
عـ,ـشق لا ينتهي
عشـ,ـق_لا_ينتهى بقلم منال_عباس
البارت الاول
أمام الكليه الحربيه وبالتحديد امام بوابه 7 كان موعد انتظارى لكشف الهيئه
فؤاد احنا وصلنا بدرى اوووى يا عشق ..الفجر بيأذن هدخل اصلى يا بنتى الفجر …وانتى اقعدى هنا اوعى تروحى شمال ولا يمين ..انتى فاهمه يا عشق ..أهل البندر غيـ,ـرنا يا بنتى …وانتى ملابسك دى ملفته …مش هينفع تدخلى المسجد بالمنظر دا ..
عشق باحراج حاضر يا عمى …واسفه على ملابسي ..بـ,ـس انت عارف النهارده كشف الهيئه ونفسي اتقبل
فؤاد ربنا يقدم اللى فيه الخير…
يدخل فؤاد المسجد لأداء صلاة الفجر …
تجلس عشق بملابسها المٹيرة حيث كانت ترتدى جيب أسود فوق الركبه وشيميز ابيض كانت رائعه الجمال…
اعرفكم بعشق
عشق فتاة تبلغ 18 عام حلم حياتها أن تصبح ضابط بالكليه الحربيه تقدمت إلى التمريض الحړبي حتى تتمكن من الحصول على رتبه ضابط …
ذات الشعر البنى الفاتح يميل للاصفرار ..بيضاء البشرة ذو غمازات تزيدها جمالا والعيون الملونه …..بلون صعب تحديده مما يزيدها جمالا…. طويله القامه وممشوقه القوام …
عشق فى نفسها منك لله يا حبيبه الجيبه قصيرة أوووى ..انا قولت ليكى استلف منك ملابس استايل
بس مش بالشكل دا ….
جلست وهى تشد الجيب للاسفل .ف سيقانها تبدو رائعتان…لتجد من يصفر بجانبها
رفعت راسها لتجد شابان ينزلان من السيارة
الشاب الاول القطه لوحدها ليه فى الوقت دا ..
الشاب التانى انت لسه هتسأل …يلا يا حلوة تعالى معانا …
عشق پخوف انت وهو امشي من هنا اصل اجيبلكم البوليس ..
الشاب الاول اقترب اكثر وهتجيبيه من منين يا قطه ….وضحك ضحكه خبيثه ….
الشاب الثانى يلا يا بت ومش هنختلف على اجرتك ..مش هنقضيها كلام هنا ..
عشق ابعد عنى يا حيوان انت وهو ..
الشاب الاول يجذبها من ذراعها بقوة .يبقي هتيجى بالعافيه
ويمسكها پعنف ويجرها إلى السياره
يذهب الثانى الى السيارة ويقوم بتشغيلها بسرعه
عشق بصړيخ الحقونى
لتجد فجأة شاب طويل لكمه لكمه واحده اوقعته أرضا بـ,ـيد واحدة
خاف الثانى ونزل أخـ,ـذ صديقه وفرا هاربين …
نظرت له عشق ..
عشق شكرا ليك انقذتنى من …ولم تكمل
نظر لها نظرة من فوق لتحت حيث ملابسها التى تكشف ساقيها وشعرها الحريري ..فمظرها يبرز مفاتنها ..
الشاب اللى زيك يتساهل اللى يحصله …
لم تشعر بنفسها الا وهى ټصفعه على خده صفعه قويه ….
الشاب بغيظ ووجه يتقد شرارا من رد فعلها
الشاب حيوانه زيك ..قاعده فى وقـ,ـت زى دا بالملابس دى …اكيد زعلانه انى ضيعت عليها الفرصه ….والله ل تندمى ….
وتركها وغادر
جلست عشق تبكى وټلعن تلك الملابس التى وضعتـ,ـها فى هذا الموقف ..فنصيحه صديقتها حبيبه أتت عليها بالسلب ..
حضر عمها فؤاد بعد أن انتهى من أداء صلاة الفجر
فؤاد مالك يا عشق انتى بتعيطى ..حد ضايقك يا بنتى …
عشق وهى تدارى دموعها لا يا عمى بس عينى اتطرفت ….
فؤاد طب خودى المنديل دا وامسحى عيونك
عشق شكرا …
المحامي (Attorney) المحاسبة (Accounting) التبرع (Donate) الاستضافة (Hosting)
خلع الشال حول رقبته …
فؤاد خودى يا عشـ,ـق حطى الشال على رجليكى ..عمرى ما شوفتك لابسه كدا ..يا عشق ..
عشق عندك حق يا عمى ..دى غلطه ومش هتتكرر
فؤاد ربنا يحفظك يا بنتى …نفسي اطمن عليكى قبل ما اموت ..
عشق ربنا يخليك ليا يا عمى انا ماليـ,ـش حد غيرك بعد ربنا ….
فؤاد كبرتى يا عشق ..نفسي اشوفك فى فسـ,ـتان فرحك واوصلك بايديا لبيت عدلك يا بنتى ..
ووضع يده على قلبه ..فهو مريض قلب ولكن عشـ,ـق لا تعرف …
يمر الوقت …وتفتح البوابه لدخول كل الطالبات المتقـ,ـدمه إلى كشف الهيئه .
تترك عشق عمها بالخارج لتدخل مقر الكلية الحړبية
يبدأ الضابط بمناداة الاسماء ليقفوا جميعا فى طابور بحسـ,ـب ترتيب أسمائهم …
تشعر عشق بالقلق وتدعوا الله أن تقبل فهذا أملها في الحيـ,ــ,ـاة ..تريد أن تكون قويه ولها وضعها ..وهذا أملها الوحيد