منوعات

احببت كاره النساء ج 1

الحلقه الخامسه عشر
من روايه ” أحببت كاره النساء ”

عند حلا واسر

حلا كانت نازله تشتري حجات
وفجأه لقت عربيه بتجري بسرعه وطلع منها شخص معاه مسدس وض,رب نا*ر وفي نفس اللحظه حد شدها بعيد عن الرصاص
الامن اخد باله وراحوا ناحيه العربيه لاكن العربيه هربت بسرعه بدون اي اسر ليها
الشخص : ? are you okey
حلا: yes I’m okey Thank you for your help
You saved my life
الشخص كان لسه هيرد
جه واحد من وراه
الشخص ٢ : فهد
تعالي بسرعه عيزينك ضروري
فهد : حاضر يا ماجد
جي حالا
فهد لحلا : excuse me
I should go now
That’s my card if you need me any tim
حلا: شكرا
فهد بابتسامه : العفو
حري فهد وراح لماجد ودخلوا المستشفي
حلا وقفت فتره تستوعب الموقف
ورجعت تاني المستشفي مجابتش حاجه
دخلت الاوضه من غير ما تتكلم
قعدت علي الكنبه وانكمشت ف نفسها وحطت راسها بين ايديها
اسر كان نايم وصحي علي صوت حد في الاوضه .
اسر : حلا !
حلا بصوت خافت: نعم
ومسحت دموعها بسرعه
اسر : مالك
شكل في حاجه حصلت
خير ؟
حلا بتوتر: لا لا لا مفيش حاجه حصلت
اسر : حلا
بلاش كدب
ايه الي حصل
حلا: فيه حد بيحاول يخلص مني لولا واحد لحقني ف اخر لحظه وشدني كان زماني ميته
ودموعها نزلت غصب عنها
اسر بخضه : يخلص منك !
هنا !
ازاي ؟
حلا ارجوكي بطلي عياط وتعالي قعدي هنا جنبي وفهميني الحصل براحه
حلا مسحت دموعها وراحت قعدت قريب منو
حلا : انا معرفش حاجه
انا نازله اشتري حجات لقيت حد بيشدني فجاه وصوت رصاص وعربيه جريتو حاجات كتير ………
اسر : طب اهدي
وهتيلي الموبيل
حلا: ليه!
اسر : ممكن متشغليش بالك
حلا: اتفضل الموبايل اهو
اسر : روحي نامي عشان ترتاحيلك شويه
حلا: لا انا مش عايزه انام انا هقعد شويه
وراحت قعدت مكانها علي الكنبه
وبعد شويه خبط الباب ودخل دكتور عشان يشوف حاله اسر ايه أخبارها
حلا بتبصله وهو بصلها
هو نفس الشخص ال انقذها
حلا ابتسمت
فهد : اخبارك ايه دولقتي يا انسه
حلا ب ابتسامه: الحمد لله يا دكتور
اسر : هو انتوا تعرفوا بعض؟
حلا: دكتور فهد هو الشخص ال انقذني
اسر بغيظ مكتوم : شكرا يا دكتور
فهد: العفو علي ايه دا واجبي
حلا: بس انا مكنتش اعرف ان فيه مصريين هنا ف المستشفي
فهد : انا وماجد زميلي بس المصرين الموجودين في المستشفي
حلا: اهاااا فرصه سعيده يا دكتور بس متقلقش مفيش داعي تطمن علي اسر انا اصلا جايه معاه عشان اخد بالي منو
فهد : ديه تقارير روتينيه يا دكتوره بتعملها المستشفي
حلا: تمام يا دكتور
واطمن فهد علي صحه اسر
وخرج
أسر مكنش طايق نفسه لانو لاحظ نظرات اعجاب فهد ب حلا
اسر بغيظ: شيفك مبسوطه
خير
حلا: عادي يعني بس شكلو لطيف
اسر بغيظ : والله
وانتي جايه تحبي ولا جايه تشتغلي
حلا: قصدك ايه
وهو انا قلت انا بحبو انا بقول لطيف لطيف وبعدين احبو ولا محبوش ميخصكش
اسر بغيظ اكبر : الي يخصني ان الدكتوره بتاعتي تكون واخده بالها من شغلها
حلا: وانا مش مهمله في شغلي لما اهمل شغلي من حقك تتكلم غير كدا لا
قطع كلامهم في الوقت ده صوت الموبيل بيرن
اسر: دكتور زيدان أزيك
زيدان:—————
اسر:احنا الحمد لله كويسين وحلا كويسه
زيدان:—————-
اسر: اتفضل قول سامعك
زيدان:————-
اسر بصدمه: انت بتقول اييه انت فاهم معني الكلام دا ايه
زيدان:——————
اسر: خلاص مفهوم مفهوم متقلقش
مع السلامه
وقفل اسر مع زيدان
حلا: هو فيه حاجه ولا ايه ؟!
اسر : لا مفيش
حلا: مفيش ازاي دا انت وشك اتبدل 180 درجه
اسر : حلا لوسمحتي
ممكن تسيبيني ارتاح وتنادي دكتور جاك
حلا: دكتور جاك! اسر هو انا ببيع بطاطا هنا ما انا دكتوره فيه ايه
اسر: اه بتبيعي بطاطا
مممن تروحي تناديهولي
حلا بعصبيه: حاضر
وطلعت نادت لدكتور جاك
اسر : ممكن تستني بره
حلا بنرفزه: طيب
وطلعت ورزعت الباب وراها
اسر: دكتور جاك انا اريد الخروج غدا من المشفي
جاك : لكن انت لم تتحسن كليا بعد
اسر : لاكن الجروح اصبحت افضل وسوف انزع الجبس غدا واستطيع ان امارس حياه طبيعيه
جاك: حسنا لكن يجب ان تهتم بجروحك حتي تلتئم تماما
اسر : لا تقلق
الدكتوره حلا سوف تكون معي
جاك: حسنا سوف اقوم بكتابه اذن الخروج
اسر : اكون شاكرا لك
وخرج جاك ودخلت حلا بعصبيه
اسر : هخرج بكره من المستشفي
حلا: نعم بس معاد الطياره ازاي محجزناهوش
اسر : مش هنرجع مصر
حلا: نعم امال هنعمل ايه
اسر : هنقعد هنا في المانيا فتره
يتفع نيجي المانيا ومنتفسحشي
حلا: نتفسح!
اسر : ايوا
حلا: انت كويس
اسر : جدا
حلا: طب هقعد فين
انا سلمت الشقه ال كانو موفرينهالي
اسر : عندي فيلا هنا
حلا: نعم يعني هقعد معاك لوحدنا ازاي مينفعش
اسر : اه ماهو ده بقي الموضوع
اسر في سره : منك لله يا دكتور زيدان مكنش فيه حلول تانيه
حلا: موضوع ايه
اسر : حلا هو مش انتي عندك عم مسافر امريكا
حلا: اة ليه
اسر : ماهو اتصل بيه ودكتور جاك موجود وطلب مني طلب كده
حلا: طلب ايه
ويطلب منك انت ليه
وهو يعرفك منين
ده حتي مش بيكلمني انا
عرفك انت ازاي
اسر : بس اسكتي
يا ريته ما اتصل
كل ديه اسأله
عمك ده يبقي صديق لولدي الله يرحمه
حلا: وطلب منك ايه ان شاء الله
اسر : عايزينا نتجوز
حلا بصدمه: نعم اتجوز مين انت بتهزر صح
اسر : لا
حلا: ما هو يا امه بتهزر يا امه بتكدب وبتشتغلني
اسر : ابدا والله
حلا بعصبيه: امال اييييه ايه ال يخليه يطلب كدا
اسر : عشان كان صديق لودي الله يرحمه وشفني مناسب اني اخد بالي منك
اصل وصله الي خصلك هنا
حلا: لا متشكره انا اقدر احمي نفسي كويس
اسر : حلا
احب اقولك ان الدومه الي انا كنت فيها لوحدي حضرتك شرفتيها وبقي زي ما عيزين يخلصوا مني بردوا عيزين يخلصول منك
حلا مش مستوعبه ال بيحصل ازاي وليه
حلا : طب ليه انا مالي انا
عملت ايييه
اسر : انتي معملتيش حاجه
حلا: امال ايه بس ليه كل دا
وليه اتجوزك وليه كانو عايزين # وليه عمي يطلب طلب زي داااا
اسر : لتاني مره لانه اعز صديق لودي الله يرحمه وبيثق فيا جدا
حلا فضلت قاعده ساكته وف ملكوت تاني كانت تايهه مش عارفه ايه ال بيحصل ولا ايه لازمه الطلب دا وتوافق ولا لا وقطع صمتها صوت اسر
اسر : ايييه كل التفكير ده
حلا: انا دماغي هتنفجر حقيقي مش عارفه اعمل ايه
اسر : الموضوع بسيط جدا
كل الي عليكي انك هتوافقي وبس
حلا: دا جوااااز مش لعب عيال
اسر : لا في حالتنا ديه
ده لعب عيال
حلا : طب وبعدين
اسر : وبعدين ايه
حلا : هنتجوز وبعدين
اسر : هنتجوز وانتي هتفضلي تتابعي حياتك عادي بس الاختلاف ان بدل ما هتبقي في بيتك هيبقي في بيتي لحد ما حاجه من الاتنين
حلا : وايه هما الحاجتين دول
اسر : يا  وتبقي ارملتي وساعتها تخدي فلوسي وتسفري اي حته بعيد عن مصر تكملي فيها حياتك
يا انا الي  واحد واحد وارجع حقي وحقك وساعتها ترجعي لحياتك الطبيعيه وانا ارجع لحياتي
حلا بدموع حاولت تخفيها : هو انت ممكن تم*وت
اسر : ده الاحتمال الاكبر لاكن الله اعمل بكره فيه ايه
حلا : انا…………

انت في الصفحة 15 من 15 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
30

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل