
الحلقه العشرون
من رواية ” أحببت كاره النساء ”
عند هنا ومازن
كانوا خارجين من الكليه
هنا : ااااه واخيرااا خلصنا امتحانات يا سلاااااام
مازن : عقبال النتيجه
هنا : علي خير يا حبيبي ان شاء الله
مازن : مش عارف يا هنا مش مطمن ليه
هنا : بس بس متحطش الافكار الوحشه ديه في دماغك
ويلا بقي عشان توصلني ونبدأ الاجازه
مازن بيغظها : انا اجازه علي طول ديه اخرسنه
الدور والباقي علي الي لسه فضلها سنه
هنا وهي بتضربه براحه : يا رخم
مازن : ههههههههه
مازن وصل هنا
وطلع علي بيته واول ما دخل لقي شخص غير مرغوب فيه بالمره
مازن بغضب : انت ايه الي جابك هنا
حسام: اهدا بس يا مازن انا جاي احذرك مش اكتر
مازن : تحذرني ! انت تحذرني !
ويا تري بقي هتحذرني من ايه
حسام: فيه لعبه بتتلعب من وراك انت واسر مشترك فيها هنا ومدام فريده
مازن: ها وانا المفروض اصدق
حسام: اسمع ال عندي كلو وبعدين احكم بنفسك
مازن : اتفضل ارغي
حسام: هنا ومدام فريده اتفقوا انهم ياخدو فلوس اسر
كنت هتجوز انا وهي بس اسر مكنش موافق
فقرروا يجيبوا حد محترم اسر يحبه ف اختاروك وبعديها تتجوزك انت وتاخد فلوس اسر بالهداوه
وبعدين اصلا هنا متجوزاك مصلحه انا وهنا بنحب بعض جدا وهي مستنيه الحوار دا يخلص وتطلق واتجوز انا وهي
مازن : طب ليه لما كانت هتتجوزك هي رنت عليا وخلتني اجي عشان انقذها منك ومن امها
حسام: مدام فريده كتبتلي شيك بمبلغ كبير وعرضت عليها اني اقطع الشيك مقابل مهر هنا فوافقوا عشان يخلصو من الشيك ومثلو اللعبه دي عليك عشان تيجي قبل كتب الكتاب ومتروحش فلوس اسر
مازن : كله كلام في الهوا
انا عايز دليل مقنع
حسام: تعالي انهارده فيله فريده هانم الساعه 8
هنا هتيجي وانا هبقي هناك هنحتفل ب الاجازه تعالي وشوف بنفسك
مازن : عارف لو الكلام ده طلع غلط انا هعمل فيك ايه
حسام: متقلقش مش هيطلع غلط سلام
وسابو حسام ومشي
مازن فضل يقلب الكلام في دماغه يمين وشمال لحد ما كان هينفجر من كتر التفكير
مازن: وانا هقلق نفسي ليه انا هتصل بهنا اشوفها هتعمل ايه انهارده الساعه ٨
وبالفعل اتصل مازن بهنا
هنا:الوو
مازن : الو
ازيك يا هنا
هنا: الحمد لله انت عامل ايه
مازن : تمام
بقولك فاضيه انهارده الساعه ٨
هنا: لا والله يا مازن دا فريده هانم اتصلت بيا عشان ارجع الفيله تاني ولما رفضت اتخانقنا وقالتلي تعالي خدي حاجتك وحاجه اخوكي ف هروح الساعه 8
اسر : اشمعنا ٨ يعني
هنا : معرفش
علي العموم ٨ من ٧ من اي وقت تاني متفرقش
مازن : ماشي يا هنا
سلام
هنا ب استغراب: سلام
عند اسر وحلا
اسر وحلا روحوا البيت
اسر : اطلعي غيري هدومك وانزلي بعد نص ساعه عشان الغدا
حلا: غدا ايه ما احنا اتغدينا
اسر : الاكل اتساب بحاله يا حلا
حلا: لا انا اكلت
اسر : حلاااااا
ارحميني يا حلا من ام ديه منهدات
نص ساعه وتنزلي
حلا : حاضر
وطلعت حلا غيرت هدومها وبعد نص ساعه نزلت لقتو مستنيها علي السفره
قعدت
حلا: إديني نزلت اي اوامر تانيه سعادت
اسر : كلي
حلا: الاكل بالغصب ف البيت دا ولا ايه
اسر : ايوا
حلا بمكر: طب مش واكله يا اسر الا ف حاله واحده
اسر : حاله ! حالة ايه
حلا: تعترف انك كنت غيران عليا
اسر ببرود : لو ده هيحرك
انا كنت غيران
كلي
حلا: تؤ تؤ مش بلهجه البرود دي اسر تقولها من جواك من اسر التاني الشخص الطيوب الحنين ال بيغير عليا وبيخاف عليا مش اسر دا الشخصيه العصبيه البارده
اسر : يعني عيزاني اكدب وكمان عيزاه باحساس
حلا: لا مش كدب يا اسر
انت اتعصبت فجاه بسبب ان الراجل بصلي مش كدب نظره الغيره ال كانت ف عنيك مش كدب ولا خايف علي منظرك ولا حاجه يا اسر انت غيران ولازم تعترف بدا
اسر قام بعصبيه : عيزاني اعترف
حاضر يا حلا
بس طلاما هعترف بقي يبقي اعترف بكل حاجه
انا فعلا كنت غيران عيزه كمان انا بحبك
لاكن لا يا حلا لا انا مش هضعف تاني وانسي انسي يا حلا انك تبقي اكتر من مراتي لمجرد ال مل جه وبس
انتي فاهمه
حلا اتصدمت من رفضه التام لكونها تبقي مراتو رغم حبو ليها
حست ب اهانه لكرامتها
حلا: لا يا اسر ؟طلاما هو لا طلقني يا اسر انا مش عايزه اكون علي زمتك ثانيه واحده بعد انهارده
اسر : مش بمزاجك
حلا بعصبيه وصوت عالي: لا بمزاجي يا اسر هتطلقني يعني هتطلقني
اسر : لما يبقي يجي المحامي ابقوا بلغوني
وسابها ومشي
حلا طلعت علي اوضتها بمنتهي العصبيه ورزعت الباب وراها
ومسكت الفاظه ال جمبها رمتها علي الارض
وبعديها انهارت وفضلت تعيط
لحد ما هديت وخدت قرار مهم جدا
عند هنا
نزلت هنا ركبت العربيه ووصلت الفيله
دخلت هنا الفيله
هنا : خير يا فريده هانم عامله زعبيب في الفيلا ليه
مع انها باسم اسر
فريده : بقولك ايه متوجعيش دماغي
ادخلي لمي حاجة اخوكي وبعد كده لمي هدومك وما شوفش وشك تاني هنا فاهمه
هنا : انا مش هرد عليكي دلوقتي بس لما اسر يجيي هيرد عليكي
طلعت هنا بدأت بهدوم اسر وخلصتها وراحت لأوضتها
عند فريده
وصل حسام
حسام : ها يا فيري هانم
العروسه وصلت
فريده : فوق في اوضتها لاكن زي ما اتفقنا تمثيل وبس فاهم يا حسام اسر لو عرف انك اذيت هنا بالفعل
حسام : متقلقيش
بس اول ما مازن يوصل ترني مفهوم طبعا
فريده : مفهوم
طلع حسام لاوضة هنا وخبط
هنا كانت فكراها فريده : ادخل
دخل حسام
حسام : ايه الجميل هيمشي ولا ايه
هنا شهقت بصدمه: انت ايه ال جابك هنا
حسام : جي اطمن
هنا بعصبيه: تطمن علي ايه امشي اطلع برا بقولك
موبيل حسام رن حسام قفله وبص لهنا بصت مكر
حسام فضل يقرب منها وهما ترجع لوراه
حسام بصوت عالي نسبيا : وحشتيني يا حبيبتي
هنا بصدمه: انت مجنون ابعد عنيي
حسام كعبل هنا وقعها علي السرير ووقع فوقيها
ف اللحظة دي دخل مازن
هنا زهقت بسرعه
وقامت تجري علي مازن
هنا بعياط : مازن الحقني
مازن ضربها قام علي وشها
مازن بغضب : اسكتي يا فجرا
هنا بصدمه : مازن انا …..
انا الي غلطان اني صدقت وحده زيك
لاكن يا هنا ورحمت امي لهندمك
مازن نزل بكل غضب
هنا مصدومه من ال حصل
بعديها نزلت وراه بس كان مشي
جريت هنا ركبت العربيه حاولت تخلي السواق يلحقه بس ملحقوش
رجعت هي علي فيله جودت
مازن كان ماشي بالعربيه مش مصدق الي حصل معقول معقول كان لعبه مش ممكن