منوعات

فاطمه الجزء الثاني

وبعد كده اشتغلت الاغاني الشعبي وبدوا يرقصوا وفجاة الاغاني سكتت والدي جي طلب من الناس يقعدوا في مكانهم حتي العريس والعروسة وفجاة لقوا يوسف داخل وهو لابس بدلة وجمبة فاطمة وهي داخلة بفستان فرح وطلعوا علي الاستديج واشتغلت اغنية “انت سندي روجينا حسن”
واحدة زي طول حياتها عايشة تحلم بالامان واما شوفتك قلبي قالي ده اللي ياما حلمت بييييه شوفت فيك فرحة بعنيا نفسي اعيشها من زمان قلبي ليك انت وبس ونفسه تبقا لييييه انت سندي وانت ضلي الحلو اللي فاضلي من الحياااااااه من الحيااااه انت ليا انا لوحدي اللي زيك روحي تطمن معاااااااه معاااااااه
موسيقي
نفسي اقولك الف حاجة انت ليا حاجات كتير انت قلبك خلا عمري يبتدي كده من جديد وبخاف عليك من اي حاجة عليك بغير مبسوطة كده متاكده العمر احلي معاك اكيد انت سندي وانتي ضلي الحلو اللي فاضلي من الحيااااااه الحيااااااه انت ليا انا لوحدي اللي زيك روحي تطمن معاااااااه معااااااه
موسيقي النهاية ويوسف شال فاطمة ولف بيها جامد والناس سقفت والكل راح سلم عليهم وتباركلهم وهما مستغربين من لبسهم وتصرفهم والعمال جهزوا مكان للعريس والعروسة عشان يقعدوا فيه
في الكوشة عند سيف ودينا
سيف:يوسف ده مجنون شوفتي اللي عمله
دينا:انا مش مصدقة لغاية دلوقتي اصلا
سيف:عنده حق كل مايجي يعمل فرح حاجة تبوظ الفرح
دينا:ان شاء الله الليلة دي تعدي علي خير
سيف:ان شاء الله
الفرح خلص وكل واحد اخد عروسته علي الجناح بتاعه
ياتري هيحصل ايه؟؟
استنوني الحلقة اللي جاية
رايكم توقعاتكم

#الحلقة_العشرون

وقفنا المرة اللي فاتت لما الفرح خلص وكل واحد اخد عروسته علي جناحهم الخاص
في جناح سيف ودينا
دينا بحب:ياااااه مش مصدقة ان بقيت مراتك ياسيف
سيف بحب:لا صدقي ياروحي..يلا غيري الفستان
دينا بكسوف:انت قليل الادب
سيف بخبث:مالك ياحبيبتي انتي اللي فهمتيني غلط انا قصدي غيري عشان نصلي
دينا بخجل:اممم ماشي
وقامت دينا تغير
وبعد ماصلوا
سيف بغمزة:طب ايه
دينا بغباء:ايه
سيف:مش يلا
دينا:يلا ايه
سيف بضحك:احكيلك حدوته
دينا بفرحة اطفال:هييييييييه يلا يلا
وفضلت تشد فيه وتقومه
سيف شال دينا
سيف:هيلاا هوب
دينا بكسوف:سيف نزلني
سيف:لا
وفجاة نزلها وبدا يقرب
دينا بتوتر:ااا س سيف
سيف:قلب سيف
دينا بتوتر اكبر:ااا ابعد شويه
وفجاة باسها سيف ثم سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
اما عند يوسف وفاطمة
يوسف بفرحة وضحك:مش مصدق ان اليوم عدا علي خير
فاطمة بضحك:ولا انا بصراحة بس بجد عجبتني المفجاة اللي انت عملتهالي
يوسف بحنيه:ولو كنت اقدر اعمل اكتر من كده كنت عملت
فاطمة بحب:انا بحبك اوووووي
يوسف:انا اللي بعشقك يابطتي
فاطمة:قلب بطتك انت
يوسف:يلا يابطتي روحي غيري عشان نصلي ركعتين شكر لله
فاطمة:حاضر ياحبيبي
وبعد ماصلوا
يوسف قام وشال فاطمة
فاطمة بكسوف:يوسف
يوسف:قلب يوسف
فاطمة بدلع:نزلني
يوسف:يابت متدلعيش كده انتي اللي هتجبيه لنفسك
فاطمة بحب:انا بحبك اوي ياوسف وبحمد ربنا انه خلاني اتجوزك ربنا يخليك ليا يااطيب واحن زوج في الدنيا كلها
يوسف:بعد الكلام الحلو ده متلومنيش علي اللي هعمله
وفجاة سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
في مكان ما
……….1:فهمي
فهمي:نعم ياباشا
……….1:عرفتراخبار عنه
فهمي:اتجوز هو واخوه انهاردة وهيسافروا بكرة بليل الساعة 2 يوسف هيسافر تركيا واخوه هيسافر باريس
……….1:حلو اوي اسمع بقا انا عايزك تولع الدنيا عند الزفت ده مش عايزه يسافر بكرة ولا الفترة دي فاهم
فهمي:فاهم ياباشا
……….1:وعايزك تعمل………فاهم
فهمي:فاهم ياباشا
عند مراد ومها
مها بدموع:مش مصدقة ان الاتنين اتجوزوا وسابوني يامراد
مراد بتنهيدة:الحمدلله ربنا يهدي سرهم
مها:ياااااارب
تاني يوم
عند يوسف وفاطمة الساعة 10 الصبح
تليفون يوسف رن
يوسف بنوم:الو
……….:……….
يوسف بفزع:ايه؟
ياتري ايه اللي فزع يوسف؟

#الحلقة_الواحدة_وعشرون

تاني يوم
عند يوسف وفاطمة الساعة 10 الصبح
تليفون يوسف رن
يوسف بنوم:الو
……….:شركتك ومخزنك بيولعوا
يوسف بفزع:ايه؟الو الو
فاطمة بقلق:مالك يايوسف في ايه
يوسف مردش وقام بسرعة يلبس
فاطمة بقلق اكبر:يايوسف في ايه
يوسف بعصبية:يوووه سيبيني في حالي
فاطمة باستغراب لعصبيته:ايه اللي حصل لكل ده
يوسف:اخرسي شوية
فاطمة بصتله وزعلت ومتكلمتش تاني
يوسف اتصل علي ابوه
عند مراد ومها
مها بنوم:مرااد يامراد
مراد بنوم:ايه يامها
مها:تليفونك بيرن
مراد:خير اللهم مااجلعه خير
وبص في التليفون لقي ان يوسف هو اللي بيرن
مراد بقلق:يوسف!!خير يارب الو……….ايه ازاي ده حصل ومين اللي بلغك……….طب انا رايح حالا خليك انت مع مراتك……….يابني اسمع الكلام هتنزل يوم صبحبتك ازاي وهتسيبها لوحدها……….عيب يايوسف كده………براحتك انا هسبقك علي هناك
مها بقلق:في ايه يامراد
مراد بحزن:فرع من فروع الشركة ومخزن من المخازن بيولعوا
مها بفزع:ايه استر يارب استر يارب ومين اللي بلغ يوسف
مراد:بيقولي ميعرفش هو لقي رقم غريب رد عليه سمع الخبر واتصل بيا ربنا يستر وميكونش حد اتاذي
مها:ان شاء الله ربنا يستر
مراد:ان شاء الله انا نازل
مها:ابقا طمني
مراد:حاضر
عند سيف ودينا
دينا صحيت لقت نفسها في حضن سيف فضلت تتامل فيه لغاية ماسيف صحي
سيف بخبث:هو انا حلو اوي كده
دينا اتكسفت وضـ,ـربته في كتفه
دينا:اتلم ياسيف
سيف بضحك:حاضر ياقلب سيف
دينا:يلا نقوم انا عايزة اخرج
سيف:لا مفيش خروج لغاية بليل
دينا اشمعنا لغاية بليل
سيف:عاملك مفجاة
دينا بفرحة:بجد
سيف:بجد…بقولك
دينا:اممممم
سيف:ماتيجي احكيلك حدوته
دينا:لااااااااا
سيف:مفيش حاجة اسمها لا هحكيلك يعني هحكيلك
دينا ضحكت وسيف ضحك ثم سكتت شهرزاد عن الكلام
عند محمد في شغله
محمد بزعيق:ماتقول يلا مين اللي بيديك البضاعة
……….:محدش ياباشا انا بشتغل مع نفسي
محمد:يعني مش هتقول
……….:اقول ايه ياباشا ماانا بشتغل مع نفسي
محمد:ماشي هخدك علي قد عقلك وكلامك بتجيب البضاعة منين اللي بتشتغل بيها مع نفسك
……….:صمت
محمد بزعيق:اتكلم يلاااااا انت مفكر اني مصدقك بدل والله اخليك ماتنفع لاي حاجة
……….:صمت
محمد:تمام سيد ياسيد
سيد العسكري:تمام ياافندم
محمد:خد الواد ده علي الحبس واتوصي بيه
سيد العسكري :تمام ياافندم
وبعد شوية من الضـ,ـرب
محمد:هااااا برده مش هتقول
……….بخوف وتعب:هه هقول ياا باشا
محمد ابتسم بانتصار:هاااا قول بقا مين
……….:واحد هو اللي بيديني البضاعة وبيخليني ابيعها لشباب الجامعات وشباب تانية
محمد:وبتديها للشباب ازاي
……….:بنلف البضاعة في سجاير عادية من اللي الشباب بتشربها وبدخل انا وبتعرف عليهم واعزم عليهم بالسجاير وهما بيشربه وواحدة واحدة بيتعودا عليها بس
محمد:تماااام والراجل اللي بيديك البضاعة اسمه ايه وتعرف ايه عنه
……….بخوف:والنبي ياباشا مش هقدر اتكلم اكتر من كده انا عندي اخواتي انا اللي بصرف عليهم
محمد:بتصرف عليهم بفلوس حرام طب هتفق معاك اتفاق لو قولتلي كل حاجة تعرفها عن الراجل ده وتعرفني كل تحركاته والاماكن اللي بيروحها هعتبرك شاهد ملك وهخرجك من القضية علي انك كنت بتساعدني وكمان هتكفل بمصاريف علاج اخوك الصغير والعملية بتاعته كمان وهجبلك شغل بمرتب كويس وتصرف عليهم بالفلوس الحلال وهحميك منهم هااا قولت ايه يااحمد
احمد:موافق ياباشا
محمد:تمام ها قولي بقا كل حاجة عنه
احمد بلع ريقه:اسمه فهمي سنه حوالي 38 سنة متجوز وعنده ولد وبنت الولد سنه 5 سنين والبنت 15 سنه وعايش في مصر الجديدة الدراع اليمين للراجل الكبير الاماكن اللي بيروحها بيروح كازينوا………وكازينوا……… دول اكتر كازينوهات بيروحها بيخون مراته يوميا رغم ان بيحبها وبيعشقها بس زي ماتقول ياباشا عينه فارغة مراته نقطة ضعفه بس كده
محمد:انت عرفت كل ده منين
احمد:انا يعتبر الدراع اليمين لفهمي هو مربيني من وانا عندي 10 سنين فااعتبرني اخوه وكان بيحكيلي كل حاجة بياخدني في كل مكان بيروحوا
محمد:تمام انا هسيبك تمشي بس حاطط مراقبة عليك واسمع بقا انت هتعمل ايه
احمد:حاضر ياباشا
عند يوسف ومراد
يوسف:الحمدلله ان مفيش حد اتاذي
مراد:الحمدلله يلا يابني روح لمراتك انت سايبها من الصبح لوحدها وميصحش كده
يوسف:والله انا شايل هم ان اروحلها دلوقتي
مراد:ليه نيلت ايه

انت في الصفحة 8 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل