منوعات

احببت كاره النساء ج 1

الحلقه الثامنه
من روايه ” أحببت كاره النساء ”

طلع دكتور زيدان من عند حلا وراح علي مكتبه
وطلع رقم مازن
وكتب الرقم علي الموبايل
واتصل
زيدان : سلام عليكم
مازن : وعليكم السلام
زيدان : بشمهندس مازن
مازن : ايوه يا فندم
مين حضرتك
زيدان : انا الدكتور زيدان
قريب البشمهندسه هنا واعتبر والدها
مازن بتوتر : اااه
اهلا وسهلا يا دكتور
خير
زيدان : فى الحقيقه هو اسر اخو هنا كان عايز يقابلك
مازن : يقبلني !
طب يحب اجيله امتي
زيدان : ياريت انهارده او بكره ب الكتير اوي
مازن : انهارده الساعه ٣ كويس
زيدان : اة يكون تمام جدا
مازن : في المستشفي ……
مظبوط ؟
زيدان : مظبوط
مازن : تمام يا فندم
زيدان : مع ااسلامه
مازن : سلام
قفل مازن مع الدكتور زيدان
مازن في سره : ربنا يستر

عند هنا
راحت هنا عند اسر المستشفى خبطت عليه ودخلت
هنا: عامل اييه دلوقتي
اسر : هنا
الحمد الله يا حبيبتي
انت ايه اخبارك مع فريده هانم
هنا: متقلقش بعرف اسلك معاها المهم شفت ال حصل امبارح
اسر : خير
هنا حكتلو كل ال حصل وال عملو مازن
هنا: بس هو دا كل ال حصل
اسر بخبث : بس مازن راجل
ولا انتي ايه رايك
هنا بتوتر:اه
اقصد يعني هو اتصرف صح وساعدني يعني
في الوقت ده دخل زيدان
زيدان : اهلا بشمهندستنا الصغيره هنا
هنا: انكل زيدان ازي حضرتك.
زيدان :الحمد لله يا حبيبتي
بص زيدان حلا لاسر
زيدان : البشمهندس جي الساعه ٣
اسر : تمام يا دكتور
زيدان : اسيبكوا انا بقي واروح اشوف شغلي
وخلينا نشوفك يا هنون
هنا: حاضر يا انكل
طلع زيدان من الاوضه
ورجعت هنا بصت لاسر : بشمهندس مين يا ابيه ال جاي!
اسر : ده بشمهندس عندي معاه شغل مهم
هنا: اةة طيب ماشي
قولي انت بقا عامل ايه دلوقتي جروحك دي وحددت هتسافر امتي ولا لسه
اسر : محددتش يوم معين
لاكن في خلال اسبوع ان شاء الله هسافر
هنا: طب انا لازم اجي معاك مش هسيبك لوحدك
اسر : مش وقته الكلام ده يا هنا
في حاجه اهم
هنا: ايه الاهم
اسر : الشغل الي هعمله مع البشمهندس الي جي
هنا: شغل ايه يا ابيه ال هتعمله مع مهندس ومهم اوي فهمني ما انا كمان ف هندسه وربنا
اسر :  هتفهمي كل حاجه لما يجي
ده انتي عنصر مهم جدا في ال مشروع
هنا :عنصر مهم!
انت بتتكلم ب الالغاز
ماشي ادي الساعه قربت علي ٣ اما اشوف بقا ايه حوار المشروع ده
اسر : دلوقتي نشوف
هنا: طيب
وبعد شويه خبط الباب
هنا: اتفضل
دخل مازن
مازن : السلام عليكم
اسر :وعليكم السلام
مازن : ازيك با بشمهندسه هنا
هنا بصدمه : بشمهندس مازن !
انا تمام الحمد لله
اسر : اتفضل يا بشمهندس
قعد مازن في الكرسي الي جنب السرير وهنا قعدت علي السرير جنب اسر
مازن: اخبار صحتك ايه دلوقتي يا بشمهندس
اسر: تمام الحمد لله
الاسبوع الي جاي ان شاءالله هسافر عشان العمليه
مازن: ان شاء الله ترجع لنا بالسلامه
اسر: وطلبي منك لحد ما ارجع انك تاخد بالك من هنا
مازن بغباء: ها مش فاهم قصدك
اسر: هههههه انا موافق علي جوزك انت وهنا
مازن: بجد يعني انت وافقت اني اتجوز هنا
اسر: ايوا
هنا باعتراض: بس……
مازن بخيبه امل: بس ايه!!! هو انتي مش موافقه!!
هنا: مقصدش بس
انت هتسافر بعد الامتحانات
وانا مش هعمل خطوبه قبل ما يرجع اسر من بره
اسر: لا يا هنا هنعمل خطوبه قبل ما اسافر
هنا: لا يا ابيه
انت مش هترضي تيجي
انا مش هعمل خطوبه من غيرك
اسر: لا يا هنا لازم تعملي خطوبه مش هسيبك ف مصر لوحدك وان كان علي سفر مازن انا هكلم رئيس الجامعه يأجلو لحد ما ارجع دا طبعا لو مازن مش هيتدايق
مازن: لا اتدايق ليه ما لازم فعلا واحد فينا يكون معاها
هنا: خلاص نعمل الخطوبه تبقي في وجودك
اسر: هحضر ازاي يا هنا وانا يا دوبك اصلا غاصب الدكتوره عشان اسافر بعد اسبوع اقولها كمان همشي من المستشفي
هنا: تقصد حلا
سيبها عليه
ديه حلا طيبه خالص
بس وافق انت بس
اسر: لو وافقت انا موافق
وكان ف سره ضامن ان حلا هترفض
هنا: اذا كان كده يبقي اوكي
مازن: اسمحلي بقي يا بشمهندس اخد خطبتي ونخرج
اسر بهزار: من اولها
عموما ماشي يا سيدي بس متاخرهاش برا
مازن: عنيه
بعد اذنك احنا بقي عشان منتأخرش
اسر: اتفضل
مشي هنا ومازن وركبوا العربيه
مازن: ها تحبي نروح فين
هنا: المكان الي هنعمل فيه الخطوبه
مازن: طيب حابه نعملها فين
هنا: روح علي العنوان ده………..
مازن: حاضر
راح مازن علي العنوان الي ادتهوله هنا
مازن: ده العنوان مظبوط
هنا: ايوا
مازن: بس انا مش شايف اي قاعات هنا
هنا: انزل بس وانا هفهمك كل حاجه
مازن: ماشي
نزل مازن وهنا
وراحت هنا نحيت باب فيلا ورنت الجرس
شويه وفتحت الخدامه
الخدامه: هنا هانم
يا اهلا يا الف مرحب
هنا: اهلا بيكي يا داده
صوت امرأه من جوه: مين يا مهجه
مهجه: الست هنا يا جودت هانم
جودت بسعادة: طب دخليها دخليها
مهجه: اتفضلي يا هانم
هنا بصت لمازن: اتفضل
دخلت هنا ومعاها مازن ولقوا ست في منتصف اوائل عقدها الخامس تجلس علي كرسي متحرك
جريت عليها هنا وحضنتها
هنا: ماما جودت
وحشتيني اوي
جودت: وانتي اكتر يا حبيبتي
اخبارك ايه واخبار اسر
هنا: انا الحمد لله لاكن اسر
جودت بحزن: سمعت يا بنتي
ربنا يشفيه
هنا: يا رب
جودت وبصت علي مازن: مش هتعرفين يا هنا
هنا: دا مازن يعتبر خطيبي
وديه ماما جودت يا مازن مرات بابا الله يرحمه وتعتبر مامي التانيه
مازن: فرصه سعيده يا فندم
جودت بسعاده: انا اسعد
مع اني متعزمتش علي الخطوبه
هنا: لسه يا ماما والله معملتش خطوبه
ازاي اعمل من غير ما تحضري وبعدين انا مقرره يعني بعد اذنك نعمل الخطوبه ف الفيله هنا
جودت بسعاده: طبعا موفقه
ده الفيلا ليها الشرف انها تشهد علي حفل خطوبة هنا الرفاعي
يا سلام هو احنا اي حد ولا انت ايه رايك يا بشمهندس
مازن بابتسامة: طبعا مفيش شك في كلام حضرتك يا طنط
جودت: طنط!
بلاش طنط خليها ماما
ده لو مش هتضايق
مازن: لا طبعا
ده ليا الشرف يا ماما
هنا:انا حبيت تكوني انتي اول حد تعرفي ونحدد معاكي كمان اليوم بتاع الخطوبه
جودت: اليوم الي يرحكوا
هنا: ايه رايك يا مازن
مازن: انا بشوف يوم الخميس يكون كويس
هنا:امممم ماشي
ايه رايك يا ماما
جودت: علي خيرت الله
الف مبروك يا ولاد
ربما يتمملكوا علي خير
هنا: الله يبارك فيكي يا ماما انا هقوم بقا امشي وهجيلك بقا بكره
جودت: ماشي يا حبيبتي
خالي بالك منها يا مازن
مازن: حاضر يا ماما
ديه في عنيه
جودت: ربنا يسعدكم يا ولاد
مازن: يارب
هنا: سلام يا ماما
جودت: مع السلامه
مشيت هنا ومازن وركبوا العربيه
مازن: ممكن اسأل سؤال
هنا: اتفضل
مازن: هي مامتك فين
هنا: ف البيت ليه
مازن: ههه غريبه يعني
تسيبي بيتك واعملي في بيت مرات باباكي وتبقي هي اول وحده تعرف بالموضوع قبل مامتك
مش غريبه بردوا
هنا: عشان انا مبحبش ماما
مازن: نعم!
اقصد يعني ليه
هنا: حوار طويل اوي يا مازن هحكيهولك بعدين
مازن: اوك
زي ما تحبي
وصولوا البيت
هنا:انا هنزل بقا
سلام
مازن: مع السلامه
هبقي عدي عليكي بكره عشان نروح الكليه
هنا: ما انا معايا السواق
مازن: يا ستي ريحيني
هنا: حاضر مع السلامه
مازن: سلام
ودخلت البيت
كانت فريده قاعده بتعمل بديكير
فريده: حمدالله علي السلامه
هنا ببرود: الله يسلمك
فريدة: كنتي فين
هنا: ميخصكيش
ال من حقهم يسالنوني هو ابيه اسر ومازن وبس
فريده: مين مازن ده
هنا: اوووه نسيت اقولك انا خطوبتي انا ومازن يوم الخميس الي جاي
ابقي تعالي
فريده: نعم!
هنا: ايوا زي ما سمعتي كدا
فريده: ده لايمكن يحصل ابدا
واخوكي عارف بكده
هنا: ايوا عارف وموافق
ولا يمكن يحصل دا بقا ميهمنيش هيحصل وهتجوز مازن
فريده: ويطلع ايه سي زفت ده كمان
هنا: قلتلك ميخصكيش انتي خليكي برا حياتي ملكيش دعوه بيا
وهنا سابتها وطلعت
فريده بعصبيه: ماشي يا هنا
اما نشوف مين سي مازن ده

انت في الصفحة 8 من 15 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل