منوعات

احببت كاره النساء ج 1

الحلقه الثانيه عشر
من رواية ” أحببت كاره النساء ”

تاني يوم
صحيت حلا من ون غيرت هدومها ولفت طرحتها وطلعت تروح تشوف اسر
خبطت علي الباب
زيدان : ادخل
دخلت لقيت هنا واسر ودكتور زيدان قاعدين
حلا: صباح الخير
الكل : صباح النور
زيدان : ها يا دكتوره حلا
جاهزه؟
حلا: طبعا يا دكتور جاهزه
زيدان : ها يا اسر
اسر : توكلنا علي الله
هنا : خلي بالك من نفسك يا ابيه
ربنا يرجعك ليه بالسلامه
اسر : متخفيش يا حبيبتي
خلي بالك من نفسك ومن مازن
ويا ريت تروحي تقعدي عند مدام جودت الفتره ديه
هنا: انا كدا كدا قاعده هناك اصلا متقلقش خد انت بالك من نفسك
اسر : لا اله الا الله
هنا: محمد رسول الله
اسر : يلا يا دكتور
توكلنا علي الله
جه الممرضين ونقلوا اسر علي السرير المتحرك وحطوه في عربيه الاسعاف وانطلقوا علي المطار
خلصوا الورق المطلوب في الجوازات وطلعوا الطياره
في الوقت ده كانت فريده قاعده في القصر
فريده : انا منغاظه يا سالي
ازاي عرف يفلت من ايدكوا ويسافر كده
سالي: فلت من ايدنا هنا
بس مش هيفلت من ايدنا هناك
فريده : لا والزفته التانيه رايحه تتجوزلي واحد يضعلها فلوسها
احنا لازم نخلص من الزفت الي اسمه مازن ده ونجيب واحد يبقي معانا
سالي: هنخلص منو بس مش دلوقتي ومعانا ال يخلص منو بسهوبه
فريده : مين ده
سالي: حسام هو العدو الشديد لمازن
فريده : تقصدي حسام فايز
سالي : مظبووط
فريده يخبث: واناي تعرفيه منين
سالي بتوتر : الله يهمك اعرفه منين اعرفه وخلاص
فريده : ههههههههه كان غيرك شطر يا حلوه
بس نصيحه بلاش تثقي بفايز للدرجه ديه لانه هيغرقك وهيبعك مع اول مصلحه
سالي : شئ ميخصكيش
انا ماشيه
باي
فريده : باي

عند حلا واسر

وبعد كام ساعه
وصل اسر وحلا المانيا

وطلعو علي المستشفي علطول عشان يبداو الفحوصات اسر هو ال اصر علي كدا
ووصلو المستشفي
وبدات حلا تتكلم مع الدكتور وبداو يعملو الفحوصات اللازمه وحلا واقفه مش مفارقاهم
وبعد ما خلصو فحوصات
رحت حلا عشا تطمن اسر
خبطت حلا علي الباب
اسر : ادخل
دخلت حلا
حلا : اذيك يا بشمهندس
اسر : تمام
خير
الدكاتره قالوا ايه
حلا: الدكاتره بيقولو انهم ممكن يعملو العمليه علي نص الاسبوع او اخر الاسبوع
اسر : وليه مش بعد يوم او اتنين
حلا: عشان جسمك يرتاح شويه من السفر متنساش جروحك
اسر : يبقي نص الاسبوع اكون عامل العمليه
حلا: حاضر
اسر : تمام
انتي هتقعدي فين
حلا:فيه سكن موفرينه ليا هنا جمب المستشفي
اسر : تمام
حلا:تمام محمد معاك اهو ولو حصل حاجه قولو يكلمني
اسر : خلاص تمام
حلا
ممكن طلب
حلا: اة طبعا اتفضل
اسر : كلمي هنا وطمنيها تلقيها قاعده زي الهبله بتعيط
حلا: حاضر متقلقش هكلمها واطمنها
اسر : شكرا
حلا:العفو عن اذنك
اسر : اتفضلي
ومشيت حلا روحت البيت ال هي هتسكن فيه ومسكت موبايلها واتصلت ب هنا
هنا : الو
حلا: الو ايوا يا هنا انا حلا
هنا : حلا
ازيك عامله ايه
انتو وصلتو بالسلامه
اخبار ابيه اسر ايه
عمل العمليه ولا لسه
و……….
حلا:اييييه براحه
احنا وصلنا اة اسر كويس الحمد لله العمليه لسه هنعملها علي نص الاسبوع
هنا : الحمد لله
ربنا يقومه بالسلامه
حلا: يا رب
هنا : معلش يا حلا
انا عارفه ان اسر صعب شويه
لاكن والله طيب
خلي بالك منه
واستحمليه معلش عشان خطري
حلا: متقلقيش انا مقدره حالته النفسيه ومستحمله متقلقيش
هنا : شكرا يا حلا
انا بقي اسيلك ترتاحي تلقيكي تعبتي
حلا: العفو
تمام ماشي بكره هخليه يكلمك لما اروح المستشفي
هنا : ان شاء الله
تصبحي علي خير
حلا: وانتي من اهله

في مكان شبه خالي من السكان توجد فيلا فخمه يجلس بداخلها رجل في عقده الخامس يحتسي الشراب لتدخل عليه سالي وتجلس وتحتسي معه
فايز: ايه ده
دخله كده من غير لا سلام ولا كلام
في ايه يا سالي
سالي بنرفزه : مصيبه يا فايز مصيبه
فايز : مصيبه!
ايه الي حصل
سالي : ابن الرفاعي سافر مع بنت فاروق الفارس
فايز : ايه !
انتي بتقولي ايه
ايه الي لم الشامي علي المغربي
سالي : طلعت الدكتوره بتاعته
اسر لو عرف انها بنت فاروق الفارس هتبقي مصيبه علي دمغنا كلنا
فايز : متخفيش
مش هيلحق
سالي : مش فاهمه قصده
فايز بابتسامة خبث : بكره الصبح اسر هيبقي في خبر كان
سالي بمياعه : هههههههه
احبك وانت مظبط كل حاجه
لاكن …….
فايز : متقلقيش مش هترجع من المانيا علي رجليها
بس اخلص الاول من اسر
سالي : طب كنت عيزاك في حاجه كده يا بيبي
فايز : خير
سالي : حسام لازم يشد حيله شويه مع بنت الرفاعي
ديه خطوبتها كانت امبارح
فايز : متشليش هم انا لسه مكلمه
سالي وهي ترفع الكاس : في صحة دمار عيله الرفاعي
فايز : في صحتك يا قلبي
سالي بمياعه : ههههههههههه

تاني يوم

صحيت حلا قبل معادها بكتير مقدرتش تنام أصلا كويس بسبب تغير المكان
خدت دوش ولبست وراحت المستشفي
وصلت حلا المستشفي
ودخلت لأسر علطول
حلا لقتو صاحي وبياخد محلول
حلا: صباح الخييير
اسر بهدوء غريب : صباح النور
حلا استغربت هدوءه
حلا: عامل ايه دلوقتي
اسر : الحمد لله
حلا ب استغراب: اسر انت كويس!
اسر : مش عارف
انا حاسس اني ا.ن .ي …..
حلا لاحظت انو عرقان جدا رغم البرد و لقت المحلول شكله غريب ف شالته خالص
حلا: حاسس انك ايه طيب فهمني
اسر بيغمض ببطئ
حلا جريت بسرعه
(حلا طبعا هتتكلم الماني بس احنا هنكتب الترجمه)
حلا: دكتور جاك ما المحلول الذي اعطيته لاسر
جاك: مجرد محلول للتغذيه
حلا: اسر لا يتحدث اغمض عينه ولم يتكلم ويتعرق بشده اريد حالا ع
تحليل له وفحص المحلول جيدا
جاك: سوف اقوم بذلك حالا
فعلا دكتةر جاك بسرعه اجري التحاليل
و معداش وقت وطلع التحليل
حلا بصدمه: سم
المحلول كان فيه سم
جاك: انا لا ادري شئ الممرض الذي اتي معك هو من اتي واخذ المحلول لست انا من قمت بوضعه
حلا: انا سوف اقوم بمعالجه اسر وبعد ذلك نتحدث
وجريت علي اوضه اسر
بدات تديله الادويه وتتابع الحاله
وطلبت عدم مشيان محمد من المستشفي الا لماا تتكلم وتعرف ال حصلل ومنعت السكيورتي يطلعوه
وفضلت جمب اسر حبه لحد ما اطمنت انو بدا يتحسن طلعت
اتفقدت الكاميرات لقت ان محدش دخل لاسر الا محمد ولقت السكيورتي متحفظين عليه زي ما هي طلبت
حلا بعصبيه: مين ال قالك تعمل كداااااا
محمد بتوتر: اعمل ايه يا دكتوره انا معملتش حاجه
حلا بعصبيه: اقسم بالله لو ما قلتمين ال قالك تعمل كدا لهطلبلك البوليس وهحكي كل حاجه وهسيبه يطلع عينك
محمد بخوف: لا يا دكتوره انا هتكلم
حلا : انطق
محمد: فيه واحده جت معاها راجل كبير وشكلهم اغنيا اوي جولي قبل السفر وادوني فلوس كتير اوي وقالولي هنقولك تعمل ايه لما تسافر
وكلموني امبارح وقالولي انهم هيبعتولي سم مع واحد احطه ف المحلول لما رفضت هددوني  وانا مكنتش مفكر انهم هيطلبو كدا
حلا لقت نفسها بتلطشه ب القلم
حلا: انت حيووووووااان مين الناس دول اسمهم ايه
محمد:معرفس يا دكتوره والله مقالوليش
حلا سابتو ومشيت
وطلعت تطمن علي اسر
ودخلت لقتو بدا يفوق
حلا بلهفه: اسر انت كويس طمني
اسر : اه
الحمد لله
هو ايه الي حصل
انا مش فاهم حاجه
حلا: قبل ما اجاوب علي سؤالك عايزه اعرف مين اعدائك
اسر : شئ ميخصكبش
اتفضلي جوبي
حلا بزعل: كانو بيحاولو يم*وتوك كانو حاطين سم ف المحلول
اسر : والسم ده جه ازاي للمحلول
حلا : عن طريق الممرض محمد هو ال حطه وكنت لسه بحاول اعرف منو مين الناس دول مقاليش بس قالي انو راجل كبير ف السن وست شيك بيقول انهم اغنيا اوي
اسر : هاتيلي محمد
حلا: ليه
اسر : تعرفي تنفذي من غير اسأله
حلا: مبتعرفش تعاملني عدل ابدا حاضر
اسر : لا مبعرفش
يا ريت تجبيه بسرعه
حلا بغضب : حاضر
وطلعت حلا جابت محمد ودلته لاسر

انت في الصفحة 12 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل