منوعات

بقلم حور يوسف الجزء الثاني

المتملك القـ,ـاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل الثامن
روايه المتملك القاسي
البارت الثامن
بقلم حور يوسف
———–
ليستيقظ ياسين فيجد حور نائمـ,ـه في احضانه كطفل صغـ,ـر ليـ,ـنظر لها بحب ويقترب منها ليقبل رأسها لتتململ حور في نومتها وتفتح عينها
حور بخجل : صباح الخير
ياسين :بأبتسامه صباح النور عندك محاضرات النهارده
حور بتوتر من قربه المهلك لها : ايوه عندي
ياسين : يلا قومي ألبسي علشان متتأخريش والسواق هيوصلك ويجيبك علي الشركه اول ما تخلصي
__________
حور بأبتسامه : حاضر
ياسين : هروح اوضتي اغير لحد مينقلوا لبسك اوضتي وانتي غيري يلا
حور : ماشي
بينزل ياسين ويقبل خدها قبله رطبه طويله : انا بقول بلاها شغل وجامعه انهارده
لتضحك حور بخفوت : لالا دانا مروحتش من اسبوع
ياسين بزعل مصطنع : يعني مش عايزاني طيب انا ماشي
حور بموضوع محايد : مقصدتش ازعلك وانا عايزاك طبعا بس بس
ياسين بضحك وهو يقبل خدها الاخر : لا انا هقوم بدل متهور
ليذهب ياسين الي غرفته ليغتسل وتذهب حور للحمام لتغير ملابسها
لتنزل حور لتناول الافطار ومن بعده للجامعه وميرا معها
__________
لتأتي فتاه ما بتجاه حور وميرا
الفتاه : ايات (فتاه بعمر ٢٠ عام جميله بقوام عرضات الازياء ترتدي ملابس اقل ما يقال عليها فاضحه تحب المال والترفيه )
ايات : لووسمحتو محتاجه اتكلم معاكم في موضوع
حور : حضرتك تعرفينا
ايات : ايوه ياريت عشر دقايق من وقتكم
لتنظر حور وميرا لبعضهم بحيره
ميرا : يلا ي حور نشوفها عايزه اي
لتجلس حور وميرا وايات في كافيه
اعرفكم بنفسي انا ايات
حور وميرا : تشرفنا انا حور وانا ميرا حضرتك عايزه مننا ايه
__________
ايات : عاوزه اوصل لجدكم من غير ما زياد يعرف
ميرا : بموضوع محايد وانتي تعرفي زياد منين وعايزه جدو في ايه
ايات بموضوع محايدوع تماسيح : انا حامل من زياد وهو اول معرف رمي عليا اليمين وقالي لازم تنزليه
ميرا بصموضوع محايده : حامل وكنتو متجوزين
ايات : ايوه من سنتين مع بعض من ساعه مكنا مع بعض برا كنا زمايل ف الدراسه وللاسف استغل حبي واتجوزني عرفي واول معرف بحملي سبني وقالي لازم ينزل
حور بموضوع محايد : انتي موضوع محايده صح وايه اللى يخلينا نصدق
لتفتح ايات حقيبتها وتخرج عقد زواج عرفي بينها وبين زياد
ايات بخبث وهي تحاول استعطافهم: اتفضلي شوفي بنـ,ـفسك ياريت تسـ,ـاعدينـ,ـي لان بابـ,ـي لو عرف ممكن يموضوع محايدني
ميرا بقوه : قومي هوديكي هناك حالا
حور : ميرا بتقولي ايه
__________
ميرا بقوه : هوديها لجوزها اتفضلي
حور بموضوع محايد : بطلي هبل
ميرا : خلصي محضراتك وتعالي ي حور عن اذنك
لتذهب ايات وميرا للشركه وفي الطريق
ايات بخبث : زياد حكالي عنك قبل كده
ميرا بستهزاء : قالك ايه
ايات : قالي انه هرب منك لحد اميركا لانك طفله مزعـ,ـجه لازقـ,ـه فـ,ـيه ٢٤ سـ,ـاعه وهو زهـ,ـق من انهـ,ـم قايلين انكم لبعض اما تكبرو ومش عارف يواجه جدو ازاي انـ,ـو مش عايـ,ـزك ولا طايقك وانك ازاي تافهـ,ـه وكل همك الاكل وتضحك ايات بس طبعا كنتي طفله وقتها دلوقتي كل حاجه اتغيرت
ميرا بشرود : عندك حق كل حاجه اتغيرت
لتنزل ميرا من السياره وتتبعها ايات
ميرا : اتفضلي استني هنا
__________
ايات بفرحه :هتخليني اقابل الباشا
ميرا بأبتسامه :انا مش عبيطه اما اتأكد من كلامك هخليكي تقابلي جدو هتأكد مـ,ـن زياد الاول وهخليكي تقابليه تصفو اموركم مع بعض انتو كبار كفايه علي انكم تدخلو حد في اموركم الشـ,ـخصيه
ايات في نفسها : بحسبها ساذجه لو كنت قابلت الباشا الكبير كان جوزنا بس زياد هيقتـ,ـلتني انا عارفه
لتدلف ميرا الي الاسانسير لتقع كل حصونها وتجهش في البكاء وفي نفسها كده يا زياد هنـ,ـت عليك لتمسح موضوع محايدوعها بطرف يديها كالأطفال في طفل في النص مش لازم مش لازم ابدا اقف في طريقهم
لتدف الي مكتب زياد وتطرق الباب طرقات خفيفه
زياد ؛ اتفضل لتدلف ميرا
زياد بمرح : اي ده اخيرا تهزيقي فيكي جاب فايـ,ـده اخيـ,ـرا خبطتي
تنظر له ميرا بعيون محمره من اثر البكاء
لينهض زياد من مكانه ويذهب اليها ويشدها لموضوع محايده لتشـ,ـعر ميرا بالدفئ في احضانه : مالك ي ميرا في ايه معيطه ليه لتدفعه ميرا عنها وتخرج من موضوع محايده في وسـ,ـط ذهول زياد
وتقول بصوت عالي : انت ليه عملت كده ليه تعيشني فـ,ـي وهـ,ـم حرام عليك قبل متسافر تقولي بحبك وتعلقني بيك من ٤ سنين واكتشف دلوقتي انك متجوز ي زياد متـ,ـجوز هـ,ـنت عليـ,ـك ازاي قولي هنت ازاي اخر مكنت اتوقعو انك تعمل كده فيا
__________
لينظر لها زياد بدهشه وكأن دلو ماء بارد سكب فوقه
ليبتلع زياد ريقه : انا مش فاهم حاجه فهميني
ميرا بهدوء بعد نوبه البكاء : اللى لازم تفهموا ان في طفل في النص دلوقتي مينـ,ـفعش تسيبوا
زياد : طفل اي يا ميرا فهميني
ميرا بهدوء: ايات تحت هبعتهالك اتفاهم معاها وياريت تتوصلو لحل قبل مالموضوع يوصل لجدو
ليضع زياد يديه علي كتفها : ميرا اسمعيني دي كانت غلطه والله انا بحبك بحبك انتي وبس
لتبعد ميرا يديه بهدوء: جت متأخره ي زياد عن اذنك وتذهب من امامه
ليقف زياد ولاول مره يشعر انه عاجز عن فعل شئ هل سيخسر ميرا حب طفولته سيخسرها بسبب لعبه حقيره
لتصل ميرا لمكان جلوس ايات
ميرا بهدوء عكس البركان التي بداخلها : اتفضلي معايا
__________
ايات بخبث : ممكن تفضلي معايا جوه اصله ممكن يموضوع محايدني
ميرا بدهشه : يموضوع محايدك
ايات بموضوع محايدوع :ايوه انا خايفه
ميرا : اوك هاجي معاكي
وتذهب معها ميرا وبمجرد ان دخلت ميرا وايات الي المكتب قام زياد من مكانه وانقض علي ايات كذئب شرس وجرها من شعرها
زياد : انا تخدعيني انا يا بت ومفكره اني مش هعرف اللعبه الوسخه اللى عملاها
ايات : انا مراتك ومعايا اللى يثبت
وتحاول ميرا فك الشباك بينهم
ليقول زياد بأستهزاء : يلا برا ي ميرا واحد ومراته وبيفكوا مع بعض شويه متتحشريش بينا
ميرا بموضوع محايدوع انا يا زياد
__________
زياد بموضوع محايد :طالما انتي صدقتي اني ممكن اخونك بيقا يلا برا علي البيت
لتخرج ميرا بموضوع محايدوع من المكتب وتذهب الي القصر
ليرفع زياد هاتفه ويكلم حراسه ليأتو ويأخذوا ايات للمخزن وطلب منهم احضار طبيب نسا
وعند حور
لم تكف علي الاتصال علي ميرا التي لم ترد عليها مما زاد قلقها
لتتصل علي ياسين وهي تبكي
ياسين : اي يا حور في ايه
حور : ألحقني يا ياسين
ياسين بموضوع محايد : في ايه يا حور مالك
حور : ميرا وزياد ولا تستطيع الاكمال لتدخل في نوبه بكاء اخري
__________
ياسين بموضوع محايد : انا جايلك متتحركيش
ليركض من المكتب لينظر كل من في الشركه له بأستغراب ليصل بسرعه البرق الي الجامعه ليتصل بها متغاضي عن نظرات الاعجاب من الفتيات بأتجاهه
لترد حور ببكاء : نعم ي ياسين
ياسين : انا في الجامعه عند الباب
حور ببكاء : جيالك اهو لتأتي حور وتركض بأتجاه ياسين وترمي نفسها بين احضانه ليلتقطها ياسين بحب وحنان وكل من في الجامعه ينظر لهم
ياسين بهمس مالك ي حور
حور ببكاء : اصل ميرا وزياد متخانقين
ياسين : طب اهدي كده وتعالي معايا
ليأخد ياسين حور ويتجهه للكافتيرا الخاصه بالجامعه ليجلسها بجانبه ويأخذها في موضوع محايده احكي في اي لتحكي حور كل ما حدث
ياسين بحنان : اهدي ي حبيتي ميرا غلطت انها صدقت البت دي
__________
لتنظر له حور ببراءه : ممكن تكون البت دي بتكدب
ياسين : دا اكيد
حور : بس دي معاها عقد.جواز
ياسين بضحك : ما يمكن مزوراه
حور بفرحه : يارب تكون بتكدب انت متعرفش ميرا بتحب زياد ازاي لتشهق حور وتضع يديها علي فمها اقصد زي اخوها يعني
ياسين بضحك : اه منا عارف لدرجه انو خطبها مني بدل المره عشرين ورفضته
لتحاول ميرا الخروج من موضوع محايده ليزيد ياسين علي احتضانها ياسين : عمرك متخرجي من موضوع محايدي فاهمه مهمها اتخانقنا ولا مهمها كان بينا مشاكل
حور بموضوع محايد طفولي : وانت ترفضه ليه وانت عارف ان هما بيحبوا بعض
ياسين : علشان ميرا صغيره
حور : بس انا اصغر منها ومتجوزه
__________
ياسين يضحك : نص متجوزه تقصدي
حور بخجل : اسكت بقا انت لازم توافق عليه
ياسين : ارشيني
حور بخجل : عايز فلوس
ليقترب ياسين من اذنها ويهمس بشئ جعل حور تحمر خجلا : انت قليل الادب
ياسين بضحك : اموت انا في الفراوله دي
حور تحاول تغير مجري الحديث : هو انا عندي محاضرات
ياسين : لا تعالي اوصلك البيت شكلك موضوع محايده وعلشان تطمني علي ميرا
حور : بلهفه هي في البيت
ياسين: ايوه
__________
لتقف حور لتذهب ليوقفها صوت شخص ما : انسه حور
لتنظر له حور بموضوع محايد : ينهار اسوح ياسين هيموضوع محايدني
——————–___——————–
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل التاسع
روايه المتملك القاسي
البارت التاسع
بقلم حور يوسف
حور : بلهفه هي في البيت
ياسين: ايوه
لتقف حور لتذهب ليوقفها صوت شخص ما : انسه حور
__________
لتنظر له حور بموضوع محايد : ينهار اسوح ياسين هيموضوع محايدني
——————–___——-
حور : نعم يا دكتور
اسر بأبتسامه سامجه راحه فين يا انسه حور
حور بموضوع محايد : انا مروحه يا دكتور اسر في حاجه
اسر بابتسامه :بس يا حور لسه عندك محاضرات مش هتحضريهم ولا ايه
حور بأبتسامه : لا ي.دكتور اسر علشان موضوع محايده بس
ليضغط ياسين علي يد.حور
ويمد يديه للسلام علي الدكتور
ياسين بأستهزاء: حضرتك مين ومالك بيها
__________
اسر : انا الدكتور بتاعتها بدرسلها ماده … وحضرتك اخوها
ياسين بموضوع محايد : لا ابن عمها
اسر : اها حضرتك كنت عايز اقابل ولي امر الانسه حور
ياسين بأستهزاء لي شخبطت علي كتبها

اسر يضحك : موضوع محايدك خفيف ي استاذ ياسين حور من اكفأ الطلاب عندي
ياسين ببرود وبعدين فتنظر له حور بموضوع محايد وتهمس : يلا نمشي
ياسين بهدوء : نمشي ليه خايفه من ايه
حور بموضوع محايد : مش خايفه من حاجه اصل هو رخم يلا
اسر : حضرتك معايا
ياسين ؛اتفضل
__________
اسر بهدوء اصل انا كنت عاوز اتقموضوع محايد لانسه حور لتحمر عين ياسين بموضوع محايد ويمسكه من تلاليب ملابسه بتطلب ايد مراتي والله لاموضوع محايدك
اسر بموضوع محايد : معرفش والله انها مراتك صدقني انا يادوب دكتورها وعمري مشفت في ايدها دبله ولم يكمل كلامه ليقوم ياسين بلكمه لكمه قويه ليقع علي اثرها علي الارض لترتعب حور عنموضوع محايدا وجدت الموضوع محايداء تخرج من اسر لينخفض ياسين له ويشده من تلاتبيبه ألمحك بس مجرد انك لمحتها بعينك دول هقلعهملك وركز في الشرح بتاعك علشان مخلهوش يوحشك
حور ببكاء : حرام عليك الناس بتتفرج علينا
ياسين بموضوع محايد: اخرسي خالص
ليترك ياسين اسر ليقع علي الارض ويتجمع حوله الطلاب ليسندوه وليشد ياسين حور خلفه ويفتح باب السياره بموضوع محايد ادخلي
حور بموضوع محايد : حاضر
ليسوق السياره ويضغط بيديه علي المقود الي ان ابيضت مفاصل يديه
حور : والله ي ياسين هو انا عمري مكلمته برا المحاضره
ياسين بصوت عالي ما هو لو مكنتيش بتترمقعي معاه مكنش طلب طلب زي ده بس الاستاذه مقضيها دلع حذرتك مليون مره انك متكلميش اي راجل بس الهانم لا فرحانه انها متجوزه و واحد.جاي يخطبها ي فرحتي بيكي
حور بصوت عالي اوعاك اوعاك ي ياسين تشكك في اخلاقي هو لو انا بتمرقع معاه مكنش جه وطلب ايدي بس حضرتك اللى مبتفهمش وغير كده محدش يعرف اني متجوزه اه يمكن علشان سعاده البيه ياخد راحته مع جاسمين هانم اوعي تفكرني اني عيله ومش فاهمه
__________
ليقطعها ياسين بقلم علي وجنتها ارتدت على اثره للخلف
ياسين بموضوع محايد مسمعش صوتك لحد منوصل للبيت فاهمه لتصمت حور والموضوع محايدوع تنزل علي وجنتها بصمت وصلوا للقصر لتنزل حور من السياره وتركض علي غرفتها لتبدأ نوبه البكاء المتواصله
لينظر ياسين بشرود لمكان ركضها
ياسين : وينادي علي الخاموضوع محايده جهزيلي شنطتي انا مسافر
الخاموضوع محايده : حاضر ي باشا
ليجلس ويتصل علي جوانا
ياسين : جوانا جهزي نفسك هتسرفي معايا
جوانا بفرحه : حاضر الساعه كام
ياسين : علي ٦ المغرب
جوانا: اوك
__________
—————
عند زياد ليطول بذكرياته منذ ٤ سنوات
فلاش باك منذ ٤ سنوات
ليصطموضوع محايد زياد بفتاه وهو ينظر للجامعه بأنبهار شديد فكان حلمه الدراسه هنا
زياد : ‘
وليساعدها علي الوقوف
زياد :
ايات بأبتسامه جذابه : ‘
زياد : محدث نفسه ينهار اسوح اتأخرت
ايات بأبتسامه : انت مصري
__________
زياد : مصريه فيقول بطريقه مسرحيه في موضوع محايد اخوك ي فواز ي حبيبي
ايات بضحك : شكلك سنه اولي شكلي
زياد : باين عليا الدهوله كده
ايات بضحك جدا جدا
وبعد هذا الموقف اصبح زياد وايات اعز من الاصحاب فكانت ايات تعشق زياد وزياد كان يعتبرها اختا له
لتصل ايات علي زياد ببكاء
زياد : مالك ي ايات
ايات ببكاء : الحقني مصيبه تعالى البيت ليا بسرعه
ليذهب ايات لها البيت بسرعه ليجدها تجلس وتبكي بتمثيل
زياد بلهفه حصل ايه
__________
ايات : بابا جابلي عريس وقال لازم تتجوزيه وانا خفت وقلتلو اني متجوزاك مش عارفه اعمل ايه
زياد بصموضوع محايده :متجوزاني ازاي انا بعتبرك اختي
ايات :بابا هيموضوع محايدني ي زياد وتدخل في احضانه احميني
زياد : طب اعمل اي
ايات بموضوع محايدوع : مفيش الا حل نكتب ورقه ونوريها لبابا وبعدها نقطعها اما الموضوع ينساه وخلاص
زياد : بس
ايات وتزداد صوت بكاء
زياد.هشش خلاص محصلش حاجه هعمل كده متخافيش مش هيأذيكي
فبعد ان كتب العقد العرفي
تشاء الاقدار ان يشرب زياد حد السكر بسبب معرفته بطلب شاب الزواج من ميرا فطلب من ياسين الزواج من ميرا فيخبرة ياسين بتأجيل الامر لحين انهاء الدراسه فخاف ان تحب صغيرته شاب غيره فشرب لينسي فتستغل ايات الفرصه وتنام معه لتصبح زوجته لكن كان يتخيل ان من معه ميرا فكان يهمس بأسمها بحب ليستيقظ وينصموضوع محايد بأيات بجانبه لينتفض من مكانه
__________
ياسين ايات قومي
لتنظر له ايات بحب نعم ي حبيبي
ياسين : اللى حصل ده مكنش لازم يحصل انا كنت شارب و انتي ازاي ممنعتيش
ايات وهي تلعب بأزار قميصه بدلع امنع جوزي ليه حتى حرام
ياسين بموضوع محايد : انتي هبله دي ورقه ولعبه ولو مفكراها حقيقي يبقا انتي طالق وبالنسبه وهو يشد شرشف موضوع محايد فين شرفك ي محترمه
لتقوم ايات بصموضوع محايده : اخرس يا حيوان انت مارست معايا خارجي بس
زياد بخبث فهذا مكان يريد الوصول اليه : يبقا كده تمام عن اذنك ي انسه
ايات في نفسها طلقتني ي زياد علشان خاطر ميرا اللى كنت بتقول اسمها امبارح دي والله لفرقكم وعد
باااك
ليرتفع صوت رنين زياد ليخرجه من افكاره
__________
الحارس : جبنا الدكتوره ي باشا
زياد : طيب انا جاي
–‘——————–
يتتبعع
رأيكم
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل العاشر
روايه المتملك القاسي
البارت العاشر
بقلم حور يوسف
في طريقهم للسفر لباريس
__________
يجلس ياسين بطائره وبجانيه الحيه جوانا (تنشلي ي بعيده ) جوانا بدلع : هو انت مش قلتلي يا ياسو انك هتاخد حور معاك
ياسين بحزم : حور موضوع محايده غير كده مقدرش اخد اي حد من الشركه بدون اعلامه قبلها بأيام فملقتش غيرك و ياسو دي في البيت يا جوانا احنا رايحين نشتغل
لتبتسم جوانا له : ماشي يا ياسو بس هتفرجني علي باريس دي اول مره اجيها
ياسين : تمام اما نخلص شغل ابقي افكر في الموضوع ده
جوانا : بفرحه وضحك وعاوزه اعمل شوبينج كتير
ياسين ببرود : تمام هنام انا اول منوصل عرفيني
جوانا بدلع ومياعه : ماشي و عنموضوع محايدا ذهب للنوم نزلت برأسها علي كتفه واخرجت هاتفها والتقطت عده صور
وكلمه امها تتردد في رأسها : استغلي اي فرصه علشان تقربي منه واي لحظه صوريها هنستغلها فاهمه يا جوانا
تبتسم جوانا بفرح : بعد السفريه دي هبقا مراتك يا ياسين وهفرق بينك وبين حور وعد وعد مني وتبتسم بخبث وتنام علي كتفه
تنادي مضيفه الطيران علي ياسين ليستجيب ياسين لنادئها ويستيقظ
__________
المضيفه : اربط حزام الامان الطياره علي وشك الهبوط ي فنموضوع محايد
ياسين : ببرود تمام
ليقوم بهزز جوانا لتستيقظ جوانا : احنا وصلنا واوو
بعد ان وصلو لمطار باريس توجهه ياسين وبصحبه جوانا للفندق
ياسين : حجز بأسم ياسين المنشاوي (مترجم )
موظفه لاستقبال : اجل سيدي يوجد حجز بجناح المتزوجين
لتغتاظ جوانا بمجرد ان تذكرت ان حور وياسين متزوجين
ياسين : اريد.حجز الجناح ومعه غرفه منفصله
موظفه الاستقبال : لا يوجد غرف فارغه مسيو
ياسين بموضوع محايد : يعني ايه .. مفيش اي غرف هتفضي
__________
الموظفه بموضوع محايد : بعد بكرا هتفضي اوضه
لتقترب جوانا من ياسين وتهمس له : خلاص يا ياسين نقضي الليله دي هنا ونشوف بكرا فندق
ياسين بموضوع محايد: انتي فاكره الحجز في باريس سهل لازم قبلها بأسبوع
جوانا بهدوء : يبقا نقعد في الجناح مع بعض لحد ما الاوضه تفضي اكيد الجناح فيه اكتر من سرير وكمان احنا ولاد عم يا ياسو
ليقتنع ياسين : تمام ويتوجه للجناح بعد ان اخذ المفتاح من الموظفه
ليذهب ياسين الي غرفه في الجناح بصمت ويتركها في الصاله
جوانا : اوف بقا لازم اعمل حاجه مينفعش اقعد كده
—–
وفي مكان اخر في قصر المنشاوي
تعبت حور من كتر البكاء بجانب اصابع ياسين التي تزين خدها لتنظر لنفسها في المرآه بألم ولنفسها ماشي ي ياسين اما وريتك لازم اروح اشوف ميرا
__________
كانت ميرا نائمه من كتر البكاء لتطرق حور الباب لم يأتيها رد لتخاف حور ان يكون حدث شي لميرا لتفتح الباب بموضوع محايد
حور ميرا ميرا انتي كويسه
لتنتفض ميرا من مكانها في ايه زياد حصله ايه
حور : اهدي ي ميرا زياد كويس انا بطمن عليكي بس
لترمي ميرا نفسها في احضان حور وتشهق في البكاء لتربت حور علي ظهرها وتبكي هي الاخري لتهدأ ميرا وتخرج من موضوع محايد حور
لتنظر لوجهها برعب : مالو وشك ي حور
لتضع حور يديها علي مكان صفعه ياسين : وتترقرق عيناها بالموضوع محايدوع : ياسين
ميرا بصموضوع محايده: موضوع محايدك
حور : ايوه
ميرا : ليه حصل ايه
__________
لتحكي حور لميرا كل ما حدث في السياره
ميرا : طب هو فين دلوقتي
حور : معرفش لتنادي ميرا الخاموضوع محايده
الخاموضوع محايده :نعم يا ميرا هانم
ميرا : هو زياد رجع وياسين فين
الخاموضوع محايده : زياد بيه لسه مرجعش وياسين بيه جه وجهز شنطه السفر وسافر مع جوانا
لتشهق حور : سافر معاها ازاي
الخاموضوع محايده : معرفش يا هانم
حور : طيب روحي انتي
لتذهب الخاموضوع محايده من امامهم
__________
ميرا بموضوع محايد شفتي يا فالحه اهي هتسرقه منك زي ما زياد اتسرق مني
حور بموضوع محايد : انا هقوم اتصل عليه
لتذهب حور وترن علي ياسين
———

عند ياسين
يدلف لغرفته ويغير ملابسه ويجلس يفكر كيف احوال حور لكن يجب ان يعاقبها علي ارتفاع صوتها عليه ياسين : عقابك هيبقا شديد ي حور هوريكي
ليقطع تفكيره ارتفاع صوت هاتفه ليجد المتصل حور
ليفتح الخط
ياسين ببرود في ايه يا حور حصل ايه
حور ببكاء انت سافرت من غير متقولي
__________
ياسين : وفيها اي كنتي وليه امري
حور ببكاء : انا مراتك حبيبتك
ياسين : لحد ١٨ هكتبه رسمي وتاني يوم هطلقك اقفلي
لتشهق حور : لالا يا ياسين انا بحبك متعملش فيا كده حرام عليك
ليغلق ياسين الهاتف في وجهها وفي نفسه ما انتي مش هتفضلي متدلعه كده لازم تحسي بالمسؤليه لانك في يوم هتبقي ام عيالي ليشعر بالعطش ليخرج من الغرفه للمطبخ ليشرب
—–
وفي غرفه جوانا لتسمع خطوات ياسين بالخارج فكانت ترتدي قميص نوم مثير يبين اكثر ما يخفي
لتذهب خلفه للمطبخ
—-
جوانا : ايه ده ياسين
__________
ياسين وهو يعطيها ظهره بعد ان رأى ملابسها : ايه يا جوانا اللى لابساه ده حد يطلع من اوضته كده
جوانا بمكر ؛ اصل كنت عطشانه ومتوقعتش انك تبقى برا في الوقت ده
جوانا هاخد الكبايه وامشي : لتوقعها من يديها متعمده لتتهشم الي مائه قطعه لتنزل جوانا علي ركبتيها لتلم قطع الزجاج
ياسين بفزع : هتتعوري متلميش حاجه
جوانا : طب امشي ازاي دلوقتي هيدخل في رجلي ليرتدي ياسين خفه ويذهب لها ويحملها بين زراعه و يضعها علي الكنبه
ياسين وهو ينظر للاسفل : ادخلي اوضتك ألبسي حاجه
لتومأ جوانا بنعم وتذهب من امامه وتذهب غرفتها لتحكي لامها ما حدث
الام المهم ي فالحه تكوني صورتي
جوانا فيديو كامل هاخد منه صورتين وهو شايلني
لتضحك الام بفرح انتي بنتي بحقيقي علي اخر السفريه دي لازم يحصل اللى اتفقنا عليه فاهمه
__________
جوانا مؤكده : اكيد هيحصل ي مامي
——
وعند ياسين يلعن بصوت عالي في غرفته فهو بحاجه لحبيبته حقا لينام وهو يشعر بالضيق
—-
لتذهب حور لميرا لتخبرها ما حدث وما قاله ياسين
لتدخل الغرفه وتبدأ بحكي ما حدث لميرا ببكاء لتربت ميرا علي ظهر حور اهدي هيرجعلك اكيد
يا حبيتي دا بيحبك ليقطع حديثهم دخول زياد المفاجئ زياد بموضوع محايد وصوت عالي : اطلعي برا ي حور
حور بصموضوع محايده : ليه هتعمل فيها ايه
زياد : قلت اطلعي اخلصي
ميرا بموضوع محايد : والنبي ي حور لا متطلعيش مش شايفه شكله هيموضوع محايدني اكيد
__________
حور بطمئنه : مش هيموضوع محايدك متخافيش زياد ميعملش كده
ميرا بصراخ : لالا دا كان مموت ايات من الموضوع محايد
ليشد زياد يد حور ويخرجها من الغرفه علي اوضتك.
حور بموضوع محايد : حاضر .
ليقترب من ميرا لتنظر له بموضوع محايد
ميرا : عايز ايه يا زياد
زياد : بخبث عايزك هكون عايز ايه مثلا
ميرا بموضوع محايد : طب اطلع برا
زياد :ليه ي حبيتي دانا هدخل عليكي النهارده
ميرا بموضوع محايد : هتدخل عليا ازاي
__________
زياد : متعرفيش اني متجوزك من سنه اصلا
ميرا برعب متجوزني ازاي
زياد : زي الناس ويخرج من حقيبه كانت في يديه قميص لنجري قصير ألبسي ده
ميرا : لالا اي ده ي قليل الادب
زياد بصوت عالي : ادخلي موضوع محايد غيري يلا اخلصي
ميرا بموضوع محايد حاضر حاضر وتركض للحمام لتلبسه
ليجلس زياد ويتنتنهد بحزن
فلاش باك
ليتصل ياسين علي زياد قبل ان يركب الطائره
ياسين بموضوع محايد : ايه القرف اللى سمعته ده البت دي حامل منك بجد و ورقه جواز ايه دي
__________
زياد : اهدي يا ياسين وانا هحكيلك كل حاجه ليحكي له كل شي من بدايه تعرفه بها الي ان طلقها
ياسين بموضوع محايد : وهتعمل ايه مع ميرا
زياد بحنق ميرا مراتي متنساش
ياسين : معرفش عقلي كان فين وانا موافقك تكتب عليها من غير متعرف دي قال ايه خايف لحد يخدها منك
زياد بحنق خلاص يا عم اعمل اي بس مراتي من سنه ومكلمتهاش كلمه تبل ريقي وانت يا عيني عليك داخل طالع مع حور
ياسين : عمتا صالح ميرا وفهمها ومتقساش عليها و اوعى فاهم اوعى تقربلها قبل الفرح
زياد : هربيها شويه علشان تثق فيا
ياسين : عندك حق انا مسافر خلي بالك من حور
زياد : هيه حور مش جايه معاك
ياسين : لا لازم حور تتربي وتفهم المسؤليه اللى هتتحط فيها بعد شهر يلا هقفل علشان معاد الطياره
__________
ليتبهد ياسين : وانا رايح اشوف الدكتوره عملت اي مع الزفته ايات
ياسين : تمام ابقي طمني
زياد : اوك
لينهي الكلام مع ياسين تزامنا مع خروج الطبيبه من عند ايات
الطبيه حضرتك المدام مش حامل
زياد : حضرتك دي انسه مش مدام
الطبيبه : لا يا فنموضوع محايد دي مدام واضح جدا ان الممارسه اللى تم فيها فض الغشاء كانت قريبه يعني من اسبوع مثلا
زياد بصموضوع محايده طب شكرا اتفضلي
ليذهب لها والشر يتطاير من عيونه
زياد مين بعتك تعملي المسرحيه دي اتكلمي
__________
ايات بموضوع محايد مش حد انا بحبك وعايزاك يا زياد
ليقترب منها زياد مزمجرا لولا العشره ال بينا كنت موضوع محايدتك يلا قومي امشي احسن مموضوع محايدك وخلي الباشا اللى ضيع شرفك يتجوزك بدل الفضايح لتخرج ايات ركضا وهي تشعر انها خرجت من عرين الاسد حقا لكن زياد لم ينسي اخد ورقه الزواج العرفي منها طبعا
بااك
ليقطع تفكير على رؤيته لميرا وهي ترتدي برنص طويل فخمن ان القميص تحته
ميرا بموضوع محايد : انا هعرف ياسين كل حاجه انت فاهم انت جايلي لي روح لحبيبه القلب بتاعتك ام ابنك
لينظر لها زياد بحده وموضوع محايد اقلعي البرنص ده
ميرا بموضوع محايد : لاا لاااا عيب
زياد بموضوع محايد هعد ل٣ لو مقلعتيش صدقيني هتتمني الموت بعد اللى ههعملوا فيكي
لتقلع ميرا البرنص بخجل وتبكي بصمت
لينظر لها زياد برغبه جامحه ها قد انقلب السحر علي الساحر 😂💔
__________
……… نعلق دول بقا ونروح للبت حور
حور ببكاء زمانه بيموضوع محايد ميرا يارب اعمل اي بس اقول لجدو اوف بقا ليرن هاتف حور برقم غريب لترد األو ألو مين معايا
المجهول : حور انا بحبك
حور بشده: حضرتك مين
المجهول : انا اللى هتبقي ملكه قريب قريب اوي ي حوريتي ويغلق الخط لتنظر حور لهاتفها بموضوع محايد اهي كانت ناقصه ده كمان
انا هنام خلي اليوم ده يعدي يارب بقرفه بقا
……………
ليستيقظ ياسين علي صوت الهاتف
لينظر ليجده جده
الجد : ازيك ي ياسين يا ابني
__________
ياسين : حضرتك لسه منمتش
الجد : لا يا حبيبي الصبح طلع عندكو صح
ياسين ايوه يا جدي
الجد : الواد زياد في اوضه ميرا بقالو يجي ساعه وانا خايف عليها
ياسين : سيبو يربييها يا جدو
الجد بأستسلام :ماشي يا حبيبي اختك وانت ادري بمصلحتها اسيبك ي حبيبي علشان تخلص شغلك
ياسين : نام انت ي جدي وانا هقوم علشان اخلص الصفقه النهارده وارجع بكرا
الجد بمكر : ليه مراتك وحشتك
ياسين بضحك : طبعا وحشتني
الجد : مين قدك ي عم مع السلامه
__________
ياسين بضحكك : سلام ليقوم ياسين ليرتدي ملابسه لينهي هذه الصفقه بسرعه ليعود لمحبوبته فلقد اشتاق لها حد الجحيم اشتاق لشفتيها لعيناها لخجلها ولحماقتها ليتنهد ياسين ويقول بخفوت احبك حورييتي
—————-
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل الحادي عشر
روايه المتملك القاسي
البارت الحادي عشر
بقلم حور يوسف
……-‘——-‘————‘———-
ليأتي صباح محمل بالفرحه علي قلوب عشاق والحزن علي قلوب عشاق اخرون
ليتمم ياسين الصفقه بمساعده جوانا
ياسين : جوانا جهزي نفسك هنرجع بكرا
__________
جوانا بصموضوع محايده :بكرا ازاي دا احنا لسه جايين امبارح انت قلت هتفرجنا علي باريس
ياسين ببرود : ميرا وزياد فرحهم قرب ولازم انزل
جوانا : ازاي ولاد عمي هتيجوزوا وانا معرفش
ياسين : محدش يعرف يلا جهزي شنطتك طيارتنا هتمشي الصبح بدري
جوانا بأستعجال : طلب اخير نسهر في البار بس
ياسين : اسهري انتي ي جوانا انا مش عايز اسهر
جوانا باستعطاف : افرض حد دايقني ومعايش راجل وانا في بلد غريب اخاف
ياسين بأستسلام : طيب ي جوانا هاجي معاكي
لتدلف جوانا وترتدي فستان احمر اللون ناري قصير جدا ويرتدي ياسين بنطال جينز ازرق وتشرت ابيض يعتليه بليزر ازرق غامق فكان رائع الجمال وخاطف للانفاس
ليدلف لداخل الملهي وبجانبه جوانا وما ان جلسوا علي الطاوله طلبت ميرا خمر كثير
__________
جوانا : عن اذنك هروح موضوع محايد واجي
ياسين : تمام
لتذهب جوانا للنادل
جوانا وهي تعطيه بعض من المال : حط ده في اي حاجه يطلبها ياسين بيه
يومأ النادل بخبث : ماشي ي هانم
جوانا : هتشرب اي ي ياسين
ياسين : عصير بس
جوانا : ليه كده متشرب معايا فودكا
ياسين : لا عايز افوق بكرا
جوانا :بخبث اوك الحمد لله ههه
__________
فلاش باك
جوانا قبل السفر
جوانا : ماما ألحقي هسافر مع ياسين باريس
الام : يبقا لازم تسرقيه من اللى أسمها حور دي فاهمه
جوانا : هو بيحبها ي ماما شايفه ازاي بيعاملها
الام : يبقا ندبسو وتسرد عليها خطه محكمه
بااك
لتبتسم جوانا وهي تتذكر قصه امها ليحضر النادل العصير ليبدأ ياسين بالهلوسه و بفقدان الوعي الجزئي شيئ فشيئا لتقوم جوانا وتقترب منه
بدراما مصطنعه مالك يا ياسين انت سكرت يا ربي
لتطلب من الحارس مساعدتها لتنقله لغرفته
__________
لتقوم بزرع الكاميرا امام موضوع محايد وتخلع لياسين ملابسه بأكملها وتقترب من شفتيه تقبله بنهم شديد اما عن ياسين فكان بين حاله اللاوعي لتقلع جوانا ملابسها وتبدأ بأخد صور عديده وترسلهم لوالدتها وتنام في احضانه لتوهمه ان حدث شي بينهم ليفتح ياسين عينه في الصباح ليجد جوانا تتوسط صدره موضوع محايدي وهي عاريه لينتفض ياسين من علي موضوع محايد ويرتدي بنطاله
ياسين بموضوع محايد جوانا قومي
لتصرخ جوانا : ينهار اسود حصل ايه احنا سكرنا يالهوي ي ياسين ماما هتموضوع محايدني (مثلي يختي مثلي ) ليشدها ياسين : ألبسي وقومي هخدك اكشف عليكي
جوانا ببكاء : لا مش قادره
ياسين يموضوع محايد قلت قومي ألبسي اخلصي
جوانا بموضوع محايد حاضر
لينظر ياسين للمفرش موضوع محايد ليتنهد براحه لا يوجد اثر لأي موضوع محايداء
لتخرج جوانا ويذهبو للطبيبه لتتطمأنهم انها ما زالت عذراء
ليركبوا السياره للتوجه للمطار وفي الطريق
ياسين : بصي ي جوانا انتي زي اختي واحنا مكناش في وعينا اللى حصل ده مش لازم حد يعرفه
__________
جوانا بموضوع محايدوع مزيفه : هو انا هفضح نفسي يعني
ياسين بموضوع محايد : ايه هتفضحي نفسك دي يمكن كل اللى حصل بينا بوستين يا جوانا متكبريش الموضوع
جوانا تمام: وفي نفسها اهي باظت الخطه يا ماما يأم العريف اوف
ياسين في نفسه : مقدرتش ابعد عن حور يومين ولو كان الموضوع ده حصل كنت خسرتها للابد
ليقطع تفكيره وصوله للمطار ليترجل من السياره ويتجهون للطائره وسط جوانا السارحه في خطتها الفاشله وياسين المشتاق لعشقه حبيبته حور
——————
😂💔 وطبعا جينا للحته المهمه ال زياد هيعملو في ميرا 🙉🙈 كلكم مستنينها 😂💔
——-
وعند زياد
لتقلع ميرا البرنص بخجل وتبكي بصمت
__________
لينظر لها زياد برغبه جامحه ها قد انقلب السحر علي الساحر 😂💔 ليبتلع زياد ريقه بصعوبه وتظلم عينيه لتنظر له ميرا بموضوع محايد ميرا: زياد اسمعني ليقطع حديثها اطباق زياد شفتيه علي شفتيها بقبله بربريه وحشيه اخرج بها كبت السنوات الماضيه لتصموضوع محايد ميرا بشده وتحمر خجلا وترتجف من هول الموقف فها هي بين احضان عاشقها فكم تمنت تذوق شفتيه الغليظه يالا طعمها المسكر للحواس شعرت ميرا انها تعلو فوق السماء يالا هذا الاستسلام المخجل ليبتسم زياد علي معشوقته فها هي تنسي كل ما مضي من لمسه من فقط ليلاحظ ارتجافها بين يديه ليفصل القبله ويشدها لاحضانه ليتقابل جسدها الطري صارخ الانوثه بجسده الرياضي العريض لتبث له كهرباء سارت في كل جسده
زياد بصوت يحاول ان يجعله طبيعي : اهدي متعيطيش
ميرا : اصل والله هي جت ورتني وتبدأ في نوبه بكاء ثانيه
زياد وهو يمسد علي شعرها : طيب اهدي متعيطيش خلاص يا ستي انا اسفلك
ميرا وهي تمسح موضوع محايدوعها بأطراف ملابسها كلاطفال وتخرج من موضوع محايده وتنظر له ببراءه: يعني مش زعلان مني بجد

ليبتسم زياد بحب : عمري مزعل منك و يهوي علي وجنتها مقبلا اياها قبله رطبه خدرت حواس ميرا
ميرا بخدر : حد يشوفك وانت هنا
زياد بحب : يا ميرا انتي مراتي وبحبك
ميرا بصموضوع محايده : مراتك ازاي بس انت بتهزر
زياد بمشاكسه : يعني وبحبك دي شفافه
__________
ميرا بضحك : لا مش شفافه ما انت عارف اني بحبك
لينظر زياد لجسدها : ألبسي حاجه ي ميرا
لتشهق ميرا بخجل وتبتعد عنه وترتدي برنص موضوع محايد
ميرا بموضوع محايد : اطلع برا ي زياد كده عيب و وو كمان اصل انت سافل ازاي تيجي كده
زياد بضحك : انا هنام هنا النهارده
ميرا بموضوع محايد : ينهار اسود دا ممكن ياسين يموضوع محايدني
زياد : بضحكك والله يا بنتي انتي مراتي
ميرا بعموضوع محايد بفهم : مراتك ازاي ي خويا
ليشدها زياد ويجلسها بين احضانه ويحكي لها علي
الاتفاق بينه وبين ياسين
__________
ميرا بصموضوع محايده : يعني انت جوزي وانا معرفش
زياد بضحك ايوه شفتي وقال اي اقوله هعاقبها و انا مقدرش ازعق ليكي بس
ميرا : طيب احنا هنتجوز امته بقا
لتصدع ضحكه زياد : يخربيتك متسربعه علي ايه
ميرا بموضوع محايد مصطنع : وفيها ايه يعني منت بقالك ٤ سنين ملوعني
زياد بضحك : طب اتقلي كده لاتغر ولا حاجه
ميرا : وهي تقترب منه وتقبل خده وتموضوع محايده بقوه وتقول ببكاء بحبك اوي يا زياد كنت بحسب اني خسرتك حرام عليك تحطنا في موقف زي ده مش عايزه اسمع منك حاجه يا زياد المهم انك تفضل معايا انا متخيلش حياتي من غيرك ليحتضنها زياد بموضوع محايد شديد انا عمري مسيبك ي ميرا والله وانا بحبك وفي اسرع وقت هنعمل فرح علشان تبقي مراتي بقا معتش مستحمل لتبتسم ميرا وسط موضوع محايدوعها وتدفن رأسها في احضانه ليعلم زياد انها نامت من انتظام انفاسها ليحملها ويضعها علي موضوع محايد ويشدها في احضانه ويدفن رأسه في عناقها ليذهب هو ايضا في سبات عميق .
——
عند الجد ينتفض من مكانه فور سماعه انهم اقتربوا بل علمه ان حفيدتهم حيه ترزق هل سيأخذوها بالقوه ام ماذا
—-
__________
وفي كليه الهندسه
العميد : اسفين ي استاذ اسر حضرتك اتنقلت جامعه المنصوره
اسر : بغيظ ليه طول عمري هنا اتنقل ليه حصل اي
العميد : يا دكتور اسر انت لعبت بالخطر وعمتا النقل ممضي من الوزير يعني مقدرش اعملك حاجه للاسف
اسر : ياسين المنشاوي صح
العميد :بتفكير اكيد طبعا المهم انت اتنقل ولو الموضوع هدي ممكن ارجعك هنا تاني
اسر بموضوع محايد تمام
ليرفع سماعه هاتفه ويتصل علي شخص ما
اسر : اتنقلت اتصرفي
سوزان (ام جوانا) : يعني كوم الفلوس اللى ادتهولك علشان تلعب علي البت وتوقعها في حبك وفي الاخر تقولي فشلت وياسين نقلك لا يا استاذ شكلك كده هيست
__________
اسر بموضوع محايد : منتي بعتيني اوقعها وقعت انا وحبيتها اعمل ايه
سوزان : انا هطلقها منه والباقي عليك
اسر : هتعملي اي
سوزان : هتعرف في الوقت اللمناسب
اسر : تمام
——-
اما في غرفه حور اصبحت تبكي بكاء متواصل اشتاقت لياسين حقا اشتاقت له حد الموت
لتستيقظ من النوم الذي لم تذق طعمه وتذهب للاستحمام وارتدت فستان طويل بلون عينيها الزرقاء الساحره وتركت لشعرها العنان وضعت بعض لمسات المكياج القليله لتخفي حزنها و نزلت للافطار
———
اما عند ميرا وزياد تستيقظ ميرا لتجد نفسها تتوسط صدر زياد لتبلع ريقها برغبه فمنظر ملامحه الرجوليه الهادئه وهو نائم جذابه حد الموت لتهوي علي شفتيه مقبله اياها قبله خفيفه وتأتي لتبتعد لكن هيهات فيد زياد مسكت رأسها ومنعتها من الابتعاد ليتفنن في تقبيلها فيشد شفتها السفليه ممتصا متلذذا بطعمهم المكسر لم يسلم لسانها ودواخل فمها من عضاته المحببه لقلبها ليبتعد عنها زياد مرغما لحاجاتها للهواء
__________
زياد بصوت متقطع : دي كانت امنيه حياتي اصحي الاقيكي بين موضوع محايدي
لتنظر له ميرا بخجل : وانا كمان
ليبتسم لها زياد : بحبك يا ميرا ويقبل اعلي رأسها
ميرا بضحك : هقوم اغير لبسي جدو هيموضوع محايدني وقوم غير علشان الفطار يلا ي عم من غير مطرود
ليققهه زياد: دانا عريس الله
ميرا : عريس الغفله ي خويا قوم انت بس
زياد بضحك : طب متزوقيش حاضر 😂
—-
ها قد وصل ياسين وجوانا للارض الوطن وكان في استقبالهم سياره لاخدهم للبيت
—–‘
__________
يتتبععع
فهل مخطط جوانا والدتها سينفذ
ومن هم من وصلو لاخذ حور معهم
ماذا سيكون مصير حور وياسين
هل هذه الصور ستؤثر عليهم
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل الثاني عشر
روايه المتملك القاسي
البارت الثاني عشر
بقلم حور يوسف
……-‘——-‘————‘———-
__________
وصل ياسين و جوانا للمنزل بصمت تام يخيم علي السياره كان تفكير جوانا بخطتها التي فشلت اما ياسين فكان يعد الدقائق للوصول لمعشوقته
وفور دلوف ياسين للمنزل اتجه لغرفتهم ليجدها كما تركها وحور ليست فيها ليذهب لغرفتها ليطرق الباب طرقات خفيفه اما حور فكانت انتهت من ارتداء ملابسها وتقوم بترتيب كتب محاضرتها
حور : اتفضلي ي داده
ياسين بضحك : انا بقيت داده علي اخر الزمن
لا تستغربوا فقد فهم ياسين ان حور صغيره صغيره جدا علي عقابه وان هذا القلم الذي زين وجنتها لم يكن وقته الان ابدا
حور بصموضوع محايده : انت جيت ياسين
ياسين بمرح : نورت صح ويقترب منها وحشتيني
حور ببرود : لو سمحت يا ياسين متلمسنيش لحد ميعدي الشهر ده علي خير علشان و نطلق
لينصموضوع محايد ياسين من ردها : اتجننتي ولا ايه طلاق ايه اللى بتتكلمي عليه ده
حور بجديه : اللى سمعته يا ياسين انا مستحيل اعيش مع انسان هجمي دراعه اللى بيتحكم فيه انت فاهم لازم تفهم انا مش عبده عندك انت فاهم
__________
لينصموضوع محايد ياسين من حده صوتها : انتي اتجننتي بتعلي صوتك عليا
حور ببرود : لا متتجننتش واتفضل اطلع برا ولا اقولك اشبع بالاوضه انا راحه الجامعه لينصموضوع محايد ياسين مكانه
ياسين :بحده قبل ما تطلعي طلاق مش مطلق علشان يكون عندك علم ولو حاولتي تطلعي عن طوعي ي حور هيبقا فيها موتك
حور بموضوع محايد : متقدرش انت مش شاريني بفلوسك يا ياسين بيه ولو مش هطلق اول متم ١٨ هرفع عليك قضيه خلع صدقني وتتركه وتذهب في صموضوع محايدته
ياسين : شكل طفلتي بتعاقبني علي القلم ليبتسم هل كبرت صغيرتي حقا
حور لنفسها : هوريك يا ياسين لو مربيتك انت تموضوع محايدني انا ليه هوريك اني كبرت ولازم من النهارده تعمل حساب ليا لازم اربيك لتنزل لتجد ميرا تجلس مع زياد ويرأس الطاوله الجد لتجلس حور وتنظر لميرا
حور بضحك : انتي لسه صاحيه
ميرا : بموضوع محايد مصطنع اسكتي ي خاينه انتي سبتيني لزياد امبارح يعاقبني وهربتي
حور : ماباين عليكي ان العقاب كان حلو
زياد بضحك : دانا عقبتها عقاب
__________
لتقترب حور من زياد : خليها تداري رقبتها اصل عقابك سايب اثره لسه
لينظر زياد لميرا ليصموضوع محايد من علامات الملكيه التي تزين رقبتها ليحمحم ويقترب منها
زياد :ميرا حاولي تداري رقبتك وافطري بسرعه وقومي ألبسي سكارف
ميرا بعموضوع محايد فهم : ليه
زياد :اسمعي اللى قلت وخلاص
ميرا : حاضر حاضر
لينزل ياسين : صباح الخير
زياد ؛ نورت ي معلم ايه السفريه السريعه دي
ياسين وهو موجه نظره لحور : هو انا اقدر استغني عنكم
لتبتسم حور :ثم تختفي ابتسامتها سريعا ولنفسها اثبتي يا حور اثبتي ينهار اسوح شكلي هسلم
__________
ليجلس ياسين بجانب حور لتتجاهله حور تجاهل تام ليمد يديه ويضعها علي فخدها ويقرصه بخفه لتنظر له حور بحده وتهمس شيل ايدك
ياسين : ليه يا مراتي يا حبيتي
لتخجل حور من جرأته من مداعبته لفخدها لتبدأ وجنتي حور بالحمار ولتفلت منها اه خفيفه
ليبتسم ياسين : علي طفلته التي تتتأثر من مجرد لمسه لها
لتشهق حور وتضع يديها علي فمها
ياسين بخبث : مالك يا حبيبتى ايه وجعك
حور بخجل : اصل بطني بس وجعاني
ياسين بمكر : تصدقي نفسي ابوس بطنك دي يا قلبي
حور بخجل : انت قليل الادب
حور : هروح الجامعه عن اذنك يا جدو
__________
الجد بفرحه : براحتك ي حبيبتي
ياسين : هوصلك
الجد : لا ي ياسين انا عايزك في موضوع مهم
ياسين : لي حصل ايه يا جدي
الجد : خليك بس
ياسين : زياد وصل ميرا وحور
زياد : عز الطلب بس يعني هتتكرم وتجوزنا امتى انت اهبل يابني منتو متجوزين اقصد الفرح وكده ليبتسم ياسين لسه بدري ولا اقولك في نفس يومي انا وحـ,ـور ايه رأيكم
ليبتسم زياد يعني كمان شهر اشطا حبيتك فـ,ـجأه يا حـ,ـور تعـ,ـي اموضوع محايدـ,ـك ليمسكه ياسين من قفاه
(زي الفار المبلول كده😀😂😂😂)”
زياد : برستيجي يسطا عيب كده
__________
ياسين : غور يلا ليقترب من اذن حور : بقولك ايه اول متيجي ألبسي قمـ,ـيص اخر مره انا غيرت رأيي وعايز الجواز يتم
حور بصموضوع محايده : هسس هس جدو يسمعنا
ليقهقه ياسين : امال هما مفكرين اننا بنام في نفس الاوضـ,ـه بنعمل اي بنـ,ـلعب كوتشينه وقبل ان ترد حور
زياد : بطلتو حب نمشي بقا
ميرا تمشي بجانب زياد منظرك زي الفار مع ياسين
زياد : هفضل مستحملو يسطا لحد متجوزك
لتبتسم ميرا : ياريت بقا
زذياد وهو يدفعهاا : يلا ي واقعه يلا
حور بضحك عليهم فهم لا يخجلون ان يعلنوا عن حبهم امام اي احد
———–
__________
وفي مكتب الجد
يطرق ياسين الباب ليأذن له
الجد بالدخول
ياسين : وهو يجلس قلقتني يا جدو فيه ايه
الجد بحزن : جد حور عرف انها عايشه واكيد هيجي يخدها
ياسين بموضوع محايد: يخدها ازاي دي مراتي اولا ميقدرش
الجد : ابوها جوزهالك علشان خاطر كان خايف أنهم يخدوها ربنا يستر من اللى جاي يابني
ياسين بموضوع محايد : اللى هيقربلها هموضوع محايدو ولو سمـ,ـحت ي جدي اظن حان الوقت انك تعرفني اللى حصل زمان
ليشرد الجد منذ ١٥ عشر عام
فلاش باااك
__________
المنشاوي لابنه : انت اتجننت عايزز تتجـ,ـوز من عيله الشيخ
محمد (ابو حور ) : ايه الجنان في كده احنا بنحب بعض ي بابا
المنشاوي : والعداء ال بينا يابني
محمد : جه الوقت ينتهي وهينتهي بجوازي من
ملك (ام حور)
المنشاوي: انت حر ي محمد
ليذهب محمد ليطلب يد ملك لكن رفضه الشيخ بالتأكيد ليس هذا فقط بل طرده من القصر بشكل مخزي ليشاء القدر ان يحدد زواج ملك من ابن عمها
وبعد محاولات كثيره تهرب ملك مع محمد ويتزوجون ويحضرها للقصر هنا فأستقبلتهم استقبال رائع لكن اتي الشيخ وعائلته لاخذها بالقوه فقاومت ملك لاخر لحظه ولم توافق الذهاب معهم لحبها لمحمد وبعد الزواج بعام ولدت حور ولكن حصل مضاعفات فماتت اثناء الولاده فموضوع محايد الشيخ كثير واراد اخد حور مننا كتعويض عن ابنتهم واعتقد ان محمد السبب في موتها لكن اوهمهم عمك محمد ان الله اخد امانته (حور) فصموضوع محايد الشيخ بشده واعتقد من صموضوع محايدته من خساره حفيدته وابنته لم يبحث حول الامر لا اعرف لما ظهر الان
بااك

ياسين : عرفت ليه عمي جوزني حور خاف يجو يخدوها اما يموت
__________
الجد : مش كده بس من وحور طفله وهيه متمسكه بيك وبتحبك ودايما كانت تقول ياسين بتاعي انا وبس
الجد بخبث : دا حتي انا قلت لعمك محمد انك كبير عليها وزياد سنه قريب ليها بس عمك اختارك انت للاسف لينظر له ياسين بموضوع محايد
ليبتسم الجد : فهو يلعب علي وتر الغيره عند ياسين ويعرف كيف يجعله يموضوع محايد
وفي نفس الوقت تركت الخاموضوع محايده الباب لتعلن عن وصول المسمي بكبير عائله الشيخ لينصموضوع محايد الجد وياسين معا
ياسين بثبات : تمام هنيجي نقابلو
——–
اما عند جوانا تتصل سوزان عليها
لترد جوانا : نعم يا ماما
الام بموضوع محايد: انتي نايمه وانا اللى عماله اخطط من الصبح
جوانا : تخططي لأيه يا حبيتي ياسين كشف عليا وعرف ان محصلش حاجه بينا
__________
الام بخبث مين قال كده والصور دي هيه اللى هتفدنا
جوانا : طب فهميني براحه
لتبدأ الام بسرد ما ستفعله مع ياسين
جوانا : دانتي مصيبه يا ماما موضوع محايداغك دى سم
الام : هههه ولو عرفتي مين في القصر هناك
جوانا بصموضوع محايده : مين
الام : الشيخ وانا اللى دليته علي انها عايشه
جوانا : طب وده هيعمل ايه يعني
الام : هيشتت تفكير كل اللى في البيت ويفكرو ان اللى عرف جدها انها عايشه نفسه اللى صورك مع ياسين
جوانا : ماشي ي ماما هتنفذي الخطه امتي
__________
الام : النهارده بليل
جوانا : طيب انا هنام علشان افوق بليل
الام ؛ ماشي
(ام جوانا مش عايشه في القصر لانها اطلقت من جوزها قبل مايموت بسنه فعلشان كده عايشه برا القصر )
——
وصلت حور للجامعه هي وميرا
لتضحك حور : احكيلي علي اللى حصل بينك وبين زياد
لتبتسم ميرا : اعزميني علي حاجه الاول
حور : بضحك ماشي ماشي
ميرا : الاول ليه مصدره الوش الخشب لياسين ليه
__________
حور : علشان يتربي
ميرا : بضحك والنبي شكلك انتي ال هتتربي اديكي نصيحه تربيه ازاي
حور ؛ ياريت
ميرا : ألبسي لانجري قصير وشفاف ومتخلهوش يقربلك
حور : والنبي انا خايفه علي زياد منك
ميرا بضحك : والنبي دا ميتخاف عليه مبيضيعش وقت
حور : يهدكم انتو الاتنين اهبل من بعض
ميرا : حور متيجي نروح انا زهقانه
حور : والله وانا اصلا الدكتور شكلو مش جاي
ميرا بضحك : يلا
__________
يركبو السياره للذهاب للقصر
——–
يدلف الجد بيهيبته التي لم يفقدها مع تقموضوع محايده في العمر وبجانبه ياسين الذي يحيطه هاله من الرعب ليجدو رجل كبير بعمر جده ولا يقل هيبه عنه : وبجانبه شابان معروفون فهم ايضا من كبار رجال الاعمال في العالم
ليقف الشيخ واحفاده كما خمن ياسين لتحيه المنشاوي وياسين ليرد عليه التحيه
الشيخ : عيب يا منشاوي اما تخبو عني حفيدتي السنين دي كلها
المنشاوي : بس يا شيخ انا عملت اللى والدها طلبو مني
الشيخ بحزم : فين حفيدتي انا عايز اشوفها لازم اخدها من هنا
ياسين : تاخد مين حور مراتي ومش هتطلع من الباب ده
……..
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الفصل الثالث عشر
__________
روايه المتملك القاسي
البارت الثالت عشر
بقلم حور يوسف
……-‘——-‘————‘———-
الشيخ بحذم : فين حفيدتي انا عايز اشوفها لازم اخدها من هنا
ياسين : تاخد مين حور مراتي ومش هتطلع من الباب ده
……..
كبير عائله الشيخ : مراتك ازاي اكيد غصبتها علي الجواز انت شايف الفرق بينكم يجي ١٠ سنين
ياسين بموضوع محايد : غصب ولا مش غصب حور مراتي واللى عندك اعملوا
المنشاوي وهو يحاول تهدأت الامر : طب اقعد يا شيخ وفهمنا طلباتك بعيد عن اخد حور لانها متجوزه زي منت عارف
__________
الشيخ : اقابلها
المنشاوي : هي في الجامعه اول متوصل هجبها لحد عندك انت ليك حق فيها زينا بالظبط
ليقطع حديثهم وصول حور وميرا الذي عنموضوع محايدا لمحها الشيخ وقف مكانه بذهول ويقترب منه
الشيخ : سبحان الخالق نسخه من امك االله يرحمها
لتنظر له حور : حضرتك مين ليجذبها الجد لاحضانه وهو يقول انا جدك يا حبيتي ابو امك
لتشعر حور بأمان في موضوع محايده لتسكن في احضانه وكان ياسين ينظر لهم بغل ونار الغيره تتأكله
ليذهب بالقرب منهم
ياسين بابتسامه متصنعه : جيتي بدري ليه يا حبيتي
حور بأستغراب : الدكتور اعتذر
فادي(حفيد الشيخ الاكبر) شاب عريض الاكتاف بنفس عمر ياسين لا يقل هيبه وجمال عن ياسين فهو من كبار رجال الاعمال ويخشاه الكل
__________
فادي : موجه كلامه لحور جدي كان دايما يحكيلي عن جمال عمتي وزي مبيقولك انك نسخه منها فأتكدت انه مش بيبالغ
ليضغط ياسين علي يديه بموضوع محايد ليهدأه جده بهمس عدي اليوم علي خير
حور بضحك : والنبي انك وجده عثل
الشيخ بأبتسامه : احكيلي يا حبيتي كل حاجه عنك
حور وهي تشعر بنفس الدفئ الذى تشعر به مع جدها : وبدأت بسرد يومها له وحياتها بشكل ادق
الشيخ بمكر : وانتي موافقه علي جوازك من ياسين ي حور .
حور بهدوء ؛ اعتقد يا جدي محدش في الزمن ده بيتجبر علي حاجه وبذات موضوع الجواز ده
الشيخ : يسلم اللى رباكي يا بنتي
حور بضحك : تسلم ي جدو
الشيخ: متجيبي جوزك وتيجي تتعشي عندنا النهارده
__________
حور بمشاكسه : انت الخسران يا جدو انا باكل كتير
الشيخ بضحك : وانا عندي اغلي من حور هانم تاكل بس ميبانش عليكي
حور بموضوع محايد مصطنع : نق عليا بقا البت ميرا تقعد تقولي بطنك مخرومه وانت تقولي الاكل مبيبانش عليكي لا بقا انا هبخر نفسي لاحسن اتحسد
ليقهقهه الشيخ بصوت عالي علي حديث حفيدته المرح : يحميكي لشبابك يا بنتي
لينطق فادي بخبث بعد صمت طويل : هو انت اتجوزت امتي يا ياسين باشا محدش في السوق عنده علم
ليبتسم ياسين بخفوت فهو كان ينتظر هذا السؤال : احنا مكتوب كتابنا وفرحي انا وزياد اول الشهر الجاي
لينظر له فادي : فكم اتمني ان يكون هذا الزواج كذبه ليس الا وأن هذه الحوريه تصبح زوجته فقد دق قلبه لها بمجرد رؤيتها
لينظر ياسين لفادي بموضوع محايد بسبب نظرات فادي المتفحصه لحور
ليستأذن الشيخ واحفاده للذهاب بعموضوع محايدا طلب ان تقموضوع محايد حور للتعرف علي ابناء خالها
ليوافق ياسين وتومأ حور بموافقه
__________
لتجلس حور بجانب جدها
حور : احكيلي ي جدو الموضوع لو سمحت
ليبدأ الجد في سرد الماضي لها
حور : بهدوء يعني حضرتك ي جدو جوزتوني ياسين علشان الموضوع ده
الجد : ايوه
حور : تمام يا جدى
لتتجه حور لغرفتها لتجد يد فولازيه حملتها من الخلف وقبل ان تصرخ حور كان يطوق فمها بيديه لتتغلغل رائحته المسكره لتملاء رئتها لتتنفسها بعمق شديد لينزلها ياسين في غرفته
ياسين بموضوع محايد : انتي كنتي راحه فين
حور بصوت عالي ؛اوضتي هكون راحه فين يعني
ياسين : اعتقد ان دي اوضتك وانك مراتي والمكان اللى اكون فيه انتي تكوني فيه
__________
لتنظر له حور بموضوع محايد وتردف قائله : والله انا حرة اقعد في المكان اللى انا عايزاه
لينظر لها ياسين بموضوع محايد : بجد دا جوابك لازم تتعاقبي و قبل ان ترد كان ياسين يحكم امساك جسدها بين يديه ليهوي علي وجههاا مقبلا اياه قبل لا تحصي ولا تعد ثم يطحن شفتيها بين شفتيه ليجن جنونه ويهوي علي رقبتها ممتصا اياه ليزينها بعلامات ملكيته للتأوه حور بألم محبب لقلبها ليزيد جنون ياسين ويزيح الفستان من اعلي صدرها ويقبله ويمتصه فيترك عليه علامات ملكيته ويديه تعبث بجسدها بقوه ليقاطعهم رنين الهاتف ليبتعد ياسين علي مضض ليرد علي هاتفه
ياسين : حور جهزي نفسك بليل الله و علشان نروح عند جدك
حور بخجل : حاضر
ليذهب ياسين للشركه لامضاء ورق مهم
وتقف حور امام المرأه لتنظر لما اخترته من الفساتين فأختارت فستان يصل لركبتها من اللون الازرق يضيق من الاعلي وينزل بأتساع من من الاسفل وتركت شعرها منسدل خلفها وضعت لمسات قليله من المكياج فكانت تبدو كفتنه للرجال حقا فأتصلت علي ياسين لمعرفه لما تأخر فأجابها ياسين انه امام القصر ليدلف للقصر وينظر لها بحب ويبتلع ريقه برغبه
ياسين لنفسه : انا اللى مختار ليها الفستان ده متوقعتش انها هتطلع جميله كده
ياسين : حور
لتنظر له حور بجب : ايه رأيك في الفستان
ياسين بأبتسامه : حلوه اوي لدرجه اني عايز احبسك في الاوضه دي مخليش عين راجل تشوفك ابدا
__________
لتنظر له حور بحب : لقد نست حقا موضوع محايدها منه لتركض لموضوع محايده ليتلقاها ياسين بين يديه بعشق
ياسين بهمس : متزعليش مني يا حور انا اسف علي القلم اللى ادتهولك
حور بهيام : موضوع محايد الحبيب زي اكل الزبيب
لينظر لها ياسين بخبث : لو فضلتي في موضوع محايدي شكلنا مش هنروح لجدك وهنقضيها احضان وبوس ويمكن حاجات تانيه
حور بخجل : روح ألبس ينهار اسوح اتأخرنا
ياسين بضحك طول منتي قدامي انا مش هلبس نهائي
حور وهي تدفعه طب ادخل موضوع محايد يلا لحد مجهزلك لبس ليدلف ياسين للحمام ليستحم ويخرج وهو محاوط خصره بمنشفه قصيره سوداء و يمسك بين يديه منشفه يقوم بتنشيف شعره بيها لتنظر له حور بخجل فهي لم تري جسده هكذا من قبل ليأخد منها ياسين الملابس لتقف حور امامه وتضع يديها علي عضلات بطنه بطريقه جعلت جسد ياسين يشتعل بنار الرغبه لتقترب حور بشفتاها وتقبل كل عضله في صدره ليهمهمم ياسين ويتعجب من طفلته التي اصبحت جريئه جدا جدا
ياسين بصوت لاهث : شكلنا مش رايحين عند جدك النهارده لتنتبه حور لنفسها وما تفعل لتحمر خجلا اصل اصل لتركض من امامه وتمتم هستناك تحت
ليقهقهه ياسين : ربنا يصبرني عليكي يا حور ومتهورش عليكي
ليرتدي ياسين حله سوداء اللون ووضع عطره الجذاب ونزل للاسفل ليصطحب حور معه للذهاب الي جدها
__________
وفي الطريق تنظر له حور بموضوع محايد
ياسين : مالك ي بنتي في ايه انا كلمتك
حور : جدو قال ان عندي بنات خال
ياسين : ايه المشكله في كده
حور : انت حلو وهما هيشوفوك وافرض عاكسوك وبنبره تحذيريه عارف لو لمست ايد واحده فيهم هموتك وكمان ايدك تفضل في ايدي فاهم انت ليا انا لوحدي فاهم
ليبتسم ياسين لها علي تملكها ويقترب من خدها ويقبله اي اوامر تاني يا ملكه قلبي
حور بأبتسامه لا طبعا
———
اما عند ميرا وزياد
تسسلت ميرا ليلا لغرفه زياد فهي تعتقد انه لم يأتي بعد لتدخل الغرفه وتقف امام ملابسه لتشتم رائحته الجذابه ميرا لنفسها 😂 في الروايات بيلبسو قميص جوزهم اما يتجوزو اجرب كده شكلو عليا لتبتسم ببلاهه وتبدأ في خلع فستانها وتبقي بملابسها الداخليه وترتدي قميصه فكان قصير يصل لنصف فخدها مع ترك اول ٣ ازار مفتوحين ليظهر بدايه صدرها لتصموضوع محايد ميرا عند رؤيه زياد امامها ليقترب منها زياد والرغبه تأكله لتنظر له ميرا : انت جيت انت مش قايل منتش جاي ليبتلع زياد ريقه فهذه الحمقاء تثيره حد اللعنه زياد احمر وجهه : ايه اللى انتي لابساه ده
__________
ميرا بشهقه : ينهار اسود دأنا نسيت وتركض لتخبأ نفسها لكن هيهات كان يد زياد تنتشلها من الارض ليحملها ويجلس ويجلسها علي قموضوع محايده لينحسر القميص الخاص به ليظهر فخدها بالكامل ليجن جنون زياد ويقترب من شفتاها مقبلها اياها بقوه لتسيل الموضوع محايداء من شفاتيها ويديه تتسبح علي جسدها قرص فخدها للتأوه ميرا بألم لتسمح له الفرصه ليكتشف جوف فمها لتعبث يد زياد بقميصها وهو مستمر بتقبيلها ليخلعه ويلقيه علي الارض لتدق اجراس الخطر عند ميرا لتنتبه ميرا الي ما يحدث فتحاول التملص من بين يديه لكن زياد كان كالمغيب عن الواقع ليمد يديه لخلع حماله صدرها مع بكاء ميرا لينتبه زياد لرجفتها بين يديه
زياد وهو يحتضنها : اشش اهدي لتتخبأ ميرا نفسها بموضوع محايده حمقاء تختبئ منه بموضوع محايده
ليأخذ زياد نفس عميق ويغمض عينه ويحاول تهدءه نفسه
نسيبهم بقا موضوع محايدين بعضيهم😂💔 انا جالي جفاف من المشهد.ده اقسم بالله
……..
وفي مكان اخر
كانت سوزان ( ام جوانا ) تمسك في يديها الصور التي ستموضوع محايدر كل شي بين حور وياسين فكيف ستتقبل حور الموقف وما سيكون رد فعل ياسين 😢
‘—–
يتبع
الحلقات الاخيره اهي تفاعلوا 👌👇
__________
روايه المتملك القاسي
البارت الرابع عشر
بقلم حور يوسف

💓———‘——-‘————‘———-💓
لتصل حور وياسين لقصر الشيخ كان لا يقل هيبه عن قصر عائلتها احست حور بالدفء الشديد ليستقبلهم الشيخ واحفاده بصدر رحب وحب شديد لتتعرف حور علي ابناء خالها فكانوا اثنتين ساره ومريم
كانت مريم متزوجه من ابن عمها
اما ساره فكانت فتاه رائعه الجمال بعين زرقاء ووجه ملائكي لكن كانت تخفي جمال عيناها بداخل نظرتها وجمال جسدها بملابسها المحتشمه لقد احبتها حور من النظره الاولى
ليرحب فادي بحور بسخاء واضح فكان نصيبه من ياسين النظرات القاتله كم تمني ياسين موضوع محايد هذا الاحمق المسمي بأبن خالها
ليجلس علي المائده حور وبجانبها ياسين ويترأس الطاوله الجد وبجانبه احفاده الجد : نورتينا يا حبيبتي
حور بضحك : دا نورك ي احلي جدو
__________
لتلاحظ ساره نظرات فادي لحور لتحزن بشده غافله عن من يراقبها بخبث لينتهي العشا تحت مرح حور وجدها لينتهي العشاء ليجتمع الفتيات معنا لتنظر ساره باتجاه فادي بحب لتبتسم حور وتقول : بتحبيه
لتتوتر ساره : تقصدي مين .
حور بضحك : فادي
ساره ؛ لا دا ابن عمي
حور بخبث : طمنتيني اصلي جيباله عروسه
ساره بموضوع محايد : لا طبعا دا
حور بضخك : بتحبيه
ساره بأستسلام ايوه بحبه اعمل اي
حور : عرفيه طبعا ساره: عمره ما هيحبني
حور : ليه يعني ساره : هيسيب اللى بيحطو الاحمر والملون ويتجوزني انا
__________
لتبتسم حور :انتي بتفكريني بنفسي زمان
ساره بأبتسامه : باين جوزك بيحبك جدا
حور : انا كنت شيفاه مبيحبنيش وعمره مقالي انه بيحبني بس المواقف اللى بتحسسني بكده
ساره بأبتسامه عقبالي يا حور يارب يا حبيبتى
ليودعهم حور وياسين
وفي طريقهم للقصر
…..
بمكان اخر في قصر المنشاوي
تنتحب والده جوانا وبصوت عالي تصرخ للخاموضوع محايده فين المنشاوي باشا
الخاموضوع محايده : حاضر يا هانم هناديه حالا
__________
لتذهب الخاموضوع محايده للمنشاوي باشا لتخبره عن رغبه سوزانا لمقابلته
الجد : دخليها وهاجي وراكي
لبحضر الجد ويذهب لمكان جلوس سوزان
سوزان ببكاء : ألحقني يا عمي ألحق جوانا
الجد بلهفه : مالها في ايه
لتلقي سوزان الصور بين يد الجد وتجهش في بكاء عالي لينظر لها الجد بصموضوع محايده دا ياسين وجوانا
سوزان : معرفش اللى باعتهم بيهدد انه هيفضح بنتي بنتي هتضيع اتصرف .
ليجلس الجد مكانه : هنعمل ايه في المصيبه دي
سوزان بموضوع محايد يعني اي هتعمل ايه يتجوزوا طبعا علشان لو حد نشر الصور دي نقول متجوزين
الجد بموضوع محايد : ياسين متجوز انتي اتجننتي
__________
سوزان ببكاء : ومين قال اننا هنبعدو عن حور هو يقول انه متجوز قدام الناس بس شهرين ٣ ويطلقها علشان الفضيحه يا عمي هيه جوانا مش حفيدتك زي حور
الجد بتنهيده : هنحاول نوصل للى بيهدد بالصور دي وبعدها نشوف الموضوع ده
ليتصل الجد علي ياسين
الجد : انت فين
ياسين : جاي علي القصر
الجد : اول متيجي تعالالي المكتب
ياسين : حاضر ي جدو
حور بضحك : في ايه
ياسين جدو بيحسبني في القصر باين فعايزني
حور : يمكن شغل
__________
ياسين بشك : ايوه يمكن
لتصل السياره للقصر ليترجل ياسين وحور
ياسين : روحي يا حبيتي انتي ولو اتأخرت نامي
حور بأبتسامه : حاضر
ليتجه ياسين لمكتب جده ليدخل فيجد جده عيناه حمراء من الموضوع محايد
الجد : اقعد
ليجلس ياسين
ياسين : انت موضوع محايد ي جدو
الجد بموضوع محايد ؛ انت لمست حور
ياسين بعموضوع محايد فهم : لمستها ازي
__________
الجد : انت فاهم وجاوب
ياسين بهدوء : انا مش طفل علشان تقولي جاوب واه اكيد لمستها دي مراتي
الجد بموضوع محايد : وهو يلقي الصور في وجهه ياسين من النهارده هتطلق حور وتجوز ميرا علشان الفضايح دي
ياسين بموضوع محايد اطلق حور مين وفضايح ايه انا ملمستش جوانا وحور مراتي عمري ما هطلقها فاهم ويوم متفكر يا جدي تجبرني علي حاجه صدقني يومها هنسى اني من العيله دي
الجد برجاء ؛ بس زي ما حور حفيدتي جوانا حفيدتي
ليجلس الجد مكانه بوجع جوانا هتموضوع محايدر
ياسين وهو يركض ناحيه جده ويمسك يديه : خلاص ي جدي متتعبش نفسك انت اللى عايزه هعملهولك الا اني اطلق حور
لينظر له الجد :بس حور مش هتتفهمم انك تتجوز عليها
ياسين بشرود مش لازم تعرف يا جدي
الجد بعموضوع محايد فهم :يعني ايه
__________
ياسين : يعني حور مش متابعه عالم الاعمال اصلا هكتب علي جوانا وانشر الخبر في الجرايد ونقول الفرح اختصر علي الاهل وخلاص ومحدش في البيت يوصل لحور الكلام ده
الجد : المهم اننا ننهي الموضوع ده
ياسين : الصور دي جت منين ليحكي الجد لياسين ما حدث ليزرع الشك في قلبه ناحيه جوانا
ويتوجه ياسين لغرفته ليجد حور نائمه بمنامه كالاطفال ليخلع سترته ويرميها علي الاريكه بأهمال وخلع حذائه لينام ويشدها في احضانه بأمتلاك
ويدفن راسه في رقبتها مستنشقا رائحتها التي تسكره لينام ياسين هو ايضا
——-
اما عند زياد
فكانت ميرا تختبأ في موضوع محايده ليهمس زياد بحانب اذنها خلاص يا حبيتي هديتي
لتردف ميرا بخبث انت اللى هديت يا حبيبي ولا لا دانت مكنتش متحكم في نفسك خالص
ليقهقه زياد : مش هتحكم في نفسي قدام طفله زيك
__________
ميرا بموضوع محايد : نعم مالي يعني انا مش طفله ووممكن اوريك دلوقتي حالا واغريك واخليك.كده شطه نار ولا اعبرك
ليشدها زياد ويجلسها علي قموضوع محايده : نخلي شطه نار ده اما نعمل فرح بدل متهور واخوكي يموضوع محايدني
لتضحك ميرا : يعني انا مش طفله
ليحتضنها زياد بحب : انتي احلي طفله في الكون
لتبتسم ميرا علي الاطراء الظريف من وجهه نظرها فقد.مس كلامه قلبها المتعطش لحبه
زياد بخبث : ألي قوليلي كنتي لابسه قميصي ليه
ميرا بخجل : اقولك ومتضحكش
زياد بضحك : اه والله مهضحك
ميرا دانت بتضحك من دلوقتي اه منك المهم اصل بقرأ كده في الروايات الواحده اما تجوز بتلبس قمصان جوزها فحبيت اشوف شكلهم عليا بس
ليققهه زياد بصوت عالي : يخربيت تفكيرك مش قادر
__________
ميرا بموضوع محايد : طب ابعد كده اما اروح اوضتي
زياد بجرأه وهو يتفحص جسدها ويمرر يديه عليه : هتروحي كده
ميرا بخجل بس بقا ي زياد مينفعش كده
زياد : ينفع اكتر من كده والله أله
ميرا بضحك : طب ابعد ألبس هدومي بقا
زياد بضحك ويقوم بفتح ازار القميص الذي يرتديه
لتشهق ميرا عنموضوع محايدا يظهر صدر زياد العريض
ميرا : استر نفسك يخرابي
زياد : بضحك استر نفسي خدي يختي انتي استري نفسك وادربي براحتك بقا من هنا لحد الفرح ويهوي علي خدها مقبلا اياه
لترتديه ميرا وتفر من امامه ذاهبه ليبتسم بحب وهو يراها تركض لغرفتها مسيرك ي ملوخيه تيجي تحت المخرطه فأطلقت ضحكتها وهي تهرب علي جملته الاخيره ليرمي رأسه للخلف وهو يتنهد شكلك هتجنيني ي ميرا
__________
لتدخل ميرا لغرفتها وتدس نفسها في فراشها وتبتسم ببلاهه فهي تعشق هذا الاحمق منذ نعومه اظافرها
—–…
اما عند جوانا
سوزان : شفتي امك وخططها
جوانا بصموضوع محايده : انتي فظيعه يا ماما اقنعتي جدو ازااي
سوزان بخبث : بالموضوع محايدوع وانك يتيمه ومستقبلك هيضيع وان الجواز علي ورق وانتي وشطارتك بقا متخلهوش علي ورق
جوانا بضحك : اكيد دا ملمسش الزفته التانيه الموضوع هيبقا سهل متقلقيش
سوزان بضحك قومي جهزي لبس وحاجات كده للجواز ي عروسه قبل ان تجيب جوانا قطعهم صوت هاتفها لترد علي ياسين
جوانا برقه : نعم يا سو
ياسين بجده : تيجي الشركه الساعه ١١ وامك معاكى فاهمه
__________
جوانا : حاضر
جوانا بصراخ بفرح شفتي ي ماما هيتجوزني يلا هروح ألبس واغير كده وتركض من امام امها
——————
لتنهض حور وتفرك بعيناها عايز جوانا ليه ياسين
ياسين بتوتر : حاجه علشان بس الشغل
حور بضحك : طب فين صباح الخير بتاعتي
ليقترب منها ياسين ويقبل خدها بحب
ياسين : حور ممكن تعرفي اني بحبك انتي وبس ومهما حصل عمري ما هخونك
حور بضحك : يتفكر تلعب بديلك ولا ايه يا واد
ياسين بأبتسامه : بحبك
__________
حور : وانا بموت فيك ي قلب حور
ياسين هقوم ألبس علشان الشغل
حور متخليك معايا انهارده يا ياسين
ياسين بتوتر : لا مينفعش في ورق لازم امضيه
حور : طيب يا حبيبي وانا هروح الجامعه وهاجي الشركه بعد مخلص محاضرات

ياسين : حاضر ي روحي
لينهض ياسين ويلبس حله رماديه اللون ويذهب للعمل وهو غاضب بشكل لا يصدق فكان كل من في الشركه يتجنبه
الي ان اتت جوانا وهى ترتدي فستان احمر اللون قصير يصل لمنتصف فخدها يكشف عن ظهرها بالكامل وتقترب من ياسين بحب مبروك علينا يا ياسو
ياسين بموضوع محايد : بصي الجواز ده علي ورق لمده شهر ولا اتنين بالكتير وينتهي ومش هقربلك فاهمه ولو حور شمت خبر اننا اتجوزنا مش هيحصل طيب
جوانا بموضوع محايد : حاضر ليأتي المأذون ويكتب الكتاب لينصموضوع محايد زياد من ما يحدث فبعد ان ذهب المأذون يصرخ زياد : انت ازاي تتجوز علي حور انت اتجننت
__________
فلاش باك
الجد برجاء لياسين بلاش حد يعرف اللى حصل بينك انت وجوانا ياسين
ياسين بعضب : محصلش حاجه يا جدي جوانا بنت يا جدي
الجد : بنت مش بنت انتو هتتجوزوا خلاص بس رجاء محدش يعرف باللى حصل ده عرفهم انها جوازه عاديه حتي حور
ياسين ؛من غير متقول ي جدي حتي لو حور عرفت بجوازنا مش هتعرف ايه السبب
بااك
ياسين ببرود اه اتجوزت عليها ومن حقي اعتقد
زياد بموضوع محايد والست جوانا عملت اي علشان تجوزك لتكون بتحبها ودايب في دباديبها وانا مش واخد بالي
ياسين بموضوع محايد : مسمعش صوتك ولا تجيب سيره جوانا: دي بنت عمنا ودلوقتي مراتي وشايله اسمي وكمان حور مش لازم تعرف بالجوازه دي انت فاهم
زياد : ليه كمان هتداري عليها انها ليها ضره دلوقتي
__________
ياسين بموضوع محايد ؛ يا بنى أموضوع محايد افهم دى جوازة مؤقتة ومينفعش اقولك السبب من قبل ما تسأل
لتدلف ميرا والشر يتطاير من عينها بعد سماعها لكل الحديث الدائر بين زوجها واخيها
ميرا : حقيقي انك انسان زباله تتجوز علي حور لا بجد انت بقيت لا تطاق وايه عايزها متعرفش انا اللى هعرفها يا ياسين فاهم ليشدها ياسين والموضوع محايد يتطاير من عينه ليحتضنها زياد من ظهرها ويحملها
ياسين : متخلهاش توصل حاجه لحور
زياد : لولا انى واثق فيك كنت انا اول واحد قلتلها
ليأتي له اتصال عن ان الخبر ملأ الصحف في الصباح ليرجع ياسين رأسه للخلف بألم ليتنهد من القاموضوع محايد سيكون مؤلم حقا
……
وفي مكان اخر
سوزان : تقترب من جوانا ناقص بقا حور تعرف
جوانا : لا يا ماما اخاف من ياسين
__________
الام : متخافيش سبيها عليا وتملي عليها ما ستفعله مع حور من مكائد
……………
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الخاتمة … الجزء الاول
روايه المتملك القاسي
بقلم حور يوسف
الخاتمه الجزء الاول💔😹
💓———‘——-‘————‘———-💓
ليأتي الصباح لتفتح حور عيناها وتتمني ان كل ما حدث كان حلم فقط لكنها صموضوع محايدت بالواقع المرير مره اخري لتقف حور وتغتسل وتجد ملابس لها علي موضوع محايد فتقوم بأرتدائها وتنزل للاسفل فتجد الجد يترأس طاوله الافطار فترتسم الابتسامه علي شفتيها فقد عوضها الله عن عائلتها بهذه العائله
حور : صباح الخير
الجد بفرحه :صباح الخير يا حبيتي تعالي هنا
__________
لتجلس حور علي الطاوله وتقول بمرح : مبروك يا ام الصراصير هتبقي ام والواد فادي ده عيزاكي تطلعي عينه
لتنظر لها ساره فهي تقرأ الحزن في عيناها : الله يبارك فيكي يا حبيتي يارب تلاقي اللى يعوضك
حور ببأبتسامه حزينه يارب .
ليقطع هدوئهم الشيخ : حور يا حبيتي هتروحي تجيبي لبسك
حور بهدوء : لأ يا جدو انا هاخد ساره واروح اشتري لبس جديد علشان هتحجب
الجد بأأبتسامه : يهديكي ربنا يا نور عين جدك
ليرن هاتف حور لتجد المتصل ميرا لتستأذن حور للرد عليها
ميرا بموضوع محايد : انتي فين انا سمعت جدو وهو بيقول انك سبتي البيت انتي هبله
حور ببكاء اهدي يا ميرا
ميرا : سبتيلها جوزك يا عبيطه
__________
حور بألم : هو اللى باعني يا ميرا
ميرا : سرقتو منك زي العيله
حور بصوت عالي مسرقتهوش هو اللى رمرام عندك حق انا عيله هو ضحك عليا علشان انا عيله هسافر ومش راجعه
ميرا بموضوع محايد : هتسافري علشان تنسيه ولا هتسافري علشان متعشيش علي زكراه وتحني وترجعيلو
حور بموضوع محايد هسافر اشوف نفسي وارجع الروح اللى ياسين اخدها منها هحاول ارجع تاني من غيره هبني نفسي من غيره
ميرا ببكاء وهتسبيني يعني طيب مين هيزفني ويلفلي طرحتي
حور بموضوع محايدوع : هفضل معاكي هحضر فرحك كمان هو انا عندي غيرك.دلوقتي
ميرا : هتسافري فين
حور : باريس
ميرا : امته هجيلك المطار اودعك لتملي عليها حور العنوان لتودعها حور وتغلق الهاتف وتتجه لشراء ملابس خاصه بمحجبات مع ساره
__________
——
اما عند ميرا
ميرا : اخر محاوله هعملها علشانك يا ياسين
لتذهب لغرفه ياسين وتطرق الباب
ياسين بتعب ادخل
ميرا : اسمع الكلمتين دول مش علشان خاطرك دا علشان خاطر اختي اللى حضرتك كسرتها حور مسافره طلق جوانا ورجعها
ياسين بموضوع محايد : مقدرش اطلق جوانا وكمان تسافر حور خلاص هنطلق
ميرا بموضوع محايد : يا بجحتك يا اخي انت ايه جبله
ياسين بموضوع محايد: هي اللى اختارت الطلاق ودا احسن لينا احنا الاتنين
ميرا : انا عرفتك وخلاص انها هتسافر توقفها متوقفهاش انت حر انت الخسران وتذهب من امامه والموضوع محايد يعتليها
__________
——
عند حور
ارتدت حور فستان من اللون البني طويل يضيق من الصدر ويهبط بأتساع وحجاب من اللون الابيض فكانت تشبه الاميرات بحجابها لتنظر لنفسها برضي في المرأه وتقف وتتجه الي الخارج لتأخدها سياره جدها للمطار
…….
في المطار
الجد : استني هنا هخلص الورق واجي
حور : اووك
ليتركها الجد لتقف حور وتلتفت حولها فكم تمنت ان يأتي ياسين ويأخذها معه لتفر موضوع محايدعه من عينها عند تذكرها انها لن تراه مره اخري ليأتي ياسين من الخلف حور لتلتفت له بفرحه لينظر بهيام لقد كانت جميله بهذا الحجاب تشبه الاميرات حقا
حور : انت جيت يا ياسين
لم يترك لها ياسين الفرصه للكلام شدها لاحضانه لتبادله حور فهي تقريبا ستكون المرة الاخيره
__________
ليبتعد عنها ياسين بعد مده مقبل خدها قبله رقيقه ليبتعد عنها انتي طالق يا حور لتنظر له حور بصموضوع محايده ليمسك ياسين يديها : يلا امشي انا اديتك حريتك لتذهب حور من امامه والموضوع محايدوع تملأ عيناها
حور لنفسها بتعيطي ليه ها مش دا اللى كنتى عايزاه طلقني اهو لتسافر حور الي باريس لكن قلبها كان مع ياسين حياتها الروتينيه الممله بقلب اشبه بالجليد
اما ياسين فبعد سفر حور اصبح قاسي بارد المشاعر غاضب دائما طلق جوانا بعد ذهاب حور بشهرين تقريبا 💔 غير انه قطع علاقته بجده المنشاوي
اما الجد اصبح حزين لجعل حفيده بهذا الحزن فحاول اكتر من مره ان يحادث حور او ياسين لكن رفض كلاهما محادثته
——-
بعد.شهر من سفر حور
الجد: كلي حاجه قبل متخرجي يا حور
حور بأبتسامه : لالا ي جدو هتأخر
الجد: لا اقعدي كلي
حور ياربي بقا ي جدو وتجلس وتأكل علي موضوع محايد لتشعر بغثيان شديد لتركض حور للمرحاض لاستفراغ ما تناولته
__________
الجد بفزغ : مالك ي حور.
حور : هتلاقي برد في المعده بس ي جدو
الجد : لازم نروح للدكتور حالا
حور : ي جدو مش مستهله
الجد بموضوع محايد : الموضوع ده حصل امبارح اكيد في سبب قومي
حور يأستسلام حاضر
ليذهب حور بصحبه جدها للطبيب لينظر الطبيب لجهاز امامه
الطبيب : بأبتسامه مبروك ي مدام حامل لازم تروحي لدكتوره نسا تتابعي الحمل
وكأن دلو ماء سقط علي رأس حور وجدها
ليخرجو من عند الطيبب لتضع حور يديها علي بطنها وتبكي بصمت
__________
الجد : هتعملي اي يا حور
حور بضحكه : حته من ياسين جوايا ي جدو
الجد بموضوع محايد : ياسين مين انتي موضوع محايده بقالك شهر هنا مسألش فيكي
حور : هو ميلزمنيش اللى يلزمني اللى في بطني هربيه بعيد عنه
الجد بصوت عالي ياسين لو عرف هياخدو منك
حور بموضوع محايدوع : لا مش هيعرف مش لازم يعرف
————–
في مكان اخر اتي اتصال من باريس ل ياسين
ياسين : الاخبار
االحارس : كويسه يا فنموضوع محايد مفيش جديد
__________
ياسين : تمام
الحارس : يا فنموضوع محايد كل يوم نراقبها ومفيش جديد اعتقد معدش لازم مراقبتها
ياسين : وقفو المراقبه
الحارس : تمام يا فنموضوع محايد
ليجلس ياسين يفكر في حور اشتاق لها حقا يريد رؤيتها بأي وسيله لا تكفي الصور التي تأتيه كل يوم لملأ الفراغ التي تحدثه
……
لتمر الشهور ويأاتي موعد ولاده حور تمنت ان يكون ياسين بجانبها كانت الولاده قاسيه لقد عوضها الله بفتي يشبه ياسين الي حد كبير
……
ها قد مر عامين اخرين اصبح عمر اموضوع محايد (ابن حور ) عامين ونصف تقريبا وقد انهت عامها الاخير من الجامعه اصبحت حور امرأه يافعه
……..
__________
اصبح ياسين اشد ضخامه من كثر التمارين الرياضه دائما غاضب بسبب اختفاء حور فبعد حملها منه سافرت في مكان لا يعلمه الا جدها
لتأتي الرياح بما لا يشتهي السفن فيرن هاتف حور ويكون المتصل ميرا
ميرا : يا ندله اسبوع مسمعش صوتك
حور بلهفه ؛ ياسين عامل ايه
ميرا طب اسألي عليا الاول
حور : طيب انتي عامله اي وبعدك ياسين
ميرا بحزن متوقع اني اللى عرفتك انو متجوز ومقتنع بكده وبعد عني ومعرفش عنه حاجه
حور بفضه : اتجوز
ميرا : انتي ظالمه ياسين يا حور دا طلق جوانا اول ممشيتي وهي اتجوزت دلوقتي واحد كبير في السن كده رجل اعمال
حور : في غوره
__________
ميرا : انا فرحي اتحدد بعد اسبوع لازم تيجي
حور : ياسين هيعرف بوجود اموضوع محايد مستحيل
ميرا : متخافيش هو اصلا مبيجيش البيت
حور باستسلام ماشي هحجز واجيلك علي طول
ميرا بفرح ماشي ي حبيتي
لتصل حور لمنزل عائله الشيخ وتأتي لها ميرا لتحتضنها بحب واشتياق
ميرا : يلا يلا ورانا حاجات كتير لتصرخ ميرا ياماما دا ياسين الصغير يخراشي نسخه طبق الاصل عنه
حور بضحك طبعا طبعا مش ابنه
ليأتي فادي فقد تزوج من ساره ورزقهم الله بليان
لتأتي ليان ذات العام تمشي لتقع يذهب لها أموضوع محايد ويساعدها علي الوقوف
__________
اموضوع محايد بطفوله : اتعورتي
لتهمهم ليان وتذهب لولدتها
تم تحضير لزفاف ميرا بسرعه وكانت حور تساعدها في كل شي قابلت حور جدها المنشاوي وطلب منها السماح وسامحته
….
اموضوع محايد : مامي عايز اجي معاكي الفرح
حور : يا قلب ماما انت هتقعد مع جدو هنا
اموضوع محايد ببكاء لا عايز اجي
حور : بس يا حبيبي طيب هتيجي بس بشرط
اموضوع محايد بفرحه اي
حور : لو حد سألك انت مين تقول ابن طنط اخت ساره
__________
اموضوع محايد بفرحه حاضر ي مامي
لتنزل حور والموضوع محايد يعتليها من هذه المواجههه لتقف بجانب ساره وفادي خدو اموضوع محايد وحاولو تبعدوه عن سكه ياسين
ساره حاضر
لتقف حور بجانب ميرا لتمد ميرا شفتيها بزعل يا بنتي عماله تتلفتي حوليكي زي الحرميه ليه مش هياخد باله من اموضوع محايد متخافيش
حور ؛ خايفه يشوفه
ميرا : طالما خايفه كده معرفتهوش ليه انك عندك منه ولد
حور : عمتا هو مش هيركز عندك حق مالفرح مليان اطفال
لتنظر حور بأتجاه باب القاعه لتجد ياسين يدخل بطلته الخاطفه للانفاس لقد زاد جسده ضخامه ونبتت لحيته قليلا اصبح اشد وسامه ورجوله لو يمكنني الارتماء في موضوع محايده الان .
لينظر ياسين بأتجاه ميرا وحور يالا جمالك بالابيض يا فتاه فكانت حور ترتظي فستان ابيض به ورود حمرا صغيره كانت تشبه الاميره بعيناها الزرقاء الذي يزينهم الكحل العربي اما قوامها فقد زاد انوثه واغراء فها هي بفستانها الطويل وحجابها مازالت ايقونه جمال
ليقترب ياسين من ميرا ويقبل اعلي رأسها لتهمس له ميرا : جبتهالك اهو رجعها بقا ليبتسم ياسين ويقترب من حور
__________
ياسين : عامله ايه يا حور
حور بهيام : كويسه ليقطع حديثهم صراخ ساره بصوت عالي وبكاء ا****وضوع محايد
———
يتبع 😹❤
كومنتات كتير وهنزل الجزء ٢
المتملك القاسى .. بقلم حور يوسف – الخاتمة .. الجزء الثانى
روايه المتملك القاسي
بقلم حور يوسف
الخاتمه الجزء التاني💔😹
لتهرول حور بأتجاه اموضوع محايد وياسين خلفها لتجد اموضوع محايد واقع علي الارض والموضوع محايداء تحيط رأسه لتصرخ بهلع
__________
ليزيد صوت بكاء اموضوع محايد : يا مامي الكرسي كان عالي والله
حور : ألحقني يا ياسين
ليتوقف الزمن بياسين من هذا الطفل لما يشبهه الي هذا الحد ليقطع تفكيره صوت بكاء اموضوع محايد العالي ليهبط لمستواه ويلتقطه بين زراعه ليدفن اموضوع محايد رأسه في احضان والده كم هو شعور رائع ليأخذه ألي اقرب مشفي ليقوم الطبيب بتضميد جرحه تحت مراقبه ياسين للموقف بعين مذهوله مصدومه وهلع حور علي اموضوع محايد
الطبيب ؛ متخافيش ي مدام دا جرح سطحي
حور ببكاء : هيبقا كويس يعني
الطبيب : هيبقا محتاج مضاد.حيوي ممكن الجرح يلتهب ويسخنه
حور : شكرا ي دكتور
كان ياسين يراقب كل ما يحدث بصموضوع محايده لينظر لحور وهي تقبل اموضوع محايد وتحتضنه لصدرها
ياسين : تعالي برا لازم نتكلم
لترتعب حور : حاضر لتقف حور امامه بالخارج لينظر لها ياسين بموضوع محايد : كل كل السنين دي مخبيه ابني عني
__________
حور بموضوع محايد : دا مش ابنك دا ابني انا بس غير كده هاجي اقولك تعالى خد ابنك اللى انت اصلا رميت امه من قبل ما تعرف انها حامل فيه ورحت في موضوع محايد الهانم التانيه
ياسين بموضوع محايد : صوتك ميعلاش بدل مقصلك لسانك فاهمه موضوع محايد مين ها جوانا .. جوانا اللى لعبت لعبه وقعت في شرها للاسف وكان الضحيه انا وهي انتي تعرفي حصل ايه لا متعرفيش استني اعرفك حصل ايه جوانا عملت خطه علشان نتجوز الصور وقعت في ايد اسر هددني بيها انو هيفضحها اسيبها تتفضح ولا اتستر عليها ها ما تردي ثقتك بيا فين بس عندك حق كل ده سبب علشان تخبي ابني عني تحرميني اني اعيش معاه قلبك طاوعك ها متردي لا مش قادره تردي انا سبتك علشان مكونش ظلمتك علشان متقوليش في يوم اني مسبتش ليكي حق الاخيار سبتك تجربي وتعيشي ويوم مترجعي ترجعي لموضوع محايدي معتقدتش انك بالقساوه دي علشان تخبي ابني عني متوقعتش منك كده ي حور
لتنظر له حور وللموضوع محايدوع تنزل من عينيها بصمت ليتركها ياسين ويتجهه للجلوس بجانب اموضوع محايد ويقيس حرارته
ياسين ؛ نامي
حور ؛ نام انت هسهر جمب اموضوع محايد
ياسين بموضوع محايد : انا اقول نامي يبقى تنامي
حور بموضوع محايد حاضر لتدس نفسها في موضوع محايد ليقترب منها ياسين ويطبع قبله علي خدها ويتركها ويذهب للجلوس بجانب اموضوع محايد
ياسين في نفسه : هنعيش كام سنه كمان علشان نرجع احنا لازم نرجع خلاص في اموضوع محايد هيتظلم يينا
لينظر لحور التي ذهبت في سبات عميق من التعب لتستيقظ من النوم لتجد الغرفه فارغه لتهرول بموضوع محايد للمرحاض فلا تجد احد بالداخل لتبكي وتركض للخارج فتجد ياسين وهو يحمل اموضوع محايد بين يديه وبيدهم الكثير من الالعاب لتركض بأتجاه ياسين وتشد اموضوع محايد من بين يديه وتحتضنه
ياسين :مفكراني زيك هخدوا واهرب
__________
لتنظر له حور بموضوع محايدوع نظره جعلت قلب ياسين يموضوع محايدي ألما
ياسين بحزم : حهزي نفسك هترجعي بيتك وكفايه لحد كده بعد
حور : انا هقعد عند وقبل انت تكمل كلامها
ياسين براحتك بس اموضوع محايد هيفضل معايا
حور : لالا هاجي معاكم
ياسين : عيشي براحتك في البيت اعتبريني اخوكي
حور بموضوع محايد : اخويا ازاي يعني
ياسين بخبث : اخوكي عادي مازال هذا الاحمق يعرف كيف يجعل طفلته غاضبه
لتقوم حور وتتبع ياسين لتركب السياره واموضوع محايد ينام براحه علي قموضوع محايدها لتنظر له بحب ليصل ياسين امام بنايه عاليه تدل ان من يسكنوها اغنياء لتنزل حور وهي تحمل اموضوع محايد فيتبعها ياسين ويلتقط منها اموضوع محايد النائم ويتوجه الي شقته
وبعد.دخولهم للشقه وجدت حور فتاه اقل ما يقال عليها جميله لتنظر لها حور بموضوع محايد وغيره: مين دي
__________
ياسين ببرود خدامه انتي شايفه ايه
حور بموضوع محايد : نعم لا شكرا انا اعرف اخموضوع محايد بيتي وجوزي كويس اتفضل اطردها
ياسين ببرود : اشك ان طفله زيك تعمل كده
حور بموضوع محايد وصوت عالي : الطفله دي اللى مش عجباك عاشت لوحدها فوق ٣ سنين وتعرف تتصرف عمتا لا انا لا هي في البيت
ياسين بضحك لتنظر له حور بهيام لقد اشتاقت لضحكته لتقترب منه وتحتضنه كأنها مخدره وحشتني اوي يا ياسين ليصموضوع محايد ياسين من فعلتها فهو لم يتوقع ان تقترب منه بهذه السرعه ليشد ياسين علي احتضانها
ياسين : عوضيني عن كل يوم بعدتي عني فيه
حور بفرحه ‘ سامحتني
ياسين : العمر معدش فيه كتير يا حور علشان نبعد عن بعض كفايا بعاد يا حبيبتي
لتحتضنه حور وتبكي : لتصموضوع محايد من اموضوع محايد وهو يشدها من ملابسها
اموضوع محايد بطفوله متموضوع محايدهوش يا ماما انتي تاعتي انا وبس وانت ي بابابي متموضوع محايدش ماما تاني فاهم
__________
ياسين بضحك : يخربيتك انت طفل انت
حور بضحك : هيجيبو من برا يعني ليشدهم ياسين لاحضانه اوعديني تثقي فيا ومتبعديش عني تاني
حور اوعدك
……..
😹👊💔 طبعا كنت عايزين احكيلكم زياد وميرا عملو اي يوم الفرح مش هحكي😹❤ غير انهم سعداء بس ها❤ لو حد عايزو اطلبوه وانزلهلكم
—-
بعد ٣ سنوات لم تخلو حياه حور وياسبن من المرح بل ورزقهم الله بفتاه وسمت بميرا ❤
اما زياد وميرا رزقهم الله ب عدي
وساره وفادي ليان ومازن 😹❤
وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا بنتوته
__________
——

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
2

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل