منوعات

احببت كاره النساء ج 1

الحلقه الثالثه
من روايه ” أحببت كاره النساء ”

في اللحظه ديه دخل دكتور العيون
الدكتور : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
قامت هنا وراحت وقفت جمب حلا
وبدأ الدكتور بفك الشاش
الدكتور : ها يا بشمهندس شايف ايه
اسر : انا مش شايف حاجه
الدنيا ضالمه
الدكتور اجري شويه فحوصات
هنا : خير يا دكتور
الدكتور : بسيطه ان شاء الله
هو الي حصل ان تقريبا في ازاز دخل في عين حضرتك اثناء الحدثه ادي الي جرح في القرانيه سبب عمي
اسر بصدمه : يعني ايه !
يعني مش هشوف تاني
الدكتور مسرعا : لا
في امل
الحمد لله ان الجرح بسيط وممكن نعمل عمليه وجلسات علاجيه وان شاء الله هتقدر تشوف تاني
اسر بحزن يحاول ان يخفيه : وده هيبقي هنا ولا بره
الدكتور : الافضل انه يكون بره مصر
لاكن ده بعد تصريح من الدكتوره حلا بإمكانية سفرك
اسر: دكتوره حلا !
مين دي اصلا
حلا ردت : انا يا بشمهندس
وابقي الدكتوره الي عملت لحضرتك العمليه والي مسئوله عن الحاله الفتره ديه
اسر بغضب : نعم !
انا الي يشرف علي حالتي دكتور راجل مش ست
حلا محاوله تمالك اعصابها : ومالهم الستات بقا ان شاء الله
هنا محاوله تهديته : يا ابيه مش وقته
اهم حاجه صحتك
اسر بعصبيه : انا مش هحط مصير حياتي ما بين ايد واحده ست عشان توديني ورا الشمس
حلا : انا مقدره حالتك النفسيه
بس انا بردو الي ماسكه حالتك ومفيش غيري هيمسكها لاني انا مش هوديك ورا الشمس ولا حاجه
انا والحمد لله ناجحه جدا ف شغلي والكل يشهد وحضرتك ممكن تسأل
اسر : اسأل عنك ليه
كونت هتجوزك

قولا واحدا انا مش هيشرف عليه دكتوره ست
حلا كانت هترد لاكن منعتها هنا
هنا : خلاص يا ابيه اهدي والي انت عايزه هنعمله
حلا: ان…..
هنا : بعد اذنك يا دكتوره
عايزه حضرتك بره دقيقه
حلا: حاضر

طلعت حلا مع هنا ووقفوا قدام باب الاوضه
حلا: خير
هنا : انا بعتذر علي الاسلوب السخيف بتاع اسر ده
حلا: لا انا مش زعلانه انا مقدره حالته النفسيه كويس
بس انا مش فاهمه ايه اصراره الغريب علي انو انا ممسكش الحاله بتاعتو انا سوري يعني بس عِند بقي
انا مش هسيب الحاله
هنا : مينفعش اصلها مش حاله نفسيه نتيجه للحداثه
هو كده من زمان ومش هيتغير
حلا: وانا الدكتور ال بدالي مسافر
صدقيني لا ب ايدي ولا ب ايده وانا كمان مصره اكتر اني امسك الحاله واين كان ال هيعملو انا ال همسكها وانا ال هوافق علي سفره او لا
هنا : انتي مصره
حلا : جدا
ولو ممكن لو سمحتي انتي تسيبيني وانا هتصرف معاه
هنا : ارجوكي بلاش
نصيحه مني
ابعدي عن الشر وغنيله
حلا: انا بحب الشر
هنا :
مفيش فايده
انا نصحتك
اهو المريض المريض بتاعك وانتي حره فيه
حلا:  متقلقيش انا هدخل اكمل فحص بعد الدكتور ونبدا نشوف هيسافر امتي
هنا : يا خوفي من الي هيجرالك
بس لو ناويه تكملي
الكلام الي يدخل من ودنك ديه يطلع من الودن التانيه علي طول
اللهم ما بلغت اللهم فاشهد
حلا: هحاول بس موعدكيش
الدكتور طلع
الدكتور : دكتوره حلا
حلا: نعم يا دكتور
الدكتور : انا خلصت مع البشمهندس
ومستنين اذن السفر
موضوع حضرتك هتكملي مع المريض ولا لا
ده بقي مهمتك مع المريض
حلا: طيب متقلقش يا دكتور انا هدخله حالا
بعد اذنك
الدكتور : اتفضلي

ومشيت حلا دخلت الاوضه
ودخلت هنا وراها
حلا: دكتور مصطفى قالي انك خلصت فحص معاه ومستني مني اذن السفر
اسر : مستني الاذن من الدكتور الي هيجي مكانك
حلا: اممممم بس احب اقولك ان مفيش دكتور هيجي مكاني
اسر : لا في
دكتور احمد الي هيجي من السفر بكره
حلا: بس دكتور احمد هيمسك الحاله لو انا قلت اني مش همسك الحاله دي بس انا متمسكه ب الحاله بتاعتي وهتابعك للاخر ودكتور احمد مش هيرفض
اسر بعناد : بقي كده
حلا: ايواااا
اسر : بس لو مسكتي حالتي انسي انك تسبيها
حلا: اكيد مش هسيب حاله تبعي ف وسط العلاج يعني
اسر بضحكت استهزاء : يا ريت تفضلي علي كلامك بعدين
حلا: انا مبرجعش ف كلامي يا بشمهندس
اسر بتحدي : بكره نشوف
هنا : ابيه
انا همشي انا بقي لان عندي محضره في الجامعه وانت عارف الامتحانات قربت
اسر : ماشي يا حبيبتي
هنا راحت وباست راسه : ان شاء الله اجي انا وماما بعد العصر
اسر : تعالي انتي بلاش ماما
مش ناقصه حرقت دم
هنا بحزن : حاضر
سلام
اسر : مع السلامه
هنا لحلا : سلام يا دكتوره حلا
حلا: سلام يا هنا
وبصت حلا لاسر ممكن اكمل كشف عليك بقا
اسر : اتفضلي
وبدات حلا تكشف عليه
وخلصت و طلعت تباشر شغلها

عند هنا

روحت هنا عشان تجيب الكتب وتطلع علي الجامعه
وصلت هنا القصر ودخلت لقت فريده قاعده علي السفر
فريده : ايه ده انتي كنتي بره
واكملت بسخريه
الحقي بقي قبل ما اخوكي يقفشك
هنا بعصبيه: انا مبعملش حاجه من ورا اخويا اخويا ال بتتكلمي عنو ف المستشفي وانا كنت عندو وانتي ولا علي بالك
فريده : في المستشفي !
هو اخوكي ده زي البني ادمين
هنا بعصبيه: بصي ابعدي عني انا وهو وياريت متروحليهوش عشان انتي الي هتندمي مش هو وطلعت جري خدت حاجتها ومشيت
فريده بزهق : اووف انا حظي نحس
اذا كان في جوازتي او في عيالي
وقعدت تكمل اكل ببرود ولا كأن ابنها في المستشفي

عند حلا

خلصت حلا المرور علي المرضي
وراحت علي مكتبها
وبعد دقايق لقت الباب بيخبط
حلا : ادخل
الممرضه : دكتوره حلا
في ظابط بره عايز ياخد الاذن عشان يحقق مع البشمهندس اسر
حلا : حاضر
جايه حالا
قامت حلا وراحت علي الاوضه ولقت فعلا في ظابط مستنيها
الظابط : حضرتك الدكتوره حلا
حلا : ايوا يا فندم
الظابط : معاكي المقدم علي شوقي
كنت عايز اعرف اذا كانت حالة البشمهندس تسمح بإستجوابه ولا لا
حلا : اه
الحمد لله الحاله مستقره وتقدر تتفضل
علي : شكرا
دخل علي الاوضه
علي : السلام عليكم
اسر : وعليكم السلام
مين حضرتك
علي : انا المقدم علي شوقي
اسر : اهلا يا حضرت المقدم
علي : اهلا بحضرتك
كنت عايز اسألك كام سؤال كده
اسر : اتفضل
علي : حضرتك بتشك في مين
اسر : حضرتك انا اعدائي كتير جدا
وصعب احط اصبع الاتهام علي حد بعينه
علي : طب مجالكش تهديد قريب
اسر : لا
علي : تمام يا بشمهندس
ارجوا ان لو حصل اي جديد تبلغني
اسر : اكيد طبعا يا حضرت المقدم
علي : سلام عليكم
اسر: وعليكم السلام

ياتري مين ورا الحادثه
وهل اسر هيسيب حلا في حالها
ولا ناوي يطلع عينها

انت في الصفحة 3 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل