منوعات

بقلم صابرينا

خرج جاسر ومنيره لسهام وليالي

رامز لبس لبس ممرض ووضع كمامه علي وشه واخد عربيه ادويه وداخل بيها العنايه
ليالي عرفته لما غمزلها
ليالي:جت الكوره في ملعبي
وحااخلص من الزفت دااا
……………….
استنت ليالي رامز يدخل العنايه وبعدين
……….
في العنايه
……
رامز دخل العنايه وخلع الكمامه
رامز:هااااي حووت
اخبارك اي
اسف
معلش
اصل الجواب باين من العنوان حالتك مكسور وبين الحياه والموت
بس انا عشان صاحبك
حااريحك من الدنيا والي فيهاا
بص اي الي في ايدي
سرنجه
حاجه صغيره بثلاثه جنيه املاها هوا واجيب اجلك
رامز ضحك ضحكه حبيثه
رامز:ماخافش متخافش
انا مش حااوجعك كتير
……….. …………………………..
ليالي استنت الوقت المناسب
ليالي:زمانه ه وجه دوري
ليالي اتكلمت : ماما
منيره:نعم
ليالي:الراجل الي دخل العنايه دا مش شويه
مش دا الي كان واقف معاكم هنااا
جاسر شك في كلام ليااالي
ودخل دون مقدمات اوضه العنايه
**********************
جاسر اتجنن لما شاف رامز ماسك سرنجه
ومنعه في اخر لحظه انو ياذي حمزه
جاسر كيل لرامز الكثير من اللكمات
ومن ثم اخذه للخارج والقاه بالارض
منيره بصقت علي رامز
منيره:اتفوووو
ملعون البطن الي شالتك ي ابليس ي ابن الابلسه
رامز فمه نزف دم وضحك
رامز:مراته هي الي قالتلي
سهام افتكرت الكلام عليها وخاافت
سهام:كداااااب
محصلش
دا كان عاوز يخليني اسرق حمزه
منيره النار طلع من عنيها واتقدمت خطوه من سهااام
وتها كف
سهام:حاتضروبيني ي مرات عمي
منيره مسكت سهام مش شعرها ورمتها علي الارض
منيره:جاسر بلغ المركز يشيل ال.زباله دووول من اهنيه
************************
بعد ربع ساعه
جت الشرطه واخدت سهام الي بتعيط ورامز المجروح والي جسمه كله متكسر من ض.رب جاسر فيه
بعد 3سااااعات
……………….
كانت ليالي في حضن منيره
منيره:بفضلك ابني حي
ليالي:لو طلب عمري ياخده وحااكون راضيه
طلع الدكتور مبتسم
الدكتور:المريض فااق
منيره وليالي سجدوا علي الارض سجده شكر لله
وجاسر الضحكه رسمت وشه
……….. ………
اتنقل الحووت لاوضه عاديه
…….. ……….
دخلت منيره وليالي علي الحووت واخدوه بالحضن
جاسر:بالراحه عليه
منيره وليالي بنفس النبره :اتوحشناه عااد
منيره :انتي من حدانا بالبلد
ليالي: هو علمني لهجه البلد
حمزه نظر لامه نظره اسف
حمزه:كنت حااقولك ي امي
منيره:ي زين ماعملت بجوازك من ليالي ي ولدي
حمزه :اومال فين سهاام
منيره:في البيت تعبت وروحت
حمزه معلقش علي كلام ولدته
جاسر:متدلعش تاني علينا ي عم
حمزه: دايما كدا فقري
ليالي صممت تبات مع الحوووت
ومنيره رافضه عايزه تبات هي
ليالي:لو سمحتي ي ماما انا عايزه ابات
حمزه سحب ليالي من ايديها.
” حمزه:بلاش
ليالي:لازم ابات معاك
حمزه:ي بنتي تعبان وجسمي متكسر انتي عايزه تموت.يني اكتر
ليالي:حاابات بردو
حمزه:انتي غبيه ولا بتستعبطي
ليالي:بطل سفاله
منيره:باااااااس
طلاج ثلاثه من طلجات الرجاله لابات مع ولدي النهارده
جاسر:الله اكبر

يالا يا بنتي أوصلك الفيلا لنطخ عيارين دلوقتي..

بسم الله الرحمن الرحيم
*************

الحلقه الحاديه عشر
………………..
توقفنا الحلقه السابقه علي اخذ الشرطه رامز وسهام بتهمه محاوله ال
وختمناها بحلفان منيره بالطلاق
لتبات مع حمزه في المستشفي
وعرفنا سر كمال عزام وانو اتبني ليله
********************
في فيلا كمال عزام
بالتحديد في غرفه جهاد
كانت جهاد لسه في احضان والدها بتعيط
كمال:انا حكيتلك كل حاجه ي جهاد
ليله مش اختك
ليله اتبنتها من الميتم لما كنت فاقد الامل في الخلفه
ولما عرفت بحمل عائشه فيكي
كنت انا وعائشه اتعلقنا ب ليله كمان
ازاي نفرط فيها واحنا شعرنا بشعور العيله معاها
عشان كدا احتفظنا بيها وزورت في شهاده الميلاد كتبتها بتاريخ ميلاد من سنه
ودخلتها المدرسه علي الاساس دا
جهاد مسحت دموعها واتكلمت
جهاد: عشان لو ظهر ليها توام
نقول انها في البطاقه 20سنه مش 19
كمال: مكنتش اعرف ان ليها توام
عرفت متاخر متاخر قوووي
جهاد:ازاي
كمال: من حوالي خمس شهور حضرت فرح
وذهلت من الي شوفته
نسخه طبق الاصل من ليله
وعرفت وقتها انها رقاصه اسمها ليالي
خوفت علي ليله وبعتها تكمل تعليم برا مصر
جهاد:علي ليله
ولا علي اسمك
كمال: انا مش وحش بالطريقه دي
انتي من معاملتي مع ليله متتوقعيش انها مش بنتي
بدليل انك شكيتي انك الي ممكن متكونيش من دمي
جهاد:والعمل
ليالي توام ليله تبقي مرات حمزه
كمال:ااااي
الحوت يتجوز رقاصه
جهاد:انا حاارفض الحواز من جاااسر
مش حااسمح لاي فرصه تجمع ليله وليالي
مستحيل اسمح بكدا
ليله اختي طاهره لما تعرف انها يتيمه وان اختها رقاصه حاتموت فيها
كمال:لازم ليله تفضل برا مصر
رجوعها هنا خطر عليها وعلي سمعتنا واسمنا
جهاد:فعلا ي بابا
…………………………………..
*في المستشفي *
جلست منيره بجانب حمزه
منيره:حمدلله علي سلامتك ي ولدي
حمزه:الله يسلمك ي امي
منيره:اخص عليك
حمزه:ليه
منيره:تتجوز من ورايا ومتجوليش حاجه
اي ملكش ام
حمزه:خوفت تضايقي وانا لسه مش عارف رده فعل سهام من جوازي
منيره: طب لما تعاود نبجي نشوف صرفه للموضوع ده
حمزه:فين سهام ي امي
منيره:في البيت
حمزه:غريبه مجتش المستشفي ومش موجوده
منيره:انت تعبانه ارتاح
حمزه شعر بحاجه غريبه وكرر السؤال مره كمان
حمزه:فين سهاااام
*************************
علي الطريق
……………
جاسر سايق العربيه وليالي في الكرسي الي جمبه
ليالي: حانروح فين
جاسر:حاوصلك فيلا الحوووت
ليالي:بس اهله
جاسر: الحوت الي باقي من اهله
الحجه منيره ومراته سهام
ومعندوش اعمام
الطار اخدهم واصل العيله من سوهاج يعني الفيلا دلوقتي فاضيه
فيها الخدم بس
ليالي:مين الي كان عاوز يه دا
جاسر:رامز دا صديق خبيث
ومعرفش ازاي قدر يضحك علي سهام بالبساطه دي
ليالي:ربنا علي المفتري
جاسر:انتي الرقاصه
ليالي انت من كلام جاسر
ليالي:انت انت
جاسر:انا صاحبه وماسك كل شغله وكاتم اسراره
وعارف بكل حاجه من وقت البطاقه المضروبه لخد كتب الكتاب بتاع اسكندريه
ليالي: بس انا
جاسر:عارف عارف كل حاجه مش محتاجه تبرري حاجه
وصل جاسر وليالي قدام الفيلا
جاسر:وصلنا
ليالي ابتسمت لجاسر ونزلت من العربيه
نزل جاسر من العربيه واخدها داخل الفيلا وعرفها للخدم علي انها حرم حمزه الحوووت
في صالون الفيلا
ليالي:شكراااا
جاسر مد ايده ليالي واتكلم
جاسر:فرصه سعيده
ليالي مدت ايديها لجاسر وسلمت عليه
ليالي:انا اسعد
خرج جاسر من الفيلااا وساب ليالي
ليالي فضلت تدور في الفيلا ولفت فيها من شرقها لغربها وتاهت في جمال المكان
ليالي:ايووووه
شكلها بيضالك دهب في القفص ي ليالي
والله ولسه حاتحلو ي بت سيده
اهم حاجه اروح القسم علي طوول للمخفي
ماهو مش حايفضل ساكت كتير
وسكوته ليه تمن
ليالي مشت من الفيلااا وخدت تاكس عشان تروح لرامز
**********************
في الحجز
……………..
محسن كان قاعد مع المساجين ومعاهم واخد لابس لبس دكتور
محسن طبعا فرد ضلوعه وراح للدكتور
محسن:جااي في ااي
رامز :
محسن:وانا كمان
بس انا بالخطا
رامز:انا بقي مع الاصراد والترصد
محسن:ومالو ي عم بس شكلك طري
رامز زق محسن بعيد
محسن رامز والمساجين اتلموا عليهم وسلكوا بينهم بس رامز ان جاامد
……………………………….
ليالي وصلت الحجز وطلبت تقابل رامز
بعد مده قصيره من اقناع ليالي انها مراته وانها لازم تكلمه
الظابط اتراف بيها وسمحلها بخمس دقايق
بعد مده
جه رامز اوضه المامور
الظابط: خمس دقايق بس ي مدام
ليالي بدموع :شكراا
خرج الظابط وساب رامز وليالي
رامز:ذكيه
ليالي: والمطلوب
رامز:خرجيني من هنا زائد نص ثروه الحووووت
ليالي:انت غبي واتسجنت اخرجك ازاي
رامز:مانا لو قلت انك الي حرضتيني مش حايكون كويس
ليالي: طيب
حااحاول اخرجك
رامز:بسرعه ومتنسيش نص ثروه الحوووت ي ليالي
ليالي:طيب
ليالي سابت رامز وخرجت من القسم
************************
في الحجز
…………..
سهام كانت وسط مجموعه من الستات العريانه
سهام تعيط بحرقه :منك لله ي رامز
دا كان جزاء طمعي كنت عايزه احرق قلب حمزه علي فلوسه عشان اتجوز عليا
بس والله كنت حاارجعهم
انا مستحيل ااذيه دانا روحي فيه
صحيح
العشق مذاهب وهو اختارها معذور مطلعش عاشق للهوي
طلع بايع وغاوي رمرمه
استرها ي رب المكان شكله يخوف
جت واحده غريبه الشكل بتبص لسهام
ست:معاكي عفره
سهام:يعني ااي
ست:دخان ي روح امك
دخان
سهام:ودا اجيبه ازاي بس
ست:سجاير ي بت
في اي مالك اش حال ماانتي موجوده مع بتوع دعاره وهجامين
سهام،: كمااان
منك لله ي رامز
حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي بعيد
ست:يكنش دا الي غواكي وفضحك
سهام:اي ي ست الي بتتكلميه دا
احترمي نفسك عيب
ست: طيب ي روح امك
نسوان تعالوا عندنا حفله والليله زفتها
اتلموا النسوان علي سهام وعطوها علقه موووت ودا كان جزاتهاا
**************************
في المستشفي
…………………
كانت منيره بتتهرب من سؤال حمزه عن سهام
حمزه:سهاام فين ي امي
ردي علي سؤالي لو سمحتي
منيره:في السجن الكلبه
بت المحروق كانت عايزه تغدر بيك
حمزه:مستحيل سهام تعمل فيا كده
منيره:واهي عملت وخدت جزاتها واعترفت انها اتفقت معاها جدامنا
حمزه:انا لازم امشي من هنا
منيره:انت تعبان ي ولدي
بت المحروق اياك حاتكون عاشقها عاد
حمزه:من ميته واحنا بنودي حريمنا المركز عاد
مش حاعرف اربي مرتي اياك
منيره:تغور هي والي جابوها معوزهاش
حمزه:وحقي مين يجيبه
بعدي عني حااروح اجيبها
اتصل حمزه علي جاااسر
حمزه:تكون قدامي ظرف عشر دقايق
جاسر:حصل اي انت تعبان
حمزه:نفذ الي حااجولك اياه عاد
قفل السكه في وشه
……………. ………………………
بعد عشر دقايق
وصل جاسر لحمزه ولقي حمزه لابس هدومه المليانع دم من الحادثه
جاسر:حمزه اي الي انت بتعمله دا جسمك مجروح
ازاي تخرج من المستشفي
حمزه:سندني يالا
جاسر:انت مجنون ازاي نزلت اصلا
حمزه بااستهزاء:نزلت بالاصانصير
جاسر:حمزه متهزرش خلينا نطلع اوضتك انت تعبان
حمزه:انت الي مخك مش شغال
سيبت الحكومه تاخد مراتي
جاسر:هي الي غلطت
حمزه:من امته حمزه الحووت يسيب حقه بايت برا من غير حساب
انا احق واحد يحاسبها مش غيري
فاااهم
جاسر سند حمزه الي كان تعبان والعرق ملي وشه
وركبوا العربيه ومنيره معاهم

. …………………………. .
بعد ربع سااعه
……. …….
وصل جاسر وحمزه قدام مركز الشرطه
حمزه بلهجه صعيدي بحت
حمزه:حانعاود جريب
منيره:بت المحروق دي
حمزه:اماااي
بكفياك عاد
نزل جاسر وحمزه من العربيه ودخلوا جوا عند الظابط
في غرفه المامور
المامور رحب بيهم ترحيب مبالغ فيه
المامور:حمدلله علي سلامتك ي حووت
حمزه:الله يسلمك
المامور:الواد الي حاول يك هو وسواق العربيه النقل في الحجز
حمزه:سواق العربيه قال ااي
المامور: الفرامل بتاعه العربيه كانت مقطوعه ومعرفش يتحكم في السواقه
حمزه:فعلا دا حصل وقت الحادثه العربيه كانت بتروح يمين وشمال وحاسيته مش متحكم في السواقه
بس دا مش طلبي
المامور:اومال اي طلبك
حمزه: رامز عايز اشوفه
المامور:حمزه بيه بس
حمزه:من حقي اشوف الي حاول يني
المامور:بس حايكون خطر عليك ي حمزه باشا
حمزه:ولا خطر ولا حاجه
المامور:اوامرك ي باشا
المامور نادي علي الشاويش يجيب رامز من الحجز
بعد خمس دقايق كان رامز واقف قدام حمزه والكلبشات في ايده
حمزه اول ما شاف رامز ضحك عليه
حمزه كان بيضحك من قلبه علي رامز
رامز غضب والشرر طلع من عينه
رامز:حااك ي حمزه
حااك ي حوووت
حااحرق قلبك علي فلوسك
جاسر سند حمزه وراح ناحيه رامز
حمزه:تبقي غلطان لو فاكر ان الحووت يتلعب عليه
جاسر ابتسمله
جاسر:اي حاجه كانت بتحصل في الشركه حمزه كان عارفها
وموضوع السرقه الي كنت بعمله دا حمزه طلب مني اعمل كدا عشان يختبرك ويشوفك
واول ماظهرت علي حقيقتك وحمزه عارف بكل عمايلك القذره
حمزه ابتسم لرامز : انا فلاتي اه
خمورجي وبتاع ستات
بس بمزاجي
خمورجي وقت ماانا عايز
بس محدش يلبسلي العمه
السرقه الي كنت بتسزقها كانت متسجله صوت وصوره حتي موضوع نانا
الا بالحق
هي ناناالي انت زقتها عليا مقالتلكش انها قبضت
اصلك بخيل مكنتش قبضتها صح
رامز: مامراتك طلبت مني اك ونتجوز بعدين
و اللعب علي المكشوف وعلي عينك ي تاجر
حمزه مسك رامز من رقبته والغضب اتملك منه
حمزه: غلطت لما دخلت سهام في الموضوع
سكوتي عنك زمان
قلت صاحبي ويمكن ينعدل ايام زمان وصحوبيتناكانت شافعالك
لكن الي يتعرض لعرضي ويرشه بالميه
لااااا داانا ارشه بالدم
حمزه ساب رامز وسند علي جاسر
حمزه:حاتعفن في السجن طول حياتك دي اخره الحرام
رامز ضحك :حااك ي حووت
حااطلع واك
وعد مني
حااطلع واك
المامور امر الشاويش ياخد رامز الحجز
حمزه: سهام ملهاش صالح بالموضوع
وعايز اروح بمراتي
المامور:حمزه بيه دا في اعتراف من رامز علي مراتك
وكل دا متوثق في المحضر
حمزه:مراتي كانت معايا لما كنت تعبان وعندي شهود علي كدا
كلام رامز ماهو الا للتشهير بي وبسمعتي
المامور:تمام
نادي المامور علي الشاويش
المامور:هاتلي سهام الحووت من الحجز
حمزه كان مع جاسر
جاسر اتكلم بهمس
جاسر:الي بتعمله دا مش صح
حمزه:دا عين الصح
جاسر:انت مسمعتش كلام رامز
حمزه:وحقي الحكومه متاخدهوش
حقي اخده بيدي
بعد خمس دقايق
دخل الشاويش وسهام كانت مض.روبه وهدومها متقطعه وحالتها تصعب علي الكافر
سهام دموعها نزلت اول ماشافت حمزه وبكت
سهام:حمززه
حمزه:اقدر اخد مراتي
المامور:طبعا ي حمزه باشا
حمزه:وياريت تخلي سبيل السواق ملوش ذنب
المامور:تمام ي باشا
جاسر سند حمزه ومشي
وسهام وراها منطقتش بحرف
سهام بتكلم نفسها :طب هو عرف اني مظلومه ولا اي
طب مكلمنيش ليه
وبعدهالك ي حوووت حاتفضل لميتا عاد ظالمني كده
ظالمك اي انتي حاتعيشي الدور انا كنت عاوزه اسرقه واضره زي مااتجوز عليا وحرق قلبي
وصلوا للعربيه ركب حمزه قدام جمب جاسر
وسهام ركبت ورا مع منيره
منيره اول ماشافت سهام
منيره:اتفووووو عليكي
سهام بكت ومنطقتش بكلمه واحده
جاسر راح بيهم علي الفيلااا
انضموا لجروبي روايات ورده صابرينا
…………….
بعد ساااعه
………….
وصلوا الفيلا ودخلوا من غير ولا كلمه لحد ماحمزه مسك سهام من دراعها ورامها في الارض
حمزه:كيفك كيف الكلبه بالبيت
البيت الي كنتي في اميره تؤمري فيه
حاتكوني ذليله زيك زي اي ك.لبه من الشاارع حاتخدمينا
سهام جرت علي حمزه ومسكت ايده
سهام:حااحب علي يدك سامحني
سامحني
انا محااتكلمش واصد
حمزه رمي سهام في الارض
حمزه:خرجتك عشان اربيكي
ومش حااقبل سمعتي تكون علي لسنه الخلق
سهام:طلجني
طلجني
انا ماحاعاودش واصد
حمزه:مش قبل مااذيلك ي بت المحروق
حمزه نادي بصوته العالي
حمزه:ليااااالي
لياااالي
ليالي كانت نايمه علي السرير واول ماسمعت حمزه بينادي نزلت تحت جري لحمزززه
لقت سهام في الارض هدومها مقطوعه
حمزه:تعالي ي ليالي
ليالي جرت عليه
ليالي:حمزه ماالك في اااي
حمزه:كلبتك سهااام خدامه عندك عايزك تمرمطي الست الي حاولت ت جوزك
ليالي: طلعتها ليه ي حمزه كنت سيبها تتعفن في الس.ج.ن
حمزه:عشان تبقي كلبه ذليله عندك

************************
اقتباسات
حكمت المحكمه حضوريا بس.ج.ن سهام الحوت عشره سنوات
……………….
استيقظت من ذلك الكااب

وس
لااااااااااااا
ريهام :ليله مالك حصل ااي ي حبيبتي
ليله ببكاء: حلم شي..طاني مزعج
ريهام:حلم ااي
ليله:كنت ماسكه م.سدس وت واحد
ه ي ريهاااام
ريهام:وانتي تعرفي تي نمله نامي ي دكتوره نامي

الحلقه 12
………………………………….
توقفنا الحلقه السابقه علي خروج سهام من الحجز وذل حمزه ليها
*****************
في فيلا الحوووت
…………
سهام بغضب وصوت عالي :طلجني
طلجني
مخرجتنيش من عذاب عشان اتحط في عذاب اكبر
طلجني وكل واحد يروح لحاله
حمزه قرب منها ومسكها من شعرها واتكلم بصوت عالي
حمزه:دانجوم السما اقربلك
سهام بااستهزاء اتكلمت
سهام:اااي شكلك حاتحبني عاااد
ولا اي
لابس توب مش توبك ي حووووت
منيره مسكت سهام من شعرها
منيره:حربايه وناقصك ربايه
حاتعضي اليد الي اتمدتلك
حاتموتي جوزك ي قليله الاصل
سهام شالت ايد منيره عن شعرها وبعدت عنها
سهام:فوقي ي ماما الحجه
انا مش جيالك من الشارع ولا يتيمه مليش اصل
انا بنت حسب ونسب وبنت عمه
ويد اي الي عضتها
انا متنزلاه عن مالي وحالي وأرضي لجوزي
مين فينا الي عض التاني
منيره ت سهام كف
وحمزه بعد منيره عن سهام
حمزه : قويتي وصوتك علا ي بنت عمي
سهام:جبروتك علمني
كرهك ليا وطعنك في ضهري علمني
حمزه:كره اي الي حاتتكلمي عنو
ولا عشان اتجوزت
سهام:حاتمثل عاد
ي ولد عمي ليه الملاوعه ولا خايف صورتك تنهز قدام السنيوره
حمزه صوته علا ومعالم الغضب ارتسمت علي وجهه
حمزه: خلي بالك من كلامك
سهام:كلامي واعر مش كده صوووح بس سؤال ي ولد عمي ي ابن الحسب والنسب
اتجوزتني ليه ي حمزززه؟!!!!
منيره:قاادره وبجحه وملكيش اصل
كانت جوازه الندامه والهم والغم. طلعتي ارض بور ملكيش فايده
سهام وجهت نظرها لمنيره وبعدين نظرت لحمزه
سهام:الراجل وقت مايتجوز بيتجوز الست
بكون عا يد ز الخلفه والعزوه
عايز يكون له بيت وعزوه
وابنك حرمني من كل داا
اتكلمت منيره بحقد : فاكره نفسك ست اياك
خلفه اي الي عاتتكلمي عنها
خمس سنين مفيش ضوفر عيل حتي
سهام:عندك حق
سهام اتمشت ناحيه ليالي واول ماوصلت ليالي لفت حوليها ومره تحط ايدها علي شعر ليالي ومره علي كتفها لحد ماوقفت قدام ليالي وضحكت
سهام:سابني واتجوزتك انتي
بس ياتري بيحطلك حبوب منع الحمل ولا حايسيبك تخلفي الواد
ليالي بتمثيل اتكلمت ودموعها نزلت
ليالي:انتي بتقولي ااي
حمزه اتدخل في الكلام وصوته علا ومسك دراع سهام غارس فيه ضوافره
سهام حاتموت من الالم بس ادعت القوه
سهام:معلش جيت علي ال ي حوووت
ولا شكل سرك انكشف
سهام بعدت عن حمزه بصعوبه وراحت ليالي
سهام:اي ماحايدخلش بكبايه العصير عشان متدوخيش منه
ماحاحتاكليش اي حاجه مسكره

انت في الصفحة 6 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل