
تبا:انت رايح فين دا سريري انت صدقت نفسك ولا اي يا اخينا
عدنان بصوت عالي:ااااااخررراااسيييي مش ناقص قر”ف… و قسما بالله لو ما طفيتي النور و جيتي نمتي لطربا الفيلا دي فوق نفوخك
تيا ب ف:متقدرش تعمل حاجه
عدنان بابتسامة خبيثه :تمام اوي
بص للاوضه و راح ناحيه الدولاب و كان في حبل فوقيه
تيا:انت بتعمل اي يا استاذ
عدنان بسرعه شدها من دراعها و ربط ايديها
تيا ب ف:اوعي ايدك كدا انت اتجننت
عدنان شالها و رزعها على السرير
تيا:ضهررررري اااهه يا متخلف
عدنان ربطها من رجليها وبقيت متكتفه تماما
عدنان :لو سمعت صوتك هقوم اديكي علقه تخليكي متعرفيش تتحركي لسنه قدام
و بابتسامه جانبيه :ف خلي ليلتك تعدي…
وسابها ونام وهي بتشت”مه في نفسها
في صباح يوم جديد
أسد كان قاعد قدام السرير و بيشرب سيجاره و هو بيبص لنسمه ب و بيفكر في خطته
نسمه بدأت تصحي بكسل واثقل و فجأه قامت اتفزعت و بقيت تعيط بهس يه و بسرعه راحت ناحيه اسد
نسمه ب وع شهقات قويه :انت جيت قبل ما يقربلي صح… هو مقربليش.. اتكلم ارجوك
ومسكت ايديه برجاء
أسد بسرعه زق ايديها و قعها على الارض
أسد ببرود و : ابعدي عني اوعي تكوني فاكره ان أسد الهلالي هيخلي واحده زيك على ذمته بعد اللي حصل
نسمه ب “اخ:اااسسسكتتت حراااااام يااارب لللللليييييهههه
أسد ابتسم وهو واقف قصاده لكن ابتسامته اتحولت لص ه و رعب لما…….
………….. ***************…………..
عند لارين
قاعده في اوضتها و الجو ضلمه و بتعيط وهي يفه و مرعوبه انها تكون قت”لت باسم لكنها كانت بتدافع عن نفسها من واحد حيو”ان زيه
دخلت عليها امها (شهد)
شهد:ما تقومي يا ضنايا عشان ناكل لقمه سوا مش شايفه وشك دبلن ازاي
لارين:يا ماما ماليش نفس
شهد:لا انا كدا اقلق عليكي بقالك يومين مش متظبطه مالك يا بنتي
لارين:مفيش يا ماما بس شويه تعب و هيروحوا لحالهم
شهد:طب ياله قومي نروح ل لتك نزورها في المستشفي و نكشف عليكي
لارين: لتي؟؟؟ لتي مين…
شهد: لتك شويكار بصي يا بنتي شويكار زمان عصيت ابويا الله يرحمه و سابت اسكندريه و جيت الحلميه و اتجوزت و خلفت…..
و انا يا بنتي كبرت و عايزه اشوف اختي عشان كدا عزلنا من اسكندريه وجينا الحلميه عرفتي ليه بقذ…. ولما سألت عرفت ان ابنها ولاد الحر”ام اذوه…… عشان كدا هنروح نزورهم في المستشفي…. ياله قومي البسي
لارين :حا يا أمي…..
بعد شويه كانت لابسه دريس ازرق من القماش عليه ام دهبي و لابسه حجاب ابيض كانت جميله جدا
بعد نص ساعه
في مستشفى في حي الحلميه
بتدخل لارين وامها المستشفي
شهد:اسألي شوفي باسم منصور في اوضه كم…
لارين:حا يا ماما
بعد دقايق
لارين:في الدور التالت اوضه اربعه
شهد :اطلعي انتي يا بنتي وانا وراكي
لارين:ليه… خلينا نطلع سوا
شويكار :ازايك يا شهد… عاش من شافك
شهد:اطلعي انتي يا لارين ليا كلمتين مع اختي و هخلصهم…
لارين :حا
سابتهم وطلعت الاوضه خبطت
باسم:ادخل
لارين دخلت ووقفت و كأنها اتشلت من الص ه………
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
بارت تاني اهو عاوزه اشوف التفاعل
#.. الفصل ١٣
أسد بصلها ببرود و ثواني واتحول لص ه ورعب وهو شايف نسمه بت ي بسرعه ناحيه البلكونه
اسد ببرود مزيف:هتعملي اي يا مجنونه؟؟
نسمه ببكاء وهس يه:انا معملتش حاجه في حياتي عشان اشوف كل اللي شفته دا…. انتم ليه بتكر”هوني كدا….. ليه ا يا اللي من د”مي يبيعني كدا عادي عشان مايتحبسش….. و امي تمو”ت و تسيبني لوحده معندهاش قلب زي شويكار….
وليه حد ياخد حاجه مش من حقه… لللللليييييهههه انا عمري ما اذيت حد… دا حرراااااممم…… ليه اتجوز واحد زيك معندوش د”م ولا بيحس
اسد ببرود:ااامم يعني انتي عايزه تنت”حر…. دا عز الطلب على الأقل اخلص منك و اطفي نا”ري على خلود و اشوف قلب اهلك محر”وق عليكي….
ياله ارمي نفسك…. و باستهزاء:دا لو تقدري
اسد كان فاكرها بتهزر لكن وعها و شهقاتها كان أكبر دليل على صدقها
بدون لحظه تفكير غمضت عنيها و بتسيب نفسها
اسد كان هيخرج من الاوضه لكن اتص فعلا لما لقاها بتسيب نفسها بي ي عليها عشان يلحقها لكن لان سرعته كانت كبيره بيقع هو كمان………
عند لارين
بتفتح الباب وتدخل لكن فجأه بتقف وكانها اتشلت من الص ه…….
باسم بص ه:انتي!!!!؟؟
لارين شافته بقيت تعيط و بتدير عشان ت ي لكن وقفها صوته….
باسم ب :لو خرجتي برا الاوضه دي هبلغ البوليس انك انتي السبب….. انا قالتلهم انه حر”امي كان عايز يسر”قني لكن اقسم برب العزه لو مشيتي لهوديكي وراء الشمس
لارين غمضت عنيها وهي بتعيط و بقوه مزيفه بصتله:لو انت را”جل قولهم اني السبب وانا هفض”حك و اقولهم انك كنت خط”فني و حاولت تعد”ي عليا و ساعتها هنشوف مين اللي هيودي التاني وراء الشمس
باسم ب و هو بيرجع راسه لورا:قولي… عادي تفتكري ان حد هيصدقك وانتي في الشارع الساعه واحده بليل دا لو انتي مح مه يعني مش هتعمليها … بس وقتها انا هقولهم اننا كنا سوا وانك كنتي معايا بمزاجك…. و حاولي تسر”قيني و لما شفتك عملتي اللي عملتيه دا يا مزه
أنهى كلماته بغمزه وق”حه
لارين:ااااانت ايه… حيو”ان و زبا”له
باسم بابتسامة :ااامم كل دا هتدفع تمنه يا قطه متقلقيـ,ـش انا مـ,ـش ناسـ,ـي اللـ,ـي انتـ,ـي عملتيه…. و ال ح في جانبي كل ما بشوفه بستحلفلك اني هدفعك الأمن غالـ,ـي
لارين ب رغم فها:اعلي ما في خيلك اركبه…..
في نفس اللحظه شويكار وشهد دخلوا الاوضه
شويكار بابتسامه : بسم الله مشـ,ـا الله بنتك زي القمر يا شـ,ـهد
شهد: الف سلامه عليك يا ابني
باسم باستغراب :الله يسلمك مين دي؟
شوسكار:دي لتك يا باسم اختي شهد ودي بنتها لارين ايه رايك مش عروسه زي القمر
باسم بخيث:عندك حق يا اما عروسه زي القمر
شويكار بابتسامه :اي رايك نخطبهالك…
شهد بص ه:ايه؟
شويكار:دي امنيتي يا اختي اننا نرجع نلم الشمل من تاني و لو مسامحاني بجد وافقي على جواز بنتك لباسم ابني
دا عنده شقته جاهزه و بيشتغل في ورشه الميكانيكا بتاعته و شغال على تاكسي بيدخل اد كده يعني مش هيخليها عايزه حاجه
لارين واقفه مش عارفه د حرفيا من الص ه
شهد:مش عارفه والله يا اختي بس دا جواز مش لعب عشان نقرر بسرعه كدا… لازم نعرف رأي لارين وكمان مش وقته لص الكلام دا
لارين:انتم بتقولوا اي…. انا اتجوز الحيو”ان دا…… دا على جث”تي
شويكار ب :شوفي بنتك بتقول اي يا شهد
شهد:لارين اتكلمي كويس ازاي تكلمي ابن لتك كدا
لارين بسرعه:عشان دي الحقيقه دا حاول…
باسم بمقاطعه: لتي ممكن تسيبني معها شويه…..
شهد بحيره: بس… ماشي يا ابني ربنا يهديكي يا بنتي
شويكار وشهد خرجوا وفضل باسم ولارين
باسم ب :اي رايك يا عروسه تحبي نعمل جواز و لا اكمل اللي كنت هعمله في الشقه بس من غير جواز
لارين:انت واحد..
باسم وهو بيمسكها من دراعها ب شديد: انتي متعرفيش باسم الميكانيكي اللي لافف و داير ممكن يعمل معاكي اي لو نطقتي بكلمه مش على هواه
فبلاش تخليني اوريكي الو”يل و قسما بالله لو ما وفقتي على الجوازه دي هتكوني جثه هامده بس ساعتها هكون برضه اخدت اللي عايزه فاهمه يا مزه…. و لو فكرتي تنطقي بكلمه من اللي حصل في الشقه قسما بالله هقلب عليكي ال ابيزه……
و اوعي تكوني فاكره اني عايزك عشان جمال عيونك لا يا مزتي انا بس هعلم عليكي قصاد اللي عملتيه معايا…….
لارين ب وع و بتحاول تفك ايديها: مش هتجوزك و اللي عندك اعمله و هقولهم انك حاولت تعد”ي عليا ولو فيها اعد”امي مش هتجوزك
باسم بابتسامه جانبيه :يبقى انتي اللي بدأتي اللعبه استحملي النتيجه…….
…………..
عند أسد و نسمه
بيقعوا الاتنين في حمام السباحه بالظبط لكن نسمه اغها بتتخبط الله و بتنز”ف
و لأنها مش بتعرف تعوم بتسيب نفسها المايه و هي فاقده الوعي
أسد طلع بسرعه من المايه بيبص للمكان بيشوف الد”م على حافه حمام السباحه بسرعه بينزل تحت المايه وبيسحب ايديها
بيحطها على الأرض و بيطلع بسرعه من حمام السباحه….
بيشيلها وبيطلع لاوضته…. طلع موبيله وكلم عز يبعتله دكتوره
بص لنسمه ببرود و هو بيفكر في خلود
دخل يغير هدوم بعد شويه طلع وهو بينشف شعره و معه هدوم ليها
غيرلها هدومها و جاب قطن و حاول يوقف النز”يف
الدكتوره وصلت و خيطت ال “ح اللي اغها و اديتها حقنه منوم
اسد بجمود:هي كويسه….
الدكتوره:ايوه انا اديتها حقنه منوم و دلوقتي هتفضل نايمه
اسد:تمام اتفضلي
الدكتوره بصتله ب ومشيت…..
اسد فضل يبصلها و غمض عنيه بتعب وقعد على إلان يه وهو بيفكر هيعمل اي
عند تيا و عدنان
عدنان صحي من النوم بتثقل وهو حاسس بحاجه تقيله
تيا كانت راسها على صدره و هي لسه متكتفه
ضحك على شكلها وهو بيعدلها … قام و فك الحبل من ايديها كان علم عليها….
عدنان:ام ربيتك يا ام شبر ونص بس مش دلوقتي خلينا بس نطمن على اللوا مصطفى
و نكمل بكرا بقى عشان عايزه انام
..
#
#ال13
#…. ال14
أسد فضل قاعد جانب نسمه و هو بيفكر في كل اللي بيحصل حواليه
محاوله قت”له…… كارولين اللي المفروض هتكون في م في خلال اسبوعين…. و الا نفجا”ر اللي بيخططوا ليها
تالين بنته لو اله حاجه هتعمل اي لوحدها….
وجود نسمه في حياته و المشاكل اللي بتحصل وراء بعضها…..
نفض الأفكار من اغه وقام نزل يعمل فنجان قهوه عشان يفوق و يروح الشغل..
لكنه وقف قصاد نسمه و فضل يبصلها بهدوء مريب….. لقاها بت عش قرب منها و حط ايديها على اغها لقى حرارتها مرتفعه جدا
أسد :نسمه فوقي قومي…..
لكن كانت بت عش بس
أسد بدون تفكير اشتالها ودخل الحمام حطها في البانيو وشغل المايه الساقعه….
عدي ربع ساعه و مفيش اي تحسن لكن بتتنفض بقوه
كلم الدكتوره سلمي… دكتوره تالين
سلمي:أسد باشا اومرني… تالين كويسه؟
اسد بجديه: دكتوره سلمي.. نسمه درجه حرارتها مرتفعه اوي وانا حطيتها في البانيو وشغلت المايه لكن مفيش اي تحسن
سلمي:هو حصل حاجه معينه اتسببت في الس نيه
اسد: اغها وقعت من البلكونه من الدور التاني و اتخبطت في اغها عند حمام السباحه والدكتوره جيت خيطتها
سلمي:اعتقد ح تك لازم تجيبها وتيجي على المستشفى لان ممكن يكون في نز”يف داخلي او ك”سر….كان لازم تجيبها من بدري….. هستني ح تك تجيبها دلوقتي
اسد قفل الموبيل ب و دخل لنسمه غيرها هدومها لدريس و شالها وخرج من البيت حطها في العربيه و طلع على المستشفى
بقلم دعاء احمد
………… **************………….
عند تيا و عدنان
عدنان بيفك ايديها و كان الحبل سايب علا”مات على ايديها ورجليها
تيا بدأت تقوم و فجأه “خت و قل”م نزل على وش عدنان
عدنان بقى مصدوم و هو حاطط ايديه على خده و عيونه بتطق شرار
تيا ب ف :انا انا اسفه مكنتش اقصد… بس انت فتني و بعدين ازاي تبقى قريب مني كدا لا وكمان نايم على سريري وااااهههاا شعري ياض
عدنان ب :انتي عارفه اللي مديتي ايدك عليه دا يبقى ايه….. دا في لواءت بيعملولي الف حساب و انتي ياام شبر ونص بتمدي ايدك عليا……
تيا برعب من شكله :اسفه و الله اسفه يا باشا ما هو محدش يخض حد كدا عادي يعني و انا مش متعوده اصحى القى حد جنبي…… و بعدين اي هو خدوهم بالصوت سيب شعري يا حيلتها انا ابان كيوت و بنت ناس لكن انت متعرفش مواليد الفين دول ايه….. خبره
عدنان وهو بيمسك شعرها بقوه اكبر:لسانك دا عايز قطعه….. قومي ح لي الفطار انجزززي
تيا بزهق و ببرطمه:حا جتك الارف… ياكشي تنشك في معاميعك يا بعيد و تبقى تحت ايدي في اوضه العمليات اعمل فيك ما بدالي… القلب هبيعه لوحده… بس القرنيه برده مهمه
عدنان :خلصتي برطمه على الصبح
تيا بعيون القطط:ايوه طبعا تؤمر بحاجه معينه في الفطار
عدنان بغيظ؛ اي حاجه انجزي
دخلت تاخد شاور و بعد شويه خرجت و نزلت المطبخ لقيت الطباخ بيح الفطار
تيا:صباح الخير يا عم خليل
عم خليل الطباخ:صباحيه مباركه يا عروسه
تيا:عروسه… اللهم اخزيك يا شيطا”ن المهم ح ت الفطار لعمي مصطفى
عم خليل:ايوه يا بنتي وطلعتهوله و اتاكدت انه اخد الدوا
تيا:طب فين فطاري انا و الهندزه اللي فوق
عم خليل:تحبي تفطروا هنا ولا في اوضتكم
تيا:لا هنفطر في الجنينه
عم خليل: حا يا ست البنات
بعد مده
عدنان و تيا كانوا بيفطروا في الجنينه مصطفى نزل قاعد معهم
مصطفى :صباح الخير يا قمري
تيا:صباح الجمال يا قبطان
عدنان:ح ه اللوا طيارتك امتى؟
مصطفى :الساعه اربعه
عدنان؛ ان شاء الله هتبقى كويس وه جعلينا قريب
مصطفى :ان شاء الله
تيا بصتله بعيون ينه م عه
مصطفى :هرجع يا تيا يا حببتي اومال فين تالين
تيا:نايمه فوق هو أسد الهلالي هيجي لح تك قبل ما تسافر
مصطفى :أسد في ناس هجموه هو مراته امبارح بعد كتب الكتاب
عدنان بسرعه:أسد ازاي… مين؟
مصطفى :زيدان الفرماوي اللي أسد قبض عليه من مده…..
…………….*****************………..
عند لارين قاعده في البيت و بتفكر في كلام باسم وانه هيتجوزها حتى لو غصب عنها و انه هين ها على عملته
لارين:يارب يارب انا تعبت من التفكير طب اقول لماما انه كان عايز…. اااههه هقولها اي بس دا واحد حق”ير ممكن يكدب كلامي بس لايمكن اتجوزه لا وكمان ميكانيكي و انا بشتغل في شركه ان نشونال
تليفونها رن ردت بلهفه
كريم:ازايك يا لارين… فينك متأخره على الشغل بقالك بومين مش بيتجي
لارين بسعاده:انا اسفه يا مس كريم والله بس حصل ظرف طارق و كنت مش قادره اشتغل
كريم:اامم لو حابه تتكلمي انا موجود و بعدين بطلي كلمه مس دي لو سمحتي
لارين بهيام:انا واقعه في مشكله ومش عارفه ات ف
كريم ب : طب اي رايك نتقابل و تحكيلي المشكلة و انا نساعدك لو اقدر
لارين باحراج:بس
كريم:مبسش ياله انا هجيلك ننزل نتكلم في اي مكان…. اجهزي على ما اجيلك
لارين: حا
قامت بحماس عشان تغير هدومها ما ونزلت بعد نص ساعه تقريبا
اول ما قبلته ركبت عربيته و راحوا مكان عام لكن لارين مقدرتش تحكيله ان باسم
في كل لحظه كان في شخص بيصورهم مع بعض و هما مش حاسين……..
……………
في المستشفي
الدكتوره بدأت تعمل اللزم لنسمه و بتحاول تساعدها في انها تنزل درجه حرارتها كل دا وهي فاقده الوعي
بعد ساعه ونص خرجت الدكتوره من الاوضه
بقلم دعاء احمد
اسد:هي كويسه؟
الدكتوره بانفعال:ممكن افهم ازاي دا حصل…. يعني ازاي تقع من الدور التاني و ح تك تستهون بالموضوع و عادي….
البنت جسمها ضعيف جدا و كان لازم تيجي هنا اول ما وقعت هي هتفضل معانا لحد ما تفوق و الحمد لله مفيش نز”يف داخلي
اسد ببرود:يبقى تح مي نفسك واح مي اسلوبك عشان انتي متعرفيش ممكن اعمل اي
الدكتوره:انا اسفه بعد اذنك
اسد دخل اوضتها كانت نايمه لاحول ليها ولا قوه
قعد على كرسي جانبيها و مسك ايديها بحنان و با”سها
اسد :انتي متعرفيش انا شفت اي في حياتي كل اللي حبيتهم راحوا و وعد مني للايام مش هسيب حقهم حتى لو على حساب ناس ملهمش ذنب…. محدش لم”سك لكن دا نفس شعور خلود بعد اللي حصلها لكن هي حظها كان اسوء وا كي د”مرها
غمض عنيه بتعب و هو بينام جانبها على السرير و بي ها بتملك وهو بيد”فن وشه في رقبتها ……
…………..
بعد كم ساعه
عند تيا و عدنان
رجعوا الفيلا بعد ما وصلوا مصطفى للمطار
عدنان:لمى حاجتك بسرعه على ما اعمل مكالمه تكوني خلصتي عشان نروح شقتي
تيا ب ف وتو :حا
عدنان خرج يعمل مكالمته و تيا كانت طالعه اوضتها لكن سمعت صوت وقفها
حياه:تياااااااا
تيا بسعاده نزلت ي و تها
حياه:وحشتيني اوي اوي… انا سمعت حاجه غريبه اوي انتي اتجوزت بجد
تيا: ما انتي لو صحبتي فعلا كنتي هتبقى معايا امبارح و انا بتنيل اتجوز
حياه:معليش بقى انتي عارفه كنت مع بابا في المانيا بس ب احه زهقت قالت ارجع م بقى….. المهم مين العريس.. سمعت انه حد تبع عمك يعني ظابط.. و مالك عمل اي صحيح دا اكيد بيولع
تيا:اه يا اختي اتجوزت واحد عمود نور كدا بس ي ف… انتي قوليلي مين المز اللي قالت إنه وقعك في غرامه
حياه :واحد كاريزما ووسيم عنيد و مش سهل تقيل و مختلف عن كل اللي عرفتهم اااه يا تيا لو احكيلك عنه بس هو عنده مشكله
تيا:ايه هي بقي
حياه:مش في اغه الجواز… وو
عدنان وهو جاي من برا:خلصتي….
حياه بص ه………….
عدنان……….
الثنائيات بتاعتنا عشان منتوهش
(أسد.. نسمه)
(تيا…. عدنان.. وأطراف اخري)
(لارين… باسم… أطراف اخرى
15*16/17
#.. #ال15
حياه بص ه :عدنان….
تيا :اي دا انتي تعرفيه؟؟
حياه:طبعا دا هو دا اللي….. هو مين دا؟
تيا:عدنان الرفاعي جوزي للاسف
قالتها تيا غير عابئه بشكل حياه و ص تها
عدنان ببرود:مش تعرفيني ولا اي…
تيا:اه صحيح… دي حياه البيست بتاعتي لكن هي بقى دخلت فنون جميله وانا دخلت طب لكن… انا بحكيلك ليه اصلا
المهم دي حياه و دا عدنان
حياه كانت في حاله ص ه استغراب مش عارفه تقول اي :تيا ممكن كوبايه مايه لو سمحتي
تيا بعفويه:هوا ست حياه تؤمر يا بس
و بطريقتها الجميله راحت للمطبخ وهي بتدندن اغنيه سكك البنات
عدنان:ازايك يا حياه رجعتي م امتى…
حياه:انت اتجوزت؟.
عدنان :اامم اه امبارح
حياه:طب وانا؟ انت قالت انك مش حابب يبقى في اي ارتباط رسمي لكن قلت اني عجباك
عدنان:برافو… لسه فاكره كلامي كويس واني مضحكتش عليكي…. و قلتلك اني بتاع التسليه مش اك
حياه بكر”ه و :و يوم ما تتجوز… تتجوز دي انت عارف انها بتحب ابن لتها مالك
عدنان برفعه حاجب :اي دا مش مفروض انكم صحاب ازاي بتتكلمي عنها كدا
حياه ب :لو اخدتك مني يبقى قول عليها يا رحمن يا رحيم يا عدنان…. عشان زمان اخدت مالك و انت عايزه تاخدك مني دلوقتي
عدنان وهو بيقعد بلامباله :ااامم يعني انتي كنتي بتحبي مالك…..
حياه بسرعه :لا يا عدنان انا بحبك انت صدقني دي كانت مشاعر غبيه لكن انا بحبك انت
عدنان :يبقى اقفلي على الموضوع دلوقتي و نبقى نتقابل بعدين نتكلم فيه
حياه:حا بس و حياتي متسبنيش
عدنان بصلها بدون اي تعبيرات
تيا وهي جايه:المايه
حياه بابتسامه مزيفه:مرسي يا قلبي بقولك تعالي بقى اوريكي انا جيبتلك اي معايا من المانيا
تيا:ياله
عدنان بضيق :تيا انجزي جهزي حاجتك عشان نمشي
تيا:سم حا ….
تيا طلعت هي وحياه
عند أسد ونسمه
كانت حاسه بدفي غريب بعد وقت طويل فتحت عنيها ببط شافت أسد ها بقوه وهي نايمه على صدره…. وعها نزلت لا اراديا
نسمه بهمس و وع :انا عايزه امو”ت
اسد وهو بيشدد على ها بقوه:لازم تعيشي حياتك كلها
نسمه ب وع ومسكت في قميصه بقهر:و يفرق بايه اني اعيش بعد اللي حصل…
أسد :محصلش حاجه انتي زي الفل اوعي تكوني فاكره انك هتكوني على ذمتي و اسيب واحد زي دا يقربلك وياخد حاجه غصب منك
نسمه:يعني هو مقربليش طب طب انت انت قلت انه
أسد :مش كل اللي يتقال حقيقه
نسمه بتحاول تبعده ب لكنه ماسكها باحكام
نسمه:انت ازاي كدا….انت لايمكن تكون طبيعي…. انا كنت همو”ت بسبب اللي انت قلته حرام عليك
اسد بهدوء: بلاش تخليني اعمل حاجه تن ي عليها و اسكتي
نسمه:ممكن تسيبني اقوم….
اسد:لا و اسكتي بقى عشان مش عايز وجع اغ..
نسمه بصتله لقيته مغمض عنيه و ملامحه ليه من اي رياكشن
بالرغم دا كانت حاسه بأمان غريب في ه مقدرتش تمنع نفسها من انها تفضل تبصله هو كان حاسس بيها لكن عامل انه مش مهتم
عند لارين.
كريم وصلها لحد البيت و هي كانت فرحانه جدا لأنها متنكرش انها معجبه بيه
طالعه للشقه وعلى وشها ابتسامه واسعه لكن فجأه حد بيشدها و بيكتم نفسها
باسم بفحيح افعي:المزه جايه مبسوطه دلوقتي ااامم الهندسه دا هو السبب بس للاسف مش هتعرفي تعليقه اصل اوعدك في خلال أسبوع من دلوقتي هتكوني على ذمتي وساعتها مقولكيش على اللي هعمله
لارين كان بتبصله برعب و هو لسه كاتم بوقها
باسم: تعرفي انك عجباني اوي اه اصلك مش سهله
لارين :انت خرجت من المستشفى امتى؟؟ انا لايمكن اتجوزك انت فاهم
باسم ب :يبقى الصور القمر دي هتبقى في كل مكان على النت بكرا
سكرتيره تطمح ان تكون زوجه مدير شركه ام بي ار العالميه ومن اجل ذلك تستخ طرقها ال صه لاغر”اه
لارين مسكت الصور وكانت صور ليها مع كريم بس كلها وهما في مكان عام و هما في عربيه كريم
باسم :عارف انها مش صور منح”له لكن انتي عايشه في الحلميه و ما بالك بأهل الحلميه و كلامهم و هيقولوا على الساكنه الجديده اي
لارين:انت…
باسم بهمس :واك من كدا كمان بس نشوف الموضوع دا بعد الفرح يا بنت لتي…. فكري من هنا لبكرا وانا هجيب لتك وجوز لتك عشان نتق لك يا عروسه
لارين:ابعد عني بقى يا اخي دا كان يوم اسو”د…..
باسم وهو بيقرب:و لو مبعدتش
لارين ب ف:هصوت والم عليك امه لا اله الا الله ونشوف اهل الحلميه هيعملوا معاك اي
باسم بابتسامه جانبيه :احبك و انتي بتخر”بشي يا قطه… سلام موقت
عند أسد ونسمه
نسمه كانت بتقوم عشان تمشي مع أسد يروحوا يجيبوا تالين من عند تيا
نسمه كانت بتسند على اي شي يقابلها
أسد فتح الباب و دخل بهيبه
نسمه ب ف:ثواني واكون جاهزه هضفر شعري
أسد كان ساكت راح عندها و شالها
نسمه ب وع:ممكن تنزلني….
اسد قعدها على إلان يه بحنان و مسك وشها بايديه و هو بيمسح وعها
أسد :انتي ليه دايما تعيطي…
نسمه :عشان انت كل شوي بتزعق و تقول حاجات غريبه… عشان ال وع هي الحق الوحيد ليا
اسد بابتسامه جميله لأول مره :بس انا مبحبش مراتي تعيط لازم تكون قويه وتقول كل اللي جواه…. تك”سر و تزعق و متسيبش حقها ابدا
نسمه:حتى لو حقها دا منك انت
أسد بابتسامه واسعه:حتى لو مني انا… لان انا انسان مش ملاك عشان مغلطش
نسمه بابتسامه :بس انا مش عايزه ات نق معاك…. ممكن توعدني بلاش تأذيني او توجعني تاني
اسد و هو يجذبها له : مقدرش اوعدك بحاجه لان طول ما احنا عايشين الدنيا بتقلب في احوالنا…. لو وعدتك هبقي كذاب وانا بكر”ه الكذب
اسد بابتسامه :تعالي بقى اضفرلك شعرك
نسمه بضحكه :انت هتعرف؟
اسد:ااامم ن ب ما انا متجوز طفله
بعد شويه أسد كان شايل نسمه ونزل من المستشفى و راح عند تيا اخد تالين
ورجع الفيلا
#.. #ال16 تاني
عد اسبوع طبيعي جدا
عند نسمه…
قاعده في الدرس بتعيط و هي يفه…. أسد كان خلص شغله وراح عشان ياخدها
اسد وقف العربيه قدام السن اللي هي بتاخد في درس.. نسمه نزلت وهي بتمسح وعها و ماسكه الكتب بتو
فتحت باب العربيه و دخلت وهي ساكته
أسد باستغراب:مالك؟حصل حاجه؟
نسمه بتو و ف:لا لا محصلش حاجة
أسد بنظرات ثاقبه :نسمه انا مبكر”هش في حياتي قد الكذب
نسمه ب ف: انا مش بكذب انا يفه
أسد حط ايديه تحت دقنها و رفع وشها له وشاف وعها
بدون اي كلمه ها وهو ساكت وهي انف ت في البكا وهي ماسكه في التيشيرت بتاعه
اسد :حصل اي… احكيلي
نسمه وهي بتبعد و بتبصله برجاء: مش هتزعقلي …
اسد برفعه حاجب : ليه ممكن ازعقلك… عملتي اي؟
نسمه بتو :المس بتاعي….
اسد:ماله؟
نسمه بارتباك: بي.. بيعاكسني و حصل موقف مش كويس بعد ما البنات مشيوا قالي خليكي هشرحلك الجزء اللي فاتك في الف ه اللي فاتت و انا مش موجوده…….
اسد بنبره مخيفه: وبعدين……
نسمه :انا قالتله اني مش هينفع افضل معه لوحدنا لكنه فضل يقول كلام مش كويس و حاول يقربلي وانا يت بسرعه
أسد ضغط على ايديه ب و يه و طلع مسد”سه من دوسه العربيه ونزل و هو مش شايف ادامه
نسمه فتحت عنيها بص ه ونزلت بسرعه وراه
نسمه:ابيه ارجوك بلاش تعمل حاجه
اسد بفحيح افعي:ادخلي العربيه و متنزليش منها بلاش تعاكسي كلامي احسنلك
نسمه بعفويه :انا يفه عليك
اسد بهدوء مريب:طب اركبي العربيه دلوقتي و لما نرجع نبقى نشوف الموضوع دا
أنهى كلماته بغمزه و ابتسامه خبيثه
نسمه واقفه فاتحه بوقها و بصاله بص ه من “اءته ووشها احمر
أسد بضحك: طب اعمل اي دلوقتي في الشارع يعني اركبي يا نسمه..بدل ما اتهور في الشارع
نسمه بسرعه جدا ركبت العربيه وقفلت الباب
أسد بصلها و ثواني ورياكشنات وشه اتحولت تمام و طلع السن
بعد شويه
فتح الباب بكل برود ودخل
مس منير:انت مين يا استاذ انت
أسد وهو بيقعد ادامه بكل برود وبيحط المسد”س على المكتب
مس منير بارتباك:انت مين يا استاذ… و ايه دا
أسد ببرود: تعرف دي من اللحظات القليله اللي الواحد بيحب فيها الشغلانه بتاعتنا دي
مس منير:افن ؟؟
أسد ببرود:تعرف لما بنتعين رسمي في أمن الدوله بيسلمونا المسد”س دا و معه خزنتين….. وكل ما بن “ب ر”صا”صه بناخد حوافز….. و انا بقى عندي بنت و مصاريف مدرسه وكدا و انا محتاج الحوافز دي
مس منير :هو مين ح تك؟ في اي؟
أسد فجأه قام و مسكه من ياقه قميصه وبانفعال :اااااسدددد الهلااااالي اااالللي واااحد زبااااااا”له زيك ات ر”اا على مراااته
مس منير ب ف :انا معرفش انت مين ولا مين مراتك اصلا
اسد ب :نسمه منصورر و اكيد مش هي الوحيده اللي حاولت معها بس انا بقى بكر”ه الصنف الو”س… بتاعك دا… قسما برب العزه لو ما سيبت المدرسه و السن دا وبطلت استغلال البنات الصغيره لكون ملبسك في ميت الف قضيه… وانت بقى متعرفش القضيه الوحده عندنا بتاخد كم سنه فيها.. إن مكنش اعد”امم…
مس منير:انا اسف والله يا باشا مكنتش اعرف انها متجوزه
اسد وهو بي “به بالبوكس:و تقررررررب منهاااااا بااااي صفه يا ابن…. بلاش تقف قصادي لأنك مش عارف انا مين…. وبلاش تخليني اعرفك انا مين
منير:اسف يا باشا والله ماهقرب لأى بنت تاني
اسد زقه ب واخد مسد”سه:كلامي يتنفذ النهارده لان لو عد النهارده ومنفذتش اللي قلته هتلقي المخبرين جايبينك من قفاك ولو دا حصل صدقني مش هتخرج منها
قالها وهو بيمشي من المكتب بلامباله
بعد مده نزل
نسمه بسرعه:عملت ايه
أسد بابتسامه :مت فيش اوي كدا معملتش حاجه
نسمه بابتسامه :شكرا يا ابيه
أسد اتضايق بسبب الكلمه دي لكنه ساق العربيه وطلع على مدرسه تالين اخدوها و رجعوا البيت
نسمه :ياله عشان نتغدا وتاخدي الدوا بتاعك
تالين بابتسامه :حا يا مامي
بعد مده
أسد خرج عشان الشغل و تالين نامت..
نسمه دخلت غيرت و لابست باضي كت وردي و برمود قصيره فردت شعرها باريحيه و خصوصا لانه مش موجود
بتاخد الكتب عشان تذكر لكن بتحس بوجود حد وووووو
في الحلميه
باسم في الموبيل:العروسه جهزت ولا لسه ولا تحبي انزل الصور اللي معايا
لارين ب وع :حررااااممم عليك يا أخي أنت بتعمل معايا كدا ليه
باسم :مزاجي يا قطه و بعدين جهزي نفسك عشان بليل هاجي نكتب الكتاب سيبتك اسبوع بحاله ودا كرم اخلاق مني
لارين:هو اللي زيك يعرف اخلاق يا ابن….
باسم:مقبوله منك يا جميل انا مش هت و انا كدا كدا بحوشلك اخطاءك
لارين:انت حق”ير وقذ”ز
باسم :خليكي فاكره ان انتي اللي قالتي كدا سلام مؤقت يا قطه
قفل معها و سابها مش عارفه تعمل اي وازاي تتجوز واحد حاول يع”تدي عليها و غير كدا بيهددها بصورها مع مديرها
لكن جالها مكالمه من كريم
لارين:الوا
كريم ب :سمعت انك هتتجوزيه الف مبروك بس مكنش العشم كان ممكن تقوليلي عادي
لارين ببكاء:معليش الموضوع جيه بسرعه
كريم ب واستغلال:مالك يا لارين حصل حاجه…. انتي مش عايزه تتجوزي
لارين:لا مش عايزه وهو.. انا اسفه بعد اذنك
وكانت هتقفل
كريم بسرعه:لارين لو مش بتحبيه انا ممكن اخلصك من الموضوع دا… انا بحبك بس كنت يف اع فلك بس مدام هتتجوزي لازم اقولك دي اخر فرصه ليا
لارين :بس بس ح تك ازاي يعني
كريم ب :زي الناس يا لارين انا معرفش ازاي بس انا عايز اتجوزك
لارين:بس انا كتب كتابي بليل ولايمكن حد يوافق على جوازنا
كريم ب :انتـ,ـي ممكن تجيلي و نكتب الكتاب ونحطهم أدام الأمر الواقع و صدقيني هعـ,ـملك اكبر فرح في م كلها
لارين بفزع:اااااهررببـ,ـبب
#ك
#ال16
#.. #ال17
نسمه دخلت تغير و لابست باضي كت من الستان و برمود قصيره و فردت شعرها بطريقه جذابه و اخدت كتبها عشان تذاكر
لكن حسيت بحد موجود معها………
بلعت ريقها بتو و بسرعه بتدير لكنه بيثبها وبي ها
نسمه ب ف بتحاول تبعده عنها
اسد:ههههشش دا انا
نسمه بتو :ابيه ح تك رجعت تاني بسرعه… في حاجه؟؟؟نسيت حاجه؟؟
أسد :اامم هو مش مسموحلي ارجع البيت ولا ايه
نسمه بسرعه وكسوف :لا لا مش قاصدي بس بس مكنتش عامله حسابي انك هتيجي دلوقتي….
أسد ب :عشان كدا اول مره تلبسي كدا و تاخـ,ـدي حريتك في البيت… على فكره انا جوزك يعني عادي
نسمه وهي بصله في الأرض ووشها احمر جـ,ـدا:هو هو ح تك ممكن يعني ممكن تبعد شويه
أسد وهو بيد”فن وشه في رقبتها ولسه ـ,ـها وبتوهن: مش عايز ابعد…. انتي الوحيده اللي بتقدري تخليني مش قادر ابعد عنك
نسمه بارتباك :ابيه.. تالين ممكن تصحى
اسد بعد عنها و بصلها وضحك : انتي ناويه تقعدي كدا عادي
نسمه :لا لا هغير
اسد :مت فيش اوي كدا انا مش بعض.. و كدا كدا رج دلوقتـ,ـي بس متتعوديش على كدا عشان قريب هتكوني حرمي
نسمه بلعت ريقها بتو و ف وهي بتحط شعـ,ـرها وراء ودنها بتلقائيه ووشها احمر
أسد بابتسامه ساحره وهو يجذبها من خ ها:انا بقول بعدين لكن بت فاتك دي متلوميش الا نفسك
نسمه بسرعه :انا اسفه اسفه
اسد ضحك و اخد فلاشه من درج التسريحه و مشي
نسمه اتنفست باريحيه
بقلم دعاء احمد
عند تيا وعدنان
كان عدي عليهم اسبوع بدون اي شي مهم تقريبا
عند تيا و عدنان في بيته
تيا بضيق:انت… يا اخينا يااسطي
عدنان:اللهم طولك يا روح عايزه اي يا بنتي مش شايفني بتنيل اشتغل…
تيا بمحن :ام سوري بس كنت عايزه ارجع الكليه بليزز
عدنان :مش لايق عليكي الجو الر”خيص دا
تيا : لص يا اخينا عايزه اتزفت ارجع لمحا تي انت فاكرني اي عوطليه
عدنان:حوشي يا اختي روح احمد زويل اللي جواكي دي بلا وكسه
تيا:انت بت يق عليا…. انت عارف انا ايه.. كلـ,ـها تلات سنين و ابقى دكتوره قد الدنيا
عدنان :بيئه اوي اسلوبك دا
تيا بصياح :فرررررررريدددده يا فوفو
فريده جدة عدنان:ايوه يا حببتي الولد دا زعلك
تيا وهي ب قص حواجبها لعدنان:يرضيكي يا ديدا انه يمنعني اروح كليتي… عايزني ابقى فاشله عدو المرأه دا
فريده بطيبه:لا طبعا ميرضنيش انت يا ولد ليه مش عايزها وح كليتها
عدنان بضيق وهو باصص في الورق :يا فريده دي دي واحده بتاع مشاكل انا مش عارف ابوها و امها استحملوها ازاي.
تيا فجأه وقفت مكانها و وعها اتجمدت؛ بعد اذنكم
فريده بسرعه:تيا
تيا بابتسامه ينه :متقلقيش انا كويسه هاروح اكل انا جعانه اوي
وسابتهم وخرجت وهي بتعيط
فريده بعتاب:ليه يا ابني حرام عليك
عدنان :انا مقصدقتش يا ديدا انا بس مشـ,ـغول وهي ت فاتها كلها متهوره
فريده بحب:يا ابني مراتك دي مفـ,ـيش أطيب منها هي هبله و متهوره بس دي يتيمه بلاش تك”سر قلب واحده حاسه ان ملهاش ضهر
عدنان:ديدا انا مكنتش اقصد
فريده: لص تقوم تصلحها و تخلـ,ـيها تقبل اعتذارك
عدنان:ناااااااااعم اعتذر ليها…. ليه أن شاء الله اومال لو مراتي بجد
فريده :ايه؟ يعني اي؟؟
عدنان بسرعه :مفيش يا ديدا انا هقوم اصالحها
فريده لنفسها:ربنا يهديك يا ابني و تظبط حياتك بقي
في اوضه تيا
قاعده في البلكونه و بتعيط
عدنان فتح الباب ودخل بدون ما بخبط
تيا بجمود:عايز اي
عدنان بارتباك:انا مكنتش اقصد
تيا:عادي انت مقولتش حاجه غلط
بقلم دعاء احمد
عدنان بسرعه شدها من دراعها ووقفتـ,ـها ادامه و هي كانت بتحاول تتجنب النظر له و خصوصا لان عيون احمرت من البكا
عدنان رفع وشها له و بصـ,ـلها بهدوء
تيا بوجع و وع :انا كنـ,ـت محتاجه ليهم اوي كنـ,ـت محتاجه يكـ,ـونوا معايا و ياخـ,ـدوني في هم…… كنت محتاجه احس بالحـ,ـنان
صحيح عمي مصطفى اخدني في حضـ,ـنه و احتواني…… قدر يحميني من جدي وأهل ماما…. هو ليا الاب بس انا كنت محتاجه ابويا وامي….. زي اي بنت محتاجه تحس بالحنان في أهلها… انا محتاجه امي اوي
كانت بتتكلم وهي بتعيط و مش قادره تتنفس
عدنان اخدها في ه وبقي يرتب على شعرها وهي بتعيط
عدنان بحنان:انا اسف مكنتش اقصد صدقيني و بعدين ايه دا اول مره اشوفك بتعيطي
تيا:اصلي جعانه
عدنان زقها و بصلها و هي بتبصله ببراءه
عدنان:نعم يا اختي
تيا:جعانه وانا لما بجوع بعيط
عدنان:صبرني يارب ماشي يام شبر ونص
عايزه تاكلي اي
تيا:ااامم بيتزا و بطاطس بالجبنه ومعهم مخلل
عدنان بصلها بلامباله ونزل…….
تيا:يا كابت طموحاتي
………..
عند لارين
لارين بفزع:انت عايزني اهرب انت مجنون
كريم:لارين انا بعمل كدا عشان مصلحتك.. ازاي تتجوزي واحـ,ـد مش بتحبيه.. انتي فاهمه يعني اي جواز
لارين :و ح تك فاهم يعني اي اسيب كتب كتابي واحـ,ـط راس اهلي في الوحل تبقى مجنون لو تخيلت اني اعمل كدا
كريم بسرعه :لارين اسمعيني انا هتجوزك صحيح في البدايه مش رسمي لحد ما يعدي النهارده على خير لكن اوعدك هعمل اكبر فرح في م كلها
لارين :انا اسفه بس مقدرش اعمل مع امي كدا
كريم :الاختيار ليكي يا لارين هستناكي النهارده لو جيتي هعرف انك اختارتيني و عايزانى انا لو لا هعرف انك مش محتاجه لوجودي…. مع السلامة
بقلم دعاء احمد
قفلت معه وهي مرتبكه هي معجبه بيه وعايزه تهرب من باسم لكن برضه والدتها مالهاش ذنب في اللي ممكن يحصل
لكن باسم دا واحد حيو”ان ازاي تتجوزه لكن اخدت قرارها ويمكن يغير مصيرها
في مساء ذلك اليوم
عند أسد و نسمه
نسمه:تالين ياله عشان تذكري مينفعش كدا بابي لو جيه هيزعل منك
تالين :ممكن نلعب ثويه كمان وبعدين نذاكر……
نسمه:لا لا احنا لعبنا كتير لازم تذكري بقى وبعد كدا نلعب
تالين ببراءه:حا
جزن الباب رن في الوقت دا
نسمه :هروح اشوف مين
راحت فتحت الباب و دخل شاب وسيم جدا و ها بقوه و هو بيلف بيها و باين عليها الفرحه
نسمه بسعاده وهي في ه :زيد
أسد بصوت جهوري وعيونه بتطق شرار :نننننسسـ,ـممههه
عند تيا
عدنان كان في برا و هي قاعده في البلكونه بتسمع موسيـ,ـقى لحد ما موبيلها رن
تيا:الوا”طيه اللي مش بتسأل فينك يا قمر
حياه بسكر:انا في النايت و مش عارفه اروح ممكن تيجيلي
تيا:الله يخربيتك في النايت دلوقتي بتعملي اي انتي اتجننت يا بت احنا في م مش المانيا
حياه :هتيجي تاخذيني ولا لاء
تيا:اللهم طولك يا روح استنى عندك يا حياه جيالك وحاولي تفوقي
حياه قفلت معها وابتسمت ب
حياه بسكر:عدنان ليا انا يا تيا دا بتاعي
تيا دخلت غيرت هدومها لتوب ازرق و بنطلون بوي فريند جينز واخدت شنطتها وخرجت……
بعد مده بتوصل النايت وهي مرعـ,ـوبه لأنها مش متعوده على أماكن زي دي
دخلت النايت وبتدور بعنيها على حياه شافتـ,ـها قاعده مع شابين وبتشرب اتعصـ,ـبت جدا منها
وراحت ناحيتها وهي مت ه من لابس حياه وشكـ,ـلها العا”ري تقريبا
تيا: حياه…. قومي يا حياه فوقي
الشاب:اوبا ايه الجمال دا كله…. ما تيجي ونطلبلك كأس يا مزه
تيا راحت عند حياه وبتحاول تقومها لكن في واحد بيشدها من خ ها بيوقعـ,ـرها و بيبو”سها
تيا……..
تيا بسرعه زقته وه
تيا بدموع:حياه فوقي خلينا نمشي من الز”باله دي فوقي الله يكرمك
الشاب:متخافيش يا مزه هي بس تقلت في الشرب شويه… ما تيجي اطلب لك مشروب و نقضي السهره سوا
قل”م نزل على وشه بكل معاني ال و الاسمئزاز
تيا: إياك ثم إياك تفكر انك تل”مسني لأنك متعرفش يعني اي بنت مرتبه علي ايد لواء في أمن الدولة….
الشاب التاني:لا حلوه وبتخربش تصدقي عجبتيني بس مش هنا… فوق
تيا بصت لفوق و كانت اوضه نوم حسيت ب ف بصت لحياه كانت فاقده الوعي من كتر الشرب بقيت تلعن نفسها انها جيت مكان زي دا لوحدها
الشاب:مالك يا قطه خفتي كدا ليه
تيا راحت ناحيه حياه و بتحاول تقومها لكن الشاب مسكها من دراعها ب
تيا “خت ان حد يساعدها لكن كل اللي في البا”ر في عالم تاني
“بته و بتحاول تبعده لكن مش عارفه لانه كتف ايديها الاتنين وراءه ضهرها بقيت تر”فص و بت “خ
تيا ب “يخ :حياااااااااه فوووقي ااررجوكي ابعد عني يا حيو”اااااان
كل دا كان بيحصل والشاب التاني بيصورها
تيا ب “اخ:حياااااااااههههه
الشاب بيشيلها و بيطلع الاوضه تيا بتدخل و بتبعد
الشاب: متخافيش اللاه مش كنتي نافشه ريشة من شويه
تيا :على جثتي انك تل”مسني مش انا البنت اللي تسمح لحد ياخد منها حاجه غصب ولو فيها مو”تك اصل انا حياتي غاليه اوي
دعاء احمد
الشاب بخبث وهو بي :هنشوف
في مكان اخر
عدنان كان قاعد و هو عا”ري الصدر و معه كاسه في بنت جيت وهي لابسه قميص ابيض قصير مفتوح كانت بتضحك وهي ماسكه الموبيل
البنت:اتاخرت عليك يا باشا
عدنان بغمزه:انا بقول كفايه كلام بقى وتعالي ندخل جوا
البنت بمياعه وهي تقب”له :مش بتحب تتأخر انت يا باشا
عدنان بثقه:اصل ال احه بحب ادي كل حاجه حقها
نفين ضحكت بو”قا”حه
عدنان:صحيح كنتي بتتفرجي على اي و مضحكك كدا
نفين:دا الواد سليم من النايت كان بيقولي انه معه مزه بس بتخر”بش و مش عارف ياخد معها لا حق ولاباطل و بيقولي انه عايز يقضي الليله في اوضتي (اوضه الر”قا”صه)
عدنان بجمود:و لسه غصب هي مش شمال
نفين:مش عارفه بس اللي عرفته انه متوصي عليها
عدنان ب :من امتي يا نفين و دا بيحصل مدام البنت رافضه وانتي عارفه اني بكر”ه الغصب
نفين:يا باشا واحنا مالنا… هو اكيد هيرضيها بقرشين في الاخر…. متخلينا في موضوعنا
عدنان:هاتي الموبيل يا نفين
نفين بضيق:اتفضل يا باشا….
عدنان اخد الموبيل وفتح الفيديو وكانت ته الحقيقه
عدنان :تيا!! يا ولاد الك”لب
عدنان وهو بياخد قميصه :قسما باللي خلق الخلق يا نفين لو الواد دا لم”سها لاكون دفنه حي وانتي مشرفه معه
دعاء احمد
وبسرعه جدا خرج من الشقه و طلع على النايت
في النايت
الشاب:وريني هتعملي اي يا قطه
تيا بصيت حواليها مكنش في اي حاجه تدافع بيها عن نفسها و ال ا”خ مالوش لازمه في مكان زي دا
الشاب كان بي وهي بتبعد لكن اول ما بقى ادامها تيا مسكت الفاز و “بته على دماغه بقوه
الشاب بقى ينز”ف ووقع على ركبته… تيا حسيت انها مش قادره تتنفس لأن عندها ازمه ربو
مكنتش قادره تتحرك او تهرب كانت بتعيط ووقعت على الارض وضمت نفسها و هي بتتنفس ببط
في نفس التوقيت
عدنان وصل النايت وشاف حياه نايمه على انتريه كبير مهتمش بيها وطلع لفوق بسرعه جدا وقلبه مقبوض حرفيا
اول ما دخل شاف د”م على الارض ومفيش إثر لتيا لأنها كانت قاعده في ركن صغير جانب السرير َبتعيط
عدنان لما شافها كدا قلبه اتقبض وبسرعه ها
تيا بدموع :الل حق حياه
عدنان عيونه دمعت و هو بيشيلها و بينزل راح ناحيه حياه ومسكها من دراعها بلامباله وهي ماشيه وراه بسكر
………
عند نسمه
نسمه كانت في الشاب وباين عليها الفرحه
نسمه:وحشتني اوي
يزيد:وانتي وحشتيني اوي اوي اوي قد الدنيا بحالها يا قطتي
اسد بصوت عالي مصدومه:ننننننننسسسسمممههه
نسمه اتفزعت من شكله وبسرعه بعدت عن يزيد
اسد بدون تفكير كان أدام يزيد و “به بالبو”كس في وشه يزيد وقع على الأرض وهو حاطط ايديه على مناخيره اللي بتنز”ف
نسمه يت عليه ب ف:يزيد انت كويس انت عملت اي حرام عليك
أسد ات اكتر و مسكها من دراعها ب و زقها بعيد عن يزيد
اسد مسكه من ياقه قميصه ب :اااااانننتت مييين يااااضي وازاي ت مراتي يا ابن اللل…..
نسمه بزعيق:دا حبيبي ابعد عنه بقى
قلم نزل على وشها بقوه و رجع بص ليزيد المصدوم من رده فعل اسد
يزيد:ح تك مش فاهم حاجة دي تبقي بنت عمي
اسد مسكه بقوه من قميصه وبجنون الغيره:قسما بالله لو عتبت ناحيه البيت دا تاني مش هتشوف شكل الشارع مره تانيه
يزيد مشي وهو حرفيا مصدوم من أسد
عند أسد ونسمه
أسد مسكها من شعرها ب جحيمي :قولتليلي بقى دا حبيبك و حياه امك لاعرفك معنى الكلمه دي
نسمه ب “اخ:انت فاهم غلط
تالين بدموع:بابي انت ماثك مامي ليه كدا ثيبها
اسد ب :ادخلي اوضتك
تالين:لا مث هدخل الا لما تثيبها انت وحث
اسد ب يه:تالين ادخل الز”فت الاوضه حالا
تالين دخلت بسرعه وهي بتعيط
نسمه بدموع :و الله انت فاهم غلط انا اقصد انه قريب ليا و هو احن حد عليا حتى أغلى من باسم
اسد دخل اوضته وهو ماسك ايدها وفضل يك”سر في الاوضه ب … نسمه من كتر ال ف أغمى عليها…..
……….
عند لارين
قاعده جانب امها وهي لابسه فستان فرح ابيض بسيط جدا و المأذون موجود و منصور وشويكار
فاقت من شرودها على جمله المأذون الشهيره:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير…..
كلهم بقوا يباركوا ليهم وهما ملاحظين شحوب لارين
بعد مده الكل مشي و فضل باسم و لارين
باسم بخبث:الف مبروك يا عروسه مش ياله بقى ولا اي
لارين ببرود:هدخل اغير
باسم بنظرات “يئه:اتفضلي يا مزتي
في الحمام
لارين قاعده على الأرض وهي بتعيط و هي اخدت قرار تنهي حياتا
ماسكه الكبريت و بدون تفكير بتو”لع عيدان الكبريت و بتسيبه على فستانها
باسم كان شم ريحه غريبه و قلق
بقى يخبط على الباب ب
باسم:لارين افتحي احسنلك بدل ما اك”سر الباب….
مكنش في صوت بسرعه جدا كسر الباب ودخل لقها قاعده على الأرض و فستانها بيتحر”ق
اخد البشير بسرعه وحطه على الفستان مكنش حر”ق كبير و بسرعه شد ايديها وخرج
باسم وهو ماسكها من شعرها ب :كنتي عايزه تمو”تي نفسك ليه يا بنت….
لارين ب :عشان مبقاش لواحد حق”ير زيك لو انت كنت را”جل كنت سبتني في حالي على الأقل بعد ما عرفت اني بنت خالتك لكن انت واحد زبا”له متستاهلش
باسم ب :انا هعرفك انتي تتكلمي ازاي
و ب شدها من دراعها ودخل اوضتهم
لارين ب ف:ابعد عني انا مش عايزاك
باسم وهو بيفك الحجاب :مش بمزاجك ووو
في صباح يوم جديد
#ح… #ال19
أسد بقى يك”سر في الاوضه و الازاز زي المجنون من غيرته وهو مش عايز ي لها لانه هياذ”يها بسبب ه…
نسمه من كتر ال ف أغمى عليها
أسد بصلها ببرود و شالها حطها في سريره و خرج….. طلع سيجاره و دخل عمل فنجان قهوه
بعد مده نزل لقبو البيت
قعد قدام اللوحه عليها صور لكل الناس اللي اذوه… لكن في مكان في نص اللوحه فاضي (للخا”ين اللي اتسبب في مو”ت ابوه و أمه)
اسد ببرود لنفسه: فاضل اسبوع واحد بس…. اسبوع واحد و وقتها بم د معرفه معاد الانف”جارت الي هتحصل و معاد تسليم السلا”ح
يمكن اقدر اعرف مين السبب في مو”ت يا احمد يا هلالي يمكن وقتها بس اقدر انام مرتاح وانا جايب حقكم
يمكن وقتها اقدر اعيش بدون السلا”ح… اعيش وانا مطمن على تالين…
وقتها كل اللي اذونا هيدوقوا من العذ”اب الوان…….
شرب فنجان القهوه بثقه وطلع لاوضته بص لنسمه بهدوء دخل ياخد شاور
و خرج يطمن على تالين
في اوضه تالين
قاعده في الدولاب وهي بتعيط برعب لأنها افتكرت ذكريات مش كويسه بعد ما أسد زعق ليها
فتح الباب بهدوء و شغل النور لكن قلبه اتقبض لما ملقاش تالين في سريرها
وعرف انها رجعت تخاف من تاني اتنهد ب ن وهو بيفتح الدولاب بتاعها
تالين ب ع:انا معملتث حاجه يا ماما والنبي مث ت “بيني… والله مث هقول لبابا بس مش عايزه اقعد في الضلمه
اسد بحنان:تالين افتحي عنيكي يا حببتي دا انا بابي
تالين بصتله و اترميت في ه