منوعات

بقلم دعاء احمد الجزء الاول

مالك:ممكن افهم اي دا

تيا:والله العظيم ما اعرف انه كان بيصور انه كنت فاكره الموضوع هينتهي بس شكله كدا مالوش نهايه

مالك:المهم انتي كويسه حد لك منهم

تيا باحراج:لا طبعا عدنان جيه ولحقني

مالك ب :انتي فعلا بتحبيه يا تيا

تيا بجديه:مالك انت تبقى ابن خالي بس و ا يا و انا اتجوزت خالص و مينفعش اللي انت بتفكر فيه

مالك ب يه :هو في اي احسن مني

تيا:في اني بشوفك ا يا يا مالك مش اي حاجه من اللي في دماغك ابدا….

مالك:وعدنان كذلك

تيا :مالك عدنان جوزي لو سمحت كفايه

مالك:بس انتي مش بتحبيه صح
و مسك ايديها برجاء

تيا:مالك ارجوك كفايه انت كدا بتعذ”ب نفسك انت بالنسبه لي صديق و اخ

مالك:بس انا بحبك يا تيا…. معقول تكوني غبيه للدرجه دي ومش حاسه بحبي ليكي انا مش بفكر بطريقه جدنا…. و مش عايز فلوس والدتك انا عايزك انتي و صدقيني فلوسك دي متفرقش معايا

تيا بحيره:انا اسفه يا مالك بس خالص انا اتجوزت…. اقولك اي رايك في البت حياه هي شبهي جدا على فكره

مالك ب يه :على فكره انتي فعلا غبيه حياه شبهك انتي ههههه ضحكتيني وانا ماليش نفس

تيا ب :على فكره دي صحبتي و مسمحلكش تقول عليها كدا وبعدين انت سنجل وهي سنجل ما تتلم بقى و اتجوزها وخلصني من قصصكم دي

مالك: حياه مش شبهي يا تيا وبعدين اخرسي بقى عشان تيني قومي هتح ي محا تك ولا هتمشي

تيا :لا هح المحا ات انت عارف لو مشيت هيقولوا اني خايفه من كلامهم و هو مش فرقلي اصلا

مالك بصلها وابتسم:خالص يا ستي خلصي محا تك وهنمشي سوا

تيا:اوكي ياله سلام
…………
عند لارين
كانت نايمه و هي حاسه بال ف و دماغها بقيت شغاله في ميت اتجاه في باسم و انه مد”من وازاي هتعيش معه حياتها كدا

قامت وهي سامعه صوت برا فتحت باب الاوضه وشافت حوالي تلات شباب مع باسم

اتوترت لأنهم اكيد من عينته راحت قفلت الباب كويس بالمفتاح لحد ما باسم خبط عليها

لارين ب ف:نعم

باسم :تعالي اعملي عصير لصحابي

لارين:ممكن انت تدخل تعملهم دول شكلهم ي ف

باسم ب يه :انجزي و لا عايزاهم يقولوا ان الاسطي باسم مراته هي اللي مشيه

لارين ب ف :حا جايه

غيرت ولابست دريس طويل ولفت الحجاب باحكام و خرجت راحت المطبخ

لكن اتفاجات بشخص داخل المطبخ

لارين بتوتر:اي دا؟ ازاي تدخل كدا من غير لا احم ولا استاذان اتجننت

سالم: في اي يا مرات ا يا دا بيت باسم يعني ادخل اي مكان عادي…. دا شقيقي

لارين:دا قبل ما يتجوز لكن دلوقتي في واحده في البيت دا لما تدخل لازم حتى تكح اعمل اي صوت

باسم :في اي صوتك عالي ليه

لارين ب :شوف صحبك داخل من غير ولا كلمه ايه فاكر نفسك في زريبه

باسم ب :اخرسي خالص دا سالم ا يا وصحبي و يدخل عادي هو دخل عليكي اوضتك يعني

لارين ب :انت معندكش ن ه ولا اخلاق

باسم بص لسالم و فجأه مسكها من شعرها و ها وراه

باسم :انا هعرفك معنى كلامك دا يا بنت ال…..

لارين ب “اخ:حررراااااام عليك يا أخي ابعد عني

باسم :انا بقى هوريكي من العذ”اب الوان

لارين: انا بكر”هك بكر”هك انت بتعمل معايا كدا ليه

سالم:يا يا محصلش حاجه لدا كله و احنا هنمشي و نبقى نتقابل على القهوه

باسم ب :لا محدش هيمشي خليكم قعدين هعلمها الادب و ارجعلكم

سالم:حقه اللاه واحد ومراته بيعملها الادب

باسم شدها و دخل الاوضه و رزع الباب وراه
“بها بالق”لم خليها تقع وتبقى مستسلمه تمام و بتنز”ف من بوقها

باسم :اسمعي يا بت انتي انا مبحبش الكلام الكتير و اللي اقوله تعمليه انتي فاهمه و لا فاكره اني عيل توتو بتاع دلع ماسخ لا فوقي

لارين كانت بتعيط وهي ضمه نفسها برعب

باسم بصلها ب يه وسابها وخرج……

…………….
عند أسد و نسمه
أسد كان بيشتغل في المكتب بتاعه لحد ما جاله اتصال
اسد:ايو مين
مس جيهان:أسد باشا…. انا مس جيهان مديره المدرسه بتاع تالين هو في مشكله

اسد بفزع:تالين كويسه.

مس جيهان:متقلقش ح تك هي كويسه بس مدام لورا جيت المدرسه و لما تالين شافتها جالها حاله ال ع و هي دلوقتي قاعده تحت الديسك بتاعها و بتعيط و محدش عارف يهديها و الطلاب خايفين

اسد ب :لورا….. انا جاي حالا بس محدش ي لها لأنها مش بتتقبل اي حد في الحاله دي

نسمه:في حاجه

اسد وهو بياخد الجاكيت :تالين مش كويسه

نسمه ب ف :مالها

أسد بتنهيده : انا هررحلها

نسمه:طب طب استني هاجي معاك هغير بسرعه

بعد شويه الاتنين خرجوا و راحوا مدرسه تالين

في الصف
أسد دخل و بص على الديسك بتاعها كانت قاعده تحتيه قلبه اتنفض من شكل و حاله بنته
نزل على ركبته وقعد قصادها

اسد:تالا تالين حببتي افتحي عينك متخافيش هي مشيت

نسمه بدموع:تاليا دا انا نسمه بصيلي يا حببتي

تالين بتفتح عنيها ببط و هي بتعيط و فجأه بتحترمي في نسمه وبتعيط

تالين:انتي مامي مث هي متثبنيث (متسبنيش)

نسمه بحنان:ههههشش متخافيش انا معاكي انا وبابي و مش هسيبك ابدا

أسد كان بيبصلهم ب ن ممزوج براحه ان بنته متقبله وجود نسمه و مش خايفه منها على عكس امها تمام

اسد:تالا متخافيش احنا معاكي

تالين بارتعاش:جيت هنا و فتني يا بابي

اسد بحنان شدها ل ه وفضل يطبطب عليها و نسمه بتبصلهم و مبتسمه

اسد:اسف انا السبب انتي عارفه اني بحبك صح

تالين هزت راسها بمعنى اه وهي بتمسك في رقبته ب ف

أسد :بنتي مش لازم تخاف ابدا فاهمه يا تالين……

تالين سكتت وهي بتعيط أسد شالها ونزل و هو ماسك ايد نسمه

في العربيه
اسد:ايه رايكم نتغدا برا بما اننا سوا

تالين:انا موافقه

اسد بابتسامه :وانتي يا نسمه

نسمه بتوتر من نظراته:اوكي

عند تيا
مالك وصلها لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف وعفاريت الدنيا بتنطط ادمه

اول ما شافها راح ناحيتها و مسكها من شعرها ب و ……….
يتبع♥️
👈

21*22*23
#… #ال21
مالك وصل تيا لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف مش طايق نفسه
و في لحظه كان ادامها ومسكها من شعرها

تيا ب ه:اوعي ايدك ياض في اي

عدنان ب :عايز افهم اي دا…..

تيا :سيب شعري الأول عشان اتنيل افهم في اي

عدنان:نيله تاخدك… دي مصيبه اي دي…

تيا زقته و بتظبط شعرها عشان تستفزه طلعت مرايه من شنطتها و بتعدل شكلها

عدنان بغيظ:بارده… بادره… انتي يا بت حد مسلطك عليا…. قسما بالله ما حد قادر ي ني غيرك

تيا :في اي بقى يا برنس مت كدا ليه….

عدنان:اللهم طولك يا روح دي صورك انتي و الز”فت اللي اسمه مالك.. ولا لاء

تيا اخدت منه الصور… كانت صور ليها مع مالك في كافتيريا الجامعه

تيا باستغراب :اللاه هو في حد بيرقبني ولا اي؟ معقول كل شويه اللقي ليا صور و مين زهره الحب اللي نزلت الفيديو دي كمان

عدنان واقف مربع ايديه ادامها

تيا :احم احم دي صوره بريئه يا بيه

عدنان: والله وماسك ايديكي ليه أن شاء الله

تيا:اصل كان عنده واعكه نفسيه و انا كنت بهديه… وبعدين دا ابن خالي

عدنان: تيا متجننيش ابن خالك دا مش كان عايز يتجوزك

تيا بخبث :وانت مالك؟

عدنان حس بالغيره و مسكها من دراعها و ها منه:يبقى على جثتي لو اتجوزتوا….

تيا : انت مالك؟ انت كدا كدا هتطلقني؟ وانا بحب مالك مالكش دعوه انت بقى… خليك في النسو”ان اللي تعرفهم

عدنان :عندك حق

عدنان سابها بياس وحيره و دخل البيت

تيا لنفسها:اصبر عليا بس و الله لأخليك تلف حوالين نفسك…. لا ثواني هو انا بعمل كدا ليه؟؟ يلهوي لا لا لا بطلي هبل… فوقي يا تيا دا بتاع بنا”ت……. بس كاريزما…. يخربيتك ما تخرسي بقى و لا انتي عايزه تبقى مهزاه….. اه يا ختي الحب تهزيق…

عند عدنان
رايح جاي في المكتب وهو مت و حاسس بالغيره

عدنان:طب وانت مالك؟ ابن خالتها و بيوصلها

عقله:انت هتستهبل تنكر انها شاغلك

قلبه:لا طبعا انا مش بتاع الكلام الفاضي دا

قلبه:بس من اول يوم شفتها و انت مشدود ليها

العقل بنفي: لا طبعا دي بنت زي اي بنت انت هتضحك على نفسك…..

القلب:بس انا فعلا مشدود ليها بطريقه غريبه… ضحكتها وعفويتها غباءه فيها حاجه مش طبيعيه

العقل:عدنان فوق دي بنت اللوا مصطفى و انت اخرك تتسلى مش اكتر

القلب: كفايه كفايه عرفت

عدنان:اااه دماغي هتنف منك لله يا ام شبر ونص

تيا وهي بتاكل جزر:انت اللي عمود نور مش انا

طلعت لسانها وطلعت ت ي وهي بتغمزله

عدنان ضحك غصب عنه وهو بيمرر ايديه في شعره

………………….
عند أسد ونسمه
أسد فتح باب الشقه ودخل وهو شايل تالين و لسه ماسك بأيد نسمه كأنها طفله خايف عليها تسيبه

نسمه فضلت تبص لايديه وهي مبتسمه و بتحاول تداري لكنها مش عارفه

دخل اوضه تالين وحطها في سريرها بحنان و بأس راسها و اخد نسمه وخرج

في اوضه اسد
قاعده على طرف السرير بتوتر و بتفكر في حاله تالين و مرات أسد لورا… اتنهدت بتعب

لكن شهقه برعب لما أسد شالها
نسمه :في اي….

اسد:شششش بطلي تفكير لأنك هتتعبي كدا…… بعدين هتفهمي كل حاجه
بس دلوقتي خدي شاور عشان ننام

نسمه:طب ممكن تنزلني و انا هدخل بنفسي اخد شاور

اسد بصلها بهدوء وسكت وهو بيدخل الحمام و بينزلها في البانيو

نسمه :اطلع برا

اسد بخبث:ااامم على فكره دي اوضتي ودا حمامي

نسمه :طب انا ممكن اروح اوضه تالين

أسد : و دا ليه بقى ولا هو تالين ادفي من ي
قالها وهو مبتسم و بغمزه

نسمه بتوتر و ارتباك: انا مش قصدي ب

اسد بمقاطعه: نسمه انتي مراتي فاهمه يعني اي انجزي ياله خدي شاور

قال كلمته وخرج و قفل الباب وراه

نسمه حطيت ايديها على قلبها و كان بيدق بسرعه جدا

انت في الصفحة 6 من 11 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
6

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل