منوعات

احببت كاره النساء ج 1

الحلقه الرابعه
من رواية ” أحببت كاره النساء ”

تاني يوم

عند حلا
كانت حلا مشغوله بالمرور علي المرضي
وجه الدور علي اسر
خبطت حلا علي الباب

اسر : ادخل
دخلت حلا بابتسامه : صباح الخير يا بشمهندس
اسر باقتضاب : صباح النور
حلا : اخبار صحتك ايه انهارده
اسر : زفت
حلا : نعم !
بلعت ريقها وحولت تعديها
حلا : المهم
انا كنت جايه اكشف عليك عشان نحدد معاد السفر
اسر : اتفضلي شوفي شغلك
حلا بدأت تكشف عليه
ولما خلصت
حلا : تمام
طبعا مفيش سفر لحد ما الكسر الي في الرجل يخف ويكون بردوا الجرح بقي احسن
اسر : وده مدته اد ايه
حلا: بص تقدر تقول ٣ اسابيع
واسمحلك تسافر بعديهالو سمعت كل الكلام ال هقولو وعملت كل ال هقول عليه
اسر : ليه شيفاني عيل المفروض اسمع الكلام
حلا: تسمع الكلام عشان الكلام ف مصلحتك
اسر : لا مش هسمعه
وفي ظرف اسبوع هكون مسافر
انا مش هفضل كده كتير
حلا: مينفعش انا مش هديك الاذن ف مش هتسافر
اسر : بصي بقي
انا اقدر كويس اوي اكلم ادارة المستشفي ومن غير اذنك ده يسفروني
فامش ده جزاتي اني عملك قيمه
وبعدين ديه مستشفي خاصه
وكل الي يهمها الفلوس وبس
ده خير ان دكتور زيدان صاحب المستشفي اعرفه كويس اوي ومش هيرفضلي طلب
واحسنلك يا بنت الناس متعنديش معايا انا
حلا: يا بشمهندس انا مبخفش
اعمل ال تعملو انا مش هسيب حالتك دي حتي لو فيها رفدي
اسر باستهزاء : هههههه لا مش للدرجه يعني
اخد ذنبك ليه
لاكن انا في خلال اسبوع هكون مسافر
ياريت بقي تجهزي نفسك لده
حلا: اجهز نفسي ل ايه !!
اسر : لسفري
حلا: هكرر كلامي تاني وهقول انك مش هتسافر الا بعد 3 اسابيع
اسر : مش هيفيد التكرار في حاجه
وفري كلامك لحد يسمعك
حلا: هنشوف يا بشمهندس
اسر : هنشوف
وخرجت حلا منغاظه
و لقت نهي ف وشها
نهي : صباح الفل يا جميل
حلا: صباح النور
نهي : شكلك اتسحلتي امبارح
حلا: بصي شبه منمتش
وحصل كميه حجااااات
نهي : خير
حلا : تعالي المكتب احكيلك
نهي : تعالي

عند هنا

راحت هنا الجامعه وحضرت اول محاضره وخلصتها وطلعت قعدت في الكافيتريا وفجأه لقت شب قعد معاها علي نفس الطربيز
هنا: نعم فيه حاجه
مازن : انسه هنا
انا مازن شاكر الي معاكي في هندسه
هنا: نعم يعني عايز ايه
هعمل ايه ب اسمك
مازن بتوتر : اناااا انا كنت عايز اقولك يعني ان انا
هنا: انت ايه !
مازن بسرعه : بحبك
هنا وشها جاب الوان
هنا: انا اسفه
بس انا مش من البنات دي ال يحبني هيكلم اخويا عشان يتجوزني تمام
عن اذنك
وسابتهومشيت
لحقها مازن
مازن : هنا استني بس
ارجوكي اقفي
انتي فهمتيني غلط
هناوقفت : مينفعش ملحقتك ليه كدا اتفضلت قول عايز ايه تاني وخلصني
مازن : والله ماكنت اقصد الي انتي فهمتيه
انا عندي استعداد اروح دلوقتي حالا اكلم البشمهندس اسر بس كان لازم الاول اخد رأيك
هنا: لو سمحت انا اخويا تعبان دلوقتي ومش هتقدر تكلمو ولحد ما يخف ملكش علاقه بيا
مازن : لاكن ده مينفعش
انا مطر اسفر بعد الامتحانات
ارجوكي اديني رقم تليفونه وانا هتصرف معاه
هنا: بس انا اسر اخويا عامل حادثه وف للمستشفي
مازن : ايه !
الف سلامه عليه
يعني مفيش امكانيه اني اكلمه خالص
هنا: للاسف لا
مازن : طب هو في مستشفي ايه
هنا: مستشفي………..
مازن : ربنا يقومه بالسلامه
بعد اذنك
اسف لو ديقتك
هنا: اتفضل
لا ولا يهمك
ومشي مازن
وهنا ركبت العربيه وراحت علي القصر

عند اسر

كان قاعد اسر بيفكر في حاجات كتير وفجأه الباب خبط
اسر : ادخل
دخلت سالي
سالي بشماته : الف سلامه عليك يا بيبي
اسر بغيظ : ايه الي جابك
سالي: الله يا اسر مش حبيبتك من حقي اطمن عليك
اسر : لا مش حبيبتي
ولا تكوني متخيله اني معرفش مين عمل فيا كده
سالي: ما انا قلتلك يا بيبي ال بياعديني بيندم
بتحدي : ومين قال اني ندمان بالعكس
ا خير ا جه اليوم الي مشوفش فيه خلقتك
سالي: بس تخيل كدا كل الناس تشفق عليك بعد كدا لانك بقيت اعمي
حتي اختك هتعمل. كل حاجه من وراك ومش هتعرف لانك اعمي
وضحكت جامد
اسر بثقه : اختي عمرها ما تعمل كده
وانا واثق فيها جدا
اما بقي علي الشفقه فديه محتاجها الي زيك الي عنده عنين ولسه مبيعرفش يشوف
ويلا من غير مطرود
في الوقت ده الباب خبط
اسر : ادخل
دخلت حلا
حلا: لو سمحتي ممكن تستني برا عشان هنغيرله علي الجرح
اسر : لا متستناش
ديه تخرج ومترجعش تاني
سالي بغيظ : ماشي يا اسر
بكره الايام ما بنا كتير
وطلعت سالي بغيظ من الاوضه
حلا: يا بشمهندس العصبيه دي غلط عليك انت لسه خارج من العنايه
اسر : هو انتي مش شايفه العالم الي بتعامل معاهم
حلا:لو مدايقاك ممكن امنعها من دخول المستشفي هكلم السيكورتي ميدخلوهاش عادي احنا اهم حاجه عندنا راحه المريض
اسر : يبقي خير ما فعلتي
حلا: تمام الاول بس نغير علي الجروح بتاعك وبعدين هطلع اكلمهم
اسر : ماشي
بدأت حلا تغير علي الجرح وبعد مده قصير خلصت
حلا: انا خلصت كدا كمان شويه انا هسلم الشيفت بتاعي لدكتوره نهي وبكره الصبح هكون عندك عشان اطمن علي حالتك
اسر : نعم!
حلا: ايه فيه ايه
اسر : لا انا مليش لي شغل تبديل الدكاتره ده وطلاما مسكتي حالتي يبقي تبقي موجوده بالليل زي النهار
حلا:انا موجوده من امبارح الصبح وسيادتك لما جيت انا فضلت ف العمليات كام ساعه وطلعت فضلت كل شويه اباشر حالتك يعني ايه موجوده ليل ونهار لنا يا دوبك هروح كام ساعه وارجع 8 الصبح
اسر : ماليش فيه
حلا بغيظ: ماشي يا بشمهندي همسك شيفت بليل
واكملت بتريقه اي اوامر تانيه
اسر : لا
طلعت حلا منغاظه من اسر
واسر مبسوط من انه ديقها
وشويه فكر في كلام سالي
اسر : لا لا
هنا مستحيل تعمل كده
مستحيل هنا تخدعني

عند حلا

خرجت وبلغت السيكورتي ان سالي متدخلش تاني المستشفي وراحت المكتب عند نهي
دخلت حلا
حلا : نهي
نهي : نعمين يا ست حلا
حلا: روحي انتي
انا ال همسك شيفت بليل
نهي : ايه!
ليه يا بنتي
انتي نويتي تنتحري
حلا: يا ستي الراجل ال جه امبارح وفضلت ف العمليات معاه كام ساعه شايف نفسه ومتحديني وشادين مع بعض ف الكلام هو مش عايز ست تمسك حالته لانه معتقد ان الستات هتوديه ف داهيه وانا صممت امسك حالته ف هو اصر اني مش هروح مدام ماسكه حالته ف هفضل موجوده وهنام ف المكتب بقا
نهي : ياعيني يا بنتي
وبعدين يا حماره ليه اتمسكتي بحالته
الي زي اخينا ده هيمرمطك
حلا:لازم اثبتله ان الستات مش فاشله زي ما هو متخيل
نهي : اه
طيب يا ختي الله معك
انا هروح اعدي علي المرضي اخر مره وهمشي عايزه حاجه
حلا: لا شكر يا حبي
مع السلامه
نهي : سلام
مشيت نهي
وقعدت حلا علي المكتب ترتاح شويه

انت في الصفحة 4 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل