منوعات

المتعج,,رفة

علي الاقل اطمن يا ستي
نزل حمزه من العربيه وفتحلها الباب وساعدها انها تنزل
حمزه : لو سمحتي كنت عايز اسأل عن دكتورة نسا الي موجوده دلوقتي
الاستقبال : دكتوره ساره في الدرو التاني يا فندم
حمزه: شكرا
طلع حمزه وتلا ودفعوا حجز مستعجل ومفيش ربع ساعه ودخلوا
وخبطو
حمزه: مساءالخير
الدكتوره: مساء النور اتفضلو
خير
ايه سبب الزياره
حمزه : المدام تعبت فجأه وحبينا نطمن عليها
الدكتوره : طب انتي بتعاني من فقر الدم
تلا : لا
الدكتوره: طيب اتفضلي اكشف عليكي عشان نطمن
وراحت تلا نامت علي سرير الكشف وكشفت عليها الدكتوره

وتلا كانت لسه بتعدل هدومها
طلعت الدكتوره لحمزه
الدكتوره: مبروك يا فندم المدام حامل
حمزه بسعاده : حامل ؟؟
الدكتوره : ايوه يا فندم حامل في الشهر التاني
حمزه : الشهر التاني ؟!
ازاي ؟!
احنا كنا عملين حادثه قريب
الدكتور : الحمد لله ان محصلش مضاعفات للبيبي
وده سبب كافي يخلي الدكاتره ميحطوش في عين الاعتبار حاجه زي ديه
كتب الدكتوره الروشته
الدكتور : هي تاخد الادويه ديه وتهتم بصحتها
حمزه : تمام
شكرا يا فندم
الدكتوره :العفو
و الف مبروك
طلع حمزه وتلا من عند الدكتوره وتلا منطقتش بكلمه من ساعتها
ركبوا العربيه وحمزه عقله بيودي ويجيب
وفحأه وقف العربيه علي جنب
تلا : وقفت ليه
حمزه : مسمعتش صوتك من ساعة ما خرجنا من عند الدكتوره
تلا : وعيزاني اقول
حمزه : قولي اي حاجه
ده ابنك انتي زي ما هو ابني انا كمان
تلا:ابني ال هيجي بين اب وام مين
ابني ال هيجي من جوازه كلها مصلحه
المفروض اني افرح ب ابني واطير من الفرحه وانا عارفه هو هيعيش ايه لما يتولد
حمزه : تلا بلاش استعباط وفكك من التمثيليه السخيفه ديه
مش وقتها تماما
تلا:تمثيليه ايه انت مجنون وانا هعمل تمثيليه عليك ليه اصلا
حمزه روحني
حمزه : هو انتي كل ما تتزنقي معندكيش غير يا حمزه روحني
مفيش مرواح يا تلا الا لما الموضوع ده يخلص هنا وحالا
تلا: موضوع ايه ال يخلص بقاا
حمزه : متعمليش عبيطه يا تلا
انا عارف كل حاجه
تلا اتوترت بس حاولت تبان طبيعيه

تلا: كل حاجه ال هي ايه بقا
حمزه مردش ودور العربيه ومشي في طريق غير البيت
تلا: انت رايح فيين دا مش طريق البيت
حمزه : مردش
تلا بيه: رد عليا انا بكلمك انت واخدني علي فين
حمزه : علي شقتنا
تلا: شقه مين
ما دا مش طريق الشقه
رد عليا هو انا بتكلم هندي
حمزه : شغله بالك بأيه يا تلا
انا جوزك يعني مش هخطفك
اشغلي بالك في حاجه اهم
ودوريلك علي حجه تتطلعي بيها نفسك من بين اديه
ده هيكون افيدلك
تلا: اطلع نفسي من بين ايديك
انا تلا الهلالي يا حمزه متنساش دا مش محتاجه حجج اطلع بيها
حمزه : هنشوف
وصل حمزه لعماره فخمه في حي راقي
حمزه : انزلي
تلا: طيب
ونزلت معاه وطلعو الشقه
اول ما دخلت الشقه اعجبت بيها و زوقها حلو اوي
بس مبينتش داا
تلا:وانت جايبني هنا ليه بقا ان شاء الله
حمزه : عشان مش عايز اتخانق معاكي قدام امي وحنين
دلوقتي احنا في بتنا ولوحدنا ويا ريت بقي كل واحد يطلع الي جواه
تلا: لو انت ناوي تتخانق انا مش ناويه انا تعبانه وداخله انام
حمزه مسكها من ايديها وشدها

حمزه : مفيش نوم يا تلا الا لما اعرف انتي ناويه علي ايه
تلا: سيب ايدي هكون ناويه علي ايه يعني ناويه ا
حمزه بيه : تلا انا عارف انك مش فاقده الذاكره ولا نيله وكل الي انتي بتعمليه ده تمثيليه
ممكن افهم بقي ليه كل ده
تلا: انت بتألف حكايات ف دماغك وبتصدقهاا
حمزه بيه : امال ايه الحقيقه
ايه تفسيرك انك عارفه كل حاجه بتنرفزني وبتعميليها ايه تفسيرك لما عرفتي مكان ملف مازن الي انا بنفسي نسيته
ايه تفسيرك انك حامل ولسه طلعه من المستشفي مفيش اسبوع معقوله مخدوش بلهم انك حامل
ولا عرفوا وقلولك وكتمتي علي الموضوع
ماهو مش ممكن تعدي عليهم كده ده انتي كنتي في غيبوبه
ولا ديه كمان كانت من ضمن التمثيليه
ولا يكنش الحدثه كلها تمثيليه و انا مش واخد بالي
ها
ردي عليا يا تلا هانم
سمعيني صوتك
فين لسانك الي كان اد كده من شويه ايه كالته القطه
تلا بصوت عالي ويه : اة يا حمزه كنت عارفه من يوم ما كنت ف المستشفي وانا ال اتفقت مع الدكتور يقولك كداا وميقولكش اني حامل
حمزه بيه : ليييبه
ليه بتعذبني ليييبه
ليه خبيتي عليا اني هبقي اب
تلا :متقنعنيش يا حمزه انك تكون عايزني عشان شخصيتي وعشاني انا بس مش عشان فلوسي
اذا كان امي ال هي امي بتكلمني كل ما تعوز فلوس وبسس
وعمي ال انا من دمه بردو عايزني عشان الفلوس انا محدش حبني ولا هيحبني الا ابويا يا حمزه
حمزه بيه: فوقي بقي يا شيخه من ام الوهم الي انتي عايشه فيه ده
انا مش عايز منك لا فلوس ولا غيره وشركتك بكره الصبح هرجعهالك تاني باسمك بس يا ريت يا تلا بقي نخلص من ام القرف ده وتقتنعي ان انا بجد بحبك مش بحب فلوسك
لاني خلااااص تعبت تعبت ومش قادر استحمل
تلا : وانا كمان تعبت
مش قادره احدد مين معايا ومين ضددي
حمزه : انتي الي عامله في نفسك كده
تلا: انا يا حمزه انا
هو حد هيعوز لنفسه المشاكل
حمزه : وهي في وحده تعمل الي انتي عملتيه ده في جوزها
ياشيخه حرام عليكي
مفكرتيش ردت فعلي هتبقي عامله ازاي لما اعرف انك كدبتي عليا
مفكرتيش فيه وانا بشيط من كتر ال وانا شايفك مع الزفت علي ده
تلا : حمزه انااااا…..
حمزه : انا نازل مشوار وراجع تاني
هنبات هنا انهارده
سلام
نزل حمزه وهو في قمة ه من تلا
وخد العربيه وفضل يتمشي بيها بيحاول يهدي
عند تلا
انهارت تلا من العياط
تلا : انا غبيه غبيه
انا هخسر كل حاجه بسبب غبائي ده
انا هخسر اكتر شخص خبيته في حياتي واكتر شخص حسيته راجل وواقف جنبي بسبب غروري وكبريائي ده
فينك يا بابا انا محتجاك جنبي دلوقتي

الحلقه الثامنه عشر والاخيره
من روايه المتعجرفه وانا
عدت حوالي ساعتين تلا كانت قاعده في البيت مستنيه حمزه
وفجأه جه حمزه
تلا قامت بسرعه عليه
حمزه بصلها
ودخل المطبخ حط الاكل الي كان معاه
حمزه : انا جبت شوية اكل
كلي وخدي دواكي
انا هدخل انا
تصبحي علي خير
ومستناش رد منها ودخل علي الاوضه علي طول
دخلت تلا وراه
تلا: حمزه
لو سمحت لازم نتكلم شويه
حمزه : تلا انا تعبان ومش قر اتكلم
تصبحي علي خير
وشد الغطاه ونام
تلا راحت جمبه علي السرير وفضلت تلعب ف وشه وتدايقه لحد ما زهق وقام قعد
حمزه : نعم
تلا: انا عارفه انت اد ايه زعلان ومتدايق مني وعارفه انك مش سهل تصالحني بس وحياه ابني ال لسه مشفتوش مكنش سهل عليا ولا حاجه من ال عملتها دي مكنش سهل عليا اني اعرف اني حامل ومقولكش ومكنش سهل عليا مطمنش عليك اول ما افوق بس صدقني مش بمزاجي انا كنت متلخبطه يا حمزه انت متخيل من شخص محدش بيحبو لشخص اتحب حب مكنش يتخيلو. وكل الناس ال ف حياتي كانو مستغلين والله مش بمزاجي انا مكنتش عارفه الصح من ااغلط بس دلوقتي عرفت حقيقه واحده بس عرفت اد ايه انا بحبك واني مش هينفع ابعد عنك
وقربت منو وطبعت ه رقيقه علي خده
وبصتله برجاء انو يصالحها بقا
حمزه : والمفروض انا ارد بإيه دلوقتي
تلا: مثلا يعني بانك مسامحني ومش زعلان مني
حمزه بتنهيده : مسامحك
يا مغلباني
تلا ضحكت جامد: مغلباك بس متنكرش انك بتحبني
حمزه : للاسف
تلا: كدا يا حمزه يعني حبك ليا بقا للاسف انا بقا ال زعلانه منك مش انت
حمزه : لا خلاص متزعليش
وشدها وخدها في ه
حمزه : صحيح
كنتي بتعملي ايه بره من غير علمي يا توت
تلا: هاا ايه….. مين انا بصص هقولك ومتتش
اوعدني مش هتت
حمزه : شكبك عمله مصيبه
اشجيني
تلا: كنت …. كنت بقابل علي
حمزه : نعم ؟!
عند علي
روح علي مبسوط جدا وهو معتقد انه خلاص كده كل بعقل تلا حلاوه
دخل الفيلا وراح لمكتب ولده
علي : مياء الخير يا بوب
الاب : مساء الخير يا فالح
كنت فين
علي : مع تلا
وخلاص
تلا بقت تحت ايدي
الاب : غبي
هتفضل طول عمرك غبي
علي: ليه بس
هو كل ما اعمل حاجه ابقي غبي
انا عملت ايه دلوقتي
الاب : عملتك انك صدقت تلا يا حمار
بقي ثدقت انها فقدت الذاكره
طب لو فعلا فقدتها
هي كانت امتي حبتنا ولا عمرها بتطقنا عشان فجأه كده تسمع كلامك وتخرج معاك
عرفت ليه انت غبي
علي باستغراب : قصدك ايه يعني
الاب : قصدي ان تلا بتلعب علينا لعبه هي مش قدها
وشكلها كده عايزه توقعنا لكن علي مين
علي : يا بنت ال…..
والعمل
الاب : هنصطادها بالشبكه الي هي عملاها بإيديها
علي: ازاي
الاب : اقولك ………
عند جمزه وتلا
جمزه بيه : انتي بتستهبلي يا تلا
بقي في حد عاقل يورط نفسه مع العالم الي زي ديه
تلا: كان لازم اعمل كدا يا حمزه لاني كنت متاكده انهم ناوين يأذوك بس لما اعرف ال هيعملوه اكيد هقدر اخليهم ميأذوكش
حمزه : الي هو ازاي يعني
هتقفي وتقوليلهم لا ونبي متأذيهوش ولا هتعملي ايه
تلا: حمزه انت ناسي اني تلا الهلالي ولا ايه
وعارف كويس انا اقدر اعمل ايه
حمزه بيه : مين تلا الهلالي ديه
متنرفزينيش
انتي بني ادمه زي اي بني ادم لا عندك ايد زياده ولا رجل زياده
ولا عندك قوه خارقه
تلا بصوت خافت: براحه طيب بتزعقلي ليه يعني انا بس كان قصديي……
حمزه : لا كان قصدك ولا مش قصدك
من دلوقتي تقطعي علقتك بيهم تماما يا تلا
انتي مابقتيش مسئوله عن نفسك لوحدك
انتي بقيتي مسئول عن طفل كمان
وانا بكره هروح القسم واقبل الظابط المسئول عن القضيه واتكلم معاه
مفهوم يا تلا
تلا بزعل: حاضر يا حمزه براحه عليا مفيش داعي لليه دب كلها يعني
انا بس عملت كدا عشانك
حمزه خدها في ه وبسها من راسها
حمزه : يعني مراتي حاطه نفسها في موضع خطر عليها وعلي ابني والمفروض ابقي بارد
تلا: يا حبيبي انا بس كنت خايفه عليك والله انا اسفه لو كنت اتصرغت غلط
حمزه : يعني وعد
وخلاص هننسي الموضوع ده وتطلعيه من دماغك
تلا: وعد هو انا اقدر دلوقتي اقولك علي حاجه لا
حمزه : ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
تلا: ويخليك ليا يا حبيبي
وعدت فتره وحمزه مشدد اوي علي تلا ف حوار الخروج مش بتنزل الا معاه ومش بتروح الشركه. كان متاكد ان عمها مش خيسكت وف يوم تلا قاعده لقت موبايلها بيرن لقت عمها بيتصل ردت
تلا:الو
عمها : الو
ازيك يا تلا
تلا: الحمد لله يا عمي انت ازي حضرتك
عمها : تمام الحمد لله
فينك بقالك كام يوم مختفيه يعني
ايه اتصلحتي مع حمزه ونسيت الانتقام والكلام الكبير الي قولتيه لعلي
تلا: لا لا انا هتصالح مع حمزه ازاي دا واخد نص املاكي. انا بس بباشر الشغل من البيت مش عايزه انزل الشركه
خير يا عمي هو حضرتك حضرت خطه
عمها : اكيد طبعا
تلا: تمام ناوين علي ايه
عمها : مش عينفع في التليفون تعاليلي انهارده الفيله وانا افهمك كل حاجه
تلا: تمام خلاص انا هخلص شويه حجات واجي لحضرتك.
مع السلامه
عمها : مع السلامه
علي : ها وافقت انها تيجي يا بابا
الاب: طبعا وافقت انا بنت اخويا هبله وصدقت
علي : تمام كده
انا هروح اجهز الحاجه علي ما تيجي
الاب: تمام
عند تلا
تلا : اقول لحمزه ولا لا لا لو قلتله هيمنعني اروح مش هينفع اقولو بس هيزعل لو عرف بس مش هيخليني اروح وانا لازم اعرف هما ناويين علي ايه انا هروح وارجع بسرعه
وقامت تلا لبست ونزلت
راحت عن عمها
ودخلت

عمها طلع من المكتب
عمها : حمد الله علي السلامه يا تلا
تلا: الله يسلمك يا انكل ها بقا خير
عمها : الاول تحبي تشربي ايه
تلا: لا يا عمي شكرا انا مستعجله ورايا حجات مش عايزه اشرف حاجه
عمها : لا مش ممكن
سعاد يا سعاد
سعاد : نعم يا بيه
عمها : هاتي عصير لتلا هانم

علي طالع من المطبخ
علي : هو احنا لسه هنستني
احلي عصير لاحلي توته
في صحه سقوط حمزه
تلا : ميرسي يا علي
و خدت العصير وشربت منه بوقين وحطته
تلا: ها بقا قولولي
علي : احنا محتاجيم الاول تشرحيلنا يوم حمزه بيبقي عامل ازاي
تلا: عادي يومه بيمشي طبيعي ف الشركه وبعدين ف البيت
و…….
علي : مالك يا تلا
ماتكملي
تلا بتحاول تفتح عينها
تلا: مش عارفه يا علي حاسه اني….
وغابت تلا عن الوعي

عند حمزه
رجع حمزه من الشغل
ودخل البيت يدور علي تلا ملقهاش حاول يرن علي موبايلها لقاه مغلق
حمزه : يا رب استر
تكون راحت فين يعني
عمال يتصل بيها مفيش بردو قلق حمزه وبدا يدور علبها
عند تلا بعد ساعتين بدات تلا تفوق لقت نفسها مربوطه وف مكان غريب كدا
تلا: انا ايه ال جابني هنااااا مين ال جايبني هناااا
علي : اهدي شويه متقلقيش
انتي في ايدي امينه
تلا: انت جايلني هنا عايز ايه
علي : لحنا مش عيزين منك تنتي
احنا عايزين من السنيور بتاعك
تلا: اقسم بالله يا علي لو قربت لحمزه لهمحيك من علي وش الدنيا ومبقاش تلا الهلالي لو معملتش كداا
هلي : كنتي عرفتي تحمي نفسك يا توته
انا كده كلامي خلص معاكي وجه دور حزومه
سلام يا بنت عمي هيه
تلا بخوف: يا رب احميه يا رب غبيه يا تلا غبيه كان لازم تبقي عارفه انهم مش هيصدقو بسهوله
عند حمزه بيلف يدور علي تلا موبايله رن رقم غريب
حمزه : الو

علي: ازيك يا زومااا
حمزه : مين معايا
علي: تؤ تؤ كدا متعرفش صوتي يا زوما اكيد بتلف علي مراتك صح بس متقلقش مش هتلاقيها مراتك معايا
حمزه : انت مين
ومراتي فين
انطق
علي: انا علي قصر الكلام يا حمزه. هتيجي ومعاك الورق تكتبلنا املاكك ف الشركه مراتك هتبقي كويسه مش هتيجي يبقي اترحم علي مراتك
حمزه : انتو فين
علي: جهز الورق وانا بكره هكلمك. اقولك هتيجي فين
بس اي حركه كدا او كدا مراتك هتموت
حمزه : لو تلا حصلها حاجه مش هيكفيني ك
علي: لو منفذتش ال انا عايزه هموتها يا حمزه انا هكلمك بكره
وقفل السكه
حمزه جهز الورق وفضد طول الليل مستني كان هيموت من القلق عليها لحد ما الصبح موبايله رن رد علطول
علي: جهزت الورق ولا لسه
حمزه : كله معايا تمام
علي: تجيلنا علي………….. واي لعبه كدا ولا كدا قول لمراتك باي باي فاهن
حمزه : فاهم
وقفل علي السكه وراح حمزه بسرعه ووصل علي المكان ال اتطلب منه.
ولقي جارد كتير ولقي علي طالعله من مصنع مهجور كدا
علي: حمزه بيه بنفسه نورت
حمزه : تلا فين

علي: تؤ تؤ مش قبل ما نخلص كل الاوراق
حمزه : مش هنخلص حاجه الا لما اشوف تلا واطمن عليها
علي: هاتو حمزه بيه عشان يشوف مراته
والبودي جارد مسك حمزه وخدوه جوا و دخلوه الاوضه ال فيها تلا تلا اول ما شافته فرحت وخافت ف نفس الوقت
تلا: حمزه.
حمزه : انتي كويس
حد ازاكي او عملك حاجه
تلا: لا لا انا كويسه انت جيت ليه يا حمزه ليه انت جايلهم برجليك مش ناويين يسيبوك يا حمزه
حمزه : هديهم الي هما عوزينه واخد ونمشي
علي: هو انتو لسه عتتكلمو
تلا: والمصحف يا علي ما هيكفيني فيك موتك
علي: امضو علي الورق
حمزه مضي علي الورق
حمزه : كده يبقي كل نصيبي الي في الشركه بقي بتاعك
علي: احنا اسفين يا حمزه بيه بس احنا غدرنا بيه وناوين نحرق قلب مراتك عليك ومسكه البودي جارد وحط ال علي دماغه
تلا ت: لاااااااااااااااا
وفجاه علي لقي ناحيه دماغه
الظابط: سلم نفسك وقولهم ينزلو سلاحهم
علي: نزلو سلاحكم
ومسكوهم الظباط
علي: ماشي مش هسكتلكم هك يا حمززه
حمزه جري ناحيه تلا وفكها اول ما فكها ته جامد وفضلت تعيط
تلا: انا اسفه انا السبب
حمزه : فداكي اي حاجه يا حبيبتي
اهم حاجه انتي والبيبي كويسين
تلا بعياط : انا السبب يا حمزه انا ال رحتلهم وحكتلوا كل ال حصل
حمزه : مش وقته الكلام ده
يلا عشان نروح

تلا: حاضر
وخدها حمزه وروحو
هي دخلت خدت دوش وطلعت نامت علي السرير وكانت بتعيط حمزه كان برا بيعمل حجات وبعدين دخل لقاها بتعيط راح جنبها
وها
حمزه : بتعيطي ليه يا قلبي
تلا: انا ال كنت هسلمك ليهم يا حمزه انا السبب انا ال رحتلهم كانو هيموتوك انا السبب ف كل ال حصل
وشركة بابا الي فضل سنين يحافظ عليها انا بغبائي ضيعت كل حاجه
حمزه : ومين قال انك ضيعتيها
تلا: ما انت مضيت تنازل عن نصيبك ال هو نص الشركه يعتبر
حمزه : لا ما انا عملت حركه واطيه حبتين
وكل الي خده علي هو سهم واحد بس في الشركه
تلا:بجد يعني الشركه لسه بتاعتنا
حمزه : ايوا
انا بعت كل نصيبي لحنين وسبت سهم واحد والعقد بيقول الاسهم الذي يمتلكها السيد حمزه نور الدين
وانا بقي عندي سهم واحد بس
تلا: الحمد لله يا رب الحمد لله عارف يا حمزه ساعه ما شفتك لما جيت هناك حسيت ب ايه
حمزه : بإيه يا قلبي
تلا: فرحت اوي لاني كنت خايفه منهم ودي حاجه يعتبر لاول مره ف حياتي تحصل. كنت خايفه عليك اوي كنت عماله اقول ف سري جيت لييه انا مش عايزاك تيجي كنت سيبني هما شويه وهيزهقوا ويسيبوني لو كنت اتصابت او جرالك حاجه انا مكنتش هسامح نفسي

 

حمزه : امممم ااه كولي بعقلي حلاوه كلي
ايه الي وداكي هناك يا توته ولوحدك ومن غير حنايه او حتي تبلغيني
تلا: ما هو عمي كلمني وقالي انه عامل خطه. عشان يخلص منك ولو كنت قلتلك كنت هتمنعني اروح ف رحت وبعدين مفيش لسه متكلموش علي اداني عصير كدا بعديها محسيتش ب اي حاجه
حمزه بجزة سنان : وهذا هو المتوقع من عالم محترمه زي دوووول
تلا: خلاص يا حبيبي اهدي ال حصل حصل اهم حاجه انك كويس ومحصلكش حاجه
حمزه : انا الي جبته لنفسي
ربنا يسمحك يا قلبي كان مالي انا بقصة المتعجرفه وانا الي عايش فيها ديه
تلا: انا متعجرفه يا حمزه
حمزه : لا انا يا قلبي
الابن:وبعدين يا بابي حصل ايه كمل سكتت ليه
حمزه : وبعدين جبنا ملك اخوتك وبعدها ب٣ سنين شرفت حضرتك يا سي مالك
الابن: بس يا بابي قصتك انت ومامي حلوه اويي انا نفسي اعيش قصه زيها
حمزه : ان شاء الله تعيش قصه احلي منها
يلا عشان نجهز عشان نلحق عيد ميلاد حازم
الابن: يلا

تمت بحمد الله.

انت في الصفحة 14 من 14 صفحاتالتالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
28

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل