منوعات

بقلم صابرينا

مش انا الي اطلع من المولود بلا حمص
لبست سهام هدومها وخرجت لقت منيره والدكتوره بيتكلموا
منيره:هاا ي دكتوره مالها
الدكتوره:المدام بخير وزي الفلل بس ناقصها راحه تامه
منيره:يعني حاتخلف صوح
الدكتوره:اه طبعا بس الادويه دي تاخدها باانتظام
منيره:حااشيلها من علي الارض شيل بس اهم حاجه تجيب الواد
منيره خرجت من عند الدكتوره وهي حاضنه سهام ورجعوا البيت
***********************
في اسكندريه
……….
كانت ليالي لابسه لبس بيتي قصير جدا وقاعده علي اعصابها خايفه
ليالي:فينك ي حمزه بقالك يومين مش باين من اخر مره
طلعت ليالي هاتفها وكلمت محسن
ليالي:الحقني ي زفتت
محسن:ااي في اي
ليالي:حمزه من ليله الدخله ومش باين
محسن:حصل ااي
ليالي:بس بس شكله جه اقفل ومتتصلش الا لما اتصل بيك
قفلت ليالي السكه في وش محسن بسرعه
……………………..

حمزه دخل البيت مخنوق ومتضايق
ليالي جرت عليه واخدته في حضنها كانت خايفه عليه او بتمثل الخوف
ليالي احتضنت وجه حمزه
ليالي:حمزه قلقتني عليك
كنت فيين
حمزه بعدها عنه لبعيد واتكلم بنبره حزينه
حمزه:ابعدي عني تعبان لو سمحتي
ليالي:بان علي حقيقتك ي حمزه بيه
الظاهر انك كنت عايزني لليله واحده بس
واديك خدت الي انت عاايزه والي اي راجل بيتمناه من اي واحده قالتله لاء
حمزه مسكها من دراعها ونظر في عيونها نظره ليالي مفهمتهاش
حمزه بتعب : انتي في الاول كنتي تحدي بس مكنتش اعرف انك بنت

انا كنت فاكرك واحده شمال بتمثلي العفه
مكنتش اعرف انك بنت
ليالي: ودلوقتي عرفت
يعني جوازنا دا كان تحدي عشان تعرف اذا كنت عفيفه ولا شماال
حمزه كان باصص في الارض ومش بيتكلم
ليالي:سااكت ليه اتكلم
حمزه :انا متجوزتكيش من الاساس ي ليالي
ليالي به :ي يعني ااي
حمزه :انا كنت فاكرك واحده شمال بتلعب مع الحوووت
عطيت للمأذون بطاقه مشوهه مش بتاعتي وت شهاده ميلاد بااسمي علي رقم البطاقه دي
قانونيا انتي متجوزه واحد تاني
لم يكمل حديثه بسبب تلك الصفعه التي تلقاها علي وجهه
حمزه بغضب رد لهاا الصفعه
فوقعت علي الارض
حمزه سحبها من شعرها واحتدت نبره صوته
حمزه:حدانا في الصعيد
الحرمه الي تقول لجوزها لاء تنطخ ونترحم علي العياار
والي حات جوزها دي لسه ماانخلقت
سمعاااني
ليالي كانت بتعبط وحاطه ايديها علي وجهاا وبتبص لحمزه نطرات وجع
حمزه قرب منها وسحبها من شعرهااا
حمزه:شششش بلاش البكي بكفياته عاد
حااتجوزك والمره دي صوح
دفعته ليالي بعيد عنها لكن حمزه سقط بااحضانها
قيد يديها بااحضنها لها
حمزه: كل ما بترفضي كل مابتعجبيني اكتر
ارفضي عشان احبك اكتر واكتر
ليالي سكتت عن محاولاتها
حمزه:السكوت علامه الرضا
قبلها حمزه قبلات مجنونه بكافه انحاء وجهاا اما ليالي فااستجابت له سريعاااا
حملها حمزه بين احضان ذاهب بها للغرفه
حمزه:حااروح اجيب المأذون بسرعه
ليالي :طيب
حمزه مشي راح يجيب المأذون
***** بعد عشر دقايق *****
الباب خبط
افتكرت ليالي ان حمزه نسي حاجه راحت تفتح الباب لقت عصام جارهم
ليالي:في حاجه ي استاذ عصاام
ليالي كانت واقفه بهدوم قصيره قدام عصام
عصاام اتجرا ودخل الشقه وقفل الباب
قرب من ليالي واحتضنها وهمسلها
عصام:السكر خلص من عندي جيت اخد حبه
ليالي بعدته عنها
ليالي:طب مش دلوقتي حمزه راجع ومش حايغيب
عصام:طب امته بس
ليالي:حااقولك بعدين بالا بس
اخذ عصام يقبلها
لكن ليالي ابعدته عنها
ليالي:جوزي جاي دلوقتي امشي بقي
عصام:حااستناكي
خرج عصام من الشقه وراح شقته
ليالي كانت فرحانه لان عصام شاب حلو
ليالي راحت علي التليفون وكلمت محسن وحكيتله كل حاجه عن حمزه
محسن:شوفي ابن الحرام
كان حايلبسنا العمه
ليالي:بس شكله وقع فيا وكل بسبب العمليه الشمال دي
محسن:سيبي البيت وامشي
ليالي:انت اتهفيت في عقلك
محسن:طالما عمل كدا متستبعديش اي حاجه عنه
ودا سهونه متعرفيش حاجه عنه
مش يمكن متجوز ولا عنده عيال ولا الست الي جت الفرح دي مش امه
ليالي:قصدك ااي
محسن:قصدي انك عجبتيه عشان كدا حايحتفظ بيكي
احنا بقي عايزينه يحبك
ليالي:والمطلوب
محسن:لمي هدومك
واول ماتشوفي عربيته بيدخل بيها من اول الشارع
خدي شنطتك علي طوول واعملي نفسك ماشيه
ليالي: والباقي شغل رقصاات مش كده
محسن:عليكي نوووور

الحلقه الخاااامسه

الحلقه الي فاتت
اتفقت ليالي مع محسن انها توهم حمزه انها حاتسيب البيت عشان تبين انها عفيفه والدور يدخل علي حمزه اكتر واكتر ويشرب المقلب
اما سهام فعرفت ان حمزه مش عايزاها تخلف منه
اما عصام حاطط عينه علي ليالي
*********************
في اسكندريه
……………
ليالي جهزت شنطه هدومها واستنت لما شافت عربيه حمزه علي اول الشارع
وبعدين خدت شنطه هدومها وراحت للاسانسير بسرعه
حمزه وصل العماره مع المأذون عشان يكتب الكتاب بس المره دي يتجوزها بجد مش تمثيل
دخل حمزه هو والماذون ومستني الاسانسير
لقي ليالي بشنطه هدومها في الاسانسير
حمزه:ليالي
ليالي خدت شنطتها وخرجت من الاسانسير بتمشي تجاه باب العماره لكن ايد حمزه منعتها
حمزه:استني هناا رايحه فين
ليالي بوجع :سيبني
حمزه: انطقي رايحه فيين
ليالي:رايحه من مكان ماجيت
سابته ليالي وخرجت من العماره
الماذون:في اي ي ابني
حمزه:اتفضل بس ي شيخ اطلع في الاسانسير وجاي ثواني بس مش حااتاخر
حمزه جري ورا ليالي عشان يلحقها واخيرا مسكها من ايديها
حمزه:ليالي
ليالي:عايز اي مني تاني
رق,اصه وخدت كيفك مني وخلاص لعبت بيا وبشرفي وكان الناس عند الحوت عرايس بتتحرك باامرك بااشاره احركهم
وباشاره تقطع الحبل
اي ي حمزه باشا فاضل حاجه لسه مااخدتهاش مني وعاوزهاا
حمزه:ششش اسمعيني
ليالي: والنبي سيبني في حالي مش خلاص اخدت الي عاوزه
حمزه هو عشان قولت لاء واني مش من اياهم قررت تثبت العكس
وجواز مزور
وشهود
وكل داا عشان ليله
طب كنت قضيها مع اي وحده غيري من الي انت بتعرفهم
حمزه:انا حااتجوزك
ليالي:قالوا للحرامي احلف
اسمعوا ي ولاد حمزه باشا ابن الاصول والذوات حايتجوز رقاصه
مش عيب عليك تلعب اللعبه القذره دي تاني
حمزه:انت اي عرفك باللعبه القذره الاولي
انا لما عرفت اني ظلمتك واني اول راجل في حياتك اعترفتلك بكل حاجه
ليالي انا مش امام جامع
انا واحد عادي اه كلي عيوب بس حااتغير
خلينا نسامح وننسي ونبدا من جديد ي ليالي
ليالي:نفسي اصدقك
حمزه:خلينا نبدا من اول وجديد ي ليالي
ليالي ابتسمت لحمزه
ليالي:طب خد شيل الشنطه
حمزه ابتسم لها ورجعوا العماره
حمزه في سره : في حاجه بتشدني ليكي ي ليالي مش حاينفع اخسرك خصوصا لما عرفت اني اول راجل في حياتك
بس بردو مش حااينفع اعرفك حقيقه الحوت خليكي فاكره نفسك زوجه اولي
جروب روايات ورده صابرينا حلقات يوميه
**********************
في شقه حمزه ولياالي
********
الماذون كتب كتاب حمزه ولياالي
وبعد سااعه
حمزه:مبروك ي قلب حمزه
ليالي:الله يبارك فيك
حمزه:طب ااي
ونهي كلامه بغمزه
ليالي وضعت يديها تحتضن عنقه
ليالي:اي ي قلب ليالي
حمزه حملها بين ايده كالعروس
جروب روايات ورده صابرينا حلقات يوميه
**********************
في شقه عصام
…… ………..
عصام زي المجن,ون رايح جاي في الشقه
كل شويه يروح ناحيه البلكونه يسمع اصواتهم
عصام:مسيرك ي حمزه تسيبها واستمتع بيها
ماانت مش حاتفضل موجود طول العمر يعني ووقتها اتسلا بيها شويه
.. *********************
في الشركه
********
مكتب جاسم
………
جاسم كان في مكتبه بيدير شغله كالعاده لكنه خرج من جو الشغل لما سمع طرق علي الباب
جاسر:ادخل
دخلت السكرتيره
ولاء:جاسر بيه شركات عزام للنقل بعتت مندوب للتفاوض علي تاخير الشحن
جاسر: ارفضيه برا برا
وابعتي معاهم الشرط الجزائي حايندفع حايندفع
ولاء:حااضر ي فندم
خرجت ولاء للمندوبه الي مستنيه برا
ولاء:انسه جهاد
جاسر بيه رافض انو يقابلك وبيبلغك ان الشرط الجزائي حايندفع حايندفع
جهاد اتجننت ومشافتش قدامها وراحت فتحت المكتب علي جاسر ودخلت بزعابيب امشير
ولاء كانت بتلحقها بس خلاص جهاد دخلت المكتب
ولاء:والله ي فندم هي دخلت ومسمعتش الكلام
جاسر:ششش
اطلعي انتي دلوقتي حسابي بعدين
جهاد كانت بتتلفت يمين وشمال حواليهاا
جهاد:19سنه
بنت كمال عزام الوحيده وهي الي ماسكه شغل ابوها بسبب تدهور حالته الصحيه
بنت جميله عيونها عسلي وبشرتها بيضا
جسمها انثوي منحوت بااغراء
جاسر بااستهزاء : انتي مين ي شاطره
جهاد ببرود قعدت علي الكرسي
جاسر:انا مقولتلكيش اقعدي
جهاد: شخص بجح زيك كان بيطردني من برا برا والمفروض اني مندوب من الشركه المتعاقدين معاها
جاسر: ورئيسك عارف بطول لسانك
جهاد:خلي بالك من لسانك وياريت نحفظ الالقاب بينا
جاسر رفع حاجبه : وان قولت لاء
جهاد: تبقي غبي
جاسر:والله
جهاد: اسمع كويس شركات عزام وشركات الحوت متعاقدين من سنين
يعني مش انت او غيرك الي تفض الشراكه
جاسر:مفيش محسوبيه في الشغل ي شاطره
جهاد:اتعلم الاول احترام العميل الي قدامك وبعدين دور علي الشغل
انا مش راضيه ارفع عليك قضيه بااسترداد الشرط الجزائي ودا حقي
جلسر بتهكم : المفروض ان شركتكم متعاقده عشان تنقل بضاعتنا السوق والمصانع ولما تتاخروا في النقل وتخسرونا
يبقي مين الي ياخد من مين فلوس
جهاد لبست نظاره طبيه وعطته عقد الشراكه
جهاد: العقد دا من عشر سنين
جاسر بلا مباله :شوفته
جهاد:شوفت ان شركتنا مسؤله عن اخراج 20عربيه في الشهر
جاسر:قصدك ااي
جهاد:قصدي اننا مش عبيد للشركه دي
وان العقد دا مذكور فيه ان شركتكم ليها تاخد من شركتنا 20عربيه في الشهر
واذا تم المطالبه بااكتر من 20العقد بيتجدد
والشرط الجزائي للعقد 5مليون جنيه
جاسر:والمطلوب
جهاد:المطلوب 5مليون جنيه بلس 300الف جنيه حق النقل
جاسر: ولا جنيه
جهاد:الشهر دا خدتوا 20عربيه نقل من عندنا
مش مشكلتنا ان الشغل عندكم كتير
احنا بنخرج كل مره 20عربيه
ولان حصل عندك خساير عايز تلبسها لشركتنا مسمحش بيها ابدا
فا زي الشاطر كدا
حق الشركه ترجعه في الحساب زي كل شهر واذا كان عندك عجز في الحسابات بتاعتك قولي ابعتلك ناس من عندي
واذا الدفعه موصلتش في المعادالمحدد حااخد ضدك اجراء قانوني
جاسر كان مبهور بطريقتها في الكلام
جهاد قلعت نظارتها ووقفت واتحركت ناحيه الباب لكنها وقفت والتفتت لجاسر
جهاد:نصيحه تنفعك
متستقلش بالي قدامك واتعلم تحترم الناس عشان تلاقي الاحترام
جاسر :متعرفناش
جهاد بكبرياء: نائب مجلس اداره شركات عزام
جاسر:ودا اسم
جهاد:متنساش ي نائب المدير يوصل الحساب في الميعاد
***********************
في مكتب جاسر
…………
سمع جاسر خبط علي الباب
جاسر:ادخل
ولاء:في واحده طالبه تقابلك برا ي فندم
جاسر:مين
ولاء:رافضه تقول اسمها
جاسر:قوليلها مش موجود
جاسر افتكر كلام جهاد ليه وابتسم
مشت ولاء تجاه الباب لكن صوت جاسر وقفها
جاسر:خليها تدخل اشوف مين
ولاء:حاضر ي فندم
بعد دقيقتين
دخلت بنت لابسه لبس عملي اسود وشعرها طويل والميكب بتاعها صارخ
كانت فيها كل معالم الانوثه
داليا: ينفع نتكلم
جاسر لما شافها وقف مصدوم وابتسم بمراره
جاسر:مش غريبه دي
سايبه مكتب جوزك وجايه ل
داليا بمراره:لحبيبي القديم
جاسر:مفيش حاجه بينا مهمه عشان نفتكرها من جديد ي داليا
داليا: انت اكتر واحد عارف اني مبعتكش
جاسر:ودلوقتي بتعملي اي
داليا:رامز حايطلقني خلينا نرجع
جاسر:وانتي عارفه التمن اي
داليا:مش مهم
بيع الحوت هو اصلا مش مهتم بشركاته وشغله
هو عنده كتير
عشان حبنا ي جاسر
جاسر بااستخفاف :من عاشر القوم اربعين يوم
وانتي بقالك 3سنين
داليا:انا بحبك
جاسر:عندي شغل ومش فاضي ياريت الباب وراكي
************** *******
بعد اسبوع
…………
في شقه حمزه
*******
حمزه في الفتره دي قرب من ليالي وحبها وحب كل حاجه فيها
صحت ليالي من النوم وصحت حمزه
ليالي:يالا ي حمزه قوووم يالا
حمزه:بعدين بعدين
ليالي:ي حمزه كل يوم نفس الموضوع
قولتلك مبعرفش اصلي من غيرك
حمزه ابتسملها وقال
حمزه:حاضر ي ست ليالي حااترضي واجيلك
راح حمزه اتوضي وكان بيشكر ربنا علي ليالي وفي نفس الوقت متضايق وزعلان لانه بيحطلها حبوب منع الحمل ولانو حبها وعايز يخلف منها بجد
ولسؤ ظنه فيها لانها كانت مثال للطهاره والنقاء
بعد عشر دقائق
علي سجاده الصلاه
حمزه اخد ليالي باحضانه بيقرا المعوذتين
ليالي:بحبك
حمزه: حااحبك جووي جووي ي قاهرويه
ليالي:ليه بتتكلم صعيدي
حمزه:عشان اكون صادق في حبي قد غضبي
ليالي:حانروح فين النهارده بقي
حمزه:انا مضطر اسافر القاهره بسبب شغلي
ليالي:حااسافر معاك
حمزه:مش دلوقتي اسبوع وجااي
ليالي عيونها كلها دموع
حمزه:ليه البكي
ليالي:صارحني
انا كنت اسبوع في حياتك وحاترجع للسهر والشرب و
منعها حمزه انها تكمل كلامها
حمزه:شششش .
انا اتغيرت كتير عن زمان بس حااصارحك بعدين
ليالي:وليه مش دلوقتي
حمزه:حاتعرفي كل حاجه بعدين
حمزه قبل راس ليالي
….بعد سااعه…..
كانت ليالي بتودع حمزه من الشرفه
حمزه مشي رايح القاهره
اما ليالي كانت شايفه نظرات عصام الي حاتاكولها بعيونه
ليالي دخلت الشقه بغنج وتمايل
********************
في فيلا الحووت
*******
كانت منيره مع سهام بتاكلها وبتغذيها
منيره:عيزاكي تتغذي زين عشان تجيبي الواد
سهام:حايحصل ي ماما
منيره:فات اسبوع
حمزه حايعاود ميته عاد
سهام:مش حايطول ي ماما كلمني وقالي انو حايرجع
منيره:طيب حاروح انام واسيبك انا
********************
في شقه ليالي
…………
كان محسن بيكلم ليالي علي الفون
ليالي:هااا اخلص عايز اي
محسن:جرا اي ي بت انتي مالك بتتكلمي كدا ليه
ليالي:مش انت رمتني للحوت وخلاص
محسن:لا بروح امك
احنا متفقين سوا اظبطي بدل مااهد المعبد بالي فيه
مش عشان عملتي العمليه تفتكري نفسك شريفه
دااحنا دافنينو سوا ي بت سيده الدلاله
ليالي:المطلوب
حمزه:اجيلك
ليالي:انت اتجننت وجوزي
محسن:شوفي امته مش موجود واجيلك
ليالي:طيب طيب
سلاام
ليالي قفلت الفون
ليالي في سرها :بعد كدا حابص لفوق
واشوف مصلحتي فين وانفذ
ومحسن مين دا الي يلمسني
…سمعت ليالي جرس الباب ….
راحت ناحيه المرايه وظبطت قميصها وقلعت الروب
فتحت ليالي الباب وحطت ايدها اليمين علي الباب والشمال علي وسطها
ليالي: ي نعم
عصام ابتسم ودخل بااحضانها بدون مبررات
ليالي:اقفل الباب لحد يشوفنا ي مجنون
عصام:قفل الباب
ليالي:عايز ااي
عصام :اصلك خساره في حمزه
عصام حمل ليالي بين ايديه لغرفه النووم
*******************
اقتباس من الحلقات القادمه
**********
في العياده
الدكتور :مبروك ي مدام انتي حامل
ليالي:بجد ي دكتور
الدكتور:في شهر كمان
ليالي في سرها :دا عصام حايفرح قوووي
*******************
في النيابه
……
دخل العسكري
العسكري:لقينا البطاقه دي جمب جثه المجني عليه محسن
الظابط : وريني كده

سهام الحوت..

بسم الله الرحمن الرحيم
توقفنا الحلقه السابقه عوده الحووت للقاهره وخيانه ليالي مع عصام
*********************
الحلقه السادسه
………………
في القاهره
******
دخل الحووت الفيلا في تمام الساعه الخامسه مساء
الحووت ذهب لاوضه والدته الحجه منيره
طرق طرقات علي الباب
منيره سمحت بالدخول
منيره فرحت برجوع حمزه وحضنته
منيره:اتوحشتك جووي جوووي ي ولدي
حمزه:وانا كمان ي امي
منيره:طالت الغيبه ي ولدي تغيب سبوع عن البيت.
حمزه:مشاكل وتحقيقات في فرع اسكندريه
منيره :واه واه واه ليه عاد
حمزه: في تسيب وناس سرقت مال الشركه ولازم اداوم هنا وهناك
منيره:ربنا يبعد عنك ولاد الحرام
حمزه:عن اذنك بقي ي امي اروح اشوف سهام
منيره:روحلها روح
حمزه خرج من اوضه منيره وراح لاوضه سهام
الاوضه كانت ضلمه وفيها شموع والسرير متزين بالورود الحمرا
وسهام منتظراه في منتصف الغرفه بملابس انثويه قصيره
حمزه بلع ريقه واتكلم في سره
حمزه:مش عايز المسك ي سهام
مبقتش عايز غير ليالي وبس وفكره وجودي معاكي في الاوضه خنقاني
خرج خمزه من تفكيره علي صوت سهام الي بتكلمه
سهام:حمزه
حمزه:هاا نعم
سهام قربت من حمزه عده خطوات وبعدين احتضنت
حمزه كان بارد معملش اي رده فعل ليها
سهام :مالك ي حمزه
حمزه بيتظاهر بالتعب
حمزه:معلش ي سهام مخنوق ومش فايق لاي حاجه عن اذنك حااخد شور واروح انام
حمزه ساب سهام وراح الحمام ياخد شور عشان ينام
سهام كانت غضبانه من الي حمزه بيعمله معاها
بعد عشر دقايق
حمزه طلع من الحمام وماالتفتش لسهام الي كانت بتنادي عليه وراح اتغطي ونام
سهام كانت غضبانه من الي بيعمله بس مكنش قدامها غير انها تدخل تنام
الساااعه 12
حمزه اتسحب من جمب سهااام واخد تليفونه عشان يتصل ب ليالي
*******************
في الاسكندريه
بشقه ليالي بالتحديد في غرفه نومها
كانت بااحضان عشيقها عصام
عصام :طلعتيلي منين
ليالي:لييه
عصام:خطفتي قلبي وخدتي عقلي
اتمنيتك تكوني ليا
كنت عايز اموت حمزه لانو حاضنك
ليالي:يعني لو اتطلقت تتجوزني
عصام اخدها في حضنه
عصام:طبعاا اتجوزك
ليالي:للدرجه دي عجباك
عصام: فوق ماتتخيلي
سمعت ليالي صوت تليفونها
ليالي:شكل حمزه بيتصل اوعي ارد عليه
عصام بغضب :لاء
قوليله انك حاتطلقي منه وسبيه
ليالي:حايحصل
بس واحنا واخدين الي وراه والي قدامه
عصام:ازااي
ليالي:انت استحمل وجودي معاه وسيب الباقي عليا
اخدت ليالي غطاء الفراش لتغطي جسدها العاري وذهبت كي تتحدث بالهاتف
حمزه :داا كله ي ليالي مبترديش
ليالي بتمثل العياط :كنت بصلي قيام الليل
حمزه بحب :حرماا
ليالي بخشوع :جمعا في الجنه باذن الله
حمزه :حااقعد اسبوع هنا وحااجيلك ي حبيبتي
ليالي:كتير قووي اسبوع ليه ي حمزه كدا
حمزه:والدتي بعملها شغل لانها عايزه تسافر وارجعلك تاني
ليالي:تروحوا وترجعوا بالف سلامه ي رب
حمزه:حااحبك جووي جووي
ليالي:صوح
حمزه:وبتتكلمي صعيدي كمان
ليالي:ايووووه واسكندراني لو حبيت
حمزه:احنا بنتطور بقي
ليالي:متغبش عليا
حمزه:بحبك
حااقفل دلوقتي حاانام
ليالي: بحبك
انتهت المكالمه وكانت ليالي حاتدخل الاوضه بس الفون رن تاني وكان المتصل محسن
ليالي بقرف :اخييييه
ردت ليالي علي الاتصال
محسن:جميله الجميلات
ليالي:قصر عايزه انام
محسن:احنا اتلعب علينا وكلنا البالوظه
ليالي:بالوظه اي وقرف اي وضح
محسن: الحوووت طلع متجوز
ليالي:اااي
محسن:خدي بقي التقيله
الست الي كانت معاه علي اساس انها امه طلعت ست سميحه صاحبه نادي الستات المريحه
ليالي:حاتجيلي امته اسكندريه
محسن:مش كان من كام يوم قرفانه مني
ليالي:لازم نتغدا بيه قبل مايتعشي بينا
محسن:حااجيلك بكرا
وجهزيلنا القعده
وحشتني ليالي زمان
ليالي:بس كده من عنيااا ي حسونتي
قفلت ليالي الفون وراحت لعصام في الاوضه
***************

انت في الصفحة 3 من 13 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
8

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل