منوعات

فاطمه ج 1

جيهان:دوووولة
عادل:قلب دولة
جيهان:فكرت هنعمل ايه مع يوسف والحرباية مراته
عادل:لسة بفكر ياروحي
جيهان:طب ياريت بسرعة
عادل:حاضر
نروح مكان مليان فرحة وزغاريط
فرح احمد وسمر
سامر وهشام وسيف وهناء ودينا كلهم قاعدين علي طرابيزة واحدة
دينا:سيف ممكن دقيقة
سيف:اه طبعا اتفضلي
سيف اخد دينا برا القاعة
سيف:خير يادينا
دينا بارتباك:ااا بصراحة ك كنت عايزة ااااا
سيف:كنتي عايزة ايه
دينا:كنن عايزة اقولك علي حاجة
سيف:اتفضلي قولي
دينا بسرعة البرق:سيف انا بحبك
سيف بصدمة:……….
وبعد ساعة وصل يوسف وفاطمة وسيف الي المنزل وكل واحد ذهب لغرفته
وقبل ان تذهب فاطمة
يوسف:فاطمة
فاطمة:نعم
يوسف:غيري بسرعة وانزلي عشان ونلحق نتغدي وارجعك عشان ورايا مشوار
فاطمة:هو احنا هنتغدي برا فعلا
يوسف:ايوة ليه مستغربة كده
فاطمة:كنا مفكراك بتهزر
يوسف:وانا مدام قولت كلمة حتي لو بهزار بنفذها
فاطمة:طب ممكن طلب
يوسف:طبعا
فاطمة:ممكن ناخددسيف معانا
يوسف:ليه
فاطمة:عشان هو اللي اخترع الفكرة اصلا وبعدين شكله كان عايز يجي وانت كسفته
يوسف:طب اطلعي غيري عقبال مااطلع اقوله
فاطمة:ماشي
ذهب يوسف الي غرفة سيف وخبط
سيف:ادخل
يوسف:غير هدومك عشان تيجي معانا
سيف باستغراب:اجي فين
يوسف:تتغدي معانا
سيف:احم احم انا كنت بهزر علي فكرة
يوسف:وانا ميهزرش وعلي فكرة غاطمة اللي طلبت مش انا يلا قوم البس عشان الحق ارجعكوا واروح مشواري
سيف:ماشي 5 دقايق وهكون واقف تحت
وبعد نص ساعة يوسف وسيف وفاطمة ذهبوا الي اشهر وافخم مطعم
وبعد مااكلوا
يوسف:يلا عشان نمشي
فاطمة:يوسف ممكن طلب
يوسف:طلباتك كترت اوي يافاطمة
فاطمة بخجل:اممم انا اسفة خلاص مش مشكلة
يوسف:ااا فاطمة انا مش قصدي ااا قولي عايزة ايه
فاطمة:خلاص يايوسف مش مش
قاطعها
يوسف:اخلصي يافاطمة ورايا مشوار ها عايزة ايه
فاطمة:كنت هقولك يعني اااا تسيبني انا ويوسف نتمشي شوية وانت روح مشوارك والنبي يايوسف ماترفض انا من ساعة ماجيت وانا مخرجنش خالص
يوسف بعد تفكير:اممم موافق بس ترجعوا الساعة 5 الساعة دلوقتي 2 يعني قدامكوا 3 ساعات
فاطمة:ماشي 5 بالدقيقة هنكون في البيت
يوسف:عارفة يافاطمة انتي وسيف لو رجعتوا 5 ودقيقة وحياة امي لتشوفوا اللي عمركوا مشفتوا
سيف:ماشي يايوسف
يوسف:يلا انا ماشي سلام
فاطمة وسيف:سلام
بعد ذهاب يوسف غادر كل من فاطمة وسيف المطعم وذهبوا الي مول
فاطمة:انا فرحانة اوي اني خرجت
سيف:اي خدمه ياستي
سيف ينظر في الساعة
سيف بخضة:ينهار اسود
فاطمة بخضة:في ايه
سيف:الساعة 6 يادي المصيبة
فاطمة:برعب ايه ازاي
سيف:مش عارف يلا نمشي بسرعة
وبعد نصف ساعة وصلوا الي المنزل وكانوا يدخلوا بقلق وخوف ظاهر
فاطمة:سيف انا خايفة
سيف:ده انا اللي هتفحت عشان انا اللي ااا
قاطعه يوسف
يوسف بغضب:حمدلله علي السلامة واضح ان انا غلطت لما وافقت انكم تتمشوا شوية بس وحياة امي لتشوفوا وش مني عمركوا ماشفتوه
سيف بارتباك:يي ي يوسف والله اا اا يعني احنا ااا
يوسف:اخرس غور علي اوضتك عشان حسابك معايا بعدين
سيف:يايوسف ااا
يوسف بزعيق:يلاااااااا
وذهب سيف الي غرفته
يوسف:وانت يانجري قدامي علي فوق
فاطمة ببكاء:يوسف والله ااحنا ااااا
يوسف:انتي بتعيطي دلوقتي هو انا لسه عملت حاجة ده انا هربيكي من اول وجديد
فاطمة:والنبي يايوسف
يوسف بزعيق:انجري قدامي
وذهبت فاطمة ويوسف الي الغرفه
واول مادخلوا
ياتري ايه اللي حصل؟؟
استنوني الحلقة اللي جاية
رايكوا
توقعتاكوا

#الحلقة_الخامسة والسادسه
.
.
.
ذهبت فاطمة ويوسف الي الغرفة واول مادخلوا
يوسف بزعيق:انتي بتعيطي علي ايه هو انا لسة عملت حاجة اخرسي ومش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط وبتبصله بخوف
يوسف بزعيق اكتر:انا مش قولت مش عايز اسمع صوتك
فاطمة بتعيط من غير صوت وخافت اكتر
ويوسف بصلها شوية وبعد كده خرج من الاوضة
عند العروسين
سمر في المطبخ
سمر:احمد يااحمد
احمد دخلها
احمد:نعم ياحبيبتي
سمر:هي خالتك دي هتمشي امتي
احمد:في ايه ياسمر ماتقعد براحتها
سمر بصوت عالي:في ان هي عماله تشغلني وتقولي امسحي الحاجة دي عليها تراب وانا لسه عروسة مكملتش اليومين وتشغل بنتها اللي زي الشحطة دي
احمد بغضب وصوت عالي لدرجة خوفت سمر:اخرسي وصوتك يوطي اللي بتتكلمي عليهم دول امي واختي انت فاهمة وحسابك معايا بعدين واللي يقولولك عليه تنفذيه فاهمة
سمر بصوت عالي:لا مش فاهمة ومش هعمل اللي هيقولولي عليه ومش قعدالك فيها يااحمد وهشوف انا ولا هما
احمد ببرود:اعملي اللي انتي عايزاه بس متحطيش في دماغك ان انا هاجي من بيت ابوكي ماشي
وخرج وسابها

انت في الصفحة 6 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل