منوعات

الجزء الثاني

سلام ثم اغلق الخط عند حور ومهاب سمير ايه ال انتو بتعملوووه ده مهاب اعتدل ووقف سريعا ايه ي بابا مش تخبط قبل ما تدخل سمير بصراخ اخبط ع مكتب ابنى اللى محدش بيدخله غير انتصار لو هتروقه اصلا ..ثم نظر ل حور ووجد بها شبها من حناان وغير تفكيره مين دى مهاب دى حور يا بابا الـ انا هنتقم منها ومن اختها ووالدتها حور بنت محمود سمير اطلعى يا بت برررره بسرعه عايز ابنى ف كلمتين اسرعت حور بشده للخروج ثم اغلقت الباب خلفها ووقفت خلف الباب تستمع ماذا يقولوا لتعرف جزء ولو صغير من الحقيقه فى الداخل ابتسم

مهاب بداخله لإنه يعرف انها لا تفوت فرصه كهذه وانها تستمع لهم الآن ثم غمز لوالده ونظر ع الباب إشاره ان حور تقف خلفه ابتسم والده ع ذكاء ابنه الشديد سمير لا ي بنى بعيد الشر عليك .انا مليش غيرك مهاب طب خليها توافق تتجوزنى يا بابا ..انا مش قادر اعترفلها قدامها بحس انى متلغبط ومش عارف اتكلم وهى مش هتصدقنى سمير اهم حاجه تحافظ عليها ي بنى مهاب هشيلها ف عينى يا حج والله وأكبر دليل ع كده هوديها دلوقت لأهلها عشان يطمنو عليها وابقي افاتحها ف موضوع الجواز ده بعدين ثم نظر للباب سلام بقى ي بابا انا

طالع اقولها تلبس عشان اوديها لأهلها .. جرت حور لغرفه مهاب قبل ان يكتشفوا انها كانت بالخارج تصتنت لهما غبيه اوى ….. سمير وانا معاك ولازم ناخد حقنا تالت ومتلت ..اطلع وديها لأمها مهاب عيب عليك يا بابا سيبلى انا الحكايه دى مهاب ابتسم بداخله على هذه الماكره وقال فى نفسه متعرفش انها بتتعامل مع رئيس مافيا ثم ابتسم بشر ذاهب بإتجاهها حور بجد بعتزر على اللى حصل تحت معرفش عملت كده ازاى بس مقدرتش اسيطر ع نفسى اول ما شوفتك حور بوجه محمر طب انا عايزه لبس مهاب انا طلبتلك لبس دلوقت هتلاقيه هنا كمان خمس دقايق ادخلى خدى

شاور على ما يجى عشان اوديكى لأهلك مهاب بصراخ انا بقول ال حصل مش عايزه تثقى فيا انتى حره ..بس بذمتك واحد دكتور وعنده كذا مستشفى هيبقى رئيس مافيا ازاى حور فعلا انا خلاص مصدقاك …طب وورقه عضو المافيا اللى انا مضيت عليها دى ايه وورقه الجواز العرفى مهاب ده ورق مزيف ى حببتى وقطعته على طول حتى بصى وأخرج من الكومود ورق مقطع وكأنه هوو حور حزنت على تفكيرهاا به ثم جرت ناحيته واحتضنته بشده انا مصدقااااك ..انا بحبك تصلب جسد مهاب لنطقها لهذه الكلمه ..اراد ان يبعدها عنه قبل فقده للسيطره ويتحكم بمشاعره ثم أبعد حور عنه حتى

يتحكم بنفسه لإنه لا يعرف التفكير حينما تكون بجانبه يلااا ادخلى خدى شاور عشان اوديكى لأهلك حور ماشى ي حبيبى عند سمر وحنااان سمر بشر وعد منى ي امى حور هترجع وانا هنتقم فى الـ عمل كده دقائق حتى سمعت جرس الباب يدق حنان ابتسمت رغم عنها اللى يشوفك من شويه وانتى بتقولى هنتقم ميشوفكيش دلوقت …ولو هما اللى هيخطفونا مش هيخبطو ويحسسوا كده ده بيكسروا على طول ي بنتى قومى افتحى سمر خرجت بجسد مرتجف م م مين حور بفرحه اناا حوووور يا سمورتى سمر ايه ده دكتور مهاااب ..هو حضرتك اللى لقيت حور حور بسرعه ايوه ي سمر

دى حكايه طويله وهو ال حمانى منهم متشكره جدا ى دكتور تعال شوف مامتى حنان بنتى حبيبتى ي حبيبت ماماااا رجعتيلى حنان مهاب ده الدكتور ال بيدرسلكو ؟! ال انتى قولتيلى عليه قبل كده حور ايوه ي ماما حنان شكرا ي بنى مش عارفه اشكرك ازاى والله ..شوفيه يشرب اى ي سمر بسرعه وهاتى فاكهه اجرى يلاا مهاب لا لاا مفيش داعى انا همشي عشان اتأخرت وبكره هتغدى هنااا وانا ال بعزم نفسى كمان حنان هههه تنورناا ي بنى ..خلاص مستنينك بكره العصر خرجت حور لتوصل مهاب لباب الشقه وصلا للباب حتى احتضنته حور بشده وكأنها لا تريده ان يذهب

هتوحشنى اوى مهاب وانتى كمان ي حببتى ..عايزك تعمليلى الاكل بكره من ايدك انتى حور من عنيااا ي حبيبي ثم خرج مهاب وهو يبتسم بشر على نجاح خطته سمر شوفتك ع فكره ..تعالى احكيلى بقى ايه ال حصل حور هااا لا ابدا مفيش حاجه ده عشان انقذنى سمر امممم ف حبيتى ترديله الجميل مش كده عند شادى و فريده فريده لأ ..بس ليه بتتكلم ف البلكونه بعيد.عنى مش هنا شادى عشان الشبكه ثم نام هو الآخر جذب فريده من خصرها حتى التصقت به من النهارده ده مكانك طول ما انا موجود فريده تعرف ان كان نفسى يبقى ليا أخ حنين

عليا اوى كده ..والحمد لله لقيتك كانت تريد ان تذكره بأنها اخته ي ترى حور دلوقت مرات مهاب ولا الورق اتقطع فعلا وكان مزور ؟! يتبع……. رواية ارهقني عشق طفلة البارت الحادي عشر 11 فريده أ أ أى ده انت صاحى من أمتاا شادى بضحكه من أول دى ..ثم قبل جانب شفتيها صباح الخير ي فرى فريده صباح الخير ياخويا أوعى بقى شادى بتهكم اخويااا …طب قومى ياختى اعمليلى كوبايه قهوه عشان اركز فريده تركز فى ايه فريده ثوانى هعملك تفطر الأول عشان صحتك أستيقظت حور بنشاط غير معهود لتنظف البيت جيدا ..ثم أعدت الطعام لـ مهاب اثناء تحضيرها الطعام

رن هاتفها حور الوو ..مين مهاب ايه الصوت الحلوو ده حور مهاااب وحشتنى مهاب ي عيونى انتى اللى وحشاانى جدا ..بتصل بيكى عشان أقولك ان بابا هيجى معايا النهارده عشان أطلب أيدك سقط الهاتف من حور لفرحتها ودهشتها مهاب الووو الووو ي بنتى روحتى فين حور مهاااب انت بتتكلم جد مهاب هى الحجات دى فيها هزار حور طططب اقفل بسرعه الحق اجهز الأكل عشان يعجب عمو مهاب لنفسه مفكره نفسك هتتهنى… ده انااا هطلع عين اللى جابوكى ثم ذهب لوالده مهاب ده انت شايل اكتر منى يا حج مهاب بشر هيحصل ي بابا ..اطمن انت بس سمير ماشى أنا هروح

لـ صاحبى اشوف عمك محمد فى العتبه ..كان متصل بياا عاوزنى ضرورى هروح اشوفه عايز ايه وأقابلك عند بيتهم مهاب بسخريه دكتور سمير هيروح العتبه هه سمير انت عارف ان عمك محمد كان صاحبى وأروح أى حته عشانه يلاا سلام مهاب سلام ثم ذهب مهاب إلى المشفى وذهب سمير إلى العتبه شادى فرى ..انا هخلص شويه شغل ف المكتب جوه ياريت مسمعش صوت فريده ماشى يا حبيبى لو احتجت اي حاجة نادى عليا ثم دخل شادى إلى المكتب وأغلق الباب جيدا وجلس يخطط كيف يتخلص من ناس كثيرة بيوم واحد فريده ايه ي باشاا اي مساعده شادى فرى هو انتى

ايه أكتر مكان بتحسى انه فيه ناس كتير وحالهم متوسط فريده بحزن ما انت عارف الـ انا كنت ف ملجأ ومبخرجش بس مره خرجت مع المشرفه عشان تجبلنا لبس وراحت العتبه عشان اللبس فيه ا رخيص وكانت زحمه اوى بسبب رخص الحجات هناك شادى بشر ماشى ي حببتى ..انا كنت مناديلك عشان تعمليلى كوباية قهوه بايدك الحلوه دى فريده بكسوف حاضر ..ثم خرجت سمير يااااه يا محمد كل دى غيبه يا راجل يا طيب محمد والله يا سمير انا ماعارف اوصلك غير لما البنت بنتى ورتنى البتاع اللى اسمه الفيس توك دهو سمير بضحك فيس بوك يا حج محمد المهم

أنا عايزك تركز معايا فى اللى هقولهولك ده وتفتح ودانك لياا وتسمعنى للآخر ثم قص له الذى صار تماما فى الماضى لإنه صديق لـ سمير ومحمود سمير مش معقووول يعنى كل ده انا كنت عايش فى كدبه ووهم وظلمت مراتى ومحمود منك لله يا سميه منك لله محمد معرفتش احكيلك كل ده زمان عشان انت هاجرت انت وابنك ومعرفتش اوصلك سمير بشر ماشى يا سميه ..الحساب تقل اوى ماشي يا محمد هضطر امشى دلوقت عشان مستعجل ولكن فى أثناء ذلك كان شادى نشر فى كل الأماكن قنابل كثيره ولم يعرف أن والد مهاب هنااك..ولكن بيت محمد كان بعيدا نسبيا من

الانفجار ولكن كان قد خرج سمير إلى موقف السيارات وهناك كانت توجد كثير من القنابل ثم فجرهااا واحده تلو الأخرى ولم يعرف أحد الفرار ووجد كثير من الضحايا …انتشر الخبر سريعا ووصل إلى مهاااب أن والده من ضمن الضحاياا وهل ستكون هذه النهايه المحتومه لشادى وهل سيخرج من رؤساء الما،فيا أم لاا نكمل الفصل الجاااى يتبع…… ١١١٢١٣ رواية ارهقني عشق طفلة البارت الحادي عشر 11 فريده أ أ أى ده انت صاحى من أمتاا شادى بضحكه من أول دى ..ثم قبل جانب شفتيها صباح الخير ي فرى فريده صباح الخير ياخويا أوعى بقى شادى بتهكم اخويااا …طب قومى ياختى اعمليلى

كوبايه قهوه عشان اركز فريده تركز فى ايه فريده ثوانى هعملك تفطر الأول عشان صحتك أستيقظت حور بنشاط غير معهود لتنظف البيت جيدا ..ثم أعدت الطعام لـ مهاب اثناء تحضيرها الطعام رن هاتفها حور الوو ..مين مهاب ايه الصوت الحلوو ده حور مهاااب وحشتنى مهاب ي عيونى انتى اللى وحشاانى جدا ..بتصل بيكى عشان أقولك ان بابا هيجى معايا النهارده عشان أطلب أيدك سقط الهاتف من حور لفرحتها ودهشتها مهاب الووو الووو ي بنتى روحتى فين حور مهاااب انت بتتكلم جد مهاب هى الحجات دى فيها هزار حور طططب اقفل بسرعه الحق اجهز الأكل عشان يعجب عمو مهاب لنفسه مفكره

نفسك هتتهنى… ده انااا هطلع عين اللى جابوكى ثم ذهب لوالده مهاب ده انت شايل اكتر منى يا حج مهاب بشر هيحصل ي بابا ..اطمن انت بس سمير ماشى أنا هروح لـ صاحبى اشوف عمك محمد فى العتبه ..كان متصل بياا عاوزنى ضرورى هروح اشوفه عايز ايه وأقابلك عند بيتهم مهاب بسخريه دكتور سمير هيروح العتبه هه سمير انت عارف ان عمك محمد كان صاحبى وأروح أى حته عشانه يلاا سلام مهاب سلام ثم ذهب مهاب إلى المشفى وذهب سمير إلى العتبه شادى فرى ..انا هخلص شويه شغل ف المكتب جوه ياريت مسمعش صوت فريده ماشى يا حبيبى لو احتجت

اي حاجة نادى عليا ثم دخل شادى إلى المكتب وأغلق الباب جيدا وجلس يخطط كيف يتخلص من ناس كثيرة بيوم واحد فريده ايه ي باشاا اي مساعده شادى فرى هو انتى ايه أكتر مكان بتحسى انه فيه ناس كتير وحالهم متوسط فريده بحزن ما انت عارف الـ انا كنت ف ملجأ ومبخرجش بس مره خرجت مع المشرفه عشان تجبلنا لبس وراحت العتبه عشان اللبس فيه ا رخيص وكانت زحمه اوى بسبب رخص الحجات هناك شادى بشر ماشى ي حببتى ..انا كنت مناديلك عشان تعمليلى كوباية قهوه بايدك الحلوه دى فريده بكسوف حاضر ..ثم خرجت سمير يااااه يا محمد كل دى

غيبه يا راجل يا طيب محمد والله يا سمير انا ماعارف اوصلك غير لما البنت بنتى ورتنى البتاع اللى اسمه الفيس توك دهو سمير بضحك فيس بوك يا حج محمد المهم أنا عايزك تركز معايا فى اللى هقولهولك ده وتفتح ودانك لياا وتسمعنى للآخر ثم قص له الذى صار تماما فى الماضى لإنه صديق لـ سمير ومحمود سمير مش معقووول يعنى كل ده انا كنت عايش فى كدبه ووهم وظلمت مراتى ومحمود منك لله يا سميه منك لله محمد معرفتش احكيلك كل ده زمان عشان انت هاجرت انت وابنك ومعرفتش اوصلك سمير بشر ماشى يا سميه ..الحساب تقل اوى ماشي

يا محمد هضطر امشى دلوقت عشان مستعجل ولكن فى أثناء ذلك كان شادى نشر فى كل الأماكن قنابل كثيره ولم يعرف أن والد مهاب هنااك..ولكن بيت محمد كان بعيدا نسبيا من الانفجار ولكن كان قد خرج سمير إلى موقف السيارات وهناك كانت توجد كثير من القنابل ثم فجرهااا واحده تلو الأخرى ولم يعرف أحد الفرار ووجد كثير من الضحايا …انتشر الخبر سريعا ووصل إلى مهاااب أن والده من ضمن الضحاياا وهل ستكون هذه النهايه المحتومه لشادى وهل سيخرج من رؤساء الما،فيا أم لاا نكمل الفصل الجاااى يتبع…… رواية ارهقني عشق طفلة البارت الثاني عشر 12 مهاب بفحيح كالأفعى مين الـ

عمل كده مهاب بهدوء مريب اخرج وسيبنى ادهم مهاب انا مش مطمن لهدوءك ده اصرخ طيب او عيط اعمل اى حاجه مهاب بهدوء أكثر أخرج بررره احسنلك وخد كل الخدامين واطردهم وادى انتصار اجازه لحد م ارجعهم تانى ادهم ماشى بس ابقى طمنى عليك حور لم تتحمل مو،ت سمير وأغشى عليها عدة مرات وقررت أن تذهب لـ مهاب لـ تخفف عنه قليلا ..قالت لوالدتها انها ستذهب له وقالت لها خذى سمر معك أخذت سمر وذهبت لمهاب كانت الفيلا خاليه وهادئه تماما استغربت حور بشده ..ودلفت للفيلاا وكان الباب مفتوح وهذا ما استغربته أكثر لأن عادة يكون مغلق ويوجد حرس كثير

وهذا دب الرعب فى قلبها أن يكون مهاب حدث له شئ سيئ حور سمر استنينى هناا …انا هطلع اشوفه ف اوضته ولا لا سمر ماشى متتأخريش يا حببتى وأبقى نادى عليا لو فيه حاجه حور البقاء لله وحد الله ي حبيبى أخذهاا من شعرهاا حتى تأوهت بشده جتيلى لحد عندى برجليكى حور م م مهاب فيه ايه مهاب شاااادى الـ…. تعملوا فياا كده ده انتو عيله … وايه دخل شادى فى الموضوع مهاب لا وهو انتى يا روح امك مفكره ان شاادى ده ايه .ده عضو فى الما،فيا زيك زيه ..انتى مفكره انى قطعت الورق هههه لا يا قطه انتى

انت في الصفحة 2 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل