منوعات

روايه كامله

اتنهدت و نزلت عينيها في الارض ب ن وقالت اللي تشوفوه
عساف وقف بغضـ,ـب اول ما قالت كده و طلع على اوضته
بعصـ,ـبيه شديده وكانت هنا ال ه لنوال و مصطفى الي افتكروه هياخد موقف

مصطفى طول الاسبوع بقى يقرب من اسرار قدامو قاصد حاول يحرك غيرته وكان عساف هايجنن من الت فات دي ومش طايق نفسه بس ما كانش يتكلم ابدا

اسرار كانت متضايقه منه جدا على برود وسكوت وبطلت تتكلم معاه ابدا طول الاسبوع ده ولا تشوفه مع ان هو كان هيتجنن ويتكلم معاها حتى كلام

جه يوم الفرح كانت المعازيم بره واسرار جهزت ومستنيه مصطفى يجي ياخدها

نوال نادت لعساف وقالت عساف يا ابني روح طلع العروسه وهاتها هنا عند المعازيم

عساف قال بخنقه..ليه  فين المحروس

نوال ضحكت وقالت..المحروس معاه جماعه اصحابه وا وا انو يلبس عندهم وبعد شويه هيجي

عساف اتنهد ب وراح يناديلها وكان نفسو جدا يشوفها وهي عروسه

دخل وكان معاها شوية بنات ومرات ابوها

عساف حمحم وقال…استنوا بره معلش حابب اتكلم مع اسرار  كلمتين

الكل طلع تغراب واسرار وقفت وقالت ب وانا مش عايزه اتكلم معاك ولسه هتمشي مسـ,ـكها من ايدها وقفل الباب وقال ..مش عايزه تكلمي معايا ليه ..ده حتى انهارده اخر يوم اشوفك فيه..انتي بجد هتسافري

اسرار قالت ب ..ايوه هسافر معاه واسافر لاخر الدنيا انسان محترم واشتراني

عساف قال بغضـ,ـب شديد .. ومعاه فلوس كمان

اسرار  ضحكك جامد وقالت .انت عارف ان الفلوس اخر همي وكنت بتمنى من قلبي الاقي الي يعوضني حرماني

نزل عينيه في الارض ما كانش قادر يكتم وجع قلبه اكتر من كده وقال …انا مش قادر مش قادر حاسك بتبعدي قوي

بصت له بدموع وقالت انا بعدت اصلا مش هبعد…والبركه فيك لسه هتمشي شدها عليه بقوه وحاوطها بايديه وقال هتصدقيني لو قلت لك اني تخيلتك بالشكل ده بنفس الطله القمر دي تخيلتك وانا شايلك وطالع بيكي اوضتنا اتخيلتك وانتي مراتي حلمت بيكي كمان

اسرار بصتلو بدموع وقالت وايه اللي منعك ايه اللي منعك يا عساف كنت مستنياك نفسي تتخلى عن الافكار الزباله دي اللي عندك باني ابقى عشقتك لم د اني اتولدت لقيت نفسي خدامه عمرك ما هتشوفني غير كده خدامين عندكم وعساف باشا اعلى من كده سيبني في حالي اتمنى لك تلاقي واحده تكون بنت باشا او وزير او سفير ..بس تحبك قد ما حبيتك

قالت كده بدموع ولسه هتمشي شدها وبص لعيونها بقوه  وزهول وقال تحبني زي ايه

قالت بتوتر اعتبرني ما قولتش حاجه
ولسه هتمشي تاني بس شدها بقوه ثاني وقال مش هسيبك تطلعي مش هسيبك تروحي مني يا اسرار

نزلت  عينيها في الارض وهزت راسها بياس وقالت انت غبي قوي.. حط جبينه على جبينها وهو مغمض عينيه وقال بهمس قدام شفايفها …قوي غبي قوي
واكبر غباء كنت هعملو ااني كنت هسيبك تروحي لغيري اذا انتي بتحبيني فانا  بعشق كل حاجه فيكي من اول يوم شوفتك فيه وانا متاكد انك بتاعتي انتي ليا انا وبس وحتى لو هتخلى عن افكاري اللي كنت بقولها لكل الناس وان كل واحد يتجوز من طبقتو  بس لا انتي غيرت القوانين وقلب النمر لاول مره يدق

بصت لعيونه جامد وقالت قلب النمر تعـ,ـبني قوي

عساف قال … بس هيداويكي وينسيكي انا الكام يوم  اللي اخذتيهم بعيد عني فهمت ان اي فلوس في الدنيا مش هتجيبلي السعاده اللي كانت بحس بيها وانا مستنيك كل يوم تيجي علشان اضايقك شويه والمسك شويه زي الطفل المراهق جنتي بين ايديكي انتي ليا يا اسراري مش لاي حد تاني

ابتسمت  وقالت بسعاده  طب هنوقف الفرح

عساف ابتسم وقال لا هتجوزك فيه واهو ما نعملش التكاليف دي تاني

ضحكت وقالت..والله  معاك حق
ايتسم لها بحب بس اختفت ابتسامته وقال..بس لازم اكلم مصطفى و

اسرار قاطعتو وقالت بضحك مصطفى مش هيزعل متقلقش ..لانو عارف كل حاجه كان متفق مع والدتك على الموضوع ده من الاول ..لاني من اول يوم قلتله اني بحبك انا ما كنتش اتخيل ان ممكن ابقى لحد غيرك

عساف بصلها بزهول شديد وقال انتي بتقولي ايه اننتو كنتوا بتشتغلوني

ابتسمت وقالت…حاجه زي كده يعني هما كانوا عايزين يوقفوا الفرح من اول ما انت طنشت وقلت مبروك بس انا موافقتش كنت حاسه انك هترجع لي وقلتلهم هنعمل الفرح حتى لو هتفضح فيه ويقولوا العريس سابها ومشي

عساف قال بسعاده ..يعني مصطفى مش عند اصحابه دلوقتي
ضحكت وقالت…مصطفى زمان وصل من زمان وقت ما طلع من هنا كانت  الطياره بتاعته فاضل لها نص ساعه

عساف شالها من فرحته وبقى يلف بيها وقال يخرب عقلك على عقله ده انا كنت هتجنن هقول له ازاي

ضحكت وقالت انا ما اقدرش اتجوز غيرك حتى لو انت تقدر
عساف بص لعيونها جامد وقال ولا انا اقدر لما حسيت انك بتروحي مني قلبي انقبض بعشقك يا اسراري بحب كل حاجه فيكي..وقرب من  شـ,ـفايفها وباـ,ـسها ـ,ـه جميله جدا طويله كانت متبادله وهي حاوطت رقـ,ـبته بايديها وغـ,ـابو مع بعض في اجمل لحظه لحد مابعدو عن بعض وحط جبينه على جبينها وقال تـ,ـمتاع بحبك اوي يا اسرار انا مستحيل اعيش من غيرك يا اسراري

اسرار  ابتسمت وقالت ولا انا اعرف اعيش من غيرك يا نمري الوـ,ـقح الي جننـ,ـي

كنتم مع نمري الوقـ،ـح بقلم زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون

انت في الصفحة 7 من 7 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل