
الحلقه الثالثة عشر
من رواية ” أحببت كاره النساء ”
دخلت حلا وكان معاها محمد
حلا : محمد اهو يا اسر بيه
اسر : اسمك ايه بالكامل
محمد: محمد عبد الغني الرويعي
اسر : فاكر الاشكال الي جتلك كويس
محمد: اة طبعا يا بيه
اسر : اوصفلي الست كويس جدا
محمد: هي قمحيه وطويله ولبسها يعني استغفر الله يا بيه
شعرها منكوش كدا يا بيه عينها زينا كدا مش ملونه
اسر : والراجل
محمد: الراجل كبير بس تشوفو كدا تحس بوقار وماشي دايما بعصايه بيتعكز عليها
اسر بعصبيه : لا جبت التايها يا خويه
غور يلا
الواد ده يرجع علي مصر حالا مفهوم
حلا: مفهوم
ومشي محمد وفضلت حلا ساكته شويه
حلا: ممكن افهم ف في دماغك ايه
وهما عايزين منك ايه
اسر : عيزين
حلا: لا بجد جيبت التايهه
ما انا عارفه مين دول يعني
اسر : بني ادمين
حلا بنرفزه: ما انا عارفه انهم بني ادمين اقصد يعرفوك منين
اسر : حكايه طويله جدا بلاش تدخلي في دومتها
حلا بفضول: بس انا عايزه ادخل احكي احنا مورناش حاجه
كدا كدا انا ال بايته معاك
اسر : ههههههه
مالك قلبتي فجأه كده خلتي اللتاته
حلا: يا ظريف
لا ميغركش طب سبع سنين دا انا تافهه جداااا احكي بقاااا
اسر : هههههههه
هو الدكتور زيدان لسه هنا ولا سافر
حلا: لسه هنا ليه!
اسر : ممكن تناديه
حلا: حاضر
وطلعت حلا برا لقت دكتور زيدان
حلا: دكتور زيدان
حلا : نعم يا حلا
حلا: اسر عايزك
زيدان : هو فاق
حلا: اة
زيدان : تمام
انا رايحله حالا
وانتي خليكي مع دكتور جاك وحولي تسرعي من يوم العمليه شويه
حلا: هو فيه ايه ما هو انا لازم افهم مليش فيه
هكلم دكتور جاك بعدين بس لازم افهم ال بيحصل حواليا
زيدان : هتفهمي كل حاجه في وقتها يا حلا اهم حاجه دلوقتي اننا نخلص من العمليه ديه بأسرع وقت
يمكن قبل ما خبر محاولة تسميم اسر وفشلها يوصل مصر مفهوم
حلا: حاضر هتفق معاه
نحاول يدخل العمليه بكره
زيدان : يبقي كويس جدا يا حلا
حلا: حاضر يا دكتور
مشي زيدان راح لاسر
زيدان: حمدلله علي سلامتك يا اسر
اسر : الله يسلمك يا دكتور
زيدان: حلا قالتلي انك عايزني
اسر : هنا يا دكتور
لازم حد يبقي هناك معاها
لا هي ولا مازن يعرفوا الي بيحصل
لازم حضرتك تسافر
زيدان: حاضر بس انت هتبقي هنا لوحدك
اسر : متقلقش عليا
زيدان: حلا بتتفق مع دكتور جاك ان العمليه تبقي بكوه
اسر : خير ما فعلت
زيدان: تمام
انا هروح اجهز كل حاجه مع الدكاتره عشان ابقي راجع مصر مطمن عليك
اسر : تمام يا دكتور
شكر لحضرتك
زيدان: العفو متقولش كدا
ده انت ابني
اسر : وانا بعتبر حضرتك زي ولدي الله يرحمه
زيدان : الله يرحمه
انا هسيبك ترتاح
بعد اذنك
اسر : اتفضل
ومشي زيدان
وبعد شويه دخلت حلا بعد ما اتفقت مع دكتور جاك علي العمليه
حلا: أبسط ياسيدي اتفقت معاهم علي أن بكره تعمل العمليه
اسر : تشكر يا ذوق
حلا: ههه
دلوقتي لازم ترتاح عشان العمليه بكره وانا هنام هنا لو عزت حاجه ناديني بس
اسر : تمام
تصبحي علي خير
حلا : وانت من اهله
عند هنا
كانت هنا قاعده هي ومازن بيتكلمو
ولقو فجاه حسام قدامهم
حسام: ايه دا ايه دا عصافير كناريا قاعدين
مازن : يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم
اصطبحنا بوش انهي بومه انهارده
حسام: لا يا مازن متبقاش حمق اوي كدا غلط علي صحتك يا بابا وانت داخل علي جواز
انا جاي اصبح علي هنا مش اكتر
مازن مسكه من ياقته: علي اساس اني مش مالي عينك يعني ولا ايه
حسام: طب ايدك بس عشان متزعلش مني كدا وبعدين يا مازن ف الاصل هي بتاعتي وحاجتي هترجعلي بس الصبر حل.
مازن واداله بوكس وقعه علي الارض وخلاه يجيب دم : ابقي وريني هتاخد حاجتك ازاي
ومسك ايد هنا وشدها وطلع بيها علي العربيه وساق وهو متعصب جدا وكان هيعملو حدثه لولا ستر ربنا
مازن وقف العربيه عشان يهدي شويه
هنا: مازن ممكن تهدا هو عمل كدا عشان تدايق وتتعصب وبس
مازن بعصبيه : يا سلام
وانا المفروض كنت اركب مراوح علي قلبي يعني ولا ايه مش فاهم وجهت نظر سعتك
هنا انخضت من طريقته وسكتت شويه
هنا بابتسامه : واضح ان في ناس هنا بتغير والدخان طالع من ودانها هههههه
مازن : هنااااااا
هنا: الله مكذبتش علي فكره باين عليك اوي انك غيران
مازن : اه غيران وغيران جدا كمان
في مانع عند حضرتك
هنا: لا يا حبيبي مفيش مانع
مازن : امسك
قولتي ايه ؟
هنا ب استعباط: ايه قلت ايه
مازن : بلاش استعباط وعيدي الي قولتيه تاني
هنا: لا مفيش مانع دا ال قلته
مازن : الي كلمه الي بعدها
هنا بخجل: قلت لا مفيش مانع يا حبيبي
مازن بصوت عالي : الله اكبر
اخيرا يا مفتريه نطقتي
ده انا كنت هخلل جنبك يا شيخه
هنا: الله بقا يلا روحني
مازن : حاضر يا ستي
ودور العربيه ووصل هنا للفيلا
هنا: انا هنزل بقا خد بالك من نفسك ولما تروح طمني
مازن : حاضر يا حبيبتي
سلام
هنا: سلام
تاني يوم
عند اسر
صحي من النوم وبدا الدكاتره تجهزه للعمليه وبعدين خدوه للعمليه وحلا كانت برا
وبعد كام ساعه خرج اسر من العمليات
حلا كانت قلقانه جدا وكان الدكتور زيدان بيتابعها علي الموبيل لحظه بلحظه
حلا: دكتور جاك ما الاخبار
جاك: دكتور حلا لا تقلقي ان المريض في حاله جيدهلم يحدث اي مضاعفات نحن ننتظره ان يفيق ثم نري النتيجة عند ازاله الضماضات
حلا: حسنا
شكرا دكتور جاك انا ساذهب لاراه
جاك: حسنا
ومشيت حلا
راحت لاسر الاوضه وفضلت جمبو لحد ما بعد فتره بدا يفوق
اسر بهلوسه : بكرهك …
حلا: بتكرهني!! اسر
اسر : بكرهكوا كلكم كلكم
حلا: واضح ان دي هلوسه بنج بس يا ترا بيكره مين مين ال وصله لكدا انا لازم اعرف بس لما يبقي كويس
وبعد شويه فاق اسر ورجع لوعيه
حلا: حمدلله علي السلامه
اسر : الله يسلمك
ايه اخبار العمليه
حلا: لا الحمد لله الدكاتره طمنوني ودكتور جاك قالي اول ما تفوق اناديله عشان يشيل الشاش ونشوف النتيجه
هناديله واجي
وطلعت حلا ندت مستر جاك وجه مستر جاك ومعاه ممرضه وبدا يفك الشاش وحلا قلقانه من النتيجة