منوعات

بقلم حور يوسف الجزء الثاني

الجد برجاء لياسين بلاش حد يعرف اللى حصل بينك انت وجوانا ياسين
ياسين بعضب : محصلش حاجه يا جدي جوانا بنت يا جدي
الجد : بنت مش بنت انتو هتتجوزوا خلاص بس رجاء محدش يعرف باللى حصل ده عرفهم انها جوازه عاديه حتي حور
ياسين ؛من غير متقول ي جدي حتي لو حور عرفت بجوازنا مش هتعرف ايه السبب
بااك
ياسين ببرود اه اتجوزت عليها ومن حقي اعتقد
زياد ب والست جوانا عملت اي علشان تجوزك لتكون بتحبها ودايب في دباديبها وانا مش واخد بالي
ياسين ب : مسمعش صوتك ولا تجيب سيره جوانا: دي بنت عمنا ودلوقتي مراتي وشايله اسمي وكمان حور مش لازم تعرف بالجوازه دي انت فاهم
زياد : ليه كمان هتداري عليها انها ليها ه دلوقتي
ياسين ب ؛ يا بنى أ افهم دى جوازة مؤقتة ومينفعش اقولك السبب من قبل ما تسأل
لتدلف ميرا والشر يتطاير من عينها بعد سماعها لكل الحديث الدائر بين زوجها واخيها
ميرا : حقيقي انك انسان زباله تتجوز علي حور لا بجد انت بقيت لا تطاق وايه عايزها متعرفش انا اللى هعرفها يا ياسين فاهم ليشدها ياسين وال يتطاير من عينه ليحتضنها زياد من ظهرها ويحملها
ياسين : متخلهاش توصل حاجه لحور
زياد : لولا انى واثق فيك كنت انا اول واحد قلتلها
ليأتي له اتصال عن ان الخبر ملأ الصحف في الصباح ليرجع ياسين رأسه للخلف بألم ليتنهد من القا سيكون مؤلم حقا
……
وفي مكان اخر
سوزان : تقترب من جوانا ناقص بقا حور تعرف
جوانا : لا يا ماما اخاف من ياسين
الام : متخافيش سبيها عليا وتملي عليها ما ستفعله مع حور من مكائد
……………

تملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الخاتمة … الجزء الاول

روايه تملك القاسي
بقلم حور يوسف
الخاتمه الجزء الاول💔😹
💓———‘——-‘————‘———-💓
ليأتي الصباح لتفتح حور عيناها وتتمني ان كل ما حدث كان حلم فقط لكنها ص ت بالواقع رير مره اخري لتقف حور وتغتسل وتجد ملابس لها علي السرير فتقوم بأرتدائها وتنزل للاسفل فتجد الجد يترأس طاوله الافطار فترتسم الابتسامه علي شفتيها فقد عوضها الله عن عائلتها بهذه العائله
حور : صباح الخير
الجد بفرحه :صباح الخير يا حبيتي تعالي هنا
لتجلس حور علي الطاوله وتقول بمرح : مبروك يا ام ال اصير هتبقي ام والواد فادي ده عيزاكي تطلعي عينه
لتنظر لها ساره فهي تقرأ ال ن في عيناها : الله يبارك فيكي يا حبيتي يارب تلاقي اللى يعوضك
حور ببأبتسامه ينه يارب .
ليقطع هدوئهم الشيخ : حور يا حبيتي هتروحي تجيبي لبسك
حور بهدوء : لأ يا جدو انا هاخد ساره واروح اشتري لبس جديد علشان هتحجب
الجد بأأبتسامه : يهديكي ربنا يا نور عين جدك
ليرن هاتف حور لتجد تصل ميرا لتستأذن حور للرد عليها
ميرا ب : انتي فين انا سمعت جدو وهو بيقول انك سبتي البيت انتي هبله
حور ببكاء اهدي يا ميرا
ميرا : سبتيلها جوزك يا عبيطه
حور بألم : هو اللى باعني يا ميرا
ميرا : سرقتو منك زي العيله
حور بصوت عالي مسرقتهوش هو اللى رمرام عندك حق انا عيله هو ضحك عليا علشان انا عيله هسافر ومش راجعه
ميرا ب : هتسافري علشان تنسيه ولا هتسافري علشان متعشيش علي زكراه وتحني وترجعيلو
حور ب هسافر اشوف نفسي وارجع الروح اللى ياسين اخدها منها هحاول ارجع تاني من غيره هبني نفسي من غيره
ميرا ببكاء وهتسبيني يعني طيب مين هيزفني ويلفلي طرحتي
حور ب وع : هفضل معاكي هح فرحك كمان هو انا عندي غيرك.دلوقتي
ميرا : هتسافري فين
حور : باريس
ميرا : امته هجيلك طار اودعك لتملي عليها حور العنوان لتودعها حور وتغلق الهاتف وتتجه لشراء ملابس خاصه بمحجبات مع ساره
——
اما عند ميرا
ميرا : اخر محاوله هعملها علشانك يا ياسين
لتذهب لغرفه ياسين وتطرق الباب
ياسين بتعب ادخل
ميرا : اسمع الكلمتين دول مش علشان خاطرك دا علشان خاطر اختي اللى ح تك كسرتها حور مسافره طلق جوانا ورجعها
ياسين ب : مقدرش اطلق جوانا وكمان تسافر حور خلاص هنطلق
ميرا ب : يا بجحتك يا اخي انت ايه جبله
ياسين ب : هي اللى اختارت الطلاق ودا احسن لينا احنا الاتنين
ميرا : انا عرفتك وخلاص انها هتسافر توقفها متوقفهاش انت حر انت الخسران وتذهب من امامه وال يعتليها
——
عند حور
ارتدت حور فستان من اللون البني طويل ي من الصدر ويهبط بأتساع وحجاب من اللون الابيض فكانت تشبه الاميرات بحجابها لتنظر لنفسها برضي في رأه وتقف وتتجه الي الخارج لتأخدها سياره جدها للمطار
…….
في طار
الجد : استني هنا هخلص الورق واجي
حور : اووك
ليتركها الجد لتقف حور وتلتفت حولها فكم تمنت ان يأتي ياسين ويأخذها معه لتفر عه من عينها عند تذكرها انها لن تراه مره اخري ليأتي ياسين من الخلف حور لتلتفت له بفرحه لينظر بهيام لقد كانت جميله بهذا الحجاب تشبه الاميرات حقا
حور : انت جيت يا ياسين
لم يترك لها ياسين الفرصه للكلام شدها لاحضانه لتبادله حور فهي تقريبا ستكون رة الاخيره
ليبتعد عنها ياسين بعد مده مقبل خدها قبله رقيقه ليبتعد عنها انتي طالق يا حور لتنظر له حور بص ه ليمسك ياسين يديها : يلا امشي انا اديتك حريتك لتذهب حور من امامه وال وع تملأ عيناها
حور لنفسها بتعيطي ليه ها مش دا اللى كنتى عايزاه طلقني اهو لتسافر حور الي باريس لكن قلبها كان مع ياسين حياتها الروتينيه مله بقلب اشبه بالجليد
اما ياسين فبعد سفر حور اصبح قاسي بارد شاعر غاضب دائما طلق جوانا بعد ذهاب حور بشهرين تقريبا 💔 غير انه قطع علاقته بجده نشاوي
اما الجد اصبح ين لجعل حفيده بهذا ال ن فحاول اكتر من مره ان يحادث حور او ياسين لكن رفض كلاهما محادثته
——-

انت في الصفحة 11 من 14 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
10

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل