
زياد وهو يحتضنها : اشش اهدي لتتخبأ ميرا نفسها ب ه حمقاء تختبئ منه ب ه
ليأخذ زياد نفس عميق ويغمض عينه ويحاول تهدءه نفسه
نسيبهم بقا ين بعضيهم😂💔 انا جالي جفاف من شهد.ده اقسم بالله
……..
وفي مكان اخر
كانت سوزان ( ام جوانا ) تمسك في يديها الصور التي ست ر كل شي بين حور وياسين فكيف ستتقبل حور وقف وما سيكون رد فعل ياسين 😢
‘—–
يتبع
الحلقات الاخيره اهي تفاعلوا 👌👇
روايه تملك القاسي
البارت الرابع عشر
بقلم حور يوسف
💓———‘——-‘————‘———-💓
لتصل حور وياسين لق الشيخ كان لا يقل هيبه عن ق عائلتها احست حور بالدفء الشديد ليستقبلهم الشيخ واحفاده بصدر رحب وحب شديد لتتعرف حور علي ابناء خالها فكانوا اثنتين ساره ومريم
كانت مريم متزوجه من ابن عمها
اما ساره فكانت فتاه رائعه الجمال بعين زرقاء ووجه ملائكي لكن كانت تخفي جمال عيناها بداخل نظرتها وجمال جسدها بملا ا حتشمه لقد احبتها حور من النظره الاولى
ليرحب فادي بحور بسخاء واضح فكان نصيبه من ياسين النظرات ال ه كم تمني ياسين هذا الاحمق سمي بأبن خالها
ليجلس علي ائده حور وبجانبها ياسين ويترأس الطاوله الجد وبجانبه احفاده الجد : نورتينا يا حبيبتي
حور بضحك : دا نورك ي احلي جدو
لتلاحظ ساره نظرات فادي لحور لت ن بشده غافله عن من يراقبها بخبث لينتهي العشا تحت مرح حور وجدها لينتهي العشاء ليجتمع الفتيات معنا لتنظر ساره باتجاه فادي بحب لتبتسم حور وتقول : بتحبيه
لتتوتر ساره : تقصدي مين .
حور بضحك : فادي
ساره ؛ لا دا ابن عمي
حور بخبث : طمنتيني اصلي جيباله عروسه
ساره ب : لا طبعا دا
حور بضخك : بتحبيه
ساره بأستسلام ايوه بحبه اعمل اي
حور : عرفيه طبعا ساره: عمره ما هيحبني
حور : ليه يعني ساره : هيسيب اللى بيحطو الاحمر و لون ويتجوزني انا
لتبتسم حور :انتي بتفكريني بنفسي زمان
ساره بأبتسامه : باين جوزك بيحبك جدا
حور : انا كنت شيفاه مبيحبنيش وعمره مقالي انه بيحبني بس واقف اللى بتحسسني بكده
ساره بأبتسامه عقبالي يا حور يارب يا حبيبتى
ليودعهم حور وياسين
وفي طريقهم للق
…..
بمكان اخر في ق نشاوي
تنتحب والده جوانا وبصوت عالي ت خ للخا ه فين نشاوي باشا
الخا ه : حا يا هانم هناديه حالا
لتذهب الخا ه للمنشاوي باشا لتخبره عن رغبه سوزانا لمقابلته
الجد : دخليها وهاجي وراكي
لبح الجد ويذهب لمكان جلوس سوزان
سوزان ببكاء : ألحقني يا عمي ألحق جوانا
الجد بلهفه : مالها في ايه
لتلقي سوزان الصور بين يد الجد وتجهش في بكاء عالي لينظر لها الجد بص ه دا ياسين وجوانا
سوزان : معرفش اللى باعتهم بيهدد انه هيفضح بنتي بنتي هتضيع ات ف .
ليجلس الجد مكانه : هنعمل ايه في صيبه دي
سوزان ب يعني اي هتعمل ايه يتجوزوا طبعا علشان لو حد نشر الصور دي نقول متجوزين
الجد ب : ياسين متجوز انتي اتجننتي
سوزان ببكاء : ومين قال اننا هنبعدو عن حور هو يقول انه متجوز قدام الناس بس شهرين ٣ ويطلقها علشان الفضيحه يا عمي هيه جوانا مش حفيدتك زي حور
الجد بتنهيده : هنحاول نوصل للى بيهدد بالصور دي وبعدها نشوف وضوع ده
ليتصل الجد علي ياسين
الجد : انت فين
ياسين : جاي علي الق
الجد : اول متيجي تعالالي كتب
ياسين : حا ي جدو
حور بضحك : في ايه
ياسين جدو بيحسبني في الق باين فعايزني
حور : يمكن شغل
ياسين بشك : ايوه يمكن
لتصل السياره للق ليترجل ياسين وحور
ياسين : روحي يا حبيتي انتي ولو اتأخرت نامي
حور بأبتسامه : حا
ليتجه ياسين لمكتب جده ليدخل فيجد جده عيناه حمراء من ال
الجد : اقعد
ليجلس ياسين
ياسين : انت تعبان ي جدو
الجد ب ؛ انت لمست حور
ياسين بع فهم : لمستها ازي
الجد : انت فاهم وجاوب
ياسين بهدوء : انا مش طفل علشان تقولي جاوب واه اكيد لمستها دي مراتي
الجد ب : وهو يلقي الصور في وجهه ياسين من النهارده هتطلق حور وتجوز ميرا علشان الفضايح دي
ياسين ب اطلق حور مين وفضايح ايه انا ملمستش جوانا وحور مراتي عمري ما هطلقها فاهم ويوم متفكر يا جدي تجبرني علي حاجه صدقني يومها هنسى اني من العيله دي
الجد برجاء ؛ بس زي ما حور حفيدتي جوانا حفيدتي
ليجلس الجد مكانه ب جوانا هت ر
ياسين وهو يركض ناحيه جده ويمسك يديه : خلاص ي جدي متتعبش نفسك انت اللى عايزه هعملهولك الا اني اطلق حور
لينظر له الجد :بس حور مش هتتفهمم انك تتجوز عليها
ياسين بشرود مش لازم تعرف يا جدي
الجد بع فهم :يعني ايه
ياسين : يعني حور مش متابعه ع الاعمال اصلا هكتب علي جوانا وانشر الخبر في ال ايد ونقول الفرح اخت علي الاهل وخلاص ومحدش في البيت يوصل لحور الكلام ده
الجد : هم اننا ننهي وضوع ده
ياسين : الصور دي جت منين ليحكي الجد لياسين ما حدث ليزرع الشك في قلبه ناحيه جوانا
ويتوجه ياسين لغرفته ليجد حور نائمه بمنامه كالاطفال ليخلع سترته ويرميها علي الاريكه بأهمال وخلع حذائه لينام ويشدها في احضانه بأمتلاك
ويدفن راسه في رقبتها مستنشقا رائحتها التي تسكره لينام ياسين هو ايضا
——-
اما عند زياد
فكانت ميرا تختبأ في ه ليهمس زياد بحانب اذنها خلاص يا حبيتي هديتي
لتردف ميرا بخبث انت اللى هديت يا حبيبي ولا لا دانت مكنتش متحكم في نفسك خالص
ليقهقه زياد : مش هتحكم في نفسي قدام طفله زيك
ميرا ب : نعم مالي يعني انا مش طفله ووممكن اوريك دلوقتي حالا واغريك واخليك.كده شطه ولا اعبرك
ليشدها زياد ويجلسها علي ق ه : نخلي شطه ده اما نعمل فرح بدل متهور وا كي ي ني
لتضحك ميرا : يعني انا مش طفله
ليحتضنها زياد بحب : انتي احلي طفله في الكون
لتبتسم ميرا علي الاطراء الظريف من وجهه نظرها فقد.مس كلامه قلبها تعطش لحبه
زياد بخبث : ألي قوليلي كنتي لا قميصي ليه
ميرا بخجل : اقولك ومتضحكش
زياد بضحك : اه والله مهضحك
ميرا دانت بتضحك من دلوقتي اه منك هم اصل بقرأ كده في الروايات الواحده اما تجوز بتلبس قمصان جوزها فحبيت اشوف شكلهم عليا بس
ليققهه زياد بصوت عالي : يخربيت تفكيرك مش قادر
ميرا ب : طب ابعد كده اما اروح اوضتي
زياد ب أه وهو يتفحص جسدها ويمرر يديه عليه : هتروحي كده
ميرا بخجل بس بقا ي زياد مينفعش كده
زياد : ينفع اكتر من كده والله أله
ميرا بضحك : طب ابعد ألبس هدومي بقا
زياد بضحك ويقوم بفتح ازار القميص الذي يرتديه
لتشهق ميرا عن ا يظهر صدر زياد العريض
ميرا : استر نفسك يخرابي