منوعات

روايه كامله

في منزل منار العادلي مع صديقتها ساره وتعمل معها ايضا بالشركة.
منار : بدموع ، شوفتي يا ساره الكذاب الغشاش ضحك عليا خمس سنين ، خمس سنين من عمري وحياتي وفي الاخر يقولي بكل سهولة انه اتجوز وامتا قبل فرحنا باسبوعين.
ساره : مش معقول يا منار اكيد في سبب خلاه يعمل كده ، جاسر بيحبك.
دنيا : سبب .. سبب يتجوز قبل فرحنا بي اسبوعين ، انا همـ,ـوت يا ساره مش مصدقة ، بعد ما اخترت الفيلا والديكورات والالوان والفرش وكل حاجة حتى القاعة حجزناها سوا ، اكيد انا في كابـ,ـوس .. كابـ,ـوس ساره وعايزه اصحى منه.
ساره : طيب اكلمه افهم منه ايه الحكايه وايه اللي حصل.
منار : اوعي ، اوعي تكلميه ليفتكر اني انا اللي بعتاكي.
ساره : لا طبعا ، انا هقوله انا اللي جتله علشان اعرف عمل كده ليه.
منار : لا انا كرامتي متسمحش بكده مبقاش فضلي غيرها ، بس ورحمه ابويا لازم اندمه على كسره قلبي ..
…………
دنيا تنظر من البراندا فشاهدت حمام السباحة بالاسفل.
– الله منظر المياه تجنن ، انا هنزل أفطر وانزل الميه شويه ، اهو افك عن نفسي شويه بدل الخنقه دى.
………
ذهب معتز الخولي الى مكتب جاسر الحديدي.
معتز : مبروك يا عريس.
جاسر : مبروك على ايه بس ، انا تعبان يا معتز ومش عارف اعمل ايه ، انا تعبان جدا بين قلبي وبين عمي نفسي اروح لمنار دلوقتي حالا مش قادر اسيبها بالشكل دا.
معتز : بيني وبينك خالد بيه برضو عنده حق في اللي عمله بنته وخايف عليها ، لكن لو كنت لسه عايز منار كنت حاول ترفض بشياكه.
جاسر : أرفض ازاي ، عمي اللي وقف جنبي وجنب اهلي ومحرمنيش من حاجة حتى حبه وحنينه ومستخسر هوش فيا ، بعد اللي عمله معايا كل السنين دي اول ما يطلب مني طلب عايزني اقوله لا يا عمي مقدرش.
معتز : مش عارف اقولك ايه ، معاك حق في اللي عملته ولا في منار اللي اتظلمت.
جاسر : وانا متظلمتش لما فرحة عمري تتسرق قدام مني وارتبط بواحدة كل علاقتي بها انها بتقولي يا آبيه جاسر ، لما ادوس على قلبي بالجزمة وامشي عليه ومبينش لحد ، ودنيا متظلمتش إنها عاشت مع واحد طول عمرها بتعتبره زي اخوها ، كلنا مظلومين يا معتز لكن في حد بيقدر يعيش ويكمل ، وفي حد بيموـ,ـت في الدقيقة مليون مره.
معتز : خلاص اقعد مع منار وافهمها انت عملت كده ليه وايه السبب ، وانه غصب عنك.
جاسر : بحزن ، دي محاولتش حتى تسمعني وسابتني وجريت وانا لسه بشرحلها وبكلمها.
معتز : أي واحدة مكانها كانت هتعمل نفس اللي هي عملته.
جاسر : بضيق ، اي واحده مكانها بتحب بجد كانت تحاول تلاقي لحبيبها اي عذر علشان تسامحه ، انت ناسي لما شفتها قبل كده راكبه العربيه مع ابن السيوفي ، وقررت اقطع علاقتي بيها ، لكن هي اول لما كلمتني وفهمتني انا سمعتلها ، لما قالتلي عربيتها عطلت وانه شافها وعرض عليها يوصلها ، سامحتها بعد لما اتاكدت من كلامها.
معتز : اتصل عليها كلمها.
جاسر : اتصلت كذا مرة لكن هي مبتردش زي ما تكون ماصدقت.
معتز : هما البنات كده مشاعرهم سبقاهم مبيفكروش.
جاسر : دي بقالها تلات سنين ماسكة شركة والدها بعد ما توفي ، يعني عقلها كبير وفاهمة وناضجة.
معتز : مش عارف اقولك ايه ، سيبها شوية لما تهدا وحاول تكلمها تاني وتفهمها اللي حصل.
جاسر : وتفتكر ده هيغير حاجة من اللي حصلت بالنسبة لها.
معتز : على الاقل متخدش فكرة وحشه عنك وانك غدرت بيها.
جاسر : انا برضوا بفكر في كدة لازم اكلمها ، المهم خلي بالك اليومين دول من الشغل علشان هبقى مشغول شوية.
معتز : ليه في حاجة.
جاسر : عمي اللي مسافر عايز اكلم الدكتور وافهم ايه النظام بره والعملية ، ودنيا لسه عايز اشوفلها فيلا علشان تعيش فيها.
معتز : بدهشة ، وفيلاتك فين.
جاسر : بحزن ، الفيلا دي بتاعة منار هي اللي اختارت كل حاجة فيها مقدرش اعيش فيها من غيرها ، ولا ادخل واحدة تانية غيرها فيها.
معتز : امال انت و الدنيا فين دلوقتي ، عند عمك.
جاسر : لا روحنا اوتيل وحجزت فيه كام يوم ، أنا همش علشان متاخرش عليها ، خصوصا ان عمي شبه طردها علشان تيجي معايا.
معتز : طيب ، ماشي.
……..
ذهب جاسر الي الاوتيل وصعد لجناحه وهو يبحث عن دنيا فلم يجدها ، اتصل عليها فلم ترد.
– راحت فين دي ، اه صح تلاقيها تحت.
ذهب إلى أسفل وبحث عنها في المطعم فلم يجدها ثم ذهب الى حمام السباحة ونظر حوله فلم يجدها.
دنيا : شاهدته وهي في حمام السباحة فشاورت له ، آبيه جااسر .. آبيه جااسر انا هنا.
جاسر : شاهدها فوجدها بالمايوه البكيني تسبح ونظرات الشباب عليها ، يخربيتك.
دنيا : تعالا خدلك غطس الميه تجنن.
جاسر : بعصبيه جري عليها وقرب وهو بيقلع جاكيت البدلة وبصوت عالي ، اطلعي بسرعه .. اااااااطلعي
دنيا : لا انا مبسوطة هنا سبني شوية.
جاسر : بعصبيه اطلعي يخربيت ابوكي ، سامحني ياعمي ، ااااااطلعي.
خرجت دنيا من المياه وجسمها مبلل وهي ترتدي البكيني لفتت أنظار كل من حولها فجسدها مثير حقا بشعرها المبلل لبعد اخر خصرها.
دنيا : بخضة وهي تخرج ، في ايه مالك.
جاسر لبسها الجاكيت بسرعة.
دنيا : بدهشه ، ايه دا انت بتعمل ايه ، بتلبسني الجاكيت بتاعك ليه.
تناول جاسر الفوطه ولف وسطها من تحت ليغطيها ويداريها عن عيون الناس.
دنيا : ايه اللي بتعمله ده الناس بتبص عليا وبتضحك.
جاسر : اغلق الجاكيت عليها بإحكام ، تضحك عليكي احسن ما يضحكوا عليا.
ثم سحبها بسرعه الي الاسانسير وذهب الي غرفتهم.
دنيا : خلعت الجاكيت والفوطة ، ووضعت يدها على وسطها ، ممكن اعرف ايه اللي انت عملته ده.
جاسر : عندما شاهدها امامه هكذا بالبكيني وضع يده على رأسه ، يانهار اسود .. يا نهار اسود انتي نزلتي تحت كده بالبكيني يادنيااا.
دنيا : باستهزاء ، امال عايزني انزل البول بايه.
جاسر : بضيق ، وانتي لازم تقلعي علشان تنزلي البول ، وتخلي اللي يسوي واللي ميسواش يشوفك كده.
دنيا : والله انا متعودة علي كدة مش حاجة جديدة يعني.
جاسر : لا دا كان زمان يا ماما.
دنيا : والله دي حياتي وانا حرة فيها.
جاسر : بعصبيه ، طول ما اسمك جنب اسم جاسر الحديدي ، مسمعش كلمة حرة دي تاني.
دنيا : ليه يعني انت كنت ملكتني ولا ملكتني.
جاسر : يابت متجننيش ، محدش بينزل كدة.
دنيا : انا هنزل كدة.
جاسر : اقترب منها بضيق ، طيب اه يادنيا انا ملكتك وانتي بتاعتي.
دنيا : بخوف ، رجعت لورا حتى التصقت بالحائط ، لا انا حرة ملكش دعوة بيا.
جاسر : بتحد وضع يده حول خصرها بأحكام ، انت ملكي انا ملك جاسر الحديدي فاهمة.
دنيا : تحاول إبعاده ، لا مش فاهمة ، ابعد عني.
جاسر : اقترب منها و
دنيا : لا لا حتى استسلمت   ولكنه حاول منع نفسه فاابتعد عنها قليلا.
دنيا : بعدما أفاقت بتوتر ، انت عملت ايه يامتوحش.

انت في الصفحة 9 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل