من الفصل 16 الي فصل 20
السادسة عشر
بعد ابويا ما ما”ت قدام عيني وخدو كل فلوسه واملاكه وشركاته وكل حاجه ليهم نوال كانت حابسني انا وهشام فالبدر”ون مكنتش بتاكلنا غير كل كام يوم مرة وكانت تفضل تضر”ب فينا وكانت تجيب رجا”لة البيت وكانت تخليني اشوفهم وتكتفني وتخليني اتفرج عليهم غصب عني لحد ما في يوم نوال دخلت علينا كانت مش فوعيها وكانت لوحدها وفضلت تبصلي انا وهشام اوي ساعتها وعمري ما اقدر انسا وقتها الكلام اللي قالتو صح كان عندي عشر سنين بس كل كلمه قالتها نوال اتحفرت فدماغي وقلبي وقتها نوال قالت انا بكر”هكم بكر”ه اي حاجه من ريحه مريم هق*تلكم زي ما قت”لتها وبتضحك نوال بغ”ل وقتها وهي بتقول تعرفو ايوة انا اللي قتل”تها صح هي كانت تعبانه بس كان ممكن تخف انا اللي كنت ببدلها الدواء بتاعها بي س”م يمو”تها كل لحظه عشان تتعذ”ب عشان هي خدت مني كل حاجه ابويا وامي كانو بيحبوها هي اكتر مني كانو دايما يقارنو بينا كل حاجه مريم انتي مش نافعه حتي دخلت الجامعه اللي كنت بحلم بيها وانا مقدرتش ادخلها عشان مجبتش المجموع زيها هي الناجحه الشاطرة ويوم ما قدرت احب اكتشف انو بيحب مريم كل حاجه مريم تاخدها واتجوز مريم وجبتكم منه وانا انا مقدرتش اتجوز واعيش حياتي زايها لان الكل كان شايفني قليلة ومن وقتها وانا قررت انت”قم منها واخد منها كل حاجه عشان كدا مو”تها عشان هي تستاهل المو”ت واتجوزت ابوكم بس هو مكنش عاوزني اتجوزني عشانكم انتم حتي بعد موتها كان بيحبها هي عشان كده قررت اخد كل حاجه واقتل”و هو كمان واعذ*بكم عشان دايما بشوف فيكم مريم
بستمتع وانا بعذ”بكم عارفين انا مش ندمانه علي حاجه عملتها لو كانو عايشين كنت قتل”تهم تاني وقتها انا مستحملتش رغم اني كنت صغير بس هجم”ت علي نوال وقتها وبقيت احاول اضر”ب فيها هو وقتها زقتني وقعتني عالارض ونادت علي الحراس بتوعها وقتها خدوني وكتفوني وقتها نوال امرتهم يحفورو في الجنينه وحطوني جوة صندوق وانا متكتف ودفنوني جوة الحف”رة عشق برقت بصدمه من اللي بتسمعو ودموعها نازلة شلالات علي المعاناه اللي عاشها ادهم
ادهم تخيلي طفل عشر سنين اد”فن وهو عايش وقتها جه جبران وعرف باللي حصل واتخانق هو ونوال وخلاها تخرجني لما طلعوني كنت شبه مي”ت او قاطع النفس جبولي دكتور تبعهم وعالجني وقتها نوال وجبران ودوني الملجائ انا وهشام وشوفت هناك عمار بس لما رحت الملجائ كنت جيلي حالة صد”مه من وقت ما ادفن”ت مكنتش بتكلم كنت ساكت وبس فضلت كدا يومين لحد ما اتفاجئت بهشام الولاد هناك بيضر”بوة كنت قايم احوش عنه لكن اتفاجئت ان في ولد معانا هو اللي دافع عن هشام وقتها ولما شوفت شكله تنحت وقتها اننا نفس الشكل كاني باصص فمرايا الفرق لون العيون وهو كمان كان مصدوم زي ازاي ده وقعدنا انا وهو نتكلم وعرفت ان اسمو يزيد كان دايما بيقعد لوحده وبعيد عن الكل الست صاحبه الملجائ لما شافتني انا ويزيد عرفت اننا اخوات وتؤام وخدتنا عندها المكتب بتاعها ووقتها قالتلنا ان احنا اخوات وان من عشر سنين في واحده جت وجابت يزيد وسابتو هنا وادتني فلوس ومشيت ولكن بعد فترة الست دي جت الملجائ تاني وقتها وادتني فلوس برضو ووقتها انا رحبت بيها وقومت وسبتها عشان اكلبلها حاجه تشربها ولكن لما رجعت سمعتها بتتكلم مع حد في الموبيل وكانت بتتفق معاه انو هيدخل الملجائ بليل ويمو”ت يزيد انا خوفت منها واستخبيت ومعرفتهاش اني سمعتها وبعد ما مشيت انا خدت يزيد لانو صعب عليا وخبيتو وفعلا جه بليل حد دخل الملجاى كانت الاوضه فاضية ولكن من سؤء الحظ ان في طفل كان عمرة سنه وشوية دخل الاوضه اللي كان فيها يزيد لان كان في لعبة لفتت انتباهو دخل الراجل وشافي افتكرو يزيد وقت”لو وبكدا نوال عرفت ان يزيد مات عشان كده مسالتش فيه تاني فضل يزيد عايش لحد اليوم اللي نوال ودتني انا وهشام نفس الملجاى وكان القدر كان قاصد يلعب معانا اللعبة دي ونتجمع تاني وفضلنا انا ويزيد وهشام هناك فترة لحد ما فيوم جالنا زيارة لواء في الداخلية وكان بينقي اطفال يخدهم مدارس داخلية ويعلموهم كل حاجة وقتها اللواء ده خدني انا ويزيد وهشام ودخلنا سوا بس اللواء ابتداء يتقرب مننا وحبنا لانو كان عايش هو ومراتو لوحده مراته مكنتش بتخلف ومكنش عنده اولاد وعرف قصتنا وحكايتنا كلها ووقتها ابتدينا نكبر هو يعتبر اتبننا وقرر يساعدنا وقولنلو عاوزين ندخل شرطه هو ساعدنا وخلاني انا ويزيد دخلنا كل ده في السر وبمساعدته هو بمعارفه قدر يخلينا ندخل وكان بيدربنا وكان معايا خطوة بخطوة وخلي هشام يكمل تعليمو ودخل كلية هندسه لانو هو كان عاوز يدخل هندسه وكان هدفنا اننا ننت”قم من نوال وبس وكنا بنجمع معلومات عنها انا ويزيد وعرفنا انها لسه مع جبران وانهم بيشتغلو مع ما”فيا كبيرة اوي وزعيمها اسمو عثمان بس لحد الان مظهرش واللي تحتو علطول جبران هما الاتنين مبيظهروش او بمعني اصح مبيسلموش اي شحنه بنفسهم لا بيخلو رجلتهم هما اللي يسلمو احنا استلامنا القضيه بتاعتهم وانا كان لازم اظهر ويزيد يفضل متخفي للكل ووقتها ابتديت اظهر كرجل اعمال وبقا عندي شركه بفلوسي انا ويزيد عملتها وقدرت اكبرها بسرعه وفخلال سنه اسمي اتعرف وظهرت باسمي الحقيقي ادهم الحديدي وابتديت ادخل الشغل بتاعهم عشان اعرف معلومتهم لحد ما اتقبلت انا وجبران كان مصدوم انو انا ودخلت معاه
صفقه عشان يتاكد اني من رجلتهم وكانو شاكين فيا ودخلت اكتر من صفقه معاهم وابتديت اتعرف للكل وهما فاكرني اني نسيت كل حاجه نوال وقتها ظهرت كانت فكراني مش هعرفها او اني نسيت كل حاجه لاني انا بينتلهم ده وبقيت انا وهشام ظهرنا وكان عمي هاشم طبعا هتساليني كان فين كل السنين دي معرفش كان فين بس ظهر لما انا ظهرت انا وهشام وعرف اني رجل الاعمال المشهور واكتشفت انو شغال مع جبران وكلهم مجموعه واحده
تعرفي ان نوال في يوم عر”ضت نفسها عليا مفكرتش ان انا ابن اختها وقتها انا وهمتها ان حصل بينا حاجه بسبب حبوب الهلوسة اللي ادتهلها وكل ده من ورا جبران طبعا واعرف منها معلومات عن الشغل بتاعهم والصفقات بتاعتهم وكنت ببعت كل حاجه ليزيد وكان هو بيبوظلهم الصفقات بتاعتهم لحد ما في يوم نوال اكتشفت اني بحطلها حبوب هلوسه اني مش بقرب منها وقررت تلعب معايا وخ*طفت هشام وقتها فالمخزن بتاعها بس انا كنت سبقها خطوة انا ويزيد وعرفنا مكانها لان كان في جي بي اس في عربيتها ولما وصلت المخزن لقتني انا فوشها المخزن ده كان مليان اسلا”حه وبارود كتير وقتها هي عرفت اني راجع عشان انت”قم منها كانت عاوزة تقتل”ني انا وهشام كان معاها رجلتها وبدات المعر”كه يزيد كان باعت رجلته من كتر ضر”ب النا”ر مع البا”رود اللي فالمكان المخزن ابتداء يو”لع من كل حته وقتها قدرت اخرج من المخزن ده انا وهشام بمساعده يزيد ورجالته المفروض ان المخزن كلو و”لع ونوال جوة مخرجتش وكنت فاكر انها خلاص ما”تت بس عرفت انها عايشه معرفش ازاي عاشت او مين ساعدها بس اكيد جبران لان هو الوحيد اللي كان عارف انها عايشه ازاي قدرت تخرج سليمه وسط النا”ر مش عارف يوم المفروض جوازك انتي وهشام عرفت ان نوال عايشه ورجعت مصر وده بسبب يزيد لان هو قدر يعرف انها رجعت وخط”فو هشام يوم الفرح وجبران فنفس الوقت كان موجود وبيحضر الفرح بس انا مخلي هشام دايما فايده خاتم الخاتم ده في جي بي اس اقدر احدد مكانه فين وقدرت اعرف مكانه بس اللي عرفته ان نوال هت”قتل هشام ومكنتش عارف اتصرف ازاي ووقتها جالي فيديو هشام وهو مخ”طوف واتجوزتك انا بدالة وده كان بسبب يزيد وهو اللي اتصرف وقدر يوصل لواحد من رجاله جبران ونوال ويشترية بالفلوس وقدرو ويزيد اده حقنه يديها لهشام قبل ما نوال تدخلة الح”قنه دي بتوقف القلب لمده ساعه وحطلو اكياس د”م وبدل الرصاص لرصا،،ص مزيف وبكدا نوال لما تق”تل هشام تفتكرو مات بسبب الحقنه وكياس الد”م كنت عارف انها هتبعتو علي الفيلا عشان تعرفني انها رجعت وفعلا عملت زي ما توقعت وبعتتلي هشام زي ما شوفتيه وقدرنا نبدل هشام بج”ثه تانيه واخبي هشام وعملنا العزاء وكل ده كان تمثيل ومن الخطه هي ظهرت وجت العزاء علي اساس تشمت فيا وتعرفني انا فازت عليا بس هي متعرفش ان انا سابقها بكتير جبران مش عاوز يتخ”لص مني عشان خاطر عارف ان انا الوحيد هقدر اجبلو الالماظ كلهم عاوزينه والالماظ ده تمنه 3مليار دولار ده اللي طلبه منك جبران انك تعرفي مكانه بس مش جبران بس اللي عاوزة ونوال وعثمان وده اللي هيخليني اقدر اخل”ص منهم كلهم مره واحده
عشق كانت بتسمع ادهم وهي في حالة ذهـ,,ــول ودموعها نازلة ومش قادرة تصدق كل اللي عاشو ادهم ده ومعقول في حد بالجبروت ده ازاي نوال قدرت تعمل كدا فيهم دمر”ت عيلته وفرقتهم ادهم استحمل كل ده وشاف كتير اوي عشان كدا فهمت
هو ليه بيكر”ة الستات وليه قاسـ,,ــي اوي كدا بسبب المعاناه اللي كان عايشها
ادهم بيرفع ايده وبيمسح دموع عشق وهو بيقول بحنيه مش عاوز اشوف دموعك تاني يا عشقي طول منا معاكي
عشق بصوت مبحوح من كتر البكاء بتقول انت ازاي قدرت تستحمل كل ده لوحدك وانت فالسن ده وقدرت تتخطاه وكملت لحد ما بقيت كدا
ادهم بحزن كان لازم اتخطاة يا عشق عشان اخواتي لولاهم مكنتش هقدر اكمل تقريبا كان زماني مي”ت من زمان او يعتبر كنت مي”ت ومن غير قلب لحد ما انتي ظهرتي انتي قدرتي تحي قلبي يا عشق من تاني قدرت تخلي عندي امل ان لسه لي حاجه حلوة في الحياه اقدر اكمل علشانها خلتيني احس اني بني ادم فعلا وعندي قلب ومشاعر اتولدت من جديد معاكي رغم ان بقالك فترة قليلة اوي في حياتي بس قدرتي تغيريني بجد
عشق بتبص لي ادهم وبتوطي وهي بتبو”سه من جبينه ادهم بيغمض عيونه تلقائي وبتقول عشق بحنيه لاول مرة تعرف اني نفسي في اي
ادهم بيفتح عيونه وهو بيقول نفسك في اي
عشق بابتسامه نفسي انا اللي اخدك في حضني المرة دي
ادهم بيبتسم ابتسامه جميلة اوي خطفت قلب عشق وبيقول بس كدا انا موافق وبيغمزلها ادهم
عشق بتتحرج وخدودها بتحمر وهي بتقول خلاص مش عاوزة
ادهم بيضحك وهو بيقوم من علي رجلها وبينام علي ضهرة وبيسحب عشق اللي بتشهق بخضه وبتقع فوقيه وهي عيونها فعيون ادهم وشعرها بينزل علي وشها ووش ادهم اللي بيغمض عيونه باستمتاع وبيرفع ادهم ايده وهو بيبعد شعرها براحه وبيرجعه وراة ودنها عشق بتتوتر جدا وقلبها بيدق بسرعه جدا ضربات قلبها بتكون مسموعه لي ادهم وهو الاخر والاتنين قلبهم بيدق بسرعه وجواهم مشاعر كتير ولغه العيون هي التي تتحدث وبيقرب ادهم من عشق وبيقب”لها براحه وبحب وبتبادلة عشق قب”لته وجواهم عاصفه من المشاعر وبيقول ادهم بحب وهو شفا”يفه علي شفا”يفها بحبك وهنا عشق بتفاجئي ادهم وبتقول بحب وانا كمان بحبك وهنا ادهم لم يقدر علي المقاومه لياخدها الي عالم خاص بيهم هما ليثبت لها حبه وعشقه لها بكل حب واحتواء لتصبح عشق زوجته قولا وفعلا
يزيد بيخرج للجنية وبيشوف هشام قاعد تحت شجرة اول ما بيقرب عليه بيتصدم لما بيشوف هشام قاعد ودموعه نازلة بينزل يزيد لمستواة وبيقعد جنبه وهو بيقول بهدؤء ممكن اعرف بتعيط ليه؟
هشام وهو بيمسح دموعه وبيقول علي تانيب الضمير اللي انا حاسه يا يزيد هي عمرها مهتسامحني هتفضل تكر*هني مع اني والله مكنت اقصد ولا كنت عاوز اذيها ولو كنت فوعي مكنتش عملت كدا
يزيد بهدؤء عارف يا هشام هي بس نفسيتها تعبانه انت عارف هي اتحملت كتير اديها وقت وهي هتنسا وهتسامحك
بيمشي فالمطار وهو الجميع ينظر اليه ولكن هو لا يبالي بيمشي بكل ثقه وبرود وهو يلبس نضارته الشمسية بيخرج من المطار وبيلاقي في انتظارة عربيه مستنية بيركب العربيه وبعد مرور ساعه بيوصل قدام فيلا كبيرة بينزل من العربية وهو بيدخل
لداخل الفيلا واول ما بيدخل بيلاقيها في انتظارة وهي تجلس في الصالون وحاطه رجل علي رجل وبتدخن سيجار”تها اول ما بتشوفو بتبتسم
بيقلع نضارته وهو بيقول ببرود عاوزة اي يا نوال وجبتيني مصر ليه؟
نوال بضيق في حد يقول لي مامته نوال كدا مش هتبطل تقولها بقا وتقول ماما
يزن ببرود مش لما تكوني ام بجد جبتيني هنا ليه وبعدين عاوز اعرف روح فين وودتيها فين انا مش هنفذ اي حاجه غير لما اشوف روح الاول واقسم بالله يا نوال لو اذ”تيها مش هر”حمك
نوال و
يتبع…
السابعة عشر
يزن ببرود مش لما تكوني ام بجد جبتيني هنا ليه وبعدين عاوز اعرف روح فين وودتيها فين انا مش هنفذ اي حاجه غير لما اشوف روح الاول واقسم بالله يا نوال لو اذ”تيها مش هر”حمك
نوال بغضب يزن لاخر مرة هحظرك انك تكلمني بالطريقة دي روح هتفضل معايا لحد ماتنفذ اللي انا عايزة ولو منفذتيش اللي انا هقولك عليه يا يزن يبقا ساعتها تنسا روح للابد
يزن بغضب وصوت جهوري انتي اي يا شيخه انتي مستحيل تكوني ام بجد في ام تعمل كدا في ابنها وخا”طفه مراتي انا بندم اني عندي ام زايك بس صدقيني هتندمي يا نوال
نوال باللامبالاءة كل ده مش فارق معايا وبترمي نوال ظرف قدام يزن وهي بتقول الصور اللي في الظرف ده هما دول الهدف عاوزك تخل”ص عليهم
يزين بيفتح الظرف اللي في صورة ادهم وعشق وبيبصلهم يزن وهو بيعقد حاجبه وهو بيدقق في صورة ادهم وبيقول ادهم الحديدي؟
نوال برفعه حاجب ايوة هو انت تعرفة منين؟
يزن ومين ميعرفش ادهم الحديدي اشهر رجل اعمال بس اي بينك وبينه يخليكي عاوزة تخلصي منه واشمعنا اختارتيني انا وانتي عارفة اني مستحيل اق”تل انا عمري مهكون شبهك يا نوال انتي واحده مجر”مه
نوال بغ”ل لو مقت”لتوش مراتك وابنك اللي هيمو”تو يا يزن وهتخسر كل حاجه فلوسك وشركاتك
يزن بصدمه ابني هي روح حامل
نوال بخبث ايوة حامل يا يزن وبتخرج نوال هاتفها وهي بتوري يزن روح التي تجلس بدموع وباين عليها التعب
يزن بيشوف الفيديو وهو قلبه بيوجعه علي زوجته وحبيبه عمرة وما تعيشه بسبب ام بدون رحمه ولا قلب والدموع بتلمع فعيونه علي معشوقته وبيقول يزن بغضب روح لو جرالها حاجه هنسا انك امي وساعتها نهايتك علي ايدي
نوال وهي بتاخد منه الهاتف وبتقول ببرود روح مش هيحصلها حاجه طالما انت شايف شغلك كويس وبتعملو
يزن بيسبها وبيخرج بغضب وهو بيركب عربيته وبيسوق بغضب وهو لا يعرف اين وجهته
نوال بتضحك بعلو صوتها وهي بتقول بفرحه وجه اليوم اللي هشوفك فيه يا ادهم بتمو”ت علي ايد اخوك كنت عارفه اني هحتاجه وفعلا جه اليوم اللي احتاجته بس هو غبي طالع غبي زي ابوة بس مينفعش يعرف الحقيقة دلوقتي غير لما ينفذ اللي انا عاوزة الاول ووقتها هتخلص منه هو كمان واخد انا كل حاجة
ادهم كان نايم وواخد عشق في حضنه وهو بصصلها وساكت وبيقول ادهم بهدؤء ندمانه؟
عشق بهدؤء عمري ما هندم ابدا تعرف يا ادهم انت الشخص الوحيد اللي حسيت معاه بامان رغم انك كنت قاسي اوي بس رغم قسوتك دي كنت بحس معاك بامان غريب اوي كان في حاجه بتشدني ليك من غير ما احس رغم اني كنت ناوية انت”قم منك انت وهشام بس مقدرتس اشوفك بتتاذئ يمكن ده اللي خلاني احكيلك كل حاجه طالبها مني جبران ومخوفتش من اللي هيحصل بعدها مش عارفه ازاي بس لاقتني بحبك من غير ما احس
ادهم وهو بيق”بلها من جبينها وبيقول بحنية انسي كل اللي فات انت دلوقتي مراتي يا عشق ومش بس كدا وحبيبتي عمري مكنت اتخيل اقول الكلمه دي فيوم لواحده بس دايما بيحصل عكس اللي بنكون عاوزينه كل اللي اعرفة انك بقيتي نقطه ضعفي
عشق وهي بتحضن ادهم وبتقول انا خايفة اوي يا ادهم
ادهم بيتنهد وهو بيقول متخافيش يا عشق طول منا معاكي مش هسمح لي اي حاجه تاذىكي ابدا مهما حصل يلا بقا خلينا نقوم عشان ننزل عشان ابداء ادربك
عشق بتهز راسها وبتقوم هي وادهم
يزيد كان قاعد هو وهشام فالجنية ولكن فجاه بيسمعوة صوت تخبيط اوي علي باب الفيلا وصوت واحده وهي بتقول يزيد افتح يا يزيد انا عارفة انك جوة افتح الباب
يزيد بيبرق بصدمه هو وهشام وبيقول هشام مين اللي بتخبط كدا
يزيد وهو بيقوم وبيقول يا بنت المجنونه وبيخرج يزيد بسرعه ووراة هشام وبيفتح باب الفيلا ولكن اول ما بيفتح الباب بيلاقي اللي بتديه بالبو”كس في وشه بيقع يزيد عالارض هشام لسه هيتكلم بتدية هو كمان بالبو”كس فوشه بيقع جمب يزيد وبينزلو في اللحظه دي عشق وادهم اللي بيوقفو مكانهم بصدمه ومش فاهمين حاجه
يزيد بيقوم من عالارض بعصبيه وهو بيقول انتي مجنونه ازاي تعملي كدا يا ريم
ريم بحده ممكن افهم اي المسدج اللي سيادتك بعتهلي دي
يزيد بتهرب ده اللي عندي يا ريم
ريم والدموع بتلمع فعيونها وبتقول يعني اي يا يزيد يعني انت مش بتحبني يعني انت كل ده كنت بتكدب عليا
هشام بيقوم من عالارض بتالم وهو بيقول مين دي اللي داخلة تضرب فينا كدا ايدك تقي”لة اوي منك لله يا شيخه
ريم برفعه حاجب شكلك عاوز تجربها تاني
ادهم بتدخل في اي ممكن حد يفهمنا اللي بيحصل مين دي يا يزيد وازاي عرفت مكان الفيلا
ريم وهي بتبص لي ادهم وبتقول انت ادهم صح يزيد حكالي عنك كتير وبتبص لي هشام وبتقول وانت هشام
هشام بابتسامه ايوة انا بس انتي مين بقا يقمر انتي
يزيد بحده هشااااااااااااااااااااااااام
هشام بخوف اي في اي انا مقصدش انت هتتحول ولا اي
ريم بابتسامه هاااا يا يزيد هتقولهم انا مين ولا اقول انا
يزيد بيبصلها بغيظ وهو بيقول دي ريم المنشاوي يجماعه وتبقا مقدم في الداخلية
ريم برفعه حاجب وبس كدا مش ناسي حاجه تانية
يزيد بضيق ريم قولتلك خلاص انسي كل حاجه
ادهم بتدخل طب ممكن تدخلو ونتكلم جوة عشان مش هينفع نفضل واقفين كدا
عشق اتفضلي معانا جوة يا ريم
ريم بابتسامه انتي عشق مرات ادهم صح
عشق بابتسامه ايوة
ريم بابتسامه انتي جميلة اوي احلي من الصور
عشق باستغراب صور هو انتي تعرفيني؟
ريم ايوة هبقا احكيلك كل حاجه بس مش دلوقتي
يزيد بتدخل ملوش لازمه يا ادهم ريم هتمشي
ريم بدهشه وحزن انت بتطردني يا يزيد
يزيد وهو بيلف وشه الجهه الاخري وبيتهرب منها وبيسكت
ادهم بيفهم ان يزيد بيحب ريم بس في بينهم مشكلة
ادهم بتدخل لانقاذ الموقف وهو بيقول هو ميقصدش يا انسة ريم ممكن ندخل ونتكلم جوة احسن براحه
يزيد بيبص لي ادهم بضيق وبيقول بخنقه ادخلو انتو انا ماشي وبيمشي يزيد من قدامهم
ريم دموعها بتنزل بحزن علي حبيب عمرها وما يفعله وبتقول ريم انا اسفه اني جيت هنا اظاهر اني غلطت ولسه ريم هتمشي ولكن عشق بتوقفها وهي بتمسكها من ايدها وبتقول ميصحش تيجي لحد هنا ومتدخليش وبعدين ممكن تهدي ومتعيطيش ممكن بس يكون يزيد مضايق من حاجه مش اكتر
ريم ببكاء لا هو اظاهر مبقاش يحبني بس ليه يعمل كده فجاه يبعتلي مسدج اننا مش هينفع نكمل مع بعض مع اننا كنا متفقين اننا هنتجوز علطول ومش هنعمل خطوبة لاننا نعرف بعض من تلات سنين وكنا المفروض عنده مهمه هتخلص وبعدها هنتجوز بس فجاه الاقية يقولي مش هننفع نكمل مع بعض طب ليه انا عملت اي وبتفضل ريم تبكي عشق بتاخدها فحضنها وهي بتطبطب عليها وبتحاول تهديها
هشام بيبص لي ادهم وبيفهمو ان يزيد عمل كده عشان خايف من اللي جاي وبيقول ادهم بهدؤء انا حابب اتكلم معاكي يا ريم يزيد بيعمل كل ده عشان خايف عليكي
ريم وهي بتخرج من حضن عشق وبتقول ازاي خايف عليا وبيعمل كدا انا مبقتش فاهمه هو عاوز اي
ادهم بهدؤء هو عاوزك انتي خليكي جمبة ومعاه هو دلوقتي هتلاقيه جوة في اوضه الجيم خلي هشام يدخلك ليه ادخلي واتكلمي معاه براحه خدها يهشام
هشام حاضر
ريم بتبص لي عشق اللي بتهزلها دماغها وبتمشي ريم مع هشام وهي بتمسح دموعها وبتقول انا اسفه
هشام بمشاكسة ولا يهمك يا سيادة المقدم هتوقع اي من خطيبة اخويا وكمان مقدم غير كده
ريم بتضحك وبتقول بضحك بجد مقصدش بس كنت متعصبة من اخوك اوي
هشام بضحك ولا يهمك انا مبسوط اصلا انك ضر”بتي يزيد عشان ده مفتري دايما بيضر”بني ومحدش بيقدر عليه
ريم بتضحك وهي بتقول مش قادرة لا متقلقش هجبلك انا حقك سبهولي انا بس
هشام بمشاكسة اخيرا جت اللي تقدر عليك يا يزيد يا ابن مريم وبيفضل يضحك هو وريم لحد ما بيوصلها لي الاوضه وبيقول بهمس هو جوة انا همشي انا وانتي ادخلي انتي بقا
ريم بهدؤء خلاص ماشي وبيسبها هشام وبيمشي وبتدخل ريم للاوضه بتلاقي يزيد بيضر”ب في كيس الملا”كمه بغضب وشعرة نازل علي عينه وبينزل العرق من جبينه ولبس تشيرت بحملات وعضلاته البارزة بتقف ريم تتاملة وشايفة قد اي هو متعصب ولكن بيفاجئها صوته وهو بيقول هتفضلي واقفه تبصيلي كتير عارف اني حلو
ريم بتنفخ بضيق مش هتبطل غرورك ده
يزيد وهو بيمسك الفوطه وبيمسح وشه وبياخد نفسه وهو بيقرب من ريم وبيقف قصادها وهو بيقول لا مش هبطل عاوزة اي يا ريم
ريم وهي واقفه بتوتر من قربة منها وبتبص في عيونه اللي بتسحرها وبتقول عاوزك انت يا يزيد عاوزة افضل معاك ليه بتعمل كده ممكن تفهمني
يزيد وهو بيلف وشه وبيهرب منها وهو بيقول ريم امشي يا ريم كدا احسن انا مش هخاطر بيكي
ريم بتقف قصاده وهي بتمسك وشه وبتقول يزيد انا ريم حبيبتك انت اللي مدربني ومعلمني كل حاجه وانت عارف انا اقدر ادافع عن نفسي كويس وبعدين انا كلمت سياده اللواء وهو وافق ابقا معاكو في المهمه دي
يزيد بغضب ازاي تعملي كدا انا قولتلك لا انتي عاوزة تعرضي نفسك للخ”طر
ريم بحب اي حاجه انا هبقا معاك فيها يا يزيد حتي لو هنمو”ت يبقا هن”موت سوا يا هنعيش سوا ومش هسمحلك تنفذ اللي فدماغك ومستحيل اسيبك
يزيد وهنا لم يتحمل وبيقول وانا كمان بحبك يا ريم عملت كدا عشان خايف عليكي خايف يحصلي حاجه او لو نوال عرفت اني عايش وعرفت عنك ممكن تاذ”ىكي انتي
ريم بحب انت ناسي اني مقدم ولا اي وبعدين انا تلميذتك يا سياده الرائد طول ما انت معايا مفيش حاجه هتحصلي سيب كل حاجه علي ربنا يا يزيد وبلاش نسبق الاحداث
يزيد ونعم بالله يا ريم حاضر يستي وبعدين ينفع اللي عملتية ده ضر”بتيني قدام اخواتي
ريم بضحك تستاهل يحبيبي عشان تبقا تفكر بعد كده قبل ما تقول كدا تاني
يزيد بيرفع حاجبه وبيبتسم بخبث وبيسحب ريم من وسطها عليه اللي بتشهق بصدمه وهي بتقول بتعمل اي يا يزيد مينفعش كدا
يزيد بمشاكسة اومال اي اللي ينفع مش برا كنتي عاملة فيها سبع رجالة
ريم بتوتر وكسوف ايوة بس وبتسكت
يزيد بيضحك وهو بيقول مجنونه بس بحبك وبيخدها يزيد فحضنه وهو بيقول انا اسف انتي عارفة اني بحبك
ريم وهي بتحضنه بقوة وانا كمان بحبك اوي يا يزيد متبعدش عني تاني
يزيد بحب مقدرش يقلبي عشان اثبتلك اي رايك نكتب الكتاب النهاردة ونخلي الفرح بعد المهمه
ريم بفرحه بجد يا يزيد بجد
ايوة ي قلبي بجد عشان تفضلي هنا معانا ومش هينفع تفضلي غير لما تبقي مراتي لاني مش هقدر اسيبك ترجعي الشقه لوحدك تاني
ريم بفرحه موافقه طبعا
يزيد بابتسامه طب يلا نخرج نعرفهم بقا
ريم بحماس يلا
ادهم وهشام قاعدين في الصالون وعشق في المطبخ بتحضر الفطار وبتحطه علي السفرة وبتخرج عشق بتلاقي الجميع موجود
وبيقول يزيد انا قررت انا وريم نكتب كتابنا النهاردة عشان ريم تفضل معانا هنا وبعد المهمه متخلص هنعمل الفرح
ادهم بيبتسم بفرحه لي اخوة وبيقوم يباركله وبيحضنه هو وهشام
وعشق بتحضن ريم وهي بتباركلها
وبيقول ادهم سبولي انا هظبط كل حاجه هخلي عمار يجبلنا الماذؤن ويجبلكم فساتين والحاجات اللي هتحتاجوها
ريم بفرحه بجد حلو اوي كنت محتاره هحضر كتب كتابي كدا روح يا شيخ ربنا يخليلك عيالك
ادهم بيضحك بعلو صوته علي تلك المجنونه هو والجميع وبيكون جو عيلة وحب وفرح بيعشوة لي اول مرة وبيقعدو يفطرو سوا في جو مرح ومشاكسة هشام وريم وبيقطع لحظاتهم دخول عمار وهو معاه يوسف اخو عشق اللي اول ما بتشوفه فرحتها بتضاعف وبتقوم تحضنه وهي بتبص لي ادهم بحب
ادهم بيبتسم علي فرحتها وبيقعد معاهم يوسف هو وعمار وبيتعرفو علي ريم وبيخلصو فطار وبيبداء كل واحد يحضر نفسه لي كتب الكتاب عشق وريم فالاوضه بيجهزو سوا بعد ما ادهم جبلهم فساتين واكسسوارت وكل حاجه يحتاجوها
والشباب مع بعض ادهم ويزيد وعمار وهشام بيجهزو وبينزلو في الصالون في انتظار البنات والماذؤن بيوصل
وبعد شوية بتنزل ريم هي وعشق ويزيد وادهم اول ما بيشفوهم بينبهرو بجمالهم ريم كانت لبسه فستان باكمام شفافه لحد ركبتها وليه ديل طويل لونه ابيض وكانت لبسه هيلز ابيض بكعب وهي شعرها صغير يصل لي اخر عنقها وكانت حاطه ميكب رقيق جدا كان شكلها قمر اوي
عشق اللي سخرت ادهم بجمالها وشعرها المفرود ورا ضهرها وبفستانها النبيتي كان نفس فستان ريم ولكن يختلف اللون بس كانت كلمه جميلة قليلة عليها بيززلو البنات وبيقعدو جمب بعض وبتكون عشق هي وكيلة نفسها لان اهلها متوفين وهي ملهاش حد غير يزيد وبيبداء الماذؤن كتب الكتاب عمار وهشام بيكونو الشهود وهنا بيقول الماذؤن جملتة الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير وبيقوم يزيد بي فرحه وهو بياخد ريم في حضنه وبي”قبل جبينها والجميع بيباركلهم وبيقعدو مع بعض وسط فرحه وسعاده لاول مرة يعشوها
يزن كان عمال يلف فالشوارع بعربيته وهو مخنوق ومش عارف يعمل اي وعمال يفكر يترا اي اللي بين نوال وادهم الحديدي وبيمسك يزن موبيله وبيتصل بشخص وهو يطلب منه معلومات عن ادهم وكل افراد عيلته وبيقفل المكالمه وبيفضل يمشي بالعربية لحد ما بيوصل قدام البحر بينزل من عربيته وهو بيقعد قدام البحر وبيفتكر روح وكل لحظاتهم سوا وقد اي هي وحشته نفسه يشوفها وياخدها فحضنه وهنا بيبتسم بحزن وبيقاطع تفكير يزن رنين هاتفه بيخرج يزن الهاتف من جيبة وبيبص لرقم بيلاقيه رقم دولي مش مصري بيعقد حاجبه باستغراب وهو بيفتح المكالمه اول ما بيرد بيلاقي صوت ست كببرة وهي بتقول بتعب وصوت متقطع يزن معايا؟
يزن بتعجب ايوة مين حضرتك؟
الست اسمعني كويس يا ابني انا حبيت اريح ضميري قبل ما امو”ت وحبيت اقولك الحقيقة عشان اقدر اواجه رب كريم
يزن بعدم فهم حقيقة اي ومين انتي انا مش فاهم حاجه
الست انا فاطمه انتي مش هتفتكرني انا كنت شغالة خدامه في قصر ابوك او اللي انت فاكرة ابوك
يزن بصدمه اي الكلام ده يعني اي فاكرو ابويا؟
الست وهي بتكح وبتاخد انفاسها بالعافيه اسمعني يا ابني مفيش وقت نوال تبقا مش امك يا يزن ولا رفعت يبقا ابوك نوال اتجوزت رفعت وضحكت عليه استغلت وقت سفرة ولما رجع قالت انها حامل وبعد فترة رفعت اتق”تل وبعدها بفترة نوال غابت عن البيت بعد ما ورثت كل الفلوس بتاعت رفعت وسافرت ورجعت وانت معاها وكتبتك باسم رفعت بس فيوم انا سمعتها بتكلم حد في التليفون وهي بتقولو ان خطتها نجحت وقدرت تضحك علي رفعت وتقولو انها حامل وخدت كل الفلوس وجبتك انت معاها من مصر وكتبتك علي اسم رفعت عشان تاخد باقي ورث رفعت اللي اخواته كانو هياخده وكدا هي تاخد كل حاجه لحسابها وخطتها نجحت وقدرت تضحك علي الكل وفهمتهم انك ابن رفعت وابنها ولما عرفت اني عرفت عنها كل حاجه
هد”دتني وكانت هتق”تلني بس انا خدت بنتي وهر”بت برا البلد خالص بس لما لاقيت نفسي خلاص العمر مش باقي في حاجه قولت لازم اريح ضميري يا ابني وخليت بنتي تدور لحد معرفت تجيب رقمك سامحني يا ابني بس كان غصب عني كنت خايفة علي بنتي لكن بنتي دلوقتي معاها جوزها وانا خلاص همو”ت كان لازم اريح ضميري قبل ما امو”ت
يزن كان بيسمعها وهو مصدوم ومش قادر ولا عارف يستوعب اللي سمعه الموبيل بيقع من ايده وبيفوقه من صدمته رنين هاتفه مرة اخري بيوطي يزن وبياخده وبيفتح المكالمه بسرعه وهو بيقول عرفت اي؟
الشخص جبتلك كل المعلومات اللي تخص ادهم وافراد عيلته كلها
يزن انا جيلك حالا وبيركب يزن عربيته بسرعه وبيسوق باقصي سرعه وبعد ربع ساعه بيوصل لمكان فاضي وبيكون مستنية الشخص اللي كلمه بينزل يزن من العربيه وبياخد منه الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف الصو ووو
يتبع…
الثامنة عشر
يزن انا جيلك حالا وبيركب يزن عربيته بسرعه وبيسوق باقصي سرعه وبعد ربع ساعه بيوصل لمكان فاضي وبيكون مستنية الشخص اللي كلمه بينزل يزن من العربيه وبياخد منه الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف صورة لي ادهم وهشام ووالد ادهم ومامت ادهم ولكن هنا بيبص بصدمه لصورة نوال وهو بيقراء تحتها اسمها نفس اسم والدة ادهم وبيعرف انها خالت ادهم ولكن بيةصل لنقطه معينه لما بيكتشف انها كانت متجوزة والد ادهم بعد وفاه مامته بيقفل يزن الملف بصدمه وبقا كل تفكيرة ليه نوال عاوزة تقت”ل ابن اختها وفنفس الوقت يبقا ابن جوزها وبياخد يزن الملف وبيركب عربيته وبيقعد يقراء كل الملف اكتر من مرة وكل تفكيرة ليه نوال عاوزة هو بذات اللي يقت”ل ادهم والمكالمه اللي جتلو ان نوال ورفعت مش اهلو ومين اهلو بقت دماغه هتت”شل من التفكير المفروض يعمل اي مش هيقدر يواجهه نوال بي حاجه لازم يوصل للحقيقة في لغز كبير هو مش قادر يفهمه لازم يعرف الحقيقة وميعرفش نوال انو كشف سرها عشان خاطر مراته وابنه ولازم يراقب نوال كويس ويوصل لمراتة باسرع وقت وبقا يسوق يزن وهو كل تفكيرة ازاي ينقذ مراته ويوقع نوال
يزيد كان قاعد هو وادهم وريم وعشق وبيقول يزيد ادهم لازم ترجع انت وعشق الفيلا التانية عشان جبران ميشكش في حاجه وكمان عشان هما اكيد هيحاولو يتوصلو مع عشق عشان يشوفو عملت اي وكمان عشان الورق اللي المفروض هتمضية وبيخرج يزيد ملف وهو بيدية لعشق وبيقول ده نسخه مزو”رة من الورق اللي جبهولك جبران اللي المفروض تمضية لي ادهم جبران مش هيقدر يفرقة نهائي عن الورق الحقيقي لما يتوصلو معاكي هتديهم الورق ده اوعي تغلطي في حاجه يا عشق
عشق بهدؤء حاضر متقلقش
يزيد تمام اخوكي هيفضل معايا انا وريم عزت دلوقتي هيبلغ جبران باختفاء يوسف وهيبداءؤ يدورو عليه ومش هيعرفوكي حاجه او ان اخوكي اختفي عشان تفضلي تحت ايديهم لحد ما يوصلو للعاوزينه انتي هتساليهم عن اخوكي وهتقولي انك عاوزة تشوفيه عشان ميشكوش في حاجه فاهمه وبيخرح يزيد سلسلة وهو بيديها لي عشق وبيقول السلسلة دي هتفضل فرقبتك متقلعهاش وخاتم السلسلة والخاتم دول ميتقلعوش ابدا يا عشق الخاتم والسلسلة فيهم GPS عشان لو حصل اي حاجه احنا مش متوقعنها هنعرف نوصلك من عن طريقهم فهمتي
عشق تمام فهمت
ادهم تمام كدا كل حاجه ماشية علي الخطه المفروض كدا عشق هتوصل لي جبران الورق وفي حاجه كمان عشق هتقول لجبران انها سمعتني بتكلم مع حد اني عاوز اوصل لعثمان لان هو اللي هيشتري الالماظ وان انا هقدر اوصل لي عثمان قبل جبران وان انا هقابل عثمان بنفسي واسلمه الالماظ بنفسي وطبعا جبران لما يعرف كدا هيبقا عاوز يسرق الالماظ عشان ياخده هو ليه وياما هيبيعو لي عثمان ياما هياخدو ويهرب بيه برا البلد بس فالحالتين جبران هيغلط وهيوقع نفسه وبكدا يتقبض عليه متلبس انا هفهم عشق الخطه ازاي احنا يعتبر كدا فهمنا هنعمل اي هنرجع الفيلا دلوقتي انا وعشق وانا هدربها هناك في الفيلا
يزيد تمام ولو في حاجه انت عارف هتتواصل معايا ازاي
ادهم تمام يلا يا عشق وبيمشي ادهم وعشق وبيرجعو الفيلا
كانت قاعده وسط اوضه من الظلام وهي بتبكي وبتتالم بوجع وبتقوم بتعب وهي بتخبط علي الباب بدموع وبتقول بتعب افتحولي الباب حرام عليكم انا تعبانه مش قادرة محتاجه دكتور ابوس ايد”يكم انا حامل وبتقعد عالارض وهي ماسكة بطنها المنتفخه امامها وبتقول بتعب متخفش يا حبيب ماما اوعا تستسلم بابا هيجي ويخرجني هو وعدني انو عمرو مهيسبني ابدا وبتناجي روح ربها بتعب وهي بتقول يارب انت قادر تخرجني من هنا يارب متاذنيش في ابني وبتفضل روح تبكي وتدعي لربها وبتحاول تتحمل الالم اللي حاسه بيه ولكن فجاه بيتفتح الباب عليها وهنا بتبرق روح بصدمه وهي بتقول انتي
نوال بتدخل ووراها اتنين من حراسها وبتقول بابتسامه خبيثه مفاجاه مش كدا
روح بصدمه طب ليه ليه خا”طفني هنا انا مرات ابنك حرام عليكي واللي في بطني يبقا حفيدك ليه تعملي كدا ليه تاذينا بالشكل ده
نوال وهي بتقعد علي الكرسي وحاطه رجل علي رجل وبتقول امممممممم ابني هو انا مقولتلكيش
روح بتعجب مقولتليش اي انا مش فهما حاجه
نوال بضحك ولا هتفهمي عشان انتي غبية وساذجه مش عارفه عاجبه اي فيكي يزن بس يلا هو كدا عامل زي ابوة بيقعو في الاشكال الزبا”لة بس هكسب فيكي ثواب واقولك يا حلوة طبعا انتي متعشمه وعندك امك انك هتخرجي من هنا وان حبيب القلب هيخرجك من هنا
روح بقوة ايوة انا واثقه ان يزن مش هيسبني وهيخرجني من هنا انا وابني
نوال تؤ تؤ تؤ يحرام صعبتي عليا صح مهو انتي متعرفيش حاجه ان حبيب القلب هيمو”ت هو كمان
روح بصدمه انتي بتقولي اي انتي مستحيل تكوني ام
نوال بجبروت وهي بتنزل لمستوي روح وبتمسكها من فكها بغ”ل وبتتالم روح وهي بتخرج منها صرخه وبتقول نوال ومين قالك ان يزن يكون ابني اصلا يزن مش ابني يزن يبقا ابن اختي وانا خدتو منها عشان انا اصلا مبخلفش يزن يبقا اول ولد خلفتو مريم اختي يوم مهيا عرفت انها حامل في ولد انا عرفت اني مبخلفش ومستحيل اخلف لاني عندي عيب خلقي في الرحم وده يمنعني اني اخلف وقتها كنت متجوزة رفعت اتجوزتو عشان خاطر فلوسه وعشان اهرب من الفقر ومن اهلي رغم ان رفعت كان اكبر مني بي عشرين سنه اتجوزني عشان عجبته بمعني اصح اشترني بفلوسة ومريم اختي متجوزة الراجل اللي انا بحبو وفسنها كنت كل لما بشوفهم سوا كنت بتجنن وكر”هي ليها بيزيد ولما عرفت انها قربت تولد قررت احر”ق قلبها واخد ابنها منها فنفس الوقت كنت مفهمه رفعت اني حامل ولكن رفعت شاف التحاليل وعرف اني مبخلفش واني بكدب عليه وقتها قتل”ته
روح كانت مذهولة من اللي بتسمعو من نوال وحست برعب منها وخوف وبقت ماسكه بطنها بخوف
نوال بجبروت ايوة قت”لته عشان هو يستاهل المو”ت وفضلت مع مريم لحد ما ولدت والحظ كان معايا عز كان مسافر وقتها وانا اللي كنت معاها وقدرت قبل ما تفوق نبدل الطفل وخدتو وكتبتو باسم رفعت عشان اخوات رفعت ميخدوش ورثه بما ان هو الولد فهياخد كل حاجه وانا الوصيه عليه وقدرت اخد فلوس رفعت وربيت يزن وفهمتو ان انا امه ورفعت يبقا ابوة ودلوقتي جه الوقت اللي اخلي في الاخ يقت”ل اخوة
روح بصدمه اخوة
نوال بكر”ة ايوة اخوة ادهم الحديدي يبقا اخوة ويزن هيق”تل اخوة بايدة عشان ينقذك زي مهو فاكر بس اللي ميعرفهوش انو هي”قتل اخوة بايده وبعدها انا هبعتو لي اخوة اما ابنك بقا فا انا اللي هخدو عشان هو الوريث الوحيد لي يزن هقدر اخد بيه كل فلوس يزن بما اني جدته وهكون الوصية عليه وانتي هبعتك لحبيب القلب وبكدا ابقا خلصت منكم كلكم وابقا خدت كل حاجه فلوس ادهم وفلوس يزن والالماظ وهبقا انا الكل في الكل وهق”تلكم كلكم وبتفضل تضحك نوال بجنون وغ”ل
روح بترجع لورا بخوف ورعب منها وبتحاوط بطنها كانها بتحمي ابنها ومش مصدقه ان في بني ادمه بالشكل ده
جبران قاعد في night club بتاعه بيجي واحد من حراسه وهو بيديه صندوق بيفتح جبران الصندوق بيلاقي جوة الصندوق موبيل بيطلعو جبران وهو بيبصله بتعجب ولكن بيلاقي الموبيل بيرن برقم مجهول بيرد جبران علي الموبيل وهو بيقول باستفسار مين؟
معقول معرفتش مين انا قولت انك ذكي وهتعرف علطول
جبران وهو بيقوم يقف من مكانه وبيقول بصدمه عثمان باشا
يتبع…
التاسعة عشر
معقول معرفتش مين انا قولت انك ذكي وهتعرف علطول
جبران وهو بيقوم يقف من مكانه وبيقول بصدمه عثمان باشا
عثمان عملت اي في الالماظ يا جبران؟
جبران بتوتر اديني شوية وقت بس يا باشا والالماظ هيكون معاك
عثمان بحده اظاهر انك كبرت ومبقتش قد الشغلانه دي يا جبران انا اديتك وقت اكتر من اللازم الالماظ انا هعرف اجيبة بطريقتي وبيقفل عثمان الخط في وش جبران
جبران بيبص للهاتف بغضب وكان لسه هيحدفه يكس”رة ولكن بيرجع في كلامه وبيقول جبران بغضب مش هسيبك تاخد مكاني يا ابن عز مش بعد كل ده لا مش جبران اللي يخسر ابدا وهنا بينادي جبران بغضب بعلو صوته رعددددد
رعد بيدخل وهو بيكون واحد من رجالة جبران ودراعه اليمين ويعرف كل اسرارة وبيقول باحترام اوامرك يا باشا
جبران بغضب ابن عزت تخدو مخزن من المخازن بتاعتنا وتصورة وتورية لي اخته وتقولها قدامك 48 ساعه لو منفذتيش اللي طلبته منها يبقا تقول علي اخوها يا رحمان يا رحيم
رعد باحترام تمام يا باشا وبيخرج رعد ينفذ اللي طلبه منه جبران
عزت كانت قاعده هي وعزت وبيقول عزت وبعدين يا سعاد عزت لو عرف باختفاء الواد مش هير”حمنا هيكون راح فين الارض انشقت وبلعته
سعاد ببرود الله وانا مالي يا اخويا انزل دور عليه بدل ما انت قاعد تول ول كدا
عزت بغضب منا دورت ومش لاقيه
سعاد ببرود اتصرف انت بقا معرفش وبعدين انا عاوزة فلوس الفلوس اللي معايا خلصت
عزت بغضب معيش فلوس انتي بتودي الفلوس فين يا سعاد كل شوية فلوس فلوس بتضيعيها في اي
سعاد بردح لا يا اخويا انت متحسبنيش اوديها فين وبعدين انت مسمي الكام مليم دول فلوس بلا وكسه حسرة علي الرجالة اللي بتجيب فلوس وترميها في حجر مراتتهم ومهنينهم مش زايك بلا وكسه
عزت بغضب نوال لمي لسانك احسلك بدل اقصه”ولك
سعاد بردح ونبي يا اخويا متعملش عليا سبع رجالة كدا وبعدين انت متقدرش تقربلي ولا انت ناسي يا عزت ده احنا دفني”نو سوا يا اخويا ولا نسيت هدي
عزت بخبث لا منسيتش يا سعاد فاكر كويس شكلك انتي اللي نسيتي اننا فعلا دفن”ينو سوا وانك انتي اللي كنتي بتجبيلها الجرعه وبتدهلها بنفسك
سعاد بتبص لي عزت بغضب وبتدخل اوضتها وهي بتقعد علي السرير وبتفتكر اللي حصل من 15 سنه
flash back
كانت هدي وسعاد صحاب وجيران وسعاد كانت عايشة لوحدها ولكن كانت دايما بتتقرب من هدي وده بسبب ان عزت كان عجبها وكانت عنيها منو وعزت كان نفس الكلام ولحظت سعاد ده من نظرات الاعجاب اللي كانت بتشوفها فعيون عزت وبقت تنقرب سعاد منه بكل الطرق وهدي كانت طيبه ومش مديهم خوانه لحد ما عزت وسعاد اتقربو من بعض وقدرت سعاد توقعو وبقو يفعلو ما حرمه الله
في يوم سعاد كانت رايحه لي هدي شقتها ولكن بتشوف واحده داخله شقه هدي وباين عليها انها غنيه من لبسها وشكلها وبتقف تتنصت سعاد عليهم وبتسمع حوارهم وبتلاقي هدي بتتخانق مع الست دي وطردتها من بيتها بتستخبي سعاد وبتعمل نفسها لسه خارجه من شقتها وبتحاول تكلم الست دي ولكن بتسيبها وتمشي وبتدخل سعاد عشان تستفسر من هدي ولكن بتلاقي هدي حزينه وبتبكي ومش بتتكلم وبتدخل اوضتها بترجع سعاد شقتها وبتقضي وقتها مع عزت وبيعدي اسبوع وبيجي شخص لسعاد وبيقولها تروح معاه لانهم عاوزينها فشغل وان الهانم عاوزها تشتغل معاها بتفرح سعاد وبتروح معاه وبتدخل الفيلا وبتلاقي الست اللي كانت خارجه من شقه هدي هي نفسها اللي فانتظارها
وبتقول سعاد باستفسار خير يا هانم حضرتك تعرفيني
الست وهي بتقوم من مكانها وهي بتقول الا اعرفك يا سعاد مش انتي برضو عش”يقت عزت
سعاد بخوف اي اللي بتقوليه ده يا هانم ميصحش عزت زي اخويا وبس
الست بخبث تؤ تؤ تصدقي قربت اصدقك ده بامارة دول وبتخرج صور وهي بتديها لي سعاد وبتقولها اي رايك
سعاد بتشوف الصور وهي بتبرق بصدمه وخوف وجبينها بيتعرق وبتقع منها الصور عالارض وبتكون الصور دي لي ا لي سعاد وعزت في اوضاع مش كويسة
بتقول الست واللي هي بتكون نوال اي رايك حلوة مش كدا
سعاد بخوف ورعب ابوس ايدك يا ست هانم متفض”حيني غلطه ومش هتتكرر تاني والله
نوال وهي بتقعد علي الكرسي وبتحط رجل علي رجل وبتقول تصدقي صعبتي عليا وبفكر موريش الصور دي لي هدي ولا افض”حك في المنطقه ولا اي رايك ابعتها لي اهلك اللي انتي هربانه منهم ومعاها عنوانك هتبقا مفاجاه حلوة ليهم مش كدا
سعاد وهي بتنزل علي ركبها وبتبوس ايد نوال بخوف ورعب وهي بتقول ابوس ايدك لا ونبي يا هانم الا اهلي ونبي بلاش الفض”يحه اطلبي مني كل اللي عاوزة وهعملهولك يا هانم لو طلبتي عنيا هدهلك ان شاء الله اشتغل خدامه عندك بس بلاش الفض”يحه
نوال وهي بتسحب ايدها منها بقر”ف وبتخرج كيس في ماده بيضاء عبارة عن بودرة وبتدية لي سعاد وهي بتقول الكيس ده هتخدية وتدي كل يوم منه جرعه لي هدي لحد ما تبقا مد”منه وكل يوم تزودلها الجرعه عن اللي قبلة
سعاد بخوف وصدمه بس بس ازاي ممكن تمو”ت
نوال بغضب هتنفذي اللي قولتلك عليه والا انتي اللي هتند”مي
سعاد بخوف حاضر حاضر وبتاخد سعاد الكيس اللي بيبقا عبارة عن مخد”رات وبترجع بيتها وهي بتفكر وبتلاقي مفيش قدامها حل غير تنفذ كلام نوال وبتحكي لعزت اللي بيخاف وبيقولها تعمل اللي طلبته منها وبتبداء بالفعل سعاد تحط المخد”رات لي هدي مرة في الشاي مرة في قهوة مرة في عصير لحد ما خلوها مد”منه وعزت بقا يساعدها وعايشين حياتهم وسعاد وعزت مقضين حياتهم مع بعض وسعاد طلبت الجواز من عزت وفضلز يدو لي هدي الجرعه لحد ما فيوم الجرعه زادت منهم من غير قصد ولكن ادوها لي هدي ولحد هنا وهدي لم تتحمل اكتر وبتمو”ت هدي بسبب الجر”عه الزيادة ونوال بتعرف وبتساعدهم نوال في دف”ن هدي من غير ما حد يعرف حاجه وبتديهم فلوس وبتقولهم مش عاوزة اشوف وشكم تاني وعزت وسعاد بياخدو الفلوس وعزت بيتجوز سعاد وبيعيشو حياتهم بدون تانيب ضمير بتفوق سعاد من تفكيرها وذكرياتها علي صوت عزت العالي بتخرج سعاد وبتلاقي عزت ماسك شذي بنتهم من دراعها وهو بيزعق وبيقول كنتي فين يا بت وراجعه نص الليل كدا
سعاد بخوف في اي يا عزت مالك ومال البت سيبها وبتاخد سعاد شذي من ايد عزت وبتقولها ادخلي جوة
عزت بغضب بنتك راجعه نص الليل واي لبسها ده وشكلها
سعاد بخوف وبتحاول تهدية حقك عليا يا اخويا هي استاذنتني كانت مع صحابها شوية وقالتلي انها هتتاخر ومش هتتكرر تاني يا اخويا
عزت بغضب عقلي البت يا سعاد والا هكسر رقب”تها
سعاد بتهدية وبتدخل علي شذي الاوضة اللي بتلاقيها شكلها تعبان وتحت عنيها مسود وخاسه بتمسكها سعاد من دراعها بقوة وهي بتقول بغضب كنتي فين يا بت انا بقالي كتير بداري بلاو”يكي عن ابوكي ورجوعك كل يوم متاخر ومال شكلك عامل كدا ليه
شذي بتعب انتي لسه فاكرة تسالي ملكيش دعوة بيا يا ماما سبوني في حالي بقا اي القر”ف ده من امتا وانتو بتسالو فيا او فاكرين انو عندكم بنت سبوني
سعاد بغضب اسمعي يا بت اتعدلي احسلك بدل مهسيب ابوكي عليكي وهو يتصرف معاكي وير”بيكي وبتخرج سعاد وبتسيب شذي
شذي اول ما امها بتخرج بتقفل الباب وراها بسرعه بالمفتاح وبتجري علي شنطتها وبتفضيها علي السرير وهي بتمسك كيس وجواة ماده وولعه بتمسكه شذي وبتبداء تسيح الماده دي بتبقا عبارة عن ماده سائلة وبتطلع سرنجه وبتعبي المادة دي جوة السر*نجه وبترفع الملابس عن دراعها اللي كلو علامات زرقاء وسوداء وبتدي شذي لنفسها الحق”نه اول ما بتفضي محتوي الح*قنه بتقع منها السر”نجه علي الارض وبتقعد شذي علي الارض بتعب ولا تدري باي شي حوالها
كما تدين تدان يجماعه زي ما عملت هيتردلك سعاد زي ما عملت في هدي بيترد في بنتها
ادهم كان واقف ورا عشق اللي حسه بتوتر من قربه ومش عارفه تركز ولكن بتحاول تندمج معاه وادهم ماسك المسد”س وبيفضل يعلم عشق ازاي تعرف تضر”ب نار وبيفضل يعلمها حركات تعرف تدافع بيها عن نفسها وعشق كانت مبسوطة واندمجت مع ادهم وبقت تتعلم بسرعة جدا
وادهم كان مبسوط بيها وبقا يحاول يتقرب منها اكتر وبيتكلمو مع بعض وبيقعدو سوا يرتاحو وبتنام عشق فالارض بتعب في اوضه الرياضه وهي بتنهج وبتقول كفاية
ادهم بينزل لمستواها وبينام جمبها وهو بيبصلها وبيقول بابتسامه هسيبك بس عشان انتي لسه تعبانه
عشق بترفع نص جسمها وهي وشها فوش ادهم وبتقول بحده ولكن لطيفة انت ظالم علفكرة احنا بقالنا 4 ساعات بندرب انت اي مبتتعبش
ادهم بيسحبها بحركه سريعه وبتكون عشق فوق ادهم وبيقول بمشاكسة لا مبتعبش طالما معاكي
عشق قلبها بيدق بسرعه وخدودها بتحمر وبتقول طب ممكن تبعد
ادهم بمشاكسه لا مش ممكن
عشق برفعه حاجب وده ليه؟
ادهم بثقه انا حر مراتي وحر فيها
عشق بغيظ لا والله
ادهم بضحك اه والله وبيركز ادهم مع شفا”يفها وبدون سابق انظار بي”لتهم ادهم شفا”يف عشق في قب”لة كلها حب فهو ايقن الان انها يعشقها حد النخاع ولا يقدر علي العيش بدونها بيقاطع قبلتهم رنين هاتف ادهم بينفخ ادهم بضيق وبتقوم عشق بسرعه بخجل وهي بتخرج من الاوضه وبتسيب ادهم اللي بيبص لي اثرها وبيمسك الهاتف بيلاقي الرقم مجهول بيبص باستغراب لان محدش معاه رقمه غير اشخاص محدودة
بيرد ادهم اول ما بيرد بيلاقي المتصل بيقول ادهم الحديدي معايا؟
ادهم ببرود ايوة مين انت؟
المتصل انا لازك اقابلك ضروري والامر يخصك ولازم اشوفك النهاردة ضروري لو عاوز تعرف انا مين هتقابلني كمان ساعه في ____________________________وبيقفل مع ادهم المكالمه
ادهم بيبص للهاتف لدقيقة ولكن هنا هاتفه بيرن مرة اخري ولكن هذه المرة الرقم متشفر بيبص ادهم بتعجب وبيرد
المتصل ادهم الحديدي معي
ادهم بتعجب مين؟
المتصل انت اكيد سمعت عني كتير معك ووو
يتبع
العشرون
ادهم بيبص للهاتف لدقيقة ولكن هنا هاتفه بيرن مرة اخري ولكن هذه المرة الرقم متشفر بيبص ادهم بتعجب وبيرد
المتصل ادهم الحديدي معي
ادهم بتعجب مين؟
المتصل انت اكيد سمعت عني كتير معك عثمان ضرغام
ادهم ببرود الباشا الكبير بنفسه كنت مستني المكالمه دي من زمان
عثمان اظاهر اتاخرت شوية علي المكالمه دي بس مش كتير
ادهم ببرود صح اتاخرت بس انت الباشا برضو
عثمان انت عارف انا اتصلت ليه وعارف الالماظ ده يهمني جدا وان مفيش حد هياخده غيري
ادهم ببرود جليدي الالماظ عشان تاخده لازم تاخده بنفسك ولا اي يا باشا اظن انك حاولت تجيبو بطريقتك ومعرفتش
عثمان بنفس برود ادهم واضح انك فعلا زي ما سمعت عنك
ادهم بثقه مش ادهم الحديدي اللي يتاخد منه حاجه غصب عنه ويتغفل يا باشا ولا اي
عثمان معك حق بس انت عارف اني عمري مستلمت حاجه بنفسي ممكن بخلي جبران يستلم منك او رجلتي
ادهم باستفزاز دي مش اي صفقه دي اهم صفقه ومش هيبقا فيه زايها ابدا يا باشا وهتبقا الكش ملك بنسبالك فالازم الملك بنفسه اللي ينزل الساحه عشان نقول كش ملك
عثمان باعجاب بتفكيرة تمام اديني وقت وهبلغك وبيقفل
ادهم بيبص للهاتف بانتصار وفرحه واخيرا بيقرب من هدفه وبيدخل ادهم وبيخرج للابتوب من درج مكتبة وبيبعت لي يزيد كل التفاصيل اللي حصل وبيبعتلة الرقم المجهول والرقم المتشفر عشان يوصلو لي اي معلومات عنه وبيفتكر ادهم المكالمه اللي جتلة وبيبص في ساعته وبيخرج ادهم من الفيلا وهو بياخد عربيته وبيسوق هو وبيروح بدون حراس
جبران كان قاعد علي السرير وهو بيولع سيجارته وكانت جنبة سعاد ولا يغطي جسد”هم غير غطاء السرير
وبتقول سعاد وبعدين يا جبران انا زهقت واتخنقت من عزت ده وهو بقا يش”ك فيا وبقا يسال كتير ومش عارفه اعمل اي وهتبقا مص”يبة لو عرف اني علي علا”قه بيك
جبران بضيق انا زهقت من عزت مبقاش ناقص غير عزت اللي افكر فيه انا ورايا حاجات كتير اوي يا سعاد مش فاضيلك انتي وعزت انا اتخن”قت منكم
سعاد بغ”ل يعني اي هتسبني كدا بعد كل ده
جبران بغضب سعاد صوتك ميعلاش والا انتي عارفه ممكن اعمل فيكي اي متنسيش نفسك يا سعاد وانتي مين وانا مين وبعدين انا زهقت منك خلاص مبقتيش نافعه انتي كبرتي خلاص يا سعاد وراحت عليكي انا عاوز اعيش عاوز واحده حلوة صغيرة تد”لعني وتعي”شني
سعاد بغضب لا ده انت واضح انك نسيتك اصلك والفلوس نسيتك انت كنت اي فيوم من الايام الله يرحم لما كنت هتمو”ت عليا وكنت بتجري ورايا بس عشان ابقا معاك
جبران بيقوم من مكانه بغضب وهو بيمسك سعاد من شعرها وبيض”ربها بالقلم وهو بيقول بكل جبروت واضح انك عاوزة تتر”بي وتشوفي وشي التاني يا سعاد وانا هورهولك عشان انتي الحلو مش نافع معاكي
سعاد بتتالم من قبضه جبران وبتخاف وبتعرف ان جبران بيتكلم جد وممكن فثواني يقت”لها بتخاف نوال وبتتوسل لجبران يسبها
جبران بيزقها وبيقول بغضب المرة دي هسيبك بس قسما بالله لو غلطي تاني مش هر”حمك يا سعاد مش عاوز اشوف وشك تاني براااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
سعاد بتهز راسها بخوف وبتاخد هدومها اللي علي الارض وبتفر هاربه من قدامه
عزت كان بيدور زي المجنون علي يوسف وخايف من جبران يعرف باختفائة
جبران بيرن هاتفه وبيكون رعد وهو بيقول باشا الواد مختفي ومش لاقيه
جبران بغضب يعني اي اختفي الارض انشقت وبلعته مثلا تقلب الدنيا عليه وتجيبة يا رعد وتجبلي عزت
رعد تمام يا باشا
ادهم بيوصل لي المكان اللي المتصل قالة عليه وهو بيكون عبارة عن مزراعه علي طريق الصحراوي بينزل ادهم من عربيته وهو بيمسك هاتفه وبيقول انا برا
الشخص تقدر تدخل كنت عارف انك هتيجي الباب مفتوح
ادهم بيقفل المكالمه وبيدخل ادهم وهو بيبص حواليه وبيلاقي باب مفتوح بيدخل ادهم من الباب ده ومفيش حد موجود بيتصل ادهم علي الشخص ولكن بيلاقي صوت الرنه جاي من وراة بيلف ادهم وهو بيبصله بتمعن ولكن لا يظهر هذا ادهم كان يقف بكل ثقه وبرود
بيقرب عليه الشخص وهو بيمد ايده ليه وبيقول يزن رفعت الدمنهوري
ادهم بيمد ايده وبيقول اكيد عارفك وشركتنا كان بينها شغل قبل كدا
يزن بابتسامه بالظبط
ادهم ممكن اعرف اي الموضوع اللي يخصني واللي جبتني هنا عشانه والمقابلة فالسر
يزن بيبتسم وهو بيقول فعلا ذي ما سمعت عنك
ادهم بيبصله ببرود ورفعه حاجب
يزن بيدخل فالموضوع علطول وهو بيقول نوال الصفطي
ادهم بيبصله بتمعن وبيقول نوال وانت تعرفها منين
يزن بهدؤء مهو ده اللي خلاني اشوفك النهاردة واقابلك هنا عشان نوال متعرفش المكان ده انا عارف اللي هقولو ممكن متصدقهوش
ادهم باستفسار والمعني؟
يزن بتنهيده نوال طلبت مني اقت”لك خط”فت مراتي وبتهد”دني بيها هي وابني اللي حامل فيه لو مقت”لتكش هتق”تل مراتي
ادهم كان بيسمعه بهدؤء ومش بيتكلم
يزن انا عارف انت بتفكر في اي دلوقتي وطبعا بتقول اي خلاني اجيبك هنا واقولك ليه علي اللي نوال طلبته مني واحد زاي يعرف نوال منين او اي علاقته بيها كل الاسئلة دي هجوابك عليها نوال لحد من ساعات كنت فاكر انها امي ايوة امي متستغربش بس هي مكنتش بتعرف حد هي كتبتني علي اسم رفعت الدمنهوري اللي كنت فاكرة ابويا وهي المفروض امي بس كل حاجه كانت كدبة ولعبه من الالعيب نوال ومخطتلها كويس اوي وطلبت مني اني اقت”لك عشان انا ابقا انا وانت اخوات
ادهم هنا الكلمه بتنزل عليه بصدمه وبيبص لي يزن بصدمه
يزن بيقول عارف انك مصدوم ومش هتصدق ولكن يزن هنا بيخرج سي دي وبيحطو جوة اللاب بتاعه وهو بيشغله وبيظهر صورة لراجل كبير ولكن باين عليه التعب وبتكلم بصعوبة وهو بيقول انا عارف اني خلاص في اخر ايامي وان ربنا ابتلاني بمرض خبي”ث وده اكيد الذنب اللي عملتو لاني حر”قت قلب ام علي ابنها من 27سنه جتلي حاله ولادة كانت صعبه شوية ولكن عدت علي خير الست كانت تعبانه شوية واضطريت اولدها قيصر”ي مكنش معاها غير واحده تانية وتبقا اختها بعد ما ولدت الست دي اختها جتلي المكتب ولقيتها بتطلعلي ظرف مليان فلوس مقابل انها تاخد الطفل ده ونبدلة بطفل مي”ت واقولها ان ابنها مات انا الاول رفضت بس الفلوس طمعتني ولقيتها ادتني ضعف المبلغ نفذت اللي عاوزة وكان الحظ معانا ان كان عندنا طفل مي”ت ومامته كمان ما”تت ومكنش ليها حد وقدرت الست دي كان اسمها نوال انا مش قادر انسا اليوم ده ولا شكلها واسمها وخدت الطفل وقدرت تفهم اختها ان ابنها ما”ت الست انهارت وجوزها جه وقتهها تقريبا كان مسافر وقعدو يومين فالمستشفي ومشيو وانا الفلوس طمعتني لاني كنت محتاجها وكان المبلغ 100الف جنية وكان هدفي وقتها افتح عياده لنفسي بدل شغل المستشفيات والمبلغ ده هقدر افتح العياده بس الحرام مبيدومش انا ربنا ابتلاني بمرض خبي”ث بياكل في جسمي وكمان ابني ما”ت هو ومراتي مبقاش فضلي غير ابني وانا في اخر ايامي انا سجلت الفيديو ده يمكن اكفر بيه شوية عن ذنبي يمكن الحقيقة تظهر فيوم والفيديو ده يقدر يساعد في اي حاجه وهسيبو مع بنتي واكيد الولد ده انا متاكد هيجي في يوم يعرف الحقيقة لان الكدب ملوش رجلين اتمني تسامحني وتخلي ولدتك تسامحني الفيديو بيوقف
ادهم كان بيسمع الفيديو بصدمه هو كان عارف انو مامته كانت حامل فعلا قبلة هو ويزيد وان الطفل بعد ما اتولد مات يعني اي يعني نوال كمان كانت واخده اخوة يعني ده اخوة وبقا يبص ادهم لي يزن بصدمه
يزن بيبص لي ادهم وبيقول انا عارف انت مصدوم ازاي انا كنت في صدمتك واكتر من اللي عرفتو وكمان قبل ما اشوف الفيديو ده جالي تليفون من خدامه كان بتشتغل في فيلا رفعت من سنين وهي اللي قالتلي اني مش ابن نوال ولا رفعت وبيبداء يحكي يزن المكالمه اللي حصلت بينه وبين الخدامه نوال لما طلبت مني اقت”لك كنت مستغرب اي بينها وبينك وابتديت اجيب معلومات عنك فنفس الوقت جتلي المكالمه زودت شكي في نوال اكتر ولما شوفت معلوماتك عرفت ان نوال تبقا خالتك ولما عرفت انها مش امي الشك زاد جوايا ابتديت ادور وراها وبذات مامتك انت وابتديت اجيب معلومات عن ولدت كام طفل وامتا بالظبط واعرف كل حاجه عنك وعرفت ان مامتك كانت ولدت طفل قبلك وميت مكنتش قادر اصدق ورحت المستشفي وليا واحد معرفه قدر يساعدني اجيب الملف من الارشيف واعرف اسم الدكتور وعنوانه ولما روحت سالت عليه لاقيتو متوفي من ست شهور ولكن بنته حاولت اعرفه منها اي معلومات ولكن لاقيتها بتقولي انت تعرف واحده اسمها نوال وقفت بصدمه مكاني وقتها قولتلها ايوة انتي تعرفيها لقيت البنت سابتني دخلت الاوضه وقعدت خمس دقائق ورجعت وهي بتديني السي دي وبتقولي السي دي ده فيه كل حاجه وهيعرفك كل حاجه انت عاوز تعرفها بس صدقني بابا ندم اوي وياريت تسامحه خدت منها السي دي وشوفته وقتها فهمت ليه نوال طلبت اني اقتل”ك عشان تخلي الاخ يق”تل اخوة واكيد بعدها ناوية تقت”لني انا كمان عشان كده كلمتك وطلبت اقابلك انا كده عرفتك كل حاجه
ادهم كان واقف مش قادر يستوعب ولكن فجاه نظراته كلها بتتحول لغضب جح”يمي وكانه بر”كان من يقف امامه يحر”ق الاخضر واليابس وبيقول بغضب نووووووال مش هر”حمك واقسم بالله لهدوقها العذ”اب الالوان
يزن بيقرب علي ادهم وبيحط ايده علي كتفه وهو بيقول مش لوحدك يا اخويا نوال ليها حساب معايا ودلوقتي لازم نعرف احنا هنعمل اي لان نوال مش لازم تعرف او تحس اني عرفت الحقيقة لازم اوهمها ان خطتها ماشية زي مهيا عاوزة لان مراتي وابني تحت ايدها
وهنا بيقطاعهم صوت وهو بيقول مراتك وابنك هيرجعو يا يزن
يزن هنا بيلف وشه بصدمه
وادهم بيقول يزيد
يزيد ايوة انا كنت موجود وسمعت كل حاجه لما بعتلي الارقام وحكتلي اللي حصل كنت قلقان اسيبك لوحدك عشان كدا جيت وراك ووصلت فنفس الوقت اللي انت وصلت فيه ودخلت وراك من غير متحس وسمعت كل حاجه اتقالت من اول ما اتكلمتو
يزن كان بيبص لي ادهم ويزيد بصدمه وبيقول بذهول انتو توام طب ازاي
يزيد بيقرب من يزن وبيقول بهدؤء انا هقولك ازاي وبيبداء يحكي ادهم ويزيد كل حاجه لي يزن وكل حاجه عملتها نوال وكل حاجه عشوها يزن كان بيسمع بصدمه معقول في حد بال”شر ده مستحيل تكون بني ادمه دي شيط”انه الشيا”طين ار”حم منها
يزيد وادهم ويزن كانو قاعدين سوا وادهم ويزيد كانو شايفين الصدمه علي يزن ونظراته اللي بتتحول لغ”ل وكر”ة وغضب
وبيقول يزن مش هسيبها هقت”لها هي اللي حرمتني من امي وابويا واخواتي وقت”لت ابويا وامي هخليها تتمني المو”ت ومش هطولة وبيخرج يزن مسد”سه وهو بيقوم من مكانه بغضب وبيقوم وكان هيمشي ولكن يزيد بيكون الاسرع وبيمسكه بسرعه وهو بيقول يزن اهدا التهور مش هينفع انا عارف انت جواك اي دلوقتي بس صدقني حقنا قربنا ناخده وحقك وحقنا وحق ابويا وامي هنجيبو كل حاجه عملتها نوال وكل غلطه غلطتها نوال هتدفع واكتر
يزن بيقعد مكانه بحزن وهو بيدفن وشه بين ايدية وبيقول انا تعبت من نوال واللي بتعمله ودلوقتي هي معاها مراتي وابني ومش عارف اوصلهم
ادهم ويزيد بيبصو لبعض وكل واحد بيقعد جمبه وبيقول ادهم انت اخو العنكبوت والصقر وشغالين في الداخلية وبعدين ده انت الكبير مينفعش تضعف مراتك هترجعلك ده وعد مننا هنرجعهلك بخير هي وابنك
يزن بيرفع وشه بامل وبيقول بجد
يزيد بجد طبعا من امتا بنقول كلمه واحنا مش قدها
يزن بابتسامه تعرفو اني علي قد صدمتي بس مبسوط اني طلع اني عندي اخوات زايكم رغم ان انا اكبر منكم بس حاسس ان انتو الكبار
يزيد وادهم فوقت واحد احنا مبسوطين اكتر منك وبيبصو لبعض وبيضحكو وبيقول ادهم بمشاكه بقا كنت فاكر انا والشحط ده الكبار وبيشاور علي يزيد وبيضحك وهو بيقول طلع في شحط اكبر منتا كمان انا خايف يطلعلنا اخ تاني
يزيد ويزن بيبصو لي ادهم برفعه حاجب وبرود
ادهم بيبصلهم وبيقول في اي انتو هتتحولو ولا اي
يزيد ببرود انت عارف لو اتحولت هيحصل اي
ادهم بضيق عارف المهم دلوقتي هنعمل اي
يزيد هقولكم هنعمل وبينتبه معاه يزن وادهم وبيقول يزيد _________________________________________
يزن باعجاب لتفكيرهم وبيقول لا تستاهلو اللقب بتاعكم فعلا
ادهم بغرور اومال يا ابني احنا بنهزر ولا اي
يزيد بيبتسم وبيقول اتفقنا وبيمد ايده ادهم بيحط ايده علي ايد يزيد وبيقول اتفقنا وبيبصو الاتنين ليزن اللي بيبتسم وبيحط ايده فوق ايديهم وبيقول اتفقنا دمر”هم علي ايدينا
ادهم بثقه محدش هيقدر يقف قصاد اتحاد وقوة ولاد عز الحديدي مع بعض علي المو”ت وبكدا بيتحدو الاخوات سوا وبيكتمل المثلث وقوتهم بوجود الدرع التالت وهو يزن فهم يكملو بعض ادهم ويزيد كانو قوة لا يقدر احدا علي الوقوف امامهم ما بالك بوجود الاخ الدرع التالت سيحر”قو ويد”مرو الاخضر واليابس فهم مثل الاعصار الذي يدمر كل شئ يقف اما”مه
يتبع…