منوعات

روايه كامله بقلم منه صبري 2

البارت الثانى عشر

مريم بإبتسامة حركت شفتيها :صباح الخير يا حبيبى.
بمجرد ما ان قالت حبيبى حتى أخرج ادم الماء من فمه وفتح عينيه بصدمة

آدم بصدمة :ايه ….انتى قولتى ايه

مريم وهى ممسكة بكوب من القهوة و بإبتسامة :قولت صباح الخير يا حبيبى …..مش انت زوجى قرة عيني ..لازم تكون حبيبي ….اتفضل قهوتك اهيه يا زوجى العزيز .
ومع إن الحس الأمنى عند ادم كظابط كان شغال وبيقول الموضوع فى حاجة غلط بس هو تغاضى عن كل ده وخد القهوة يشربها .
بينما كانت مريم تنظر له بحب زائف وغادرت المطبخ إلى غرفتها .

وبعد فترة فتح باب غرفتها بحدة وكان ادم
الذى كانت حالته مزرية بوجهه المحمر والمتألم
آدم بألم شديد:انتى حطيتى ايه فى القهوة .
حركت مريم شفتيها ببرود شديد :اوبس
هو انا نسيت اقولك إن انا حطيت فى القهوة بتاعتك بدرة بيضا كده مكنتش جايباها مخصوص علشانك خالص …انى اسف .وارتسمت على وجهها ابتسامة شامتة

آدم بألم شديد :اه..هقتلك يا مريم …اه..والله ما هسيبك.

حركت مريم شفتيها ببرود شديد:اوك …ابقى عرفنى بقى لما تيجى تقتلنى عشان ابقى مستعدة .

لم يستطع ادم الرد لأنه ركض سريعا الى الحمام
بينما ابتسمت مريم بحقد وحركت شفتيها :ولسة يا ادم اللى جاي احلى .

قضى ادم أكثر من نصف ساعة بين الحمام والغرفة كان الألم يجتاح معدته وبشدة ….ناهيك عن حالته المزرية ….حيث كان وجهه محمر وبشدة والعرق يتصبب منه …وشعره المشعس ….وأخيرا رمى نفسه على السرير يزفر براحة بعد ان هدأ الألم قليلا …وتوعد لمريم بعقاب على مافعلته ….ارتسم على وجهه ابتسامة خبيثة فيما هو قادم فى لعبة القط والفأر التى بدأتها هى ولكنه سيلعبها بطريقته الخاصة . اتجه الى غرفةتغير الملابس و ارتدى تيشرت اسود وبنطال اسود من الجينس كان فى غاية الوسامة مع شعره الاسود وعينيه الرامديتين التى التمعت بخبث لما سيفعله بها .

*******************
بقلم منة صبرى
على الجانب الاخر
عند الثنائى الأكثر سعادة فى قصتنا (لحد دلوقتى طبعا اهو شوية فرفشة عشان مش تقولوا عليا شريرة  …احم نرجع لقصتنا)

تململت عائشة فى نومها مستشعرة الدفئ الذى يحيط بها لتفتح عينيها وتنظر للنائم بجوارها بأعين تفيض عشقا رفعت يديها لتلمس ذقنه ثم ارتفعت يديها لتستقر فى خصلاته البنية الناعمة .تنهدة عائشة بسعادة فأخيرا أصبحت زوجة من أحبت .اقتربت منه وطبعت قبلة صغيرة على خده ووضعت رأسها فى عنقه واحتضنته بشدة ولكنها صدمة عندما وجدته يبادلها العناق

ليل بإبتسامة ناعسة:صباح الخير على اجمل عيوش

عائشة بخجل لانه لم يكن نائم:صباح النور .

أخرجها ليل من احضانه وقبلها على خدها
ليل بإبتسامة :قومى يلا عشان نفطر….ثم تابع بأسف : وكمان انا مضطر اروح الشركة أرتب شوية حجات هناك عشان الصفقة الجديدة .

عائشة بإبتسامة :عادى انا عارفة إن انت مضطر عشان انت هتسافر 5شهور بعيد عن الشركة .

ليل بإبتسامة وهو يحملها :طب تعالى يلا عشان نفطر

ابتسمت له عائشة واحاطت عنقه بينما هو فى داخله يشعر بسعادة وهو ينعم بحبيبته بين احضانه وشعر بالندم لكونه كان يود تجاهلها من حياته ولكن نصيحة صديقة كانت فى وقتها

*flash back *
(فاكرين انتوا البارت الحزين اللى انا كتبتوا وكان كل واحد بيتكلم عن نفسوا😊 الجزء ده حصل فى الفترة دى …بعد ما ادم ساب ليل وروح .. ليل قابل ….)

ليل بعد ما راح مع آدم يشترى حاجة عائشة وأدم روح… ليل هو كمان ركب عربيته وكان هيروح بس فى حد اتصل عليه

ليل ببرود :لسه فاكر تسأل
…….:هحكيكلك لما أشوفك المهم تعلالى فى المكان بتاعنا .
ليل ببرود :اوك.
***********
وصل ليل للمكان المقصود ووجد سيارة أخرى موجودة اتجه إلى صاحبها الذى يقف أمامها

ليل بإبتسامة :وحشتني يا زفت .واتجه إليه وعانقه بادله الاخر العناق وتابع:قولى بقى ايه اللى كان شاغل ليث باشا انو يسئل
(احم احم …ليث باشا هيبقى بطل روايتى الجديدة …بس هيكون ليه دور فى الرواية دى )

ليث بإبتسامة :هحكيلك بعدين.. بس المهم.. لازم تعرف اللى انا اتصلت بيك عشانه

ليل بهدوء :قول

ليث بجدية :الصفقة اللى انت داخلها داخل معاك فيها ياسر الصياد وده راجل اعمال اتعرف فى الجهاز (الحاج ظابط مخابرات)انو ليه فى الشمال وبيستخدم طرق مشبوهة عشان يكسب صفقاته.. خطف بقى تهديد المهم يعمل أي حاجة عشان يكسب الصفقة .

ليل ببرود وسخرية:والمفروض بقى إن انا اخاف ولا ايه

ليث ببرود شديد :لا المفروض تخاف على اللى يهمك

ليل بسخرية :ولما انتوا عارفين إن هو شمال ما قبضتوش عليه ليه

ليث بسخرية مماثلة:أعتقد احنا مش مستنيين نصيحتك العظيمة عشان نقبض عليه. ثم تابع بجدية:احنا هنتابع الصفقة و هنحط حراسة على مراتك وعليتها لما يرجعوا .

ليل بهدوء :تمام….المهم بقى ايه اللى كان شاغلك عننا

انت في الصفحة 4 من 14 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
4

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل