منوعات

قصه كامله

ضي أنت ناسية إنك بتاخدي نسخه من كل شغلك!

يتبع

الجزء الرابع من إسكريبت ضي

_ يابنتي بقى عندك 30 سنة وافقي بقى ماصدقنا حد وافق عليك!

أصبحت تعتاد لم  كثيرا والداتها كل صباح إما أن توبخها على ملابسها الواسعة أو انها صارمة في معاملتها مع الرجال وخصوصا من يتقدم إليها لاتراها جميلة فلما كل ذلك

إبتسمت ضي بسخ,رية عشان عارفة إنك مش هتبطلي اللي بتعمليه أنت بقيتي تاخديني مسخة ياأمي بنتك بالنسبالك شخص شكله وح,ش فيرضى باأي حاجه حتى لو راجل عنده 50 سنة… قاطعتها بحدة انت عاملة نفسك ض,حېة علطول وشايفة الكل مضا,يقك مش يمكن أنت اللي غلط!

لأول مره ترفع ضي صوتها على والداتها ولكن هل سيتم إيلا,مي حتى في حقوقي!

صړ.خت ضي في وجهها ارحميني بقى أنا تعبت اروح فين طيب ولااعمل ايه انا بسمع كلامك علطول حتى في الحاجات اللي مش على كيفي بعارضك بس في الغلط والحرام أنت عاوزاني آلة أمشي أنفذ كلامك وميحقش ليا أنطق بحرف ولول إن ابويا

بيقف قصادك ساعات كان زمان مفيش حاجه واحده حاباها في حياتي عاوزاني كمان أتجوز على مزاجك اعيش حياتي مع حد متفصل على دماغك أنت!

لأ كفاية كفاية أنا مش وح,شة وده شئ انا متأكدة منه كون إني مش على المعايير اللي في دماغكم تقولوا عليا كده!!

سكتت قليلا من فرط إنفع,الها وتحدثت بوهن أنا تعبت ياأمي!

مع كل حرف تتفوه به فلذة كبدها كانت تتأ,لم لأجلها قلبها يذرف د,موعا لأجلها ولكن تس,ئ التصرف دائما.

علمت والداتها أن إبنتها في قمة إنهيا,رها في كل مرة تعلم أنها تواجه الكثير ونحاول أن تبقى صامدة ولكن ترد والداتها ذلك بإلقاء الحديث اللاذع لكونها تتحمل وأنها ترى أن ذلك الصواب

اليوم التالي

كانت أمام مكتبه تنهدت تلتقط أنفاسها لكي تبقى على ثباتها وتجابه لسانه السليط اليوم ستأثر

_ اهلا باللي كانت هتخ,رب شركتنا وتغا,مر بسم,عتها منورة! مش اسمك ضي برضو!

تجاهلت ضي حديثه وتحدثت بقوة انا قولتلك لو ليا عندك حق هاخده منك وقدام موظفينك وانا جاية ارجع الحق لصحابه.

ابتسم سا,,خرا وانت صحابه! سمعيني السمف,ونية يلا عشان معنديش وقت

_ ومقولتيش ليه وانت عندي ولاالهانم مش فاكره!

تحدثت باابتسامة سمجة ميخصكش أنت ادتني مهلة أجيب الدليل يبقى متتكلمـ,ـش كتير

تنحنح بتو,,تر وهو يفحص الملف تارة ينظر إليها ببغ,ض وتارة ينظر إلى الملـ,ـف والرسـ,ـومات غاضـ,ـبا هـ,ـل سيع,,تذر لها! وأمام الكم الهائل من العاملين كبرياءه رافض وبشدة

اغلف الملف پع,,نف هاتفا طب أعت,,ذر ليك ماشي لكن قدام الموظفـ,ـين ليه يكونش قليت منك

ضي لا عاش ولا كان اللي يقل مني يابشمهـ,ـندس

نظرت إليه باإصرار هرجعه بطريقتي اللي مش هتعـ,ـجبك.

تميم أسميه ټهد,يد

ضي المسميات مش هتفرق المهم انا تعاملي علطول مع الفرع التاني وابقى إسأل كده لو تحب تشوف أنا بغامر بسمعة شركتكم ولابرفعها لفوق للأسف أنا اتبلغت متأخر إن المشروع تبع الشركة هنا وكون إن مستر غسان قالي أنفذه ده يدل إن قدها بفضل ربنا سبحانه وتعالى آخر تعامل بيني وبين الفرع ده عشان مديرها ميعرفش يتكلم كويس مع موظفينه!

ألقت حديثها بوجهه دفعة واحدة وخرجت تتنفس پعن,,ف كأنها وضعت#عليها ان تنتصر

_ ها كويس إنك جيتي قاعده مستنية وقلقانة

كانت لهفة نور المعـ,ـتادة قلبـ,ـها يعيش مع قلب خليلتها في كل شئ…

إبتسمت ضي بصفاء وديتله الدليل ومستنية يرد اللي اتفقنا عليه عشان انا مش هتنازل عن حقي وخصوصا في الحاجه اللي بحبها.

قطع عناقهم حمحمة صوت رجولي إذا به غسان رجل يحمل كل صفات الرجولة والخلق الطيب لانعلم كيف أن تميم شقيقه تؤام متناقض في كل شئ إلا الهيئة.

غسان ضي عاوزك على مكتبي لوسمحت

تحرك سريعا من أمامهم حتى هتفت نوراللي يشوفك اول ماسمعتي إن مستر تميم عاوزك

_بصي ياضي أنا سمعت من تميم كل اللي حصل والتفاصيل اللي انت مقولتهاش ليا في الموضوع وانا محترم ده جدا وبتأ,,سفلك على التصرف بتاعه هو عڼ,,يف شوية… قاطعته بحدة طفيفة لو حضرتك هتطلب مني أتنازل عن حقي فاانا متأ,,سفة ده مش هيحصل!

كبت إبتسامته بصعوبة ثم أكمل حديثه بقالك كتير هنا بتشتغلي معايا في الشركة ولسه معرفتيش غسان الصياد بيتعامل ازاي مع موظفينه! عالعموم أنا كنت هقولك هنعمل تجمع مخصوص عشان يعتذر ليك ونشكرك إن المشروع بتاعك حقق نجاح باهر كالعادة وليك مكا,,فئة في الحسابات ياضي إحنا محظوظين بمهندسة زيك متشكر

انت في الصفحة 3 من 5 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل