منوعات

بقلم حور يوسف الجزء الثاني

ايات : بابا جابلي عريس وقال لازم تتجوزيه وانا خفت وقلتلو اني متجوزاك مش عارفه اعمل ايه
زياد بص ه :متجوزاني ازاي انا بعتبرك اختي
ايات :بابا هي ني ي زياد وتدخل في احضانه احميني
زياد : طب اعمل اي
ايات ب وع : مفيش الا حل نكتب ورقه ونوريها لبابا وبعدها نقطعها اما وضوع ينساه وخلاص
زياد : بس
ايات وتزداد صوت بكاء
زياد.هشش خلاص محصلش حاجه هعمل كده متخافيش مش هيأذيكي
فبعد ان كتب العقد العرفي
تشاء الاقدار ان يشرب زياد حد السكر بسبب معرفته بطلب شاب الزواج من ميرا فطلب من ياسين الزواج من ميرا فيخبرة ياسين بتأجيل الامر لحين انهاء الدراسه فخاف ان تحب صغيرته شاب غيره فشرب لينسي فتستغل ايات الفرصه وتنام معه لتصبح زوجته لكن كان يتخيل ان من معه ميرا فكان يهمس بأسمها بحب ليستيقظ وينص بأيات بجانبه لينتفض من مكانه
ياسين ايات قومي
لتنظر له ايات بحب نعم ي حبيبي
ياسين : اللى حصل ده مكنش لازم يحصل انا كنت شارب و انتي ازاي ممنعتيش
ايات وهي تلعب بأزار قميصه بدلع امنع جوزي ليه حتى حرام
ياسين ب : انتي هبله دي ورقه ولعبه ولو مفكراها حقيقي يبقا انتي طالق وبالنسبه وهو يشد شرشف السرير فين شرفك ي محترمه
لتقوم ايات بص ه : اخرس يا حيوان انت مارست معايا خارجي بس
زياد بخبث فهذا مكان يريد الوصول اليه : يبقا كده تمام عن اذنك ي انسه
ايات في نفسها طلقتني ي زياد علشان خاطر ميرا اللى كنت بتقول اسمها امبارح دي والله لفرقكم وعد
باااك
ليرتفع صوت رنين زياد ليخرجه من افكاره
الحارس : جبنا الدكتوره ي باشا
زياد : طيب انا جاي
–‘——————–
يتتبعع
رأيكم

تملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل العاشر

روايه تملك القاسي
البارت العاشر
بقلم حور يوسف

في طريقهم للسفر لباريس
يجلس ياسين بطائره وبجانيه الحيه جوانا (تنشلي ي بعيده ) جوانا بدلع : هو انت مش قلتلي يا ياسو انك هتاخد حور معاك
ياسين ب م : حور تعبانه غير كده مقدرش اخد اي حد من الشركه بدون اعلامه قبلها بأيام فملقتش غيرك و ياسو دي في البيت يا جوانا احنا رايحين نشتغل
لتبتسم جوانا له : ماشي يا ياسو بس هتفرجني علي باريس دي اول مره اجيها
ياسين : تمام اما نخلص شغل ابقي افكر في وضوع ده
جوانا : بفرحه وضحك وعاوزه اعمل شوبينج كتير
ياسين ببرود : تمام هنام انا اول منوصل عرفيني
جوانا بدلع ومياعه : ماشي و عن ا ذهب للنوم نزلت برأسها علي كتفه واخرجت هاتفها والتقطت عده صور
وكلمه امها تتردد في رأسها : استغلي اي فرصه علشان تقربي منه واي لحظه صوريها هنستغلها فاهمه يا جوانا
تبتسم جوانا بفرح : بعد السفريه دي هبقا مراتك يا ياسين وهفرق بينك وبين حور وعد وعد مني وتبتسم بخبث وتنام علي كتفه
تنادي مضيفه الطيران علي ياسين ليستجيب ياسين لنادئها ويستيقظ
ضيفه : اربط ام الامان الطياره علي وشك الهبوط ي فن
ياسين : ببرود تمام
ليقوم بهزز جوانا لتستيقظ جوانا : احنا وصلنا واوو
بعد ان وصلو لمطار باريس توجهه ياسين وبصحبه جوانا للفندق
ياسين : حجز بأسم ياسين نشاوي (مترجم )
موظفه لاستقبال : اجل سيدي يوجد حجز بجناح تزوجين
لتغتاظ جوانا بم د ان تذكرت ان حور وياسين متزوجين
ياسين : اريد.حجز الجناح ومعه غرفه منفصله
موظفه الاستقبال : لا يوجد غرف فارغه مسيو
ياسين ب : يعني ايه .. مفيش اي غرف هتفضي
وظفه ب ف : بعد بكرا هتفضي اوضه
لتقترب جوانا من ياسين وتهمس له : خلاص يا ياسين نقضي الليله دي هنا ونشوف بكرا فندق
ياسين ب : انتي فاكره الحجز في باريس سهل لازم قبلها بأسبوع
جوانا بهدوء : يبقا نقعد في الجناح مع بعض لحد ما الاوضه تفضي اكيد الجناح فيه اكتر من سرير وكمان احنا ولاد عم يا ياسو
ليقتنع ياسين : تمام ويتوجه للجناح بعد ان اخذ فتاح من وظفه
ليذهب ياسين الي غرفه في الجناح بصمت ويتركها في الصاله
جوانا : اوف بقا لازم اعمل حاجه مينفعش اقعد كده
—–
وفي مكان اخر في ق نشاوي
تعبت حور من كتر البكاء بجانب اصابع ياسين التي تزين خدها لتنظر لنفسها في رآه بألم ولنفسها ماشي ي ياسين اما وريتك لازم اروح اشوف ميرا
كانت ميرا نائمه من كتر البكاء لتطرق حور الباب لم يأتيها رد لتخاف حور ان يكون حدث شي لميرا لتفتح الباب ب ف
حور ميرا ميرا انتي كويسه
لتنتفض ميرا من مكانها في ايه زياد حصله ايه
حور : اهدي ي ميرا زياد كويس انا بطمن عليكي بس
لترمي ميرا نفسها في احضان حور وتشهق في البكاء لتربت حور علي ظهرها وتبكي هي الاخري لتهدأ ميرا وتخرج من حور
لتنظر لوجهها برعب : مالو وشك ي حور
لتضع حور يديها علي مكان صفعه ياسين : وتترقرق عيناها بال وع : ياسين
ميرا بص ه: بك
حور : ايوه
ميرا : ليه حصل ايه
لتحكي حور لميرا كل ما حدث في السياره
ميرا : طب هو فين دلوقتي
حور : معرفش لتنادي ميرا الخا ه
الخا ه :نعم يا ميرا هانم
ميرا : هو زياد رجع وياسين فين
الخا ه : زياد بيه لسه مرجعش وياسين بيه جه وجهز شنطه السفر وسافر مع جوانا
لتشهق حور : سافر معاها ازاي
الخا ه : معرفش يا هانم
حور : طيب روحي انتي
لتذهب الخا ه من امامهم
ميرا ب شفتي يا فالحه اهي هتسرقه منك زي ما زياد اتسرق مني
حور ب ف : انا هقوم اتصل عليه
لتذهب حور وترن علي ياسين
———
عند ياسين
يدلف لغرفته ويغير ملا ويجلس يفكر كيف احوال حور لكن يجب ان يعاقبها علي ارتفاع صوتها عليه ياسين : عقابك هيبقا شديد ي حور هوريكي
ليقطع تفكيره ارتفاع صوت هاتفه ليجد تصل حور
ليفتح الخط
ياسين ببرود في ايه يا حور حصل ايه
حور ببكاء انت سافرت من غير متقولي
ياسين : وفيها اي كنتي وليه امري
حور ببكاء : انا مراتك حبيبتك
ياسين : لحد ١٨ هكتبه رسمي وتاني يوم هطلقك اقفلي
لتشهق حور : لالا يا ياسين انا بحبك متعملش فيا كده حرام عليك
ليغلق ياسين الهاتف في وجهها وفي نفسه ما انتي مش هتفضلي متدلعه كده لازم تحسي ب سؤليه لانك في يوم هتبقي ام عيالي ليشعر بالعطش ليخرج من الغرفه للمطبخ ليشرب
—–
وفي غرفه جوانا لتسمع خطوات ياسين بالخارج فكانت ترتدي قميص نوم مثير يبين اكثر ما يخفي
لتذهب خلفه للمطبخ
—-
جوانا : ايه ده ياسين
ياسين وهو يعطيها ظهره بعد ان رأى ملا ا : ايه يا جوانا اللى لابساه ده حد يطلع من اوضته كده
جوانا بمكر ؛ اصل كنت عطشانه ومتوقعتش انك تبقى برا في الوقت ده
جوانا هاخد الكبايه وامشي : لتوقعها من يديها متعمده لتتهشم الي مائه قطعه لتنزل جوانا علي ركبتيها لتلم قطع الزجاج
ياسين بفزع : هتتعوري متلميش حاجه
جوانا : طب امشي ازاي دلوقتي هيدخل في رجلي ليرتدي ياسين خفه ويذهب لها ويحملها بين زراعه و يضعها علي الكنبه
ياسين وهو ينظر للاسفل : ادخلي اوضتك ألبسي حاجه
لتومأ جوانا بنعم وتذهب من امامه وتذهب غرفتها لتحكي لامها ما حدث
الام هم ي فالحه تكوني صورتي
جوانا فيديو كامل هاخد منه صورتين وهو شايلني
لتضحك الام بفرح انتي بنتي بحقيقي علي اخر السفريه دي لازم يحصل اللى اتفقنا عليه فاهمه
جوانا مؤكده : اكيد هيحصل ي مامي
——
وعند ياسين يلعن بصوت عالي في غرفته فهو بحاجه لحبيبته حقا لينام وهو يشعر بال
—-
لتذهب حور لميرا لتخبرها ما حدث وما قاله ياسين
لتدخل الغرفه وتبدأ بحكي ما حدث لميرا ببكاء لتربت ميرا علي ظهر حور اهدي هيرجعلك اكيد
يا حبيتي دا بيحبك ليقطع حديثهم د ل زياد فاجئ زياد ب وصوت عالي : اطلعي برا ي حور
حور بص ه : ليه هتعمل فيها ايه
زياد : قلت اطلعي اخلصي
ميرا ب ف : والنبي ي حور لا متطلعيش مش شايفه شكله هي بني اكيد
حور بطمئنه : مش هي بك متخافيش زياد ميعملش كده
ميرا ب اخ : لالا دا كان مموت ايات من ال ب
ليشد زياد يد حور ويخرجها من الغرفه علي اوضتك.
حور ب ف : حا .
ليقترب من ميرا لتنظر له ب ف
ميرا : عايز ايه يا زياد
زياد : بخبث عايزك هكون عايز ايه مثلا
ميرا ب ف : طب اطلع برا
زياد :ليه ي حبيتي دانا هدخل عليكي النهارده
ميرا ب ف : هتدخل عليا ازاي
زياد : متعرفيش اني متجوزك من سنه اصلا
ميرا برعب متجوزني ازاي
زياد : زي الناس ويخرج من حقيبه كانت في يديه قميص لن ي قصير ألبسي ده
ميرا : لالا اي ده ي قليل الادب
زياد بصوت عالي : ادخلي الحمام غيري يلا اخلصي
ميرا ب ف حا حا وتركض للحمام لتل
ليجلس زياد ويتنتنهد ب ن
فلاش باك
ليتصل ياسين علي زياد قبل ان يركب الطائره
ياسين ب : ايه القرف اللى سمعته ده البت دي حامل منك بجد و ورقه جواز ايه دي
زياد : اهدي يا ياسين وانا هحكيلك كل حاجه ليحكي له كل شي من بدايه تعرفه بها الي ان طلقها
ياسين ب : وهتعمل ايه مع ميرا
زياد بحنق ميرا مراتي متنساش
ياسين : معرفش عقلي كان فين وانا موافقك تكتب عليها من غير متعرف دي قال ايه خايف لحد يخدها منك
زياد بحنق خلاص يا عم اعمل اي بس مراتي من سنه ومكلمتهاش كلمه تبل ريقي وانت يا عيني عليك داخل طالع مع حور
ياسين : عمتا صالح ميرا وفهمها ومتقساش عليها و اوعى فاهم اوعى تقربلها قبل الفرح
زياد : هربيها شويه علشان تثق فيا
ياسين : عندك حق انا مسافر خلي بالك من حور
زياد : هيه حور مش جايه معاك
ياسين : لا لازم حور تتربي وتفهم سؤليه اللى هتتحط فيها بعد شهر يلا هقفل علشان معاد الطياره
ليتبهد ياسين : وانا رايح اشوف الدكتوره عملت اي مع الزفته ايات
ياسين : تمام ابقي طمني
زياد : اوك

انت في الصفحة 3 من 14 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
10

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل