
منصور : انت عملت اي عشان ربنا يغفرلك… عملت كل الذ”نوب
شربت الز”فت خم”را و حش”يش و بد”ره
ستا”ت و حياه مقر”فه… حتى مراتك خليتها تطفش منك….. اختك عشان متتحبسش بسبب الفلوس اللي كانت عليك روحت جوزتها لواحد ميعرفش الرحمه
و جاي عايز تصلح كل حاجه بسهوله كدا
يا خساره انا نفسي مقدرتش عليك ولا عرفت اربيك…….
باسم ب وع:بس انتم اللي دلعتوني و اني الر”اجل وابنكم الوحيد…. بسبب دلعكم سيبت درسه وانتم مقولتوش حاجه.
اتلميت على شله بايظه و انت مقولتش حاجه….. بعدتوا عني لحد ما بقيت كدا
شويكار هانم ادتني كل اللي محتاجه الا انها تحسسني اني ابنها كنت محتاج توجهكم
منصور :احنا غلطان بس مكناش قدرين عليك افتكر نفسك كنت بتاع مشاكل ازاي
معندكش غير فرصه واحده وانا مكنتش وجهتك زمان لكن خالص مش هسيبك لمآ تمو”ت ادامي
باسم:تقصد اي؟
دخل كذا شخص الاوضه و بياخدوا باسم
باسم ب :ابعدوا عني انتم مين؟ انت بتعمل اي… انا مش هقدر اتعالج…
منصور “به بالقلم:يا ما تتعالج يا تمو”ت دا اللي عندي
باسم بزعيق :مش عايز ابعدوا عني ابعدوا
لكنهم مسمعوش له واخدوه غصب عنه
#ملاكي_الخائف….. #ال33
في وقت متأخر من الليل
أسد صحي فضل يبص لنسمه كأنها اخر مره هيشوفها فيها
فضل يتأمل في ملامحها الهاديه بابتسامه جميله ممزوجه ب ف بقى يملس على وشها بحنان لحد ما هي بدأت تصحى
نسمه بهدوء ونوم:أسد اي اللي مصحيك لحد دلوقتي
أسد بهمس وهو مركز مع عنيها:تعرفي انك حته مني…. بحبك غصب عني يا نسمه كنت طول الوقت خايف من فكره ان حد يدخل حياتي لاني عارف ان نهايه الحب دا هتكون مو”ت حد فينا……
نسمه :بتحبني؟؟؟ انا سمعت صح…. أسد انت تقصدني انا…. بس ليه مو”ت.
اسد :هههههششش متفكريش في حاجه لكن خليكي عارفه اني لم اتعمد حُبك لكن حبكِ تعمدني….. خليكي عارفه ان روحي موجوده معاكي لو بعدت هتكون دي نهايتي انا مش انتي….
نسمه مسكت في دراعه بقوه:مش هسمحلك انك تسبني انا وتالين انا انا… انا كمان بحبك اوي…. كفايه انك الأمان ليا… كفايه أن شفت الطيبه في الدنيا دي معاك انت…… بالرغم اي حاجه وحشه بس انت الوحيد اللي قلبي اطمن معه فاهم انت مش هتسبني انا وتالين انا الكل اتخل عني بلاش انت كمان تتخلى عني ارجوك يا اسد
اسد رفع وشها كانت بتبكي ابتسم ومسح وعها و قرب منها يقب”لها حاسه لأول مره انا هي عايزاه زي ما هو بيتمنها لكن بيفكر بعقله مش طايش
اسد بسرعه بعد :انا لازم انزل دلوقتي
نسمه ب وع :مش هسيبك تنزل و تسبني أسد انا بعشقك و عايزاك معايا في حياتي كل شاعر دي من حقي انا….
أسد :انا بعمل كدا عشانك افهمي مينفعش يكون في اي حاجه بينا و لمآ ارجع هتكوني طالق انا مش عايزك في حياتي و خالص مش عايز انتقا”م…. ه جعي لأهلك
نسمه بسرعه :طالق انت بتقول اي… طالق ازاي انت
اسد بمقاطعه و :انا بكر”هك….. بكر”ه قربك انتي فاهمه عايزانى أقرب منك…. هبقي بتسلي مش اك ااامم و ب احه معنديش مشكلة لو اتسليت بيكي دلوقتي
نسمه ب وع :أسد انت اناااااني انا عارفه انت بتعمل كدا ليه……. بس مش هصدقك لاني عارفه انك ليا انا و بتحبني…. بلاش تاذي نفسك….
اسد : انتي اي مش بتفهمي يا نسمه….بقولك هطلقك مش عايزك
نسمه ته و هي بت :اهدى انا عارفه انك بتعاني الف ه دي و عارفه انك ان بسبب شغلك بس متبقاش غبي يا أسد انا هفضل معاك لو قلت ايه برضو مش هبعد
اسد وهو واخدها في ه:نسمه انا هدخل همه دي يا قا”تل يا مقتو”ل
نسمه بثقه:بس انت ه جع انا وثقه في ربنا انك ه جع عشان تالين و عشاني
عشان حياتنا لازم نعشها سوا…. انا هستناك جع….
اسد بأس راسها و ابتسم بحب :هرجعلك لو ربنا أراد….. دلوقتي لازم امشي
نسمه اوعي تخرجي من الاوتيل لان في مصايب كتير هتحصل بكرا….. ايا كان السبب اوعي تخرجي من الاوتيل و تالين تكون تحت عنيكي
نسمه :حا خالي بالك على نفسك
اسد بابتسامه :في حفظ الله
نسمه :في حفظ الله
اسد غير هدومه ونزل بسرعه جدا
نسمه ت بقوه و ودخلت اتوضت و بقيت تصلي وتدعيله كان وعها في الصلاه كفيله انها جعه ليها
في الاداره
أسد كان وزع الخطط على فريقه بالكامل اخد نفس عميق وهو بيجهز سلا”حه
معتز دخل كتب
أسد :في اي.
معتز:الياس في البا”ر بيحتفل ان همه هتم
أسد بابتسامه جانبيه :الياس دا بتاعي انا… كارولين وفريقها اكيد بيجهزوا كل حاجه لازم نكون اسرع منهم
معتز:بس لو القنب”له مش في القاعه يا أسد هنبقى خاطرنا و الخساير هتكون كبيره اوي
اسد:عشان كدا الياس دا مهمتي…. هو فرد عادي في ا”فيا لكن اكيد عارف مكان الانف”جار….. الساعه دلوقتي اتنين الصبح… لازم اتحرك
معتز:جزء من الفريق هيكون في قاعه الاجتماعات و الجزء التاني وراء كارولين.. و جزء هيكون في انتظار اي اشاره منك
اسد :على بركه الله
خرج من مكتبه و من الاداره كلها و اغه مركزه مع هدف واحد بس
بعد ساعه
بيدخل البا”ر كأنه شخص عادي جدا بيقعد قريب من الياس و بيطلب كاس
بتيجي بنت وبتقعد مع الياس و بتت ف بميا”عه
الياس بيقوم وبياخد البنت وبيخرج من البا”ر أسد ابتسم ب وهو شايف خطته بتنجح
الياس اتحرك بعربيه لمكان زي كامب بس مكنش فيه حد تقريبا ووراه اسد
الياس للبنت:غريب كان دا ليه جبتينا هنا.
نور:اي مش عجبك يا روح امك
الياس وهو بيمسكها من شعرها :روح امي شكلك هتخلينا استعمل معاكي العن”ف بس وماله
نور بحركه سريعه “بته في بطنه و لوت دراعه لكن الياس مكنش ضعيف وقدر يبعدها وبدأ بينهم خنا”ق لكن في لحظه نور انسحبت واسد كان واقف أدام الياس وبي “به
لحد ما الياس وقع على الأرض وفقد الوعي و أسد بقى واقف ادامه هو ونور
نور:تمام يا أسد بيه تؤمرني ياي حاجه
اسد وهو بيشد الياس لبيت من الح :خليكي هنا و كوني جاهزه في اي وقت
نور:تمام يا فن
في البيت
أسد كان قاعد أدام الياس اللي م بط و بينز”ف من أنفه
أسد دلق عليه مايه ساقعه عشان يفوق
الياس شهق وهي بيحاول يتنفس
اسد ابتسم وقرب منه :ياااه اخيرا وقعت تحت ايدي تعرف مستني اللحظه دي من اد ايه….. بس خلينا في الأهم
الياس:انت مين وعايز اي؟
اسد:تؤتؤ كدا هتضيع وقتي القن”بله مزرعه فين
الياس ضحك بسخريه :اه فهمت انت ظابط اامم تعرف انا بحس بمتعه وانا شايفك بتلفوا حوالين نفسكم زي الفراخ الدايخه
اسد :حلو يبقى محدش هيخرح من هنا حي بس اي رايك نلعب مع بعض شويه
الياس بسخريه:هو دا اخركم يا م يين
اسد بابتسامه جانبيه :احنا ملناش اخر
انقض عليه وفضل ي “به بقوه و والياس بي “خ من ال
اسد بعد عنه وبيق”لع الجاكيت
أسد ب :الساعه دلوقتي خمسه الف اتكلم احسنلك يا الياس القن”بله مزروعه فين…
الياس وهو بيحاول يقوم:مش هتكلم انت فاكر نفسك بتلعب مع شويه حر”اميه فوق احنا شبكه اكبر مما انت تتخيل… انا و كارولين وكل اللي في م شويه عرايس خشب بيحركنا ناس مهمه اوي برا م
اسد:بس انت عارف كان اللي هيزروعوا في القن”بله
الياس بابتسامه ساخره:وانا اي اللي يجبرني اني اتكلم…..
اسد وهو بيحط رجل على رجل :صبا مثالا
الياس بسرعه و بيحاول يفك نفسه:صبا؟ انت تعرف صبا منين
اسد :تفتكر هجيبك هنا وانا معرفش انت مين…. صبا حبيبه قلبك اللي سابتك من أربع سنين لما عرفت حقيقتك الو”سخه
الياس ب :صبا مالهاش علاقه بكل دا انت لو قربتلها صدقني هنسفك من على وش الارض
اسد :لو عايزني مقربلهاش اتكلم احسن لك وليها لان صدقني مش هيفرق معايا بريئه ولا مظلومه
الياس:انت متعرفش مكان صبا… صبا اختفت من أربع سنين انا نفسي ملقتهاش الكل قال إنها ما”تت انت بتكذب عشان تخليني اتكلم لكن لا مش هتكلم صبا ما”تت
اسد :ههههههه ما”تت طب اتفرج كدا
قالها وهو بيطلع موبيله و بيفتح الجالري على فيديو لبنت ماشيه في الشارع وبتجي عربيه تخط”فها
الياس:صبااااا يا ابن ال
اسد قاطعه وهو بي “به ب مكنش شايف ادامه… نو سمعت الصوت دخلت بسرعه وحاولت تفض الشباك بينهم
اسد وهو بيمسح ايديه من الد”م:ابويا اشرف منك انت واللي خلفوك…. قسما بالله اكلمهم دلوقتي حالا اخليهم مثالا
يغت”صبوها … او يقت”لوها نعذ”بهم الأول تحب اخليك تتفرجعليها وهي بتمو”ت بالبطي
الياس بضعف:ارجوك هي ملهاش ذنب
اسد :يبقى اخلص اتكلم وخلصني
الياس :بحيره النيزك هنا في مرسي علم
اللي اعرفه انه في فوج كبير جدا هينزل ليله راس السنه لمكان في بحيره النيزك
والنهارده راس السنه في كذا شخص هيزرعوا مجموعه من القنا”بل عشان يقضوا على السياح دول…. غير مجموعه تانيه هتنزرع في قاعه اجتماعات الوزراء
اسد :ليه مهم عندهم انهم يخلصوا الفوج؟
الياس:لان هيكون وزراء و سفراء اجانب و لو الهم حاجه في م السياحه هتن “ب غير شاكل السياسه اللي هتحصل بين الدول
اسد :يا ولاد*****شيا”طين
اسد:نور تفضلي هنا الز”باله دا ميهربش منك لسه في بينا حوار الرائد احمد الهلالي
الياس:الرائد احمد الهلالي؟؟
اسد خرج من كان بسرعه جدا ركب عربيته كلم معتز عشان يامنوا القاعه كويس
و يخلوها من اي شخص لكن في وقت معين عشان فرقه كارولين متعملش احتياطتها
و قاله على خطتهم اللي هتحصل في بحيره النيزك وانه طالع على هناك
كان بيسوق عربيته وهو حاسس ان في حاجه غلط طلع موبيله بقى يبص لصوره تالين ونسمه وهو مبتسم قفل موبيله و زود السرعه
عند نسمه
تالين جابت كرسي ووقفت عليه أدام اوضه نسمه فتحت الباب ونزلت من على الكرسي ودخلت
نسمه قفلت صحف وقامت تها وقعدت على السرير
نسمه :صباح الجمال
تالين بابتسامه :صباح الفل هو بابي مشي
نسمه ب ف لكن ابتسمت :اه يا حببتي اضطر انه يخرج بدري يروح الشغل قوليلي انتي كنت عايزه منه حاجه
تالين:لا دا ثر بيني وبين بابي
نسمه :اي دا في أسرار بينكم انا معرفهاش كدا يا تالين
تالين:اصل هو قالي ان هو هيعملها مفاجأه ليكي
نسمه بابتسامه :مفاجأه؟مفاجاه اي؟
تالين:بصى هقولك بث مش تقوليه اني قلتلك
نسمه :اشطا اي بقى فاجاه دي
تالين:بابا قالي انه هيجيلي نونو صغير العب معه و هيبقى ا يا وانتي هتكوني امنا احنا الاتنين
نسمه بابتسامه :أسد قالك كدا اني هجبلك نونو صغير
تالين:اه و قالي اني هلعب معه كتير وانه هيحبنا احنا التلاته انا وانتي والنونو و هيش ي بيت تاني كبير و هنعيش مع بعض على طول
نسمه :نونو؟ هههه طب انتي عايزه يكون عندك اخ
تالين بسعاده:اه اه عثان نلعب ثو و انا هلعبه معايا بلعبي بث هو انتي هتحبيه اك مني عثان هيبقى ابنك انتي وانا مث بنتك
نسمه تها وابتسمت:انا هفضل احبك طول عمري يا ام نص لسان انتي
تالين وهي بت ها بسعاده:وانا هحبه لما يجي
نسمه :هو مين؟
تالين ببراءه:ا يا
نسمه اتمنت فعلا انه يرجع و يعيشوا كلهم سوا
عند تيا
في ستشفي
بدأت تفوق من هدا لقيت عدنات قاعد جانبها لسه زي ما هو
تيا:عا عايزه اشرب
عدنان قام بسرعه ورفع راسها بقى يشربها
تيا وعها نزلت وهي بتحاول تفتكر اي حاجه
عدنان قاعد جانبها بقى يمسحلها وعها:متضغطيش نفسك الدكتور قال ان وضوع هياخد وقت
تيا:انا اسمي اي؟ واحنا فعلا متجوزين؟
عدنان :انتي اسمك تيا يوسف الشهاوي وانا فعلا جوزك و حبيبك وانتي أغلى حد عندي يا تيا انا بحبك بحبك اوي كان نفسي اقولك دا من بدري لكن مكنش في نصيب اني اع ف بالحب دا
تيا:ليه.؟ هو احنا كنا متجوزين ازاي يعني انا كنت بحبك و ازاي عملت الحادثه؟
عدنان:انتي كمان بتحبيني و بتغيري عليا اتجوزنا بس بطريقه مختلفه لكن مع الوقت قدرتي تخليني اعشقك يا تيا بشقاوتك و طفولتك
تيا ب وع:طب انا ليه مش فاكره؟
عدنان بكدب:لان للأسف عملتي حادثه وانتي خارجه من البيت و نقالنكي ستشفى
تيا:فين اهلي؟ امي ابويا؟
عدنان ب ن:اهلك متوفين من زمان لو سمحتي اهدى وبطلي تفكري ممكن
تيا بارهاق:عايزه انام
عدنان اتعدل وقعد جانبها ناحيه خده بقيت سانده راسها عليه وو هو واخدها في ه
دعاء احمد
…………
في ق الجنزوري
الساعه تانيه الصبح
لارين صحيت وكانت رايحه لاوضه كوثر هانم لكن استغربت من وجود ناس في الق لكن فهمت انهم اللي بيجهزوا الق لخطوبه وريث… للحظه حاسه انها متضايقه لكن نفضت الأفكار من اغه لكن وقفت مرعوبه لما شافت……..
نهايه الفصل
#دعاء_احمد
#ملاكي_الخائف
#ملاكي_الخائف.. #ال34
أسد فضل يسوق عربيته حوالي تلات ساعات في طريقه لاقرب فندق من بحيره النيزك لان دا اكيد الفندق اللي هينزل فيه الفوج الأجنبي
وقف أدام فندق نزل كانت طريقته عاديه عشان ميلفتش الانظار ليه
دخل و كان كان هادي جدا
موظفه الاستقبال :اهلا يا فن …اتفضل
اسد :عايز احجز اوضه في الفندق يومين تلاته
البنت:للأسف الفندق كله كومبليت لان في فوج سياحي نازل و النهارده راس السنه فصعب جدا أن ح تك تلقى مكان فاضي في اي أوتيل
اسد :فوج سياحي
البنت:ايوه ح تك عارف كان هنا مميز لان بحيره النيزك قريبه من هنا
اسد:ممكن اقابل مدير كان
البنت:اوكي ثواني… اتفضل معايا
ياسين أقف مكاني
اخدت أسد و راحت اوضه دير
في كتب
دير:مين ح تك وليه طلبت تقبلني لو عايز اوضه في الاوتيل احنا اسفين بس
اسد بمقاطعه وطلع الكارنيه بتاعه:أسد الهلالي أمن دوله
دير:اتفضل يا فن
قعد وطلع سيجاره سكت دقيقه ورجع بص للمدير
أسد :بدون د ل في اي تفاصيل عايز اشوف اوضه التحكم في الكاميرات و عايز اوضتين للفريق بتاعي
دير:ممكن افهم في اي… هو في مشكله تخص الفوج… مستوى الأمن في الاوتيل على أعلى مستوى
اسد :ميهمنيش كل اللي بتقوله دا… اللي يهمني ان اللي قلته يتنفذ.. ولو عرضت كلامي وقتها هتعرض نفسك والاوتيل والفوج و سياسات البلد للخطر وانت مش قد شاكل دي كلها
دير بتفكير:تمام يا ح ه الرائد اتفضل معايا
اسد حط السماعات بتاعته وبدأ يتواصل مع الفريق انهم يجيوا الفندق لكن على ف ات عشان محدش يشك فيهم
في اوضه راقبه
أسد قاعد أدام كامير راقبه بتاع داخل و خارج
الفوج بدا يدخل و كانوا فعلا واضح عليهم انهم مجموعه مهمه أسد اتعرف على كذا حد فيهم من السفراء و الوزاء
كان مركز جدا في كل الأشخاص اللي بيدخلوا
الفريق كان كله وصل وكل واحد في مكانه
اسد:خبير تفا”رقعات وصل
معتز:موجود و القنا”ص موجود كلهم وصلوا
اسد اخد نفس عميق وهو بيبص لشاشه ادامه لكن في شخص دخل الفندق كان شكله مش مريحه لاسد بيحط الكاب على وشه
اسد :الواد دا شفته قبل كدا
معتز:مين دا؟
أسد بص ه:دا كان مع الياس من ست شهور في….
معتز:انت عرفت ازاي
اسد و هو بيتحرك:انا مراقب الياس من سنتين الواد دا وراه حاجه
قالها وهو بيخرج من اوضه راقبه و بيروح وراء الشاب دا
وجد ان الشاب وقف مع كذا حد و كل واحد لابس شنطه ضهر
اسد بهدوء للفريق عن طريق السناعه:اتوزعوا مش عايزهم يغيبوا عن هنيكم كل واحد معه قن”بله مش عايز غلطه فاهمين ومش عايزهم يحسوا بيكم
الفريق :تمام يا فن
كل فرد من الفريق حوالي خمسه اتوزعوا في منهم في الاتوبيسات اللي هتنقل الفوج و في منهم اتحرك لأماكن في الاوتيل
لكن أسد فضل وراء الشاب اللي دخل في البدايه
في اتوبيس سياحي
كمال( واحد من الفريق) بيدخل الاتوبيس مع جزء من الفوج و باقي الاتوبيسات كلها بتتحرك ناحيه بحير النيزك
كمال لاحظ ان الشاب بيسيب الشنطه و بينزل في آخر دقيقه
بيروح بسرعه ناحيتها و بينزل على ركبته و بفتحها ببط شديد لكن وقف بسرعه وهو شايف قن”بله فاضل فيها دقيقتين وتنف” بيهم
كمال:أسد اول قن”بله في الاتوبيس دقيقتين وتنف” …
اسد :انت لسه هتفكر نزل الكل من الاتوبيس بسرعه
فعلا كمال بسرعه راح للسواق ووقف
ونزل كل الفوج للي كانوا في حاله هلع و الاتوبيس انف” بشكل مفزع
اسد :كمال في أتوبيس هيوصل عندك حالا تنقل فيه الفوج و تبعد بسرعه مش عايز غلط
كمال:تمام
في لحظات بيوصل أتوبيس تاني و ينتقل فيه الفوج لمكان تاني امن
عند أسد كان وراء الشاب الأول وصل لمول كبير جداا
أسد :يا ولاد الك”لب
الفريق في نفس اللحظه :أسد باشا كل اللي احنا وراهم في طريقهم للمول…
اسد:يعني دلوقتي كان هدفهم الناس اللي في الاتوبيس و أنف”جار ول…. ول هو هدفهم التاني يا شباب ميغبوش عن عنيكم
نزل من عربيته و فضل وراء الشاب شكله ان ول كان زحمه جدا و الشاب قدر يغيب عن عين اسد
فضل يدور عليه وهو هيتجنن
أسد بص للناس اللي حواليه والأطفال وحش انه اغه للحظه اتشلت من التفكير
لكن اخد باله منهم وهو طالع الدور التاني في ول بسرعه طلع وراه ووقف وراه بالظبط
اسد :بشويش كدا اق”لع الشنطه دي و الا متلوميش الا نفسك
الشاب مثل ال ف وفعلا قل”ع الشنطه وحطها على الأرض لكن بسرعه “ب أسد وواضح انه متدرب على مستوى عالي
لكن أسد بسرعه ردله ال “به وبدأ بينهم عر”اك عارف ان الوقت دا بيمر خطر على الكل
اخد سد”س اللي وقع منه و “ب بيه الشاب ودا اتسبب في فوضى و الكل خاف وبقي ي ي
اسد راح على الشنطه وفتحها لكن مكنش فيها حاجه و فهم ان دا كان تمويه
ات واخد سد”س ووجه على اغ الشاب
:تلات ثواني وهين”ف في نفوخك
الشاب:معرفش و ا “ب انا مش خايف احنا كدا كدا ميتين
اسد بص للناس اللي بي وا ب ف
وبقي ي “ب الشاب ب وهو مش شايف ادامه
لحد ما سمع صوت حد من السماعه
فريد:لقينا القن”بله مزروعه في الدور الرابع….
شريف:في واحده في الأول الواد اللي كنت وراه سايب الشنطه هنا
اسد:خبير القنا”بل فين
عز:انا في التالت في قنب”له في طعم
شريف:تلات دقايق وتنف”
عز:شريف اعمل زي ما هقولك
وشرحله ازاي يوقفها لكن كان فشل في كذا خطوه
شريف:عز مش بتقف
عز وقف القن”بله اللي معه وبينزل لعد لكن بيقوله مفروض يعمل اي
شريف قدر اخير انه يوقفها
اسد كان في الرابع اللي هو آخر دور في ول
اسد:القنا”ص يخلص على العيال دي مش عايزهم يهربوا
منت :كلهم تحت السيطره
اسد فتح بروفا لابس و كانت الشنطه محطوطه بفتحها ببط جدا وهو شايف القن”بله ادامه هو عنده خبره كبيره بالقنا”بل فقدر يوقفها
بعد دقايق الشرطه بتوصل و بياخدوا الشباب دول
اسد ابتسم بثقه ونزل و الفريق كله باين عليهم السعاده والثقه
منت ب ه لشريف:ه جع لخطيبتك ليك عمر يا ابن الجزمه
شريف: ماشي يا صقر (القنا”ص) بس ما انت ه جع لمراتك صحيح هي في الكام
عز: الف مبروك يا منت بس ابنك تسميه على اسمي
منت :يجي هو بس بالسلامه…
أسد :مبروك يا منت
منت :الله يبارك فيك يا فن عقبالك
اسد ابتسم وهو بيفكر في نسمه بيمرر ايديه في شعره
فريد:اوبا الرائد أسد الهلالي بيضحك يسهلو
اسد بنفس عميق :الحمد لله يا شباب ان شاء الله طول ما عندنا عزيمه محدش هيقدر يخر”ب بلدنا و هنحميها
الكل:الحمد لله
اسد جاله اتصال لقاه اللوا احمد
اللوا احمد :الف مبروك يا أبطال قدرنا نقبض على كارولين وفريقها و انتم انقذتوا وقف تعيشوا
اسد :احنا عملنا شغلنا يا فن
اللوا احمد بجديه :الياس يرجع يا اسد
اسد وهو بيضغط على ايديه:لما اعرف مين اللي قت”ل ابويا الأول
اللوا احمد:بلاش تتهور يا أسد عشان مراتك وبنتك على الاقل
اسد :مت ش يا فن
اللوا احمد: هم الياس يرجع
اسد قفل معه و ركب عربيته و كان في طريقه للمكان اللي ساب فيه الياس لكن جاله اتصال من نور
نور بتعب:الياس هرب يا أسد بيه في ناس وصلوا و “بوني و اخدوه و سمعته بيكلم حد بيقوله انه يخلص عليك
اسد كان لسه هيرد لكن في عربيه بتجي من وراه ت “ب عليه نا”ر و بيتصاب في صدره والعربيه بتتقلب
اسد كان بينز”ف و هو مقلوب في العربيه
الياس وقف أدام عربيته و كان معه رجاله تبعه
بص لاسد اللي بينز”ف من اغه بشده
الياس:انا مكنتش عايز اعمل كدا بس انت اللي اختارت يا ابن أحمد الهلالي
عارف مين اللي قت”ل ابوك وامك هو نفس الشخص اللي أمرني اني اقت”لك
و بما انك هتمو”ت فأنا هكون كريم معاك اللوا زين الرفاعي هو اللي سرب علومات زمان و خا”ن ابوك واتسبب في ان ا”فيا يقت”لوه و يد”بحوا امك
اسد كان بيغمض عنيه
الياس سابه وبسرعه اتحرك بالعربيه
اسد حاول يطلع منها لكن مكنش قادر
بصعوبه طلع موبيله وبيكلم نسمه
في الاوتيل
نسمه كانت بتجهز الغدا لتالين لكن سمعت رنه وبيل يت عليه وهي سامعه رنه اسد
نسمه بسعاده:وحشتني
اسد بتعب و :انا بح بك اوي
نسمه ب ف:أسد في اي انت كويس.. صوتك ماله
اسد الد”م كان على وشه عه من عنيه نزلت :نسمه خالي بالك على تالين… اسف كنت اتمنى اعيش معاكي اك بحبك اوي
عارفه أقرب الناس ليا هما اللي قت”لوا اهلي خلي بالك على تالين لو بتحبيني
نسمه وعها نزلت وهي سامعه كلامه لحد ما الخط قطع
نسمه ب وع :أسد رد انا كمان بحبك رد عليا اسسدد
عند لارين
كانت رايحه اوضه مدام كوثر احد ما وقفت مرعوبه وهي شايفه كريم
كريم بص ه :لارين؟؟ انت ازاي هنا.. انتي مش اتجوزتي
لارين :انت هنا بتعمل اي….
كريم:اختي سلمي هتتخطب لوريث
لارين :هي سلمي تبقى اختك؟؟
وريث بمقاطعه:ازايك يا كريم
لارين بصت لوريث بتو
قربنا اوي للنهايه
نهايه الفصل
#دعاء_احمد
#ملاكي_الخائف
#ملاكي_الخائف.. #دعاء_احمد
نسمه :أسد رد عليا لو سمحت ارجوك حد يرد عليا
وعها نزلت وهي مش عارفه تعمل اي هي متعرفش اي حد تبع شغله
دخلت اوضه تالين و تها بقوه و هي بت ب لدرجه ان تالين ت معها
عند لارين
فضلت مع مدام كوثر
نزلت تح معهم الحفله لخطوبه وريث وسلمي… لارين كانت متضايقه وهي مش فاهمه ليه و افتكرت لما كانت بيرسمها ضحكت غصب عنها
كانت واقفه على السلم بتزين النجفه
لكن فلاش كامير نور على وشها
بصيت لقيت فارس ا وريث بيصورها
فارس:اخير شفتك بتحكي من يوم ما دخلتي البيت دا
لارين بابتسامه :طب ممكن تقرب
فارس ب ه:ادوب انا
لارين :افن
فارس قرب من السلم سندت دراعها على كتفه وهي بتنزل
وريث كان داخل الق شافهم حس بالغيره
سلمي كانت معه ولاحظت نظراته ل لارين و اتضايقت منها
وريث:فاضل كتير ولا اي الناس كلها ساعتين ويوصلوا….
لارين:لا كل حاجه تقريبا
وريث بغيره:اامم وانت يا فارس مش وراك حاجه ولا اي
فارس ب برئ:انا هيكون ورايا اي يعني انا النهارد مفضيلك نفسي خالص
كريم ب :ازايك يا لاري
وريث برفعه حاجب :لاري ودا من أمتي ان شاء الله
لارين بسرعه:اصل انا ومس كريم اشتغلنا مع بعض يعني و كدا ف احنا كنا صحاب
سلمي باستفزاز: و انت يا كريم مقولتليش ان مستواك بقى وا”طي كدا
وريث ب :سلمي اح مي نفسك
سلمي:انت بتزعقلي يا وريث.. النهارده خطوبتنا بتزعقلي عشان دي
لارين ببراءه وعيونها بتلمع بال وع :انا اسفه مش قاصدي بعد اذنكم
كريم ب :ليه كدا يا سلمي…
سابهم ومشي وراء لارين و هو شايف ان في فرصه انه يستغلها زي ما كان ناوي قبل جوازها من باسم
وريث ب :سلمي قسما عظما لو اح متي وجودي لاهتشوفي وش مش هيعجبك انتي فاهمه
سلمي :حا يا وريث بيه ام اشوف آخرها مع ست الحسن دي كمان
عند لارين
كانت ماشيه في ممر الاوض لكن حد سحب ايديها و شدها لاوضه وقفل الباب وهو كاتم نفسها
لارين برعب:في اي.
كريم ب :وحشتيني يا لارين متعرفيش تعبت ازاي لما انتي اتجوزت باسم
لارين:كنت عايز مني اي…. اهرب يوم فرحي…
كريم:انتي قلتي انك معجبه بيا و انا قلتلك اني بحبك… و مبتحبش اللي اسمه باسم دا
لارين:كريم انا مبفكرش في الحب ابعد عني
كريم ب :لا احنا مش هنكر في الحب والكلام الفاضي دا انا عايزك
لارين:بمعنى اي
كريم بو”قا”حه و بيقرب منها اك لدرجه مبقاش في مسافه :عايزك….
لارين زقته ب و “بته بالقل”م
كريم:انتي اد اللي عملتيه دا
لارين:ايوه يا كريم بيه ادها إنت فاكرني اي عيله هتضحك عيلها لا فوق مش انا اللي تضحك عليها….
كريم:تمام انا هروح دلوقتي احكي لوريث عنك يا ست الحسن… و مسأله ليه واحده ممكن تطلق بعد فرحها بأسبوع لو هي يعني شر”يفه…. و ليه هربتي من جوزك تحبي اطلع اقوله
لارين ب وع:اااايه انتم جايبين الجبر”وت دا منين دا ابل”يس مش كدا…. منكم لله
لا انت ولا وريث ولا اي حد يفرقلي اطلع قوله يا كريم…. انا مبقتش اخاف انت اصلا مش راجل عشان اخاف منك
كريم مسكها من شعرها ب جحيمي و با”سها لارين بتض”ربه في صدره وزقته وخرجت من الاوضه وهي بت
خبطت في وريث و هي بت
بدون كلام سابته ودخلت اوضتها رمت نفسها على السرير و انهارت وهي شايفه الكل عايز منها حاجه واحده
باسم و كريم و اي حد بيقرب منهم
وريث راح لكريم وهو شاكك ان في بينهم حاجه
كريم :اهلا بجوز اختي ستقبلي وشريكي
وريث بنظرات نا”ريه:لارين كانت بت ليه يا كريم
كريم بلامباله مزيفه:وانا ايش عرفني ما تسالها
وريث:كريم ما تستهبل في اي .. انت عارف اني ممكن اعرف بطريقتي بس حابب اعرف منك
كريم ب :عادي يا وريث يعني لارين كانت سكرتيره في شركتي و كنا مقربين شويه من بعض
وريث بغيره :يعني اي مقربين…
كريم بابتسامه صفرا:اامم اظن انت شاب وفاهم..
وريث خرج من الاوضه وهو مش طايق نفسه
جهز للخطوبه
و فعلا بليل تمت خطوبته من سلمي لكن لارين مخرجتش من اوضتها
وريث كان طول الوقت عنيه على اوضتها انها تخرج لكن مخرجتش
تسريع الأحداث (عشان نلحق نخلص)
بعد شهر و نص
مفيش اي اخبار عن أسد
نسمه منهاره و هي مش عارفه هو فين ولا اي اللي حصله
لكن عدنان سافرلها مرسي علم ورجعها هي و تالين معه للقاهره
باسم بدا يتعالج من الاد”مان
وريث كان مشدود اك ل لارين وعلاقته بسلمي متدهوره
كريم بيحاول يقرب من لارين في كل فرصه تسمحله لكن كانت بتصده لكن مش بياس
مصطفى بيه عمليته نجحت ورجع م وعرف اللي حصل لتيا َانها فقدت الذاكره حتى انها مفتكرتوهش
في ستشفي
اللوا مصطفى :جاهزه يا تيا عشان نمشي
تيا باستغراب :هو انا هاجي معاك ولا هروح مع جوزي
عدنان:مصطفى بيه ممكن كلمه برا لو سمحت
اللوا مصطفى ب ن على تيا:تعالي يا عدنان
في مر
عدنان:ح تك عارف السبب اللي انا وتيا اتجوزنه عشانه و ح تك دلوقتي رجعت بالسلامه الحمد لله و مشاكل تيا مع جدها الحمد لله انتهت
مصطفى بمقاطغه:انا عارف انك عايز تطلقها لان الاتفاق خلص كدا
عدنان بسرعه:انا بحب تيا… وهي كمان قالت إنها بتحبني
مصطفى باستغراب :تيا بتحبك وانت بتحبها
عدنان:انا عارف اني كنت شخص مش كويس و كنت بعرف بنات و كدا لكن صدقني من يوم ما هي دخلت حياتي وغيرتها شفت شقاوتها و طيبه قلبه جنونها و فها كل دول غيروني
مصطفى :انت عايز اي يا عدنان
عدنان:عايز تيا تفضل على ذمتي وتكون مراتي فعلا و الاتفاق دا يبقى لغى و عايز تيا جع معايا البيت و نرجع طبيعي كاي اتنين متجوزين…. عايزها زي ما هيا
مصطفى :وانا واثق فيك يا عدنان وواثق انت هتخلي بالك عليها
عدنان بسعاده:يعني ح تك موافق
مصطفى :طبعا موافق ربنا يوفقكم
عدنان ه بسعاده ودخل بسرعه لتيا
اول ما دخل ها و بتلقائيه:بحبك يا اوزعه
تيا ابتسمت ببراءه :متقولش بس اوزعه
عدنان بقى يقرب وهي واقفه ادامه:عمرك ما هتغيري حتى لو فقدتي الذاكره لسانك مبرد
تيا:رخم وسايل انا متأكده اني كنت مجبوره على جوازي من واحد زيك…
عدنان بارتباك:طب طب ياله عشان نمشي البيت وحشني و وحشني اشوفك وانتي فيه
تيا:طب ياله
بليل
عدنان راح ناحيه السرير وهو هالكن بيغمض عنيه
لكن بيسمع صوت باب الحمام بتفتح وبتخرج تيا
عدنان بصلها و بلع ريقه بصعوبه و ص ه…
عند نسمه
كانت بتعمل كمادات لتالين اللي حرارتها مرتفعه لكن حرارتها مش بتنزل
كانت حاسه ان الدنيا بتلف بيها في لحظه جوزها اختفى محدش يعرف عنه حاجه
و هي متحمله مسئوليه طفله
بصت في الساعه كان الوقت متأخر لكن اوديه تالين خلصت
ت من ك ما هي خايفه ومش عارفه تت ف حسيت ان حرارتها نزلت شويه
لكن قرارت تنزل تجيب ليها الدوا بسرعه و جع
غيرت هدومها ونزلت بسرعه جدا الوقت كان متأخر
و من بعد ما أسد بعد عن نطقه في شباب بيجيوا كل يوم و يتجمعوا في مكان في الشارع و يشربوا و يسهروا و محدش من السكان قادر يبعدهم الا أسد هو اللي كان بيقدر
نسمه كانت خايفه اصل تنزل لكن مكنش عندها حل
شاب:اوبا مرات الظابط اياه
التاني:الله يجح”مه كان عملنا رعب اهو غا”ر في دا”هيه…. بس مراته مز” ه
واحد تالت:اوي ما تيجي نتعرف
مشيوا وراها و كانوا بيضايقوها لدرجه انهم حاولوا……………
#دعاء_احمد
#ملاكي_الخائف
#دعاء_احمد.. بارت تاني✌️
عدنان بيفتح عنيه بانبهار وص ه وهو شايف تيا طالعه من الحمام و لابسه قميص نوم من الستان َبتقفل الروب
عدنان:اي دا
تيا:اي
عدنان:انتي هتنامي كدا عادي
تيا بتو :هو في مشكله؟ مش انت جوزي؟ واحنا متجوزين طبيعي…
عدنان بابتسامه جانبيه :اصل انتي عمرك ما قعدتي كدا ادامي يعني كنتي دايما بالبجامات الغريبه بتاعتك
تيا:اه هو في مشكله مش انت قلت انك جوزي…. انت مخبي عليا حاجه
عدنان بسرعه :لا لا ابدا بس شكلك جميله اوي
تيا :شكرا
قالتها وهي رايحه ناحيه السرير و بتقعد جانبه
عدنان بص ه :هو انتي هتنامي على السرير كمان
تيا:هو يوم الانبهار ولا اي… مش انت جوزي ودي اوضتنا ودا سريرنا و لا هو انا غلطانه في العنوان… اوعي تكون مش جوزي وبتضحك عليا
عدنان:هو نفس الغباء يا بنتي مش انا وريتك قسيمه الجواز عايزه اي بقي
تيا:عايزه تبطل تسألني اسئله غريبه
تصبح على خير
عدنان بسرعه و قربها له
تيا بتو :اي؟
عدنان:اي مش مراتي كنت عايزك بقى في كلمه على انفراض
تيا بارتباك :انا عايزه انام ممكن
عدنان :تؤتؤ قبل الحادثه كنت ناوي اقولك حاجة مهمه و جيه وقتها
تيا بخجل من نظراته:حاجه اي
عدنان بهمس:انا بحبك يا اجمل بنت شفتها عنيا
تيا :بس بس انا مش فاكره حاجه
عدنان بابتسامه :مش مهم هم ادينا فرصه نعيش حياتنا طبيعي و كل حاجه هتيجي في وقتها
تيا بتهرب:اوكي ممكن بقى ننام
عدنان ب :تؤتؤ عايزك في موضوع مهم
تيا هنتكلم قاطعها و هو يقب”لها بحنان و اشتياق لتصبح زوجته قولا و فعلا
عند نسمه
الشباب بيضايقوا نسمه و هي بتحاول تبعد و تمشي بسرعه لكن هما مش عايزين يبعدوا بالعكس بيضايقوا اك
نسمه ب :اللهم ام طولك يا روح عايز اي منك له
الشاب:اللاه هي القطه بتعرف تتكلم
نسمه :لا و حياتك القطه دي بتخر”بش كمان وممكن جزمتي تعلم على افاك ولا هو ان غاب الأسد الكلاب صوتها يعلي
التاني:طب ما هو غاب هتعملي اي بقي بس ب احه انتي عجبانه من اول ما جيتي كان
نسمه:ابعدي عني احسنلك انا عفاريت الدنيا والاخره بتنطط ادامي
الشاب :طب وغلاتك انتي يا مزه ما هبعد
بيقرب و بيمسك ايديها
لكن في حد بيشده بيبعد عنها و بيظهر أسد من وراه وباين عليه التغير في شكله و خس عن الاول
نسمه بصتله بص ه حقيقيه وسعاده انه رجع
أسد بيمسكه و بي “به ب بالرغم ان صحته واضح انها مدهوره
الاتنين التانين بي وا من منظر أسد اللي عامل زي الأسد اللي هجم على فر”يسته كل اللي بيفكر فيه ان حد حاول يقرب من مراته
نسمه خافت لانه بالشكل دا هيمو”ته
راحت ناحيته بسرعه وحاولت تبعد أسد عنه
نسمه برعب بتحاول تفوقه :أسد هيمو”ت ابعد عنه ارجوك
بسرعه ته عشان يسيب الشاب بقيت ت بانهيار و بتتكلم بطريقه مش مفهومه
اسد ابتسم بتعب لكن فجأه زقها بعيد عنه
نسمه ب ف:في اي؟ انت بتبصلي كدا لي
اسد ب و يه :ايه اللي مخرجك في وقت زي دا اتجننتي ولا فاكره اني مت هتمشي على حب شعرك
نسمه “بته بالقل”م وطلعت ت ي على الشقه
وهي مش مصدقه هو ليه كدا
هي كانت هتمو”ت من ال ف عليه طول الف ه دي وهو بيعاملها بالاسلوب دا
اول ما دخلت راحت لاوضه تالين كانت حرارتها لسه عاليه و بتهلوس باسم اسد
أسد كان واقف في الشارع حط ايديه على صدره إثر الر”صاصه اللي اخدها افتكر اللي حصل قبل شهر ونص و اختفاءه
غمض عنيه بتعب وطلع شقته
دخل كان الباب مفتوح لقى نور اوضه تالين شغال راح ناحيتها كانت نسمه قاعده جانب تالين و بتعملها الكمادات
اسد بسرعه :تالين… هي مالها؟
نسمه بجمود و وع مكبوته:من يوم ما انت اختفيت وهي كدا بتهلوس وحرارتها ب تفع بس شكله ان الدوا خلص وانا كنت نازله اجيبه
اسد :انا اسف بس مش متخيل ان حد ممكن يقربلك غيري
نسمه سابته وقامت دخلت اوضتها وفضلت ت
اسد كلم الدكتوره بتاع تالين جيت كشفت عليها و اديتها دواها ومشيت تالين كانت نايمه لكن حرارتها نزلت
اسد اتنهد ب وراح اوضته
أسد :نسمه افتحي انا اسف
نسمه من جوا بصوت مخنوق:انت اناني انت عارف انت عملت اي… انت عارف انا وتالين عيشنا الشهر ونص دول ازاي
انت اختفيت ودلوقتي راجع تقول بكل سهوله اني بدور على حل شعري ليه كدا حرام عليك ليه…. دا انا كل يوم بدعي ربنا انه يرجعك ليا س و انت دلوقتي بتتهمني في شرفي لللليه…. انا صونتك يا أسد و تالين كنت بعاملها كأنها بنتي فعلا و انت بتقول كدا
اسد بتعب من برا:انا كنت خايف عليكي تخيلي مكنتش جيت دلوقتي كان ولاد ال.. ممكن يعملوا فيكي اي
انتي متعرفيش انا كنت فين الف ه دي ولا حصلي اي…. بما كنت بكلمك كنت يمو”ت لولا اراده ربنا ناس انقذوني قبل ما العربيه تنف” و دخلت في غيبوبه و امبارح بس فوقت و اول حد فكرت فيه اني صدقيني انا اسف
نسمه مسحت وعها وقامت فتحت الباب
بصت لاسد ب كيز ره دي و شافت اد ايه شكله متد”هور
اسد ها وقب”ل كل انش في وجهها باشتياق
دخلت جوا ه وهي بت
عند لارين
كانت واقفه في طبخ بتشرب عصير لحد ما حسيت بدوخه وراحت اوضتها كانت حاسه بصداع شديد و نامت بدون وعي
كريم ابتسم ب وهو شايفها دخله اوضتها و افتكر لما دخل طبخ قبلها
وانه حط مخد”ر في العصير
.
بعد شويه الق كان هادي
كريم استغل دا و دخل اوضه لارين كان بيبصلها بشهو”اه و قذ”اره
ي “دها من ثيابها و يقب”لها
#دعاء_احمد
#ملاكي_الخائف
#ال36
#ملاكي_الخائف.. #ال37
كريم بص ل لارين بشهو*ه و حقا*ره بيشيل الحجاب عنها وهي فاقده الوعي
بيقرب منها و بيبو*سها بو*حشيه….
وريث كان صاحي و مش جايله نوم طلع من اوضته لكن لاحظ ان اوضه لارين لسه النور شغال
حس انه عايز يتكلم معها في ايه مش عارف لكن حابب بشوفها… بص في الساعه كان الوقت اتاخر جدا نفض اي أفكار من اغه و كان طالع الجنينه لكن رجع تاني
اول ما قرب من اوضتها سمع لارين بس كان صوت خافت
لارين كانت بتحاول تبعد كريم وهو بيفك زراير الفستان لكن هي كانت شبه واعيه
و هي بتبعد خبطت الفاز اللي جانب سريرها وقعت على الأرض
وريث استغرب وخبط على الباب
كريم ارتبك ومبقاش عارف يروح فين
وريث من برا:لارين لارين
حس بال وال ف وبدون ادراك فتح باب اوضتها و كانت ص ته وهو شايف كريم واقف و لارين فاقده الوعي
وريث بنظرات نا”ريه:انت بتعمل اي هنا
كريم بارتباك:هي هي اللي
وريث “به باللكميه ب اعمي
كريم:انت اتجننت بت “بني عشان دي… دي واحده ولا تسوي… الست الهانم مطلقه من بعد جوازها بأسبوع يعني اكيد واحده
وريث مستناش يكمل و هج”م عليه “به ب و
فارس دخل الاوضه و حاول يبعدهم عن بعض
وريث بزعيق:سيبني دا واحد حق”ير وقذ”ز… هتدفع التمن غالي اوي يا كريم و الشغل اللي بينا انتهى ابقى شوف مين بقى اللى هيمولك مشاريعك… و خطوبتي من اختك خالص فركش
كريم :انت اتجننت دا كله عشان دي فوق يا وريث
وريث زق فارس و راح ناحيته وفضل ي “ب فيه وهو مش شايف
كوثر بزعيق:فارس خد ا ك واطلعوا برا وانت يا كريم بيه خالص خلصت الشغل اللي بينا انتهى برررااا
فارش قدر ياخد وريث و كريم مشي بس كان حرفيا واحد علقه
كوثر وهو بتحرك الكرسي بعجل:سعاد حاولي تفوقي لارين و ظبطلها هدومها
سعاد:حا يا هانم
بعد ساعه تقريبا
لارين كانت بت و سعاد جانبها
سعاد:اهدى يا بنتي ربنا س و وريث بيه جيه في الوقت ناسب
لارين بتعب:هو ليه بيحصل معايا كل دا انا تعبت تعبت اوي ليه كلهم كدا ليه
سعاد:وحدي الله يا حببتي طبعا مش كلهم كدا لكن نقول اي بقى الوحش غطي على الحلو اللي فينا.. عندك وريث بيه وفارس بيه الاتنين ولاد أصول…. في كتير اوي مننا حلو وطيب لكن نقول اي بقي
نور بنت سعاد:ماما وريث بيه طالب يشوف لارين في مكتبه
سعاد:حا روحي انتي ذاكري
سعاد:ياله يا حببتي تعالي شوفيه عايز اي
لارين قامت و لابست الحجاب و طلعت لمكتبه خبطت
وريث:ادخلي
للارين دخلت وهي ساكته وبت بصمت
وريث :اقعدي يا لارين
ممكن افهم ايه حكايتك وانتي فعلا مطلقه
لارين بانهيار:انا ممكن امشي دلوقتي بس
وريث بابتسامه :طب اهدى و بعدين مين قال انك هتمشي
انا بس حابب اسمع حكايتك
لارين:حكايتي…. هههه حابب اسمع تمام اسمع….
حكيتله كل حاجه من اول ما شافت باسم وجوازهم و اللي شافته معه وهروبها كل حاجه لحد ما دخلت بيته
وريث:انتي كنتي بتحبي كريم
لارين:الحب…. عارف ح تك لما تكدب على نفسك كدبه وتصدقها… هو الحب كدبه انا مشوفتش الحب في حياتي…. باسم كسرلي قلبي…. و كريم شو”ه معنى الاح ام مفيش حاجه اسمها حب
وريث:لا في يا لارين في اني بحبك مثالا
لارين بصتله و سكتت
وريث:عارف انه مش في وقته و انك مستغربه و يمكن انتي مش بتحبيني
لارين باختصار انا عايز اتجوزك
لارين ب امه:وانا اسفه مش عايزه
ممكن اطلب منك طلب اخير
وريث:اتفضلي
لارين:عايزه ارجع القاهره دلوقتي ممكن حد من الغفر يوصلني لحد حطه
وريث ب :انتي اتجننت انتي عارفه الساعه كم… اطلعي نامي دلوقتي وبكرا انا هوصلك مكان ما انتي عايزه
لارين طلعت وهي مستغربه هو فعلا ممكن يكون بيحبها لكن هي تعبت من الكل
………………………
تاني يوم
عند أسد ونسمه
في السيرك
أسد :انا مش فاهم اي اللي عجبك في كان دا يا تالين
تالين وهي بت ه:بابا انت وحشتني اوي و انت وعدتني قبل كدا تجبني هنا ونيجي سوا
اسد بص ه:سوا…. انتي
نسمه بابتسامه :اخدتها لدكتوره تخاطر من مده طويله قبل حتى ما نسافر مرسي علم كنت بروح معها
اسد :اي دا من ورايا
نسمه :اه
اسد بهمس وابتسامه:قلبك جمد
نسمه بثقه:اتعلمت ان ال ف للي معندوش ضهر و ان انت ضهري وسندي
فاكر زمان لما قلتلي مش عايزك تخافي من اي حد حتى لو انا و تدفعي عن نفسك
اسد بابتسامه :هي دي مرات أسد الهلالي
نسمه ابتسمت و دخلوا السيرك
تالين كانت بتتفرج على العرض باستمتاع و أسد مركز مع نسمه ودا مو اها
شخص من على سرح
:دلوقتي هنلعب لعبه مختلفه… بس انتم اللي هتلعبوا…. في حد هنا متجوز
في كذا حد رفع ايديه واسد مكنش مركز اصلا
الشاب للناس:واثقين في بعض
نسمه بابتسامه :واثقه فيك
الشاب:مين مستعد يختبر الثقه دي
نسمه بصت للناس بعضهم نزل ايديه لكن هي رفعت ايديها
الشاب كان بيبص للكل لحد ما شاف نسمه واسد وشاور لنسمه
الشاب:متأكده انه يستحق الثقه
نسمه بابتسامه :متأكده
الشاب لاسد:ازاي تقدر تاكدلها ان الثقه دي في محلها
اسد سكت دقيقتان و فجأه قام ومسك أيد نسمه وطلع على الاستيج
مسك السكا”كين :واثقه فيا
نسمه بابتسامه :ولو على و”ت
اسد بص للشاب وهو فهم قصد اسد
وشاور لنسمه وح معه
نسمه وقفت أدام لوحه كبيره من الخشب و الشاب رفع ايديها الاتنين و رابطها في لوحه الخشب
وراح ناحيه أسد و حط ادامه السك”ين
الناس كلها كانت بتتفرج وباين عليهم ال ف والحماس ازاي واحد ممكن يخاطر بمراته بالشكل دا لكنهم ميعرفوش ان دا ظابط ف التصويب دا لعبته
اسد طلب من الشاب انه يحط غطا على عنيه… الشاب حس بال ف لان دا شخص عادي و ممكن يتسبب في مشكله كبيره لو البنت حصلها حاجه
لكنه عمل زي ما أسد طلب منه
نسمه كانت بتبص لاسد بتو لكن كان باين في عيونها الثقه
بلعت ريقها ب ف بعد ما أسد رمي اول سك”ينه جانب اغها
و سك”ينه تانيه قريب جدا من رجلها الشمال
كان بيصوب بدقه قريب منها
السكا”كين خلصت والناس صقفت بحماس تالين يت عليهم وهي مبسوطه أسد راح فك ايد نسمه ونزل
اسد افتكر حاجه و مسك ايديها ركب عربيته وراح الاتيليه اللي كان راحه في الاول
نسمه :اي دا
أسد :تعالي بس
وشدها ودخل الاتيليه
بعد مده
نسمه كانت واقفه أدام فستان الفرح اللي كان اختاره وهي منبهره من شكله كان هادي و جميل جدا
نسمه :انت تقصد اي
اسد ها وهو بيضحك :تيجي نتجوز
نسمه :والله ما احنا متجوزين
اسد :افهمي يا هبله انا اقصد فرح وفستان و معازيم
نسمه بسعاد:بجد
اسد :هو انا عندي اهم منك يعني و بعدين بقى عايزك في موضوع مهم اوي
نسمه بابتسامه : هو بابا ممكن يكون معايا في الفرح
اسد ب :نسمه
نسمه :ارجوك يا أسد نفسي احس اني زي باقي البنات وعندي اهل
اسد بحنق:حا يا نسمه زي ما تحبي
نسمه بدلال:انا بحبك انت
اسد بهمس:طب اتلمي بقى عشان ممكن اتهور عليكي
نسمه ضحكت و فضلت تتفرج على الفستان
بعد مده
في بيت نسمه
واقفه أدام الباب وهي خايفه من مقابله ابوها
خبطت و شويكار فتحتلها
شويكار ب ن:نسمه…. ادخلي
نسمه :ازايك يا مرات ابويا وازاي باسم
شويكار:ا كي في صحه بتعالج من الهباب اللي كان بيشربه
نسمه :انتي السبب يا مرات ابويا
شويكار :انا؟
نسمه :اه انتي انتي اللي عملتيه ان الراجل ممكن يعمل اي حاجه ومحدش يحسبه انه ولد عادي جتمع مش هيجي عليه… لكنه جايه على بنات الناس و اتسبب في ان بنت بريئه تمو”ت نفسها و انا اك من مره كنت هروح في داهيه بسببه لما كان يبعتني اش يله سجاير بليل متأخر… اقولك انا كنت بخاف من الناس كنت بخاف اني اكون حلوه في عيونهم فيطمعوا فيا
شويكار:انتي شمتانه في ا كي يا نسمه
نسمه :لا يا مرات ابويا بالعكس انا مشفقه عليه فين ابويا
شويكار:نايم جواه تعبان
نسمه مسحت وعها ودخلت واول ما شفته ا مت في ه وهي بت
منصور :سامحيني يا بنتي ضيعتك انتي وا كي
نسمه :اللي حصل حصل يا بابا و انا كويسه الحمد لله و جوز بيعاملني بما يرضي الله
منصور ها وهو بيبكي
في الوقت دا
أسد طلع ومعه تالين
مكنش طايق نفسه لكن قدر يتماسك عشان نسمه لكنه منساش اخته اللي ما”تت ولا حقه من زين الرفاعي(خاله) والد عدنان
…………..
في بيت عدنان
عدنان كان بيبصلها بعشق حقيقي اخيرا هي مراته
عدنان:تيا قومي يا كسلانه الع هياذن
تيا بنوم :اامم سيبني بقى انام شويه كمان
عدنان بابتسامه :صباحيه مباركه يا قمر
تيا فتحت عنيها و بصتله بتو :صباح الخير
عدنان بهدوء:قومي ياله خدي شاور واجهزي هنخرج هطلع اشوف فريده على ما تجهزي
تيا بتو :اوكي
عند اسد
تالين ونسمه كانوا بيتفرجوا على التلفزيون كان بيلبس هدومه و اخد مسد”سه
وخرج و دا كان مخلي نسمه انه لانه فروض في اجازه
بعد نص ساعه
أسد نزل من عربيته أدام فيلا زين الرفاعي
لكن نط من على السور عشان اكيد لو حد شافه هيخلصوا عليه
بعد دقايق
كان قاعد وحاطط رجل على رجل
في اوضه نوم و في شخص كبير في السن نايم
أسد بيعمر مسد”سه في نفس الوقت صحي اللواء زين الرفاعي
زين بتو :أسد انت بتعمل اي هنا وازاي تدخل اوضه نومي
اسد بابتسامه غاضب:تحب اقت”لك ازاي
بالسلا”ح زي ما ابويا مات ولا بالسك”ينه زي ما د”ب ا امي…. اختك يا خالي
تحب اكلم عدنان يجي يشوف ابوه و يعرف وسا”خته و انه مر”تشي وفا”سد واتسبب في ان اخته تند”بح بد”م بارد
قالها وهو بيوجه سد”س ناحيه راسه
زين:فكر في بنتك يا أسد متوديش نفسك في دا”هيه
اسد ب :بنتي معها ربنا
و بيحط ايديه على الزناد وووو
نهايه الفصل
تفاعل
. فاضل تلات بارتات عشان كل شخصيه تاخد حقها في الروايه
#البارت37
#ملاكي_الخائف… #ال38
أسد ب وقهر :
تحب اق*تلك ازاي…. بالس*كين زي ما امي اند*بحت
ولا ب سد*س زي أحمد الهلالي اتق*تل رد يا خالي ههههههه خالي اي بقى
انا بس نفسي افهم ازاي طوعتك نفسك ان تسبب في مو*ت اختك بالبشاعه دي
لا وكمان لما الياس عرف اني ابن أحمد الهلالي…. كلمك وانت امرته انه يقت”لني وقلب بيا العربيه و انت اللي امرته اااززاااي
زين ب ف:مكنتش اعرف انهم هيقت”لوا عشق (والده أسد)…. انا سربتلهم علومات و لمآ الاداره عرفت ان في معلومات اتسربت اتهموا ابوك بالخيا*نه
لكن هو كان عنده اداله تفضحني و تفضحي
هيدوله فلوس كتير اوي لكنه رفض وانا بلغت الناس برفضه فخطفوا امك وقتها هو اتجنن بقوا يهددوه ياما ينقذها و يسلمهم الورق او يقت”لوها
لكن ابوك كان رافض لآخر نفس وقتها خطفوه هو كمان و وقتها حطوا السك”ين على ر.قبه والدتك لكن هو رفض ي “ن بلده وقتها قت”لوها ادامه و بعد كدا قت”لوه
انا ماليش دعوه انا بس كنت محتاج الفلوس دي مكنتش اعرف ان عشق ه وح فيها
اسد وعه نزلت غصب عنه :انت ايه ا”ن…. دا انت الع.ن من ابل”يس
دلوقتي معاك الفلوس و الفيلا الشيك دي و كل حاجه معاك…. مرتاح
ابنك عدنان سابك لانه متأكد ان في حاجه مش مظبوطه….
اتسببت في مو”ت اختك…. و د”مار حياتي انا واختي
و دلوقتي جيه وقت الحساب اتشاهد على روحك
زين :أسد فكر في تالين وفي مراتك
اسد بيحط ايديه على الزناد لكن في الوقت دا الباب بتفتح بسرعه
اسد كان بيضغط عليه لكن بسرعه منت رفع ايديه والطل”قه جات في السقف
منت صاحبه:ميستهلش يا أسد بنتك و مراتك محتاجينك
اسد رمي سد”س من ايديه و جواه نا”ر مش بتنطفي…..
منت :مت ش كل حاجه اتسجلت.. خدـ,ـوه
العساكر اخذوا زين اللي انص من ان أسـ,ـد كان بيسجله
منت :ربنا معاك
قالها وهو بيسيب أسد في الاوضه واقـ,ـف قلبه محر”وق على ابوه وأمه اللي راحو ضحيه لواحد مر”تشي وفا”سد
بعد مده
رجع أسد البيت وهو ساكت دخل اوضـ,ـته
نسمه كانت بتذاكر في اوضه تالين
استغربت هدوءه سابت حاجتها و اطمنت ان تاليـ,ـن نايمه طفت النور وراحت اوضتهم
اول ما دخلت وقفت مصدومه وهي شايفه بيبـ,ـكي بطريقه مخيفه
بسرعه راحت له
نسمه ب ف:أسد انت كويس في اي…. حصل اي
اسد شدها وقعدها على رجله دفن وشه في رقبتها وكان بيبكي وهو ساكت كأنه محوش ال وع كل السنين دي
نسمه وعها نزلت على حاله وهي بتطبطب على ضهره بحنان
نسمه بحب:كل هيبقى تمام صدقني هم اننا سوا
اسد كان ها وهو ساكت و وعه كانت بتد”بحها
…………………………….
عند لارين
كانت راكبه جانب وريث و هو سايق عربيته و اخدها للقاهره في طريقه لبيتها
كانت سرحانه بتفكر في حياتها و فروض هتعمل اي بعد كل اللي حصلها
هي حرفيا كانت رحله من أصعب رحلات الحياه وهي الخذلان من الكل
وريث :لارين اي رايك تشتغلي سكرتيره عنـ,ـدي في شركتي اللي هنا… مش عايزك دي دلوقتي بس خليكي عارفه اني عمري ما فكرت فيك زي اللـ,ـي عرفتيهم في حياتك
لارين بتعب :انا حاليا مش جاهـ,ـزه لأى حاجه
وريث:بالعكس دا اك وقت لازم تهـ,ـتم فيه بنفسك وبحياتك…. انسى اللي فات وابداي من جديد وانا معاكي و على فكره انا لسه متمسك بطلـ,ـبي و عايزك في الحلال
لارين:انت ازاي كدا ازاي عايز تتجـ,ـوز واحده زي
وريث:زيك؟! طب انتي ازاي عايـ,ـزه الناس يشوفكـ,ـي عاديه مدام انتي نفسك مش واثقه من نفسك وانك مغلطتيش
لارين انا مش اهبل او بهتم بكـ,ـلام الناس
يمكن بحطه في اعتباري لان التجـ,ـاهل مش الحل لكن مبخليش كلام الناس يأثر على قرارتي شوفي يا بنت الحلال انا شاريكي واي حاجه حصلت قبل كدا متفرقش معايا
لاربن:ان شاء الله خير
وريث سكت لحد ما وصل حي الحلميه
اول ما لارين نزلت افتكرت الايام اللي عشتها هنـ,ـا و اد اي كانـ,ـت صعبه
كانت خايفه انها تشوف باسم او يرجع يضايقها
وصلت أدام البيت و معها وريث
خبطت وشهد فتحتها الباب
اول ما شفتها تها وهي بت
وشهد كمان مكنتش في أحسن حاله
شهد:ليه كدا يا بنتي ليه…. ليه تمشي وتوجـ,ـعي قلبـ,ـي عليكي
لارين ب وع:خايفه يا ماما والله العظيم خايفه…. ازاي أمن نفسي على واحد زي دا ازاي بـ,ـس
شهد:الحمد لله انك رجعتي وهو خالص بعد عننا و دخل مصحه عشان يتعالج من الهبـ,ـاب دا.
وريث:احم احم
شهد:مين دا؟
وريث ابتسم باريحيه وسلم عليها وطلب يقعد معها على انفراض
و طلب ايد لارين منها لكن هي مردتش
وريث أكد على لارين انها تجيب السي في بتاعها و وح شركته بكرا
كأنه بيقولها لازم تخرجي من جوا الاكتئاب وال ن دا وتفكري في نفسك وتديها مسـ,ـاحتها
لارين كانت قاعده في اوضتها بتـ,ـفكر في كلامه وهي مبتـ,ـسمه طبعا بعد حـ,ـوار طويـ,ـل دار بيـ,ـنها وبين والدتها عن وريث وازاي عرفته
………………………….
عند تيا وعدنان
واقف في طبخ هو وتيا بيجهزوا الاكل
عدنان:انتي هتعملي اي؟
تيا ببراءه وهي ماسكه علبه بسكوت:هاكـ,ـل من دا
عدنان بابتسامة وبيشد منـ,ـها العلبه:انتي عنـ,ـدك حـ,ـساسيه من النوع دا
تيا:انت عرفت ازاي؟
عدنان:انتي قولتيلي قـ,ـبل كدا
تيا:ااامم بس انا عايزه منه
عدنان بيقرب منها وهو مبتسم
تيا بتو :في اي
عدنان كان قصادها بالظبط ودا مو ها لكنه بيرفع ايديه وبيجيب علبه كبيره من البسكوت من على الرف
بصلها لقها فاتحه بوقها وشكلها مضحك
عدنان بهمس:انتي فكرتي اي
تيا بسرعه:ها مفكرتش حاجه ابعد بس كدا شويه
عدنان ب ه:فاهم اغك
تيا:امشي ياض
عدنان بسرعه بينزل لمستواها وبيطبع بو”سه خفيفه على خده و بابتسامه :بحبك
بعد مده جاله مك ه من القسم خرج وساب تيا كانت متضايقه منه لانه سابها
كانت بتتمشي في البيت لحد ما لاحظت وجود كاميرات مراقبه
عرفت ان دا الحل عشان تفتكر عدنان لو هي فعلا مراته وحياتهم كانت طبيعيه اكيد هيظهر كل دا في كاميرات راقبة
دخلت اوضتهم و طلعت الاب توب بتاعه لكن كان معموله له باسورد
تيا:ااوف اي دا…
قررت تكتب اسمها واسمه بالانجليزي كمحاوله يمكن يكون الباسورد و فعلا قدرت تفتح اللاب توب
لكن مكنتش عارفه ازاي تشغله
قامت راحت لاوضه فريده
تيا ببراءه:ممكن طلب
فريده باستغراب:مش متعوده عليكي كدا عايزه اي
تيا:عايزه اشوف تسجيلات الكاميرات قبل الحادثه
فريده:انتي مش واثقه في عدنان يا تيا
تيا:مش موضوع ثقه انا بس عايزه افتكر انا كنت عايزه ازاي معه وحياتنا كان شكـ,ـلها اي
فريده بابتسامه :دا من حقك طبعا بـ,ـس هقولك حـ,ـاجه…. انتـ,ـي وعدنان زمان مـ,ـش انتم دلوقتي
تيا:يعني اي…
فريده:يعني زمان دا ماضي من حقك تعرفيه لكن مش هتستفادي بيه في حاجـ,ـه..
انتم اخدتوا بدايه جديده من بعد الحادثه..
قررتوا تعيشوا حياتكم كزوجين طبيعين
على العموم هاتي هفتحلك اللاب توب
بعد مده
قاعده في اوضتها وهي بتتفرج عليها هي وعدنان وعلى كل واقف اللي بينهم و حيـ,ـاه لما كانت معهم
حسيت بصداع و كأنها شايفه واقف دي بتحـ,ـصل ادامه…. عـ,ـت من ك ال وقـ,ـفلت الاب توب
بعد مده طويله
مسكت موبيلها و كلمت مصـ,ـطفى
مصطفى :تيا حببتي عاملـ,ـه اي
تيا ب وع:انت كويس…. ازاي قدرت تسبني كل الف ه دي….. طب ازاي حياه ت “ني كدا يا عمي…. طب و مرات خالي…. يعني هو انا فقر زي ما حياه قالت… انا السبب في مو”ت ماما…
مصطفى بحنان:ههههشششش اهدى اهدى يا حببتي اللي حصل لابوكي وامك ومو.تهم كان قدرهم ومحدش يقدر يغير قدره صدقيني…. ربنا كتبلهم كدا….
ام حياه فأنتي ربنا بيحبك لانه كشفلك خيا”نتها…..
مرات خالك اخدت جزاءه وخالك طلقها
هم دلوقتي تيا… انتي اهم حد في الدنيا
عدنان بيحبك بجد انا شفت دا في عنيه
والنهارده حصل حاجه مع والده هتك”سره لازم تكوني جانبه
تيا:عدنان ماله يا عمي….
مصطفى :هتعرفي بس منه هم خليك عارفه ان عدنان مالوش ذنب في اللي ابوه عمله وانه ظابط امين و شريف على بلده و مالوش علاقه باي حاجه تخص زين الرفاعي
في الوقت دا دخل عدنان وهو ساكت و شكله متغير
تيا:خالص يا عمي هكلمك تاني
قفلت معه وبصت لعدنان اللي باين انه مش متظبط
تيا :انت كويس
عدنان بانك”سار :انتي طالق…..
جهزي حاجتك ه جعي لبيت عمك
في صحه النفسيه
بيخرج باسم لكن عكس ما كان داخل.. تفكيره اتغير… مشاعره
ن على عملوه مع لارين وعرف اد ايه ظـ,ـلمها و اف ي عليها
قرر يع ف باخطاءه و لو على حـ,ـساب الجاي من عمره بـ,ـس على الاقـ,ـل يكـ,ـون عمل حاجـ,ـه صـ,ـح في حيـ,ـاته
طلع على بيت أسـ,ـد……
كدا فاضل حلقتين……..
#دعاء_احمد
#البارت38
#ملاكي_الخائف
#ملاكي_الخائف… #قبل الاخيره
عدنان بانك”سار و هدوء مزيف
=انتي طالق يا تيا….. جهزي حاجتك عشان هرجعك بين عمك… و كل حقوقك هبعتهالك
تيا بصتله بص ه و في ثواني ضحكت بهس يه وهي بتبصله باستغراب لدرجه انها مسكت بطنها من ك الضحك اللي اتحول بعد دقايق ل وع
تيا:اي الجنان دا يا حبيبي…. عدنان انا شفت الكاميرات وافتكرت كل حاجه حصلت بينا… انا بحبك
عدنان بهدوء راح ناحيه دولاب هدومها واخد شنطتها وبقي يحط الهدوم في الشنطه
تيا ب
=انت بتعمل اي….. انت اتجننت… دا بجد انت طلقتني
عدنان كان بيعبي شنطتها و هو ساكت وشبه بيبكي
تيا راحت ناحيته ومسكته من ياقه قميصه ب و هي بتجذبه لمستواها
=انت فاهم انت عملت اي…. بتطلقني يا عدنان…… طب ليه تممت جوازنا مدامت عايز تطلقني…. انت حق”ير معقول كان كل همك انك تقضي معايا وقت وخالص
كانت بت “به في صدره ب و وهو ساكت لكن وعه نزلت
تيا ب و ماسكه ب من ياقه قميصه
=رد عليا دا كان غرضك…. انت طلقتني ههههه انت واحد حق”ير انا بكر”هك
رد عليا يا اخي بقي
عدنان بصوت هز أركان كان و عارم وهس يه وانك”سار
=ااايه عااايزه تفضلي على ذمه واحد ابوه خا”ين….. و اتسبب في مو”ت اخته
واحد ابوه باع بلده للار”هاب لا لا
انتي فاهمه دا معنه اي… دي وصمه عا”ر
هفضل شايلها….. انتي مشوفتش كل الظباط بصولي ازاي بعد اللي حصل
كأني م “م نسيوا كل اللي عملته وشغلي
وهما عندهم حق لو انتي بنتي كنت هرفض تكوني على ذمت واحد زي
انتي فاهمه يعني اي…. لو حصل واخلفنا
ولادنا هيكونوا شايلين اسم جدهم
عدنان أنهى كلامه وهو بيقعد على الأرض و بيبكي زي الأطفال كان جواه حر”ب
تيا نزلت لمستواه و ته بقـ,ـوه وهي بت
=انا مش فاهمه منك حاجه بس مـ,ـش فارق معـ,ـايا انت اللـ,ـي فارق معـ,ـايا عـ,ـدنان انا بحبك.. بحبك اوي
عدنان :وانا مقابلهاش ليكي يا تيا
مقبلش الناس تشوفك زي ما بيشوفني
تصدقي وقـ,ـفوني عن الشغل و بيحقـ,ـقوا في تاريخـ,ـي شاكيـ,ـن انيـ,ـ زيه…..هو ليه عمل فيا كدا لللللليييييهههه
تيا ب وع:عدنان انا بحبك متسبنيش لو سـ,ـمحت
عدنان ها بقوه و تملك وهو بيد”فن راسه في رقبتها و منهار
تيا بقيت بت على ضهره بحنان
وهو بيفكر ازاي ابوه عمل كدا من غير ما يفكر فيه
ازاي عدنان هيقابل أسد و هو عارف ان د”م اهله ملطخ ايد ابوه
ازاي هيقابل الناس بعد ما الكل عرف
تيا بحنان باست راسه و رفعت راسه ليـ,ـها و بهمس
=عدنان انا بحبك و انت اك حد عارف اني مبيـ,ـفرقش معـ,ـايا كلام الناس…. و انا عايزه اخلف منك عيال كتير اوي و واثق انهم هي طلعوا لينا احنا مش لابوك فمتسبنيش لو سمـ,ـحت…. لو فعلا حبتني زي ما بحبك
عند نسمه و اسد
أسد كان نايم وهو حالته مش مطمئنه بعد بكاء مرير و احساس بالخذلان من خاله
نسمه كانت قاعده جانبه وبتقرا قرآن وهي بتملس على شعره بحنان و حب
لحد ما س الباب رن قفلت صحف و حطيته على الكومود و خرجت تشوف مين
نسمه :انت؟؟!
باسم ب ن:مش هتقوليلي اتفضل ولا اي يا نسمه
نسمه ب ن:للأسف مقدرش يا باسم…
عارف انت اللي حطيت بينا الحاجز دا
الناس بتدخل البيوت لو هيحافظوا على شرف اهل البيت دا لكن انت لا يا باسم
انت “نت البيت دا
باسم ب ن:انا؟
نسمه :خلود…. فاكرها؟ اخت أسد اللي انت اغت”صبتها….
باسم :خلود مين… انا معرفش حد با الاسم دا
نسمه ات و دخلت الشقه اخدت برواز فيه صوره خلود و طلعت لباسم و ادتهالوه
نسمه ب و يه :خلود دي…. افتكرت… خلود كانت من سني لما انت عملت فيها كدا ليه حرام عليك… أسد مكنش ناقص انه يخسر حد تاني من عيلته و انت السبب في انه يخسر اخته الوحيده وتنت”حر أدام عنيه
باسم بص ه :هي دي اخته….. بس مش انا اللي عملت فيها كدا صدقيني يا نسمه
نسمه ب :كدبه جديده انت ايه مبتزهقش حرام عليك يا أخي بقى حرام عليك
باسم بصوت عالي :اقسم بالله مقربتلها… منكرش اني اتعرفت على بنات كتير بس كلهم كانوا شما”ل الا لارين يمكن هي اللي كنت هعمل فيها كدا قبل جوازنا…. لكن ذي انا مقربتلهاش…… بس عارف مين اللي عمل فيها كدا وانا اللي ساعدته
نسمه :انت بتقول اي؟
باسم:أسد فين يا نسمه؟
أسد من وراها:شكلك مستعجل على قضاك يا ابن ال….
وشد نسمه من دراعها و زقها بعيد و قرب من باسم ومسكه من ياقه التيشيرت و “بته ب و عضب
نسمه قامت بسرعه و بتحاول تبعده لان دا في الاخر ا ها للأسف
=وحياتي عندك كفايه احبسه لكن متوديش نفسك في داهيه عشان خاطري يا أسد
اسد بعد عنه ووقف ادامه وعيونه بتطق شرار
أسد :دلوقتي هكلم البوليس وهتعرف باللي عملته لان اك من كدا مش هسيبك
باسم :مش انا اللي اعتد”يت على اختك انا مكنتش عايزها اصلا….. انا ان دفعلي فلوس عشان اخط”فها و اخدها للشقه معينه عملت كدا و اخدت الفلوس و معرفش بعد كدا اي اللي حصل ولا عملوا معها اي
اسد بزعيق :كذبتك الو””سخه دي تضحك بيها على حد تاني و قسما بالله لولا اختك و بنتي كان زماني رايح فيك في داهيه
باسم بصوت عالي :مش انا انت ليه مش مصدق انا خطفتها و اخدتها لشقه انطلب مني اوديها هناك….. و اخدت الفلوس دا اللي حصل
اسد نزل لمستواه ومسكه من قميصه ب :مين اللي طلب منك تعمل كدا.
كاميرات راقبه جابتك انت وانت بتخط”فها يبقى انت يا زبا”له اللي عملت كدا
باسم :والله ما انا دول ناس بيتا وا في البنات وقتها كنت رايح اسهر في كان اللي بسهر فيه على طول
لاقيت صاحب البار بيقولي انه عايزني في سبوبه و هطلع منه بقرشين حلوين
وراني صوره اختك و قالي انهم عايزينها
و ان السبب في كل دا انها “بت واحد حاول يقربلها و هو بقى عايز يك”سرها
و يعلمها الادب و انا مهتمش كنت فاكر ان الفلوس هتغنيني عن عقاب ربنا
وقتها رقبت اختك و فضلت وراها لحد ما خطف”تها وأخذتها البار وسبتها بعد كدا معرفش اي اللي حصل
أسد :الفلوس ههههه بسبب الفلوس خالي قت”ل اهلي و بسبب الفلوس اختي راحت ضحيه لقذ”رتكم
قالها وهو بيهجم عليه مره تانيه و بي “به ب و اعمي
بعد مده
البوليس وصل لبيت أسد
وقبضوا على باسم اللي اع ف بخطفه ل خلود و اع ف على صاحب البار وأنهم فاتحين شقه للد”عاره
نسمه مكنتش عارفه تعمل اي هي حاسه بالذنب…… أسد خسر كل عيلته
بسبب الطمع والجشع و نفوس ضلمه متعرفش ربنا
تاني يوم عند أسد ونسمه
عدنان رن ال س خرج أسد فتحله
عدنان ب ن:ممكن نتكلم شويه
اسد :طبعا تعالي ادخل
الاتنين دخلوا وقعدوا سوا
عدنان ب ن :انا اسف
أسد بابتسامه ينه :وانت ذنبك اي يا عدنان…. ابوك اخد جزاته انت مالكش ذنب
عدنان:انا ق ت استقالتي
أسد ب يه :انت مجنون ازاي تعمل كدا
عدنان:مش هقدر يا أسد
مش هقدر اكمل في مكان وانا حاسس ان الكل منتظر غلطه ليا عشان يتهموني بالخيا”نه
اسد :وفكرت هتعمل اي ولا اخدت القرار كدا
عدنان:بفكر افتح شركه حرسات
انا فاهم في وضوع كويس بس هم ابعد عن أمن الدوله تعرف هم وقفوني على العمل و بيدوروا في ملفي… هم انا عارف ان ابويا غلط و يمكن غلط ميغتفرش لكن صدقني ماليش ذنب… تعرف انا لولا تيا كان زماني سبت م كلها و سافرت لكن هي متمسكه بيا بالرغم اللي حصل
اسد :تيا بنت ناس عارفه الأصول وبتحبك خليك معها
عدنان:ان شاء الله
عدي تلات شهور
أسد كان متجاهل نسمه تمام و هي كذلك حاسه بأن في فجوه في العلاقه و انها السبب في اللي حصل لاخته
تيا وعدنان دايما سوا و هي بشقاوتها قدرت تنسيه وضوع و بتبدأ حياتهم طبيعي
لارين و وريث بيشتغلوا سوا وفي مشاعر متبادله بينهم و هي اح مت طريقته و لسه مردتش عليه بخصوص طلبه
اسد عرف الشاب اللي اعتد”ي على خلود و اتحبس
باسم اخد ثلاث سنين حبس لكن قرار انه يتغير وفعلا السجن غيره من بعد ما بطلت اد”مان وهو اتغير عرف ان لارين رجعت بيتها و رجعت لحياتها الطبيعيه لكن أتمناها الخير
(انا مش محاميه معرفش في الحالات دي بياخد حبس اد ايه)
عند وريث و لارين
في شركته
لارين بجديه:كدا فاضل اخر اجتماع كمان ساعتين مع مدير شركة اسبارو(اسم خيالي)
وريث:لارين انتي متزهقنيش يا بنتي
لارين:فعلا تعبت اليوم كان طويل اوي
وريث ب :لارين مش بهزر… فات تلات شهور و انا لسه عند طلبي و عايز اتجوزك اظن انتي في الف ه دي اتعرفت عليا كويس
لارين ب ف حقيقي:صدقني يا وريث غصب عني انا لحد دلوقتي فاكره اللي باسم عمله فيا و كمان كريم و مش مستعده لأى حاجه
وريث ب و غيره :طب ممكن تنسى الاتنين الزفت دول بقى
لارين كتمت ضحكتها على شكله
وريث:لارين لو فضلنا كدا… هتفضلي خايفه من الفكره لكن صدقيني لما نكون سوا هتبداي تفكري في وضوع من ناحيه تاني… هتفكري في حياتك و مستقبلنا سوا
و اوعدك اني مش هقربلك الا لمآ انت تكوني عايزه دا عارف ان باسم و كريم سابوا في حياتك علامات سوداء صعبه تخطيها لكن صدقيني انا عمري ما هاذيكي لان هعملك بما يرضي الله.
لارين بارتباك:مش عارفه يا وريث صدقني مش عارفه
وريث:خالص سيبي نفسك ليا خالص الاسبوع الجاي اجيب ماما من الشرقيه ونيجي نخطبك و نكتب الكتاب و بعد اسبوعين كمان نعمل الفرح اي رايك
لارين :مش بسرعه شويه
وريث ب :لارين سؤال واحد بس انتي عايزانى ولا لاء
لارين بابتسامه :مقدرش انكر انك الوحيد اللي اطمنتله و انك اك انسان اح مته و انك مح م رغبتي وراي لكن التسرع مش حلو يا وريث صدقني
وريث :خلص الكلام ياله بكرا ان و فارس و ماما هنكون عندكم اصل ال احه خايف اتهور و انا معايا قمر
لارين وشها احمر بخجل من كلامه وهو ابتسم لان بالرغم انها اتجوزت قبل كدا الا انها لسه بمشاعر جميله وهاديه
عند أسد ونسمه
نسمه واقفه في طبخ وهي مقهوره من تجاهل أسد ليها لكن قررت انها تبادر وتعلمه درس مينسهوش
افتكرت كلام أسد الصبح وان في صاحب له هيجيوا يتغدوا معه وان في حد مهم من شغله هيكون معه
وقفت فجأه وضحكت على أفكارها لدرجه ان بطنها تها من ك الضحك
نسمه :يستاهل ال احه اللي هعمله فيه ماشي يا أسد
كانت بتجهز الغدا
و بتحطه على السفرا
لحد ما أسد فتح باب الشقه ودخل ومعه ضيوف
أسد بابتسامه :ازايك يا نسمه اومال فين تالين
نسمه ب :تالين نايمه ذكرت وقعدت تلعب فتعبت و نامت
فريد لاسد :مش تعرفنا يا أسد باشا… القمر اخت ح تك بسم الله ماشاء زي القمر
كان بيمد ايديه لنسمه اللي كتمت ضحكتها بسرعه على شكل أسد
أسد مسك ايد فريد و ضغط عليها بقوه وغيره:لا يا روح امك دي مراتي
فريد بت :خالص يا باشا انا اسف بالله عليك يا أسد أيدي
اسد :عشان تحرم
منت :هو دا بيتهد…. مبسوط اني شفت ح تك أسد باشا مبيتضحكش الا لمآ تيجي سيرتك
نسمه بهمس:ليه هو انا بليتشو… اتفضلوا على السفر الغدا جاهز
اسد:اللوا شاكر زمانه على وصول
لسه بيتكلم لقى س الباب بيرن
فريد بعفويه:لا دا بيت ا يا هفتح انا
بيدخل شخص كبير في السن باين عليه الهيبه
الكل بيسلم عليه وأولهم أسد
بعد مده على السفره
بدوا ياكلوا أسد اول ما حط علقه في بوقه وشه قلب الألوان كان في حر”يقه
بص لأصحابه كانوا بياكلوا ومستعمتعين بالأكل عكسه تمام بسبب الشنطه الكتير جدا
بص ناحيه طبخ نسمه كانت واقفه وراء الستاره
اول ما شفته ا عبت كانت نظراته بطق شرار
يت بسرعه على اوضتهم و قغلت الباب
اللوا شاكر :تسلم ايدها أكلها عظمه تعرف احسن حاجه انك اتجوزت والله يا ابني
انت مبتكلش ليه
اسد من بين اسنانه:باكل باكل اهوه
كان بياكل وهو بيتوعد ليها بس لما ضيوفه يمشوا
فريد بضحك:مال وشك احمر كدا ليه يا اسودي
اسد ي :أخرس يا فريد احسنلك انا على اخري
فريد ارتبك وبص في طبقه و بياكل بصمت
بعد مده
كلهم مشيوا أسد فك ام البنطلون و رايح ناحيه اوضتهم وهو وشه احمر جدا و سخن من الشطه
اسد:انت يا بنت الجز”مه افتحي الباب
نسمه كانت بتطلم وهي سامعه صوته :في اي يا حبيبي حصل حاجه
اسد ب :بت افتحي متحننيش عشان متغباش عليكي… و الله لان ك… افتحي بدل ما اكسره
نسمه ب ف:اهون عليك يا حبيبي دا انا لبن
اسد ب :ماشي يا ملبن انا هخرج بس لما ارجع لينا كلام يا بنت ال…
نسمه سمعت صوت باب الشقه بتفتح وبيتقفل غمضت عنيه بهدوء ورجعت تطلم تاني
نسمه :يلهوي يلهوي هيعملني كفته
بتفتح الباب براحه لقيته في وشها “خت لكنه كتم صوتها بسرعه
نسمه ب ف:انت… انت خدعتني
اسد ب :بتحطيلي شطه في الأكل
نسمه :ما انت مش بتتكلم معايا من مده طويله ودايما كلامنا عن تالين و كانك بتكلم جوز امك
اسد :وحياه امك
نسمه :شوف شوف انا مح مه نفسي وانت بتقول اي… وبعدين دا مقلب صغنن يعني يا حبيبي….
اسد :ااامم تصدقي فعلا…. بس انا بقى مش بشيب حقي
نسمه بتو :قصادك اي
اسد كان بيبصلها ب “اءه و
نسمه بتو :طب بص انا هاكل من الاكل اللي فيه شطه بس ورحمه امك يا شيخ اهدى كدا وخليك عاقل
اسد ها بهدوء وبيرتب على شعرها بحنان :ههههشش متخافيش مش هعملك حاجه….. هم انا اخدت شهر كامل اجازه و حددت معاد الفرح و القاعه كمان يومين والفستان هيكون في الاتيليه جاهز
نسمه بسعاد:بجد
اسد وهو بي ها:بجد يا حببتي و على فكره مح ة مفاجأه هتعجبك اوي
نسمه بفضول و عيون القطط:اي هي؟
أسد :لالا لا مش هتاثر بعيونك دي هم كوني مستعده لان ب احه انا صابر بقالي كتير
نسمه :يعني اي
اسد باسها من خدها :كله بوقته يا حببتي
عند تيا و عدنان
تيا:ولااااااااااااااه عدنااااان
عدنان بفزع:في اي حرام عليكي خضتيني
تيا بابتسامه و سعاده مسكت ايديه وحطتها على بطنها:انا حامل
عدنان ملامحه كانت بارده جدا ووووووو
تيا ب وع :انا لا يمكن انزله
تاني يوم
عند نسمه
أسد كان خرج راح شغله عشان يظبط موضوع الاجازه
و تالين في درسه
نسمه كانت قاعده زهقانه و خصوصا انها كدا خلصت امتحانتها
دخلت تشوف في حاجه ناقصه في البيت ولا لاء
كتبت نوت بكذا حاجه عايزه تش يها
نزلت عشان تفك عن نفسها
لكن بتقف برعز وهي شايفه عربيتين بيحوطوها
لكن بيجي حد من وراها وي “بها على رقبتها ب
نسمه بتقع على الأرض و حد بيشيلها بياخدوها معهم
عند أسد
كان خارج من الاداره لحد ما سمع صوت وراه
لقى منت جاي عليه وهو بينهج
أسد :في اي مالك؟
منت :كارولين هربت وهما بيرحلوها في حد قطع البوكس وقت”لوا الظابط والعساكر
اسد :بنت ال….. بس مش هسيبه اكيد بتخطط انها تهرب
لكن قطعه صوت موبيله بيعلن عن وصول رساله
بيفتح وبيل لكن وقف مشلول حرفيا
وهو شايف نسمه فاقده الوعي في مكان كله بينحر”ق….. و النا”ر ماسكه في كل حاجه حواليها
اسد بص ه :نسمممه….
نستنى الحلقه الاخيره
رايكم قبل أي شي انتم عرفني مجنونه وممكن اخر البارت الاخير
انا عندي الكومنتات اهم من الريتش انا بقولك اهوه 🙃🙃
#دعاء_احمد
#ملاكي_الخائف
#ال39
#ملاكي_الخائف… #نهايه_ طاف
#الاخيره
تيا بسعاده و اخ
=عدنااااااااااان انت يا ولااااااااا
عدنان بفزع و ف
=في اي البيت بيولع مين ما”ت
تيا ضحكت و مسكت ايديه حطتها على بطنها
=انا حامل هيجيلنا بيبي صغير زي القمر
عدنان بعد و شد ايديه بسرعه وكانت ملامحه بارده و باين عليه ال ف
تيا
=انا لايمكن انزله انت فاهم
عدنان فجأه قرب منها و حاوط وشها براحه ايديه
=تيا انتي بتتكلمي جد انتي فعلا حامل
تيا هزت راسها ب اه
=عدنان انت
عدنان ها بقوه و هو مبتسم لدرجه ان عيونه لمعت بال وع
=هيكون احسن مني هنربيه سوا و هيكبر ادامنا…. مش هسيبه يغلط.. ولو غلط هنكون جانبه ومساعده يصلح اخطاه
مش هيكون زي ابدا
تيا بصتله وهزت راسها و هي مبسوطه لكن “خت لما شالها
=انا كويسه على فكره نزلني
عدنان بامر
=انتي تسكتي خالص هو انا مش عارفك دا انتي ممكن “قصي…. و خالي في علمك مفيش حركه ولا هبل من اللي بتعمله دا
و الأكل مفيش اندومي يا تيا و لا اكل من برا انتي فاهمه
قالها وهو بينزلها على السرير
تيا ب
=لا كله الا الاندومي
عدنان “بها على اغها بخفه
=يبقى يدخل الاندومي البيت دا وقتها بس خافي على نفسك و متلومنيش
تيا ب
=على فكر هتكون بنت مش ولد و بعدين مالك محموق كدا ليه شكلك هتحبها اك مني
عدنان ابتسم ب و قعد قصادها
=طبعا هحبها اك منك دي هتكون قلبي
تيا ب
=عدنان انت جوزي انا لو حبيت اي وحده غيري قسما بالله هيخليك تلف حوالين نفسك حتى لو بنتنا انا بقولك اهوه
عدنان بصلها بص ه و فجأه ضحك بطريقه هس يه
=لا لا مش قادر انتي غيرانه من حته منك
تيا. اه و بطل بقى عشان هرمونات الحمل شكلها بدأت تشتغل متخليش اتجنن عليك
عدنان مسك ايديها وبا”سها بحنان
=انا لو حبيتها فهكون بحبها عشان هي حته منك….. ربنا يقدرني و اسعدكم
تيا
=صحيح عرفت ان أسد ابن خالك ناوي يعمل فرح لمراته وانا ايه ها
عدنان ب
=فرح اي ههه دا انتي حامل لا مفيش الهبل دا
تيا ب
=ولاا اطلع برا مش طايقك جاتك الارف
عدنان ابتسم و بأس راسها و خرج و هي بت منه
في طبخ
فريده دخلت لقيت عدنان موجود
فريده
=مساء الخير يا حبيبي عامل اي… ايه اللي بتعمله دا عايزه حاجه اجهز لك العشا
عدنان بابتسامه
=مساءك سكر يا فري…. فريده تيا حامل
فريده بسعاده وبت ه
=بجد الف مبروك يا حبيبي ي ب في عزك
عدنان:يارب يجي بالسلامه يارب
فريده=يارب يا حبيبي إنما أنت بتعمل اي
عدنان
=بلم الاندومي و الأكل الغريب دا.. الهانم قال اي ناويه تاكل اندومي اتهبلت
فريده بضحك
=بقى دا عدنان الرفاعي سبحان الله اللي يشوفك من شهور ميقلش انك هتبقى كدا خالص
عدنان بابتسامه
=مفيش حاجه بتدوم على حالها
فريده بمقاطعه
=الا الحب يا ابني ربنا يسعدكم
عدنان ابتسم و ح لها اكله خفيفه
عدنان داخل وماسك الصنيه لقاها بت
حط الصنيه على ال ابيزه و قعد على ركبته ادامها
=في اي… انتي كويسه اكلم الدكتوره
تيا برفعه حاجب
=دكتوره؟ ليه هو انت هتولد
عدنان ب
=لسانك عايز قطعه…. بت ليه
تيا ببراءه وهي بتشاور على التلفزيون وراه
=البطله ما”تت في سلسل
عدنان باستيعاب
=مسلسل….. اه يا بنت ال…. بتوقعي قلبي ليه
تيا ب
=انت اللي ممحون بتفرج على مسلسل عادي متكبرش وضوع
عدنان ب
=طب مفيش مسلسلات وياله بقى هاتي الريموت دا
تيا بشحتفه
=و رحمه امك دي الحلقه الاخيره
و شدت الريموت من ايديه بسرعه و اخدت الاكل و قعدت على الأرض و بدأت تاكل
عدنان كان بيتفرج عليها وهو مرتاح
اخيرا بعد سنين طويله لقى الحب
كان دايما بيشوف ان دي لعبه مراهقين
تسليه مش اك
لكن دخلت حياته هي و قلبتها
سابها تتفرج على التلفزيون ودخل اتوضي و ركع لربنا يشكره على كل النعمه اللي في حياته ومكنش واخد باله منها
********!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ********
تاني يوم
في الاداره
أسد واقف بيفتح موبيلها كانت نسمه فاقده الوعي في مكان كله بيتحر”ق
منت كان واقف جانبه وشاف الفيديو
منت =دي اكيد كارولين… عايزه تاخد منك حاجه قصاد اللي عملته
اسد كان بيبص للمكان و كان واضح في الفيديو صوت قطار بيتحرك على القضبان
اسد:سامع نفس الصوت
منت ب كيز: حطه…..
أسد و هو بيخرج بسرعه:تعرفي الرقم اللي اتبعت منه الفيديو دا فين هو اكيد قريب من حطه….. بسرعه يا منت
خرج من الاداره بسرعه جدا و اخد عربيته و اتجه ناحيه حطه و قلبه مقبوض
بعد مده
وصل لمكان قريب من محطه القطار
جاله رساله من منت بتحديد كان اللي اتبعت منه الفيديو
كان بيت بعيد شويه و مهجور تقريبا
اول ما وصل كان في ناس ملمومه و بيتفرجوا على الحر”يق
أسد بدون لحظه تفكير بيدخل في حد بيمسكه
=انت رايح فين يا ابني النا”ر ماسكه في كان
اسد نفض ايديه و دخل بسرعه جدا
كانت النا”ر ماسكه في كل حاجه و الخشب حرو”ق بيقع
أسد مكنش شايف من الدخان اللي مالي كان كان بيدور عليها لحد ما شافها واقع و فاقده الوعي
بيروح ناحيتها لكن في خشب بيقع ادامه
و بيفصل بينهم
أسد كان هيتجنن شاف البلكونه اللي وراء نسمه
بسرعه جدا سابها وطلع الدور التاني
دخل البلكونه اللي فوق البلكونه اللي في الدور الأول اخد نفس عميق وهو شايف الناس تحت البيت ماسكين بطانيه كبيره جدا وواقفين عند البلكونه تحت
بينط من البلكونه وبينزل البلكونه اللي نسمه عندها
اول ما بيدخل بيروح ناحيتها بسرعه و بيحاول يفوقها لكن مكنتش بتتنفس اصلا
بيشليها و بيروح ناحيه البلكونه و الناس كانوا كلهم ماسكين في البطانيه الكبيره جدا
بص لنسمه و للبيت اللي اتد”مرت ومفيش مكان للخروج
أسد :اسف
بير”ميها من البلكونه و بتقع على البطانيه و الناس بينزلوها على الأرض بهدوء
اسد بيخرج من البلكونه وبيكون واقف و ماسك في بزين البلكونه استشهد وهو بينط وبيقع برا البيت
حس بألم شديد في رجليه لكن مهتمش وهو بيروح ناحيه نسمه اللي وشها كان كله هباب
في الوقت دا الإسعاف بتوصل
و بياخدوها على ستشفى
بعد ست ساعات
أسد :هي أخبارها اي يا دكتور ليه محدش عايز يطمني
الدكتور:الحمدلله بدأت تستجيب شكله انها كانت جايه مش بتتنفس بس الحمد لله ليها عمر
تاني يوم
نسمه بتفتح عنيها لقيت أسد نايم على كرسي جانبها ابتسمت بهدوء وهي بتحط ايديها في شعره الاسود
أسد حس بركتها قام بسرعه
:انتي كويسه….
نسمه ابتسمت وهزت راسها
=فين تالين؟
أسد :متخافيش عليها هي كويسه مع والدك و مرات ابوكي
نسمه :شكرا يا أسد…. شكرا انك سامحت
شكرا لانك مخلتنيش ان على حبي ليك
اسد ابتسم و بأس راسها بحنان وهو بيسند راسه على رأسها وكان قريب جدا منها
=بعشقك يا نسمه قلبي اخير قدرنا نكون سوا بعد كل دا بحبك لدرجه الجنون
نسمه بسعاده:وانا مش بحبك انت باختصار ع ي كله و بدونك ماليش وجود
بعد اسبوعين
عند لارين
في قاعه فخمه جدا
كانت لابسه فستان فرح جميل جدا سنبل مع حجاب ابيض و مكياج خفيف
و وريث بدلته السوداء و بير”قصوا سوا
و معهم فارس و شهد و شويكار و والده وريث وإيمان صاحبت لارين و صحابهم و كل الناس اللي بيحبوهم
وريث بابتسامه :تعبتي قلبي يا لارين
لارين بتو :هو انت فعلا بتحبني
وريث ب اءه شدها اك و قربها منه و بأس راسها
لارين بخجل:وريث
وريث بسعاده:شوفي يا لأرى انا بعشقك ازاي وامتي الله اعلم هو زرع حبي ليكي في قلبي ربنا يقدرني واسعدك
لارين ب ف:مش هتن انك اتجوزت واحده مطلقه
وريث :ممكن تبطلي غباء لو سمحتي و افرحي يا لارين و خلينا نستمتع بايامنا
لارين ابتسمت وهي بتسند راسها على كتفه وبير”قصوا وسط فرحه الكل ليهَم
بعد الفرح
الاتنين كانوا في الطياره و في رحلتهم لسويسر
لارين كانت مغمضه عنيها و ماسكه في ايديه بقوه و باين عليها ال ف
وريث بابتسامه :لارين افتحي عنيكي متخافيش انا معاكي.. خدي نفس و افتحي عنيكي
لارين اخدت نفس عميق و بتفتح عنيها ببط وهو فضل ماسك ايديها
لحد ما التو كله راح
بعد كم ساعه
بتنزل الطياره في مطار سويسرا
بساعدها تنزل و بتيجي عربيه تأخذهم لمكانه الخاص
بعد وقت طويل
في جزيره اقل ما يقال عنها أن تحفه فنيه على أرض الواقع ايه حواليها من كل ناحيه
لارين كانت واقفه مصدومه من الجمال
وريث كان وراها ها وهو ساند راسه على كتفها وبهمس
=بحبك يا ملكه قلبي
لارين ب وع :وانا بعشقك ازاي وامتى الله اعلم…. انا بس قلت اللهم اني استودعك قلبي ف احفظه
فجيت انت وملكته
لارين با”سها و هو بيشد ايديها للكوخ و كان متزين باح افيه
الاتنين كانوا بيصلوا سوا و هو بيدعي ان ربنا يديم الحب بينهم
وهي امنيتها ان يفضل يعاملها بموده وحب
و نسيب العرسان وتوته توته خلصت الحدوته
………….. *******!!!!!!!!!!!!……….
بعد اسبوع
في اسكندريه
في اتيليه فخم
عدنان:ياله عشان اعرفك على نسمه هتحبيها اوي على فكره
تيا :مش عايز تعملي فرح ماشي يا عدنان الكلب
عدنان:لو صبر القا”تل على قتو”ل كان ما”ت لوحده
تيا:يعني اي؟
عدنان لبنت في الاتيليه:تمام دلوقتي
تيا:هو اي اللي دلوقتي
عدنان :اصبري
البنت ب وح تقف على الاستيج و تفتح الستار تيا بتقف مبهوره وهي شايفه فستان فرح اقل ما يكون لملكه
سنبل بطريقه خرفيه و مميز جدا
تيا بسعاده:دا ليا…..
عدنان وهو بيبو”س راسها:معنديش أغلى منك عشان تلبس الفستان دا كنت متأكد انه هيعجبك…..
تيا يت على الاستيج و ت الفستان
عدنان ب :اهدى يا غبيه انتي حامل هو دا اللي م فني
تيا بسعاده:حلو اوي اوي
عدنان :مفيش مكافأه للي اش ي الفستان
تيا ابتسمت و ته
بعد مده
نسمه و تيا كانوا زي القمر و كل واحده لابسه فستان فرح أجمل من التاني
نسمه بسعاده:اوعي “قصي ممكن يلغي الفرح خالص
تيا :يا جماعه سبوني افرح اي دا
نسمه :هو يعني هيحصل اي لو فرحتي بس بالعقل
عند اسد
واقف أدام رايه وهو بيظبط الكرفته كان وسيم جدا ب البدله و فعلا خاطف للانظار
عدنان واقف جانبه وهو بيفكر في تيا
اسد:اي يا عم الرومانسي
عدنان :احم اي
أسد بابتسامه :ولا حاجه الف مبروك يا عدنان
عدنان ه و باركله
بليل على البحر
الكل كانوا موجودين
نسمه و أسد و تيا وعدنان و تالين و مصطفى عم تيا و مالك و جدها و منصور والد نسمه و شويكار مرات ابوها و فريده جده عدنان كل الاحبه اخير النفوس صفيت و القلوب لقيت طريقها
اسد :كان مركز مع نسمه طول الوقت وهي كانت متو ه
تيا قامت عشان “قص مع البنات لكن لقيت اللي بيمسك دراعها
=قسما عظما يا تيا افتح نفوخك ا زعي مكانك
تيا ب :هو في فرح من غير را”قص اي القرف دا
عدنان بحركه مسرحيه :تسمحي لي بالرقصه دي يا اميرتي
تيا بتكبر مزيف:اوكي
عدنان ابتسم ومسك ايديها وبقوا ير”قصوا سوا
بعد مده طويله
في الاوتيل
عند أسد ونسمه
نسمه كانت خايفه مرتبكه كل حاجه متلغبطه جواها
أسد كان غير بدلته ولابس بجامه مريحه اك خرج لقاها لسه بفستان الفرح فهم تو ها
أسد بابتسامه :مش هتغيري ولا اي… ياله غيري عشان انا واقع من الجوع و هالكن طول النهار عايز انام
نسمه بارتباك:حا ثواني هغير
دخلت غيرت و لابست بجامه من الستان كانت جميله جدا أسد مسك ايديها و قعدوا يتعشوا سوا
بعد كدا قام نام بهدوء نسمه ابتسمت باريحيه و راحت نامت اخدها في ه و نام
تاني يوم
بتصحي في اوضه غير اللي كانت نايمه فيها
حسيت بارتباك و ف لان أسد مكنش موجود
وقفت أدام رايه كانت لابسه فستان ازرق قصير
طلعت من الاوضه واستغربت لأنها كانت في عرض البحر في يخت مميز جدا
لكن كانت خايفه و مش حاسه ب الامان
لحد ما حسيت بايديه بت ها وهو وراها
اسد بابتسامه :نمتي كتير اوي
نسمه :هو ازاي انا هنا… احنا فين
اسد بابتسامه :احنا في عرض البحر و مفيش غيري انا وانتي يا ملبن
نسمه لفت و بصتله :انا بحبك….
أسد شغل وسيقى و مد ايديه ليها و بقوا يرقصوا سوا و هم منفصلين عن الع
لأن ااااااخييييرررررراااا بقوا سوا بعيد عن الكل مع بعض
أسد بهمس:كل كلمات الحب متكفيش اللي شايله ليكي يا قلبي…. متنبهريش باللي يقولك قصايد في العشق… انبهري فعلا باللي عنده استعداد يمو”ت عشان
نسمه حطت ايديها على بوقه:بلاش و”ت وحياتي عندك
اسد ابتسم و قرب با”سها
و هو بيل عقد شيك جدا
أسد بابتسامه :العقد دا كان بتاع امي الله يرحمها كان هديه ابويا ليها يوم جوازهم
والدتي سابتهولي و كانت عايزانى اديه لحببتي
لما اتجوزت لورا مكنتش حاسس انها تستحقه و فضلت محتفظ بيه لحد ما انتي جيتي و دخلتي حياتي وحسيت وقتها انك الوحيده اللي تستحقيه
نسمه ابتسمت بسعاده واسد قرب منها وبا”سها بحنان
و نبعد احنا بقي
بعد سنه
تيا خلفت (بريق) بنت جميله جدا فهي من شعر تيا ال ي و عيون عدنان البنيه الغامقه و الجمال
عند نسمه واسد
تالين ب ف:ماما انتي كويسه….
نسمه بتعب:اه يا حببتي متخافيش هم انتي خلصتي مذاكرتك
تالين:لا اصل س اديتنا واجب كتير اوي
نسمه :تالين روحي ذكرى ياله وانا هقوم انضف الشقه و اجهز الغدا على ما بابي يجي
تالين:حا
تالين راحت اوضتها و نسمه قامت وهي بطنها ادامها
و لسه هتبدأ تنضف البيت لقيت أسد داخل
اسد ب :انتي بتعملي اي
نسمه :في اي خضتني يا حبيبي هنضف البيت
اسد :تنضفي اي بس
قالها وهو بيشيلها و بيدخل اوضتهم
نسمه :أسد نزلني انا تقيله
اسد بابتسامه حب:انتي و العيال اخف من الريشه اس يحي يا حببتي
نسمه :بس الشغاله واخده اجازه والبيت
اسد بحب:ههههشش اهدى وانا هعمل كل حاجه هم ولادي القمر عمالين ايه
نسمه بابتسامه وهي بتحط ايديها على بطنها:ولادك تعبني اوي شكلهم اشقيه مش عارفه لمين
اسد ب ه:كل دا ومعرفتيش لمين لولا انك في آخر الحمل كنت
نسمه بخجل:اسد
اسد بأس راسها و شغل التلفزيون و سابها و خرج
رتب البيت طبعا مش افضل حاجه لكن كانت بيتعلم دايما لان هي في آخر حملها و حامل في توأم
بعد مده
في طبخ
أسد كان بيجهز الاكل تالين دخلت له
تالين ب ف:بابي هي مامي كويسه
اسد ابتسم وشالها:اه يا حببتي هي كويسه بس مش لازم تعمل اي مجهود الف ه دي عشان ا اتك يجوا بالسلامه
عشان كدا ممكن بنوتي القمر مش تتعبها و تسمع الكلام
تالين بسرعه:انا بسمع الكلام والله يا بابا وبعمل الواجب و مش يبهدل اوضتي
اسد باسها بحب :دي بنوتي القمر
تالين بسعاده وبتصقف بطفوليه:هيكون عندي اخ
اسد بسعاده:هتحبيهم؟
تالين بسعاده:اك من اي حد و هنلعب سوا و هنروح ال اسكول سوا و هخليهم يلعبوا معايا بلعبي
اسد بحنان:ربنا يحفظكم ياله روحي كملي واجبك وانا هجهز الغدا
تالين:حا
اسد انزلها وكان واقف لكن حاسس بارهاق لكنه مبتسم افتكر حياته قبل ما نسمه تدخلها كانت شغل و سهر و شرب
بنته كانت دايما في ستشفي مكنش في اي نوع من الاستقرار
افتكر قسو”ته و ه عليها في الأول حس بالن انه اذاها و لو حتى بكلمه السم اللي كان بيقوله
ابتسم بسخريه وهو بيفكر في شكل حياته من قبلها كانت كلها فوضه لكن دلوقتي
حس بالاستقرار
اخد صنيه عليها الاكل و طلع دخل اوضته شاف نسمه سرحان وباين انها م ه
اسد ب :حببتي مالك…
نسمه :انا اسفه انا عارفه اني مش قادره اوفر النظام للبيت… و انت بقيت تعمل كل حاجه
الاكل والتنضيف حتى الهدوم انت اللي بقيت تغسل و انا كل اللي بعمله قاعده كدا…. حتى تالين مش قادره اهتم بيها الف ه دي… دا غير شغلك انت هحتي بتسهر طول الليل معايا لما بتعب وانا مش بعمل اي حاجه
اسد بحنان بأس راسها
=مين قال انك مش بتعملي حاجه… انتي بتعملي أعظم حاجه… انتي مستحمله كل الألم دا لوحدك… انتي شايله ولادنا جواكي وبتحميهم…. و بعدين هو انا اشتكيتلك يا ستي…..
نسمه ب وع
=انا لو قادره بجد كنت خلصت كل الشغل دا
أسد ب
=نسمه مت نيش لو سمحتي و قلتلك الف مره متتحركيش
ثم تابع بحنان
=وحياه حبي ليكي بلاش تعملي حاجه انا اسف يا ستي و هشوف خدامه بدل البنت اللي مشيت دي…. بس وغلاوتي عندك بلاش تتعبي نفسك خلينا نعدي الف ه دي بأمان و متنسيش انتي شايله روحين
و بعدين شغل البيت اي بس اللي شايله همه وانا روحت فين
نسمه الجواز والحب و بذات الحب مش الكلام اللي بنقوله في لحظه سعاده
الحب هو اننا نشارك بعضنا في كل حاجه ال قبل الراحه و انا تعبك دا على عيني
هم فكي كدا يا نسمه قلبي و تعالي بقى لازم تاكلي عشان معاد الدوا
نسمه :أسد بجد ماليش نفس لأي حاجه لما بشوف الاكل بحس اني هرجع
اسد بابتسامه :الله يكرم اصلك انا اه ظابط بس جوايا شيف صغير هو اه اكل ميتاكلش بس صحي
نسمه بابتسامه :انا مش قصدي على طعم الاكل انا اقصد ان بجد ماليش نفس
اسد :لالالا الكلام دا كله ميكلش معايا بنكله ياله افتحي بوقك هاكلك بايدي
نسمه ابتسمت و اكلت اطمن عليها انها اخدت الدوا
راح اوضه تالين و قعد يلعب معها و يهزر لحد ما نامت
اتنهد بتعب وهو بيطفي نور الاوضه وبيخرج
كان حرفيا هالكان من الشغل واليوم كان طويل قعد على إلان يه بتعب و بدون وعي نام
بليل متاخر
فاق بذعر على صوت “اخ نسمه
اتفزع ودخل الاوضه لقاها بت و مش متحمله ال
أسد بفزع
:في اي….. انتي بتولدي
نسمه ب وع وال :مش قادره يا أسد يمو”ت اااااههه
اسد شالها و تالين كانت صحيت و خايفه على نسمه اللي بت “خ
نزل من الشقه وطلع على ستشفى بسرعه جدا
بعد ساعه
لقى عدنان وتيا جيهم
تيا :بتولد؟
أسد :اه بس دي تعبانه اوي ولسه دا مش معاد الولاده
عدنان:اهدى يا أسد ان شاء الله هتقوم بالسلامه
اسد :انتم جيتوا ليه…. وسايب بنتك لوحدها
تيا:بريق مع عمي مصطفى و بعدين منجيش ازاي يعني… هي فروض فاضلها اد اي
اسد :في بدايه التامن دلوقتي
تيا:ان شاء الله هتكوم بالسلامه مت ش
تالين تعالي يا حببتي اي رايك ناكل آيس كريم
تالين كانت بت :هي نسمه ليه كانت بت “خ؟
تيا شالتها وبتبعد عن العمليات لأنها طفله
بعد ساعه ونص
أسد كان رايح جاي أدام العمليات و معه عدنان
لحد ما سمع صوت “اخ طفل قرب من الباب ولقى مرضه طالعه وشايله الطفلين
اسد بصلهم وسكت
عدنان:أسد قول الاذان في ودنهم
أسد بسرعه :مراتي كويسه
مرضه :الحمد لله هي دلوقتي بخير
اسد شال ولاده وابتسم وبيقول الاذان في ودن كل واحد فيهم
كانوا زي لايكه
بعد مده طويله
بتفوق نسمه من البنج شافت أسد قاعد جانبها و مبتسم
نسمه بسرعه :الولاد
اسد :متخافيش الاتنين بخير وزي القمر وقعتي قلبي يا نسمه
نسمه :انا عايزه انام حاسه اني تعبانه اوي بس عايزه اشوفهم يا أسد بالله عليك
اسد ابتسم وهو بيجيب الطفلين
شالت واحد وهو شايل التاني
نسمه :هنسميهم اي؟
اسد:اللي معاكي هنسميهم احمد علي اسم ابويا الله يرحمه…
نسمه :الله يرحمه طب انا اللي هسمي التاني
اسد بابتسامه :هتسميه اي
نسمه بتفكير:راجح أسد احمد الهلالي
اسد ابتسم و قعد جانبها وهو شايل ابنه احمد
نسمه لاحظت تالين واقفه عند الباب:تالين
تعالي يا قلبي
تالين دخلت بسرعه و هي فرحانه
نسمه :مش عايزه تشوفي ا اتك
تالين بسعاده وحماس :عايزه عايزه
اسد نزل لمستواها و كان شايلهم
تالين ببراءه قربت من كل واحد وباست راسه
وهي بتحط ايديها على رأسهم و بتقرا الفاتحه
نسمه افتكرت وهي بتحفظها القرآن…. غمضت عنيها بارتياح و نامت بسعاده تفوق الع باكمله
بعد عشرين سنه
في ق فخم جدا جدا
في اوضه تالين
نسمه واقفه هي مبتسمه شكلها اتغير اه شويه لكن كل يوم كانت بتزيد جمال في عيون حبيبها
تالين كانت لابسه فستان فرح مميز و نسمه بتظبطلها مكياجها
تالين مسكت ايديها وباستها
تالين بسعاده:ماما انا بحبك اوي….
شكرا لانك دايما كنتي معايا
شكرا لانك عاملتيني و كأني فعلا بنتك
عارفه دايما صحابي كانوا بيسالوني ازاي دي مرات بابكي مش امك
كانوا بيقولوا ان مرات الاب حاجه مش كويسه
لكن انتي ك”سرتي كل القواعد دي واثبتي انك أعظم و أجمل ام….. شكرا لانك مسبتنيش لوحدي… واهتميتي بيا زي راجح واحمد و عمرك ما فرقتي بينا
نسمه بسعاده
=عشان عمري ما شفتك غير بنتي يا تالبن
لسه فاكره اول مره شفتك فيها في ستشفي من واحد وعشرين سنه
بنت زي القمر شفت فيكي براءه و حب
و يعلم ربنا اني حبيتك من قلبي
تالين قامت وقفت ادامها و تها وهي على وشك ال
نسمه :لالالا اوعي ت ي ايه عايزه تحلى عريسك يقول انه اتجوز واحده نكديه
تالين بحب:والله ما اتجوزه وأفضل معاكم هنا
نسمه :ربنا يحفظك يا حببتي يارب و يكون ليكي زوج صالح واب واخ ويعاملك بما يرضي الله…. و تتهنوا ببعض يارب
تالين :يارب يا ماما يارب
أحمد :اوبا مين زه دي…. الف مبروك يا قلب ا كي
تالين بسعاده:الله يبارك فيك عقبالك يا احمد انت و راجح
أحمد بسرعه :يارب بس عمك عدنان يوافق اني اتجوز بنته ساره احسن منشف ريقي
نسمه :خالص جامعتك انت الاول ونخطبهالك
أحمد وهو بي ايديها:مسا الفل يا قمر عيله الهلالي
نسمه :مسا الجمال اومال فين ا ك
احمد:ياااختي انتي عارفه راجح بيه لسه في الكليه عنده تدريب مش عارف اي اللي دخله شرطه دا كمان
اسد بهيبته من وراء احمد:ومالهم الظباط يا دكتور احمد
أحمد بارتباك:احسن ناس يا سياده اللوا
نسمه بضحك:جيبت وراء ليه
احمد بارتباك:ما خالص بقى يا ماما
اسد رتب على كتفه
وبص لتالين وهي واقفه بفستان الفرح
راح ناحيتها و ها وهي كانت جوا ه ت حرفيا
تالين
=انا مش عايزه اسيبكم يا بابا
اسد بحب:يا حببتي هتسبينا وحي فين.. فيلاتك انتي وجوزك جانبنا اهيه
تالين :برضه مش عايزه اسيبكم انا بحبكم اوي
اسد مسك ايد نسمه وبا”سها و وا تالين
احمد:والله االلمه دي ناقصها راجح الهلالي
راجح من وراهم بالبدله يري:وانا اقدر اتأخر على قمر عيله الهلالي
تالين ب اخ وسعاده :رااااجح وحشتني
راجح وهو بي ها:قلب ا كي انتي يا تالا
تالين ب ن:عشان كدا اتاخرت كان لازم تبقى معايا من الصبح
راجح:والله العظيم لسه راجع من ماموريه في سينا
تالين :انت طويل كدا ليه هات ه يا قمر
أحمد بغيره:هو انا واقع من قعر الاوفه انا ا كي برضو ولا عشان دكتور مش ظابط
تالين:احلى اخ يا ناس
اسد بص لنسمه بعشق وهما متابعين الولاد
فات عشرين سنه عشقهم منتهاش بالعكس كبر اوي مع الزمن
كل لحظه مع كل الألم و الفرح كبروا عاشوا حياتهم بفرح
اسد ا قى لحد ما بقى لواء في أمن الدولة و بقى عنده فيلاتهم الكبيره و ولاده اللي بيحبوا بعض
في القاعه
تالين كانت ب قص مع عريسها
أحمد كان بيرقص مع بنت عدنان وتيا (ساره)
راجح كان واقف مع مجموعه من الظباط
تيا وعدنان كانوا بيرقصوا و لسه فيهم سعاده تكفى الع بعد ما كبر شركه الحرسات بتاعته
اسد واقف وهو حاضن نسمه بقوه وتملك شعره ابيض لكن زاده وسامه ملامحه الرجوليه لسه محتفظ بيها
نسمه بخجل:أسد مينفعش كدا الناس
ممكن تبعد شويه
اسد وهو بيشدد على احتضانها
:و من أمتي بيهمني كلام الناس يا عشق قلبي بحبك بحق كل يوم استحملتي فيه يتي و بحق كل لحظه حستي فيها باني مضغوط ووقفتي جانبي
بحبك بحق كل اللي شفناه سوا يا عشق قلبي
نسمه بابتسامه :وانا بعشقك يا أسد بيه
دعاء احمد كانت قاعده في جنينه الق وبتكتب اخر كلمات العشق وهي مبتسمه وبتشرب كأس عصير مانجه
فعلا حاسه بسعاده
دي كانت مذكرات تلات ثنائيات عشقوا بعض
دعاء :بين طيات الهوى كنت لقلبي دواء من كل ما يؤلمني.. شاركتني الحب وال
فكيف لا نتألم ونحن نحب.. ما دامنا صادقين في الحب يجب أن نت
ما يهم انك شاركتني كل هذا…
#دعاء_احمد
#الاخيره
#ملاكي_الخائف… #الخاتمه
عند اسد
واقف أدام رايه وهو بيظبط الكرفته كان وسيم جدا ب البدله و فعلا خاطف للانظار
عدنان واقف جانبه وهو بيفكر في تيا
اسد:اي يا عم الرومانسي
عدنان :احم اي
أسد بابتسامه :ولا حاجه الف مبروك يا عدنان
عدنان ه و باركله
بليل على البحر
الكل كانوا موجودين
نسمه و أسد و تيا وعدنان و تالين و مصطفى عم تيا و مالك و جدها و منصور والد نسمه و شويكار مرات ابوها و فريده جده عدنان كل الاحبه اخير النفوس صفيت و القلوب لقيت طريقها
اسد :كان مركز مع نسمه طول الوقت وهي كانت متو ه
تيا قامت عشان “قص مع البنات لكن لقيت اللي بيمسك دراعها
=قسما عظما يا تيا افتح نفوخك ا زعي مكانك
تيا ب :هو في فرح من غير را”قص اي القرف دا
عدنان بحركه مسرحيه :تسمحي لي بالرقصه دي يا اميرتي
تيا بتكبر مزيف:اوكي
عدنان ابتسم ومسك ايديها وبقوا ير”قصوا سوا
بعد مده طويله
في الاوتيل
عند أسد ونسمه
نسمه كانت خايفه مرتبكه كل حاجه متلغبطه جواها
أسد كان غير بدلته ولابس بجامه مريحه اك خرج لقاها لسه بفستان الفرح فهم تو ها
أسد بابتسامه :مش هتغيري ولا اي… ياله غيري عشان انا واقع من الجوع و هالكن طول النهار عايز انام
نسمه بارتباك:حا ثواني هغير
دخلت غيرت و لابست بجامه من الستان كانت جميله جدا أسد مسك ايديها و قعدوا يتعشوا سوا
بعد كدا قام نام بهدوء نسمه ابتسمت باريحيه و راحت نامت اخدها في ه و نام
تاني يوم
بتصحي في اوضه غير اللي كانت نايمه فيها
حسيت بارتباك و ف لان أسد مكنش موجود
وقفت أدام رايه كانت لابسه فستان ازرق قصير
طلعت من الاوضه واستغربت لأنها كانت في عرض البحر في يخت مميز جدا
لكن كانت خايفه و مش حاسه ب الامان
لحد ما حسيت بايديه بت ها وهو وراها
اسد بابتسامه :نمتي كتير اوي
نسمه :هو ازاي انا هنا… احنا فين
اسد بابتسامه :احنا في عرض البحر و مفيش غيري انا وانتي يا ملبن
نسمه لفت و بصتله :انا بحبك….
أسد شغل وسيقى و مد ايديه ليها و بقوا يرقصوا سوا و هم منفصلين عن الع
لأن ااااااخييييرررررراااا بقوا سوا بعيد عن الكل مع بعض
أسد بهمس:كل كلمات الحب متكفيش اللي شايله ليكي يا قلبي…. متنبهريش باللي يقولك قصايد في العشق… انبهري فعلا باللي عنده استعداد يمو”ت عشان
نسمه حطت ايديها على بوقه:بلاش و”ت وحياتي عندك
اسد ابتسم و قرب با”سها
و هو بيل عقد شيك جدا
أسد بابتسامه :العقد دا كان بتاع امي الله يرحمها كان هديه ابويا ليها يوم جوازهم
والدتي سابتهولي و كانت عايزانى اديه لحببتي
لما اتجوزت لورا مكنتش حاسس انها تستحقه و فضلت محتفظ بيه لحد ما انتي جيتي و دخلتي حياتي وحسيت وقتها انك الوحيده اللي تستحقيه
نسمه ابتسمت بسعاده واسد قرب منها وبا”سها بحنان
و نبعد احنا بقي
بعد سنه
تيا خلفت (بريق) بنت جميله جدا فهي من شعر تيا ال ي و عيون عدنان البنيه الغامقه و الجمال
عند نسمه واسد
تالين ب ف:ماما انتي كويسه….
نسمه بتعب:اه يا حببتي متخافيش هم انتي خلصتي مذاكرتك
تالين:لا اصل س اديتنا واجب كتير اوي
نسمه :تالين روحي ذكرى ياله وانا هقوم انضف الشقه و اجهز الغدا على ما بابي يجي
تالين:حا
تالين راحت اوضتها و نسمه قامت وهي بطنها ادامها
و لسه هتبدأ تنضف البيت لقيت أسد داخل
اسد ب :انتي بتعملي اي
نسمه :في اي خضتني يا حبيبي هنضف البيت
اسد :تنضفي اي بس
قالها وهو بيشيلها و بيدخل اوضتهم
نسمه :أسد نزلني انا تقيله
اسد بابتسامه حب:انتي و العيال اخف من الريشه اس يحي يا حببتي
نسمه :بس الشغاله واخده اجازه والبيت
اسد بحب:ههههشش اهدى وانا هعمل كل حاجه هم ولادي القمر عمالين ايه
نسمه بابتسامه وهي بتحط ايديها على بطنها:ولادك تعبني اوي شكلهم اشقيه مش عارفه لمين
اسد ب ه:كل دا ومعرفتيش لمين لولا انك في آخر الحمل كنت
نسمه بخجل:اسد
اسد بأس راسها و شغل التلفزيون و سابها و خرج
رتب البيت طبعا مش افضل حاجه لكن كانت بيتعلم دايما لان هي في آخر حملها و حامل في توأم
بعد مده
في طبخ
أسد كان بيجهز الاكل تالين دخلت له
تالين ب ف:بابي هي مامي كويسه
اسد ابتسم وشالها:اه يا حببتي هي كويسه بس مش لازم تعمل اي مجهود الف ه دي عشان ا اتك يجوا بالسلامه
عشان كدا ممكن بنوتي القمر مش تتعبها و تسمع الكلام
تالين بسرعه:انا بسمع الكلام والله يا بابا وبعمل الواجب و مش يبهدل اوضتي
اسد باسها بحب :دي بنوتي القمر
تالين بسعاده وبتصقف بطفوليه:هيكون عندي اخ
اسد بسعاده:هتحبيهم؟
تالين بسعاده:اك من اي حد و هنلعب سوا و هنروح ال اسكول سوا و هخليهم يلعبوا معايا بلعبي
اسد بحنان:ربنا يحفظكم ياله روحي كملي واجبك وانا هجهز الغدا
تالين:حا
اسد انزلها وكان واقف لكن حاسس بارهاق لكنه مبتسم افتكر حياته قبل ما نسمه تدخلها كانت شغل و سهر و شرب
بنته كانت دايما في ستشفي مكنش في اي نوع من الاستقرار
افتكر قسو”ته و ه عليها في الأول حس بالن انه اذاها و لو حتى بكلمه السم اللي كان بيقوله
ابتسم بسخريه وهو بيفكر في شكل حياته من قبلها كانت كلها فوضه لكن دلوقتي
حس بالاستقرار
اخد صنيه عليها الاكل و طلع دخل اوضته شاف نسمه سرحان وباين انها م ه
اسد ب :حببتي مالك…
نسمه :انا اسفه انا عارفه اني مش قادره اوفر النظام للبيت… و انت بقيت تعمل كل حاجه
الاكل والتنضيف حتى الهدوم انت اللي بقيت تغسل و انا كل اللي بعمله قاعده كدا…. حتى تالين مش قادره اهتم بيها الف ه دي… دا غير شغلك انت هحتي بتسهر طول الليل معايا لما بتعب وانا مش بعمل اي حاجه
اسد بحنان بأس راسها
=مين قال انك مش بتعملي حاجه… انتي بتعملي أعظم حاجه… انتي مستحمله كل الألم دا لوحدك… انتي شايله ولادنا جواكي وبتحميهم…. و بعدين هو انا اشتكيتلك يا ستي…..
نسمه ب وع
=انا لو قادره بجد كنت خلصت كل الشغل دا
أسد ب
=نسمه مت نيش لو سمحتي و قلتلك الف مره متتحركيش
ثم تابع بحنان
=وحياه حبي ليكي بلاش تعملي حاجه انا اسف يا ستي و هشوف خدامه بدل البنت اللي مشيت دي…. بس وغلاوتي عندك بلاش تتعبي نفسك خلينا نعدي الف ه دي بأمان و متنسيش انتي شايله روحين
و بعدين شغل البيت اي بس اللي شايله همه وانا روحت فين
نسمه الجواز والحب و بذات الحب مش الكلام اللي بنقوله في لحظه سعاده
الحب هو اننا نشارك بعضنا في كل حاجه ال قبل الراحه و انا تعبك دا على عيني
هم فكي كدا يا نسمه قلبي و تعالي بقى لازم تاكلي عشان معاد الدوا
نسمه :أسد بجد ماليش نفس لأي حاجه لما بشوف الاكل بحس اني هرجع
اسد بابتسامه :الله يكرم اصلك انا اه ظابط بس جوايا شيف صغير هو اه اكل ميتاكلش بس صحي
نسمه بابتسامه :انا مش قصدي على طعم الاكل انا اقصد ان بجد ماليش نفس
اسد :لالالا الكلام دا كله ميكلش معايا بنكله ياله افتحي بوقك هاكلك بايدي
نسمه ابتسمت و اكلت اطمن عليها انها اخدت الدوا
راح اوضه تالين و قعد يلعب معها و يهزر لحد ما نامت
اتنهد بتعب وهو بيطفي نور الاوضه وبيخرج
كان حرفيا هالكان من الشغل واليوم كان طويل قعد على إلان يه بتعب و بدون وعي نام
بليل متاخر
فاق بذعر على صوت “اخ نسمه
اتفزع ودخل الاوضه لقاها بت و مش متحمله ال
أسد بفزع
:في اي….. انتي بتولدي
نسمه ب وع وال :مش قادره يا أسد يمو”ت اااااههه
اسد شالها و تالين كانت صحيت و خايفه على نسمه اللي بت “خ
نزل من الشقه وطلع على ستشفى بسرعه جدا
بعد ساعه
لقى عدنان وتيا جيهم
تيا :بتولد؟
أسد :اه بس دي تعبانه اوي ولسه دا مش معاد الولاده
عدنان:اهدى يا أسد ان شاء الله هتقوم بالسلامه
اسد :انتم جيتوا ليه…. وسايب بنتك لوحدها
تيا:بريق مع عمي مصطفى و بعدين منجيش ازاي يعني… هي فروض فاضلها اد اي
اسد :في بدايه التامن دلوقتي
تيا:ان شاء الله هتكوم بالسلامه مت ش
تالين تعالي يا حببتي اي رايك ناكل آيس كريم
تالين كانت بت :هي نسمه ليه كانت بت “خ؟
تيا شالتها وبتبعد عن العمليات لأنها طفله
بعد ساعه ونص
أسد كان رايح جاي أدام العمليات و معه عدنان
لحد ما سمع صوت “اخ طفل قرب من الباب ولقى مرضه طالعه وشايله الطفلين
اسد بصلهم وسكت
عدنان:أسد قول الاذان في ودنهم
أسد بسرعه :مراتي كويسه
مرضه :الحمد لله هي دلوقتي بخير
اسد شال ولاده وابتسم وبيقول الاذان في ودن كل واحد فيهم
كانوا زي لايكه
بعد مده طويله
بتفوق نسمه من البنج شافت أسد قاعد جانبها و مبتسم
نسمه بسرعه :الولاد
اسد :متخافيش الاتنين بخير وزي القمر وقعتي قلبي يا نسمه
نسمه :انا عايزه انام حاسه اني تعبانه اوي بس عايزه اشوفهم يا أسد بالله عليك
اسد ابتسم وهو بيجيب الطفلين
شالت واحد وهو شايل التاني
نسمه :هنسميهم اي؟
اسد:اللي معاكي هنسميهم احمد علي اسم ابويا الله يرحمه…
نسمه :الله يرحمه طب انا اللي هسمي التاني
اسد بابتسامه :هتسميه اي
نسمه بتفكير:راجح أسد احمد الهلالي
اسد ابتسم و قعد جانبها وهو شايل ابنه احمد
نسمه لاحظت تالين واقفه عند الباب:تالين
تعالي يا قلبي
تالين دخلت بسرعه و هي فرحانه
نسمه :مش عايزه تشوفي ا اتك
تالين بسعاده وحماس :عايزه عايزه
اسد نزل لمستواها و كان شايلهم
تالين ببراءه قربت من كل واحد وباست راسه
وهي بتحط ايديها على رأسهم و بتقرا الفاتحه
نسمه افتكرت وهي بتحفظها القرآن…. غمضت عنيها بارتياح و نامت بسعاده تفوق الع باكمله
بعد عشرين سنه
في ق فخم جدا جدا
في اوضه تالين
نسمه واقفه هي مبتسمه شكلها اتغير اه شويه لكن كل يوم كانت بتزيد جمال في عيون حبيبها
تالين كانت لابسه فستان فرح مميز و نسمه بتظبطلها مكياجها
تالين مسكت ايديها وباستها
تالين بسعاده:ماما انا بحبك اوي….
شكرا لانك دايما كنتي معايا
شكرا لانك عاملتيني و كأني فعلا بنتك
عارفه دايما صحابي كانوا بيسالوني ازاي دي مرات بابكي مش امك
كانوا بيقولوا ان مرات الاب حاجه مش كويسه
لكن انتي ك”سرتي كل القواعد دي واثبتي انك أعظم و أجمل ام….. شكرا لانك مسبتنيش لوحدي… واهتميتي بيا زي راجح واحمد و عمرك ما فرقتي بينا
نسمه بسعاده
=عشان عمري ما شفتك غير بنتي يا تالبن
لسه فاكره اول مره شفتك فيها في ستشفي من واحد وعشرين سنه
بنت زي القمر شفت فيكي براءه و حب
و يعلم ربنا اني حبيتك من قلبي
تالين قامت وقفت ادامها و تها وهي على وشك ال
نسمه :لالالا اوعي ت ي ايه عايزه تحلى عريسك يقول انه اتجوز واحده نكديه
تالين بحب:والله ما اتجوزه وأفضل معاكم هنا
نسمه :ربنا يحفظك يا حببتي يارب و يكون ليكي زوج صالح واب واخ ويعاملك بما يرضي الله…. و تتهنوا ببعض يارب
تالين :يارب يا ماما يارب
أحمد :اوبا مين زه دي…. الف مبروك يا قلب ا كي
تالين بسعاده:الله يبارك فيك عقبالك يا احمد انت و راجح
أحمد بسرعه :يارب بس عمك عدنان يوافق اني اتجوز بنته ساره احسن منشف ريقي
نسمه :خالص جامعتك انت الاول ونخطبهالك
أحمد وهو بي ايديها:مسا الفل يا قمر عيله الهلالي
نسمه :مسا الجمال اومال فين ا ك
احمد:ياااختي انتي عارفه راجح بيه لسه في الكليه عنده تدريب مش عارف اي اللي دخله شرطه دا كمان
اسد بهيبته من وراء احمد:ومالهم الظباط يا دكتور احمد
أحمد بارتباك:احسن ناس يا سياده اللوا
نسمه بضحك:جيبت وراء ليه
احمد بارتباك:ما خالص بقى يا ماما
اسد رتب على كتفه
وبص لتالين وهي واقفه بفستان الفرح
راح ناحيتها و ها وهي كانت جوا ه ت حرفيا
تالين
=انا مش عايزه اسيبكم يا بابا
اسد بحب:يا حببتي هتسبينا وحي فين.. فيلاتك انتي وجوزك جانبنا اهيه
تالين :برضه مش عايزه اسيبكم انا بحبكم اوي
اسد مسك ايد نسمه وبا”سها و وا تالين
احمد:والله الله دي ناقصها راجح الهلالي
راجح من وراهم بالبدل يري:وانا اقدر اتأخر على قمر عيله الهلالي
تالين ب اخ وسعاده :رااااجح وحشتني
راجح وهو بي ها:قلب ا كي انتي يا تالا
تالين ب ن:عشان كدا اتاخرت كان لازم تبقى معايا من الصبح
راجح:والله العظيم لسه راجع من ماموريه في سينا
تالين :انت طويل كدا ليه هات ه يا قمر
أحمد بغيره:هو انا واقع من قعر الاوفه انا ا كي برضو ولا عشان دكتور مش ظابط
تالين:احلى اخ يا ناس
اسد بص لنسمه بعشق وهما متابعين الولاد
فات عشرين سنه عشقهم منتهاش بالعكس كبر اوي مع الزمن
كل لحظه مع كل الألم و الفرح كبروا عاشوا حياتهم بفرح
اسد ا قى لحد ما بقى لواء في أمن الدولة و بقى عنده فيلاتهم الكبيره و ولاده اللي بيحبوا بعض
في القاعه
تالين كانت ب قص مع عريسها
أحمد كان بيرقص مع بنت عدنان وتيا (ساره)
راجح كان واقف مع مجموعه من الظباط
تيا وعدنان كانوا بيرقصوا و لسه فيهم سعاده تكفى الع بعد ما كبر شركه الحرسات بتاعته
اسد واقف وهو حاضن نسمه بقوه وتملك شعره ابيض لكن زاده وسامه ملامحه الرجوليه لسه محتفظ بيها
نسمه بخجل:أسد مينفعش كدا الناس
ممكن تبعد شويه
اسد وهو بيشدد على احتضانها
:و من أمتي بيهمني كلام الناس يا عشق قلبي بحبك بحق كل يوم استحملتي فيه يتي و بحق كل لحظه حستي فيها باني مضغوط ووقفتي جانبي
بحبك بحق كل اللي شفناه سوا يا عشق قلبي
نسمه بابتسامه :وانا بعشقك يا قلبي عشقك
دعاء احمد كانت قاعده في جنينه الق وبتكتب اخر كلمات العشق وهي مبتسمه وبتشرب كأس عصير مانجه
فعلا حاسه بسعاده
دي كانت مذكرات تلات ثنائيات عشقوا بعض
دعاء :بين طيات الهوى كنت لقلبي دواء من كل ما يؤلمني.. شاركتني الحب وال
فكيف لا نتألم ونحن نحب.. ما دامنا صادقين في الحب يجب أن نت
ما يهم انك شاركتني كل هذا…