلاص بقا
فاطمة:ماشي يايوسف بس والله اا
يوسف:من غير حلفان والله مااهزعلك تاني
فاطمة:ماشي
عند دينا وسيف
بليل
دينا بتلبس
سيف:ياديناااااا اخلصي بقا كل ده بتلبسي
دينا:في ايه ياسيف وبعدين انا متاخرتش انت اللي بتافور
سيف:انا بافور انتي دخله تلبسي الساعة 11 ودلوقتي 12:30 يامفترية وكل ده ولسه مخلصتيش
دينا:انا كده متاخرتش علي فكرة
سيف:يالهوي امال لو اتاخرتي كنتي هتنزلي كام
دينا:خلاص ياسيف انا كده تقريبا خلصت
سيف:تقريبا يلا ياختي يلا
دينا:يلا
في عربية سيف
دينا:سيف هو احنا رايحين فين
سيف:قولتلك قبل كده مفاجاة صح ولا لا
دينا:طيب
وبعد شوية كانوا وصلوا وسيف طلع شريط اسود وربطه علي عيون دينا
دينا:في ايه ياسيف
سيف:استني بس 5دقايق وهتعرفي
دينا:ماشي اما اشوف
ونزلوا من العربية ودينا سانده علي سيف لغاية ماوصلوا لمكان معين
بس في دوشة وكل شوية حد يخبطها وبعد كده وقفوا في مكان هادي شويه وبدا سيف يفك الشريط ودينا بدا تفتح عينها براحة وبعد كده صوتت
دينا بتنط بفرحة:عاااااااااااااااا حمااااقي مش ممكن
ولفت وحضنت سيف
دينا بفرحة:سيف انا بحبك اوي
سيف بابتسامة:وانا كمان ياحبيبي بحبك اوي
سيف كان عارف ان دينا نفسها تحضر حفله لحماقي بس مكنش في حد بيشجعها ولما عرف ان حماقي عامل حفلة في باريس قال لازم يسافروا باريس ويخليها تحضر الحفلة
وبعد ماالحفلة خلصت
دينا بحب:انا بحبك اوي ياسيف
سيف:وانا كمان ياحبيبي بحبك
دينا:ربنا يقدرني اني اسعدك زي مابتسعدني
سيف:انا سعادتي في اني افضل شايف ضحكتك وفرحتك علطول
واخدها في حضنه وهما بيتمشوا
في مصر
عند محمد في القسم
محمد:ها يااحمد في اخبار
احمد:في ياباشا
محمد قام من قدامه ولف وقعد علي كرسي مكتبه
محمد:طب ها قول يلا في ايه جديد عندك
احمد:في شحنه مخدرات داخله البلد كمان اسبوع
محمد باهتمام:تعرف اليوم بالظبط
احمد:يوم الخميس الجاي
محمد: تمام…. هتدخل ازاي
احمد:حضرتك تسمع عن رجل الاعمال يوسف مراد
محمد باهتمام وترقب:مم ماله
احمد:فهمي ناوي يحط ليوسف جزء قليل من المخدرات في الشنط بتاعته ويبلغ عنه في حين ان اول مايوصل مطار القاهرة ويجي يعدي من الجهاز الشرطة تيجي تمسكوا وفي وسط الدوشة دي والهوجه اللي هتحصل ساعتها هتكون بقيت الشحنه اللي هو الجزء الاكبر من المخدرات بتدخل من المداخل التانيه بمساعة ضباط برده
محمد:يابن ال******……… وبكده يوسف هو اللي يلبس الفضية
احمد:بالظبط ياباشا هو اصلا كده كده عايز يخلص منه فكده يعتبر ضـ,ــ,ـرب عصفورين بحجر واحد ومش خسران حاجة
محمد:تمام روح انت يااحمد ولو حضل جديد ابقا بلغني
احمد:حاضر ياباشا بعد اذن حضرتك
محمد:اتفضل
بعد مااحمد مشي محمد قام اخد مفاتيحه والفون بتاعه وخرج راح لمديره
محمد:سعد باشا جوا يابني
العسكري:ايوه ياباشا
محمد:طب ادخل قوله اني برا
العسكري:حاضر ياباشا
وبعد دقيقة
العسكري:اتفضل يابااشا
محمد دخل وقفل الباب
محمد:ازيك ياباشا
سعد:الحمدلله ازيك انت يامحمد
محمد:تمام الحمدلله ياباشا
سعد:ها حصل حاجة جديدة
محمد:اه ياباشا احمد جالي انهاردة وقالي ااا وبدا يحكيلي احمد قاله ايه
سعد:وانت شايف ايه
محمد:انا عايز مساعدت حضرتك
سعد:عايزني اساعدك ازاي
محمد:انا عايز حضرتك تجبلي با………. وكمان انا بفكر اني اعمل ااا…………. ايه راي حضرتك
سعد:انا معنديش مانع اعمل اللي انت عايزه يامحمد انا واثق فيك واللي انت عايزه هيكون موجود بكره علي مكتبك
محمد باتسامه:متشكر جدا يافندم بعد اذن حضرتك
سعد:اتفضل
في تركيا
عند يوسف وفاطمة
يوسف نايم بقاله كتير ومش عايز يقوم
فاطمة:يووووسف حبيبي يلا قوم بقا
يوسف نايم
فاطمة:يووووووووووووووسف قوم بقا
يوسف بنوم:اممم عايزه ايه يافاطمة
فاطمة:قوم يايوسف بقا انا بقالي كتير قاعده لوحدي وزهقت وانت مش عايز تقوم خالص
يوسف قام واتعدل واخدها في حضنه:وانا ميرضينيش تقعدي زهقانه ياحبيبي قومي البسي يلا عملك مفاجاه
فاطمة:بجد هييييه هقوم البس حالا
يوسف بضحك:متجوز طفله ياربي
فاطمة:سمعاك علي فكرة
يوسف بضحك:ده انا بكح ياروحي
وبعد مالبسوا نزلوا من الفندق وركبوا عربيه يوسف
يوسف:هنروح نتغدي الاول وبعد كده المفاجاة
فاطمة:ماشي
وبعد شوية وصلوا المطعم
يوسف:تاكلي ايه
فاطمة:هاتلي زيك
يوسف:امممم ماشي لو سمحت
(طبعا المفروض الكلام بالتركي بس انا هكتبه بالعربي)
الجرسون:تحت امرك يافندم
يوسف:عايز اتنين……….. واتنين عصير………….
الجرسون:تمام يافندم
وبعد شوية الاكل جه واكلوا وخلصوا اكل وخرجوا ركبوا العربية
فاطمة:يوسف ايه هي المفاجاه
يوسف:خلاص ياحبيبي مش فاضل كتير وهتعرفيها
فاطمة:طيب
وبعد 10 دقايق كانوا وصلوا
نزلوا من العربية ومشيوا شوية وبعد كده
فاطمة بفرحة:الله ملااااهي هييييي
فاطمة بفرحة:الله ملااااهي هييييييييييييييه
يوسف بابتسامة:خلاص اهدي بقا فرجتي علينا الناس
فاطمة:فرحانه اوي يايوسف ربنا يخليك ليا
يوسف:ويخليكي ليا ياقلبي وربنا يقدرني وافضل دايما سبب سعادتك
فاطمة حضنته:بحبك
يوسف:وانا كمان بحبك
وبعد مادخلوا ولعبه كل الالعاب روحوا وطلعوا اوضتهم
يوسف:مبسوطه ياروحي
فاطمة:اوي اوي يايوسف
يوسف:ربنا يديم الانبساط ده علطول
فاطمة:يارب
يوسف:تعالي بقا كده في حضني عشان عايز اتكلم معاكي في موضوع خطيييييييييييير
نسيبهم بقا شوية بلاش رخامه
بعد اسبوع
يوم الخميس
في مطار القاهرة
سيف ودينا راجعين من باريس
ويوسف وفاطمة راجعين من تركيا
عند يوسف وهما لسه هيعدوا من الجهاز
الضابط:استني عندك انت وهي
يوسف باستغراب:نعم في ايه
الضابط:فتشوا ااشنط
يوسف بعصبيه:وانت باي حق تفتش الشنط وبعدين انت مش عارف انت بتكلم مين
الضابط:لا عارف انا بكلم مين وده اذن نيابه بامر التفتيش وبعدين انا بعمل شغلي لا اكتر ولا اقل
العسكري:لقيت دول يافندم
الضابط:تمام خدوهم
يوسف وفاطمة واقفين مصدومين
ياتري يوسف رد فعله ايه؟
وياتري يوسف هيسمح ان فاطمة يتقبض عليها؟